Commence

CRM en ligne pour les petites et moyennes entreprises

4,8 /5 (41 avis) Donnez votre avis !

Commence - Présentation

Description du logiciel Commence

Fonctionnalités principales du tableau de bord :
- aperçu en temps réel des leads, des ventes et des activités de service ;
- lisez ou rédigez des e-mails directement dans le tableau de bord ;
- analysez les tendances dans votre entonnoir de vente ;
- les alertes vous tiennent au plus près de vos besoins ;
- le tableau de bord est personnalisable par personne ou fonction professionnelle.

Principales fonctionnalités du centre d'assistance et du support technique :
- créez, suivez, faites remonter et résolvez les requêtes de service client ;
- résolvez les requêtes de service rapidement et efficacement ;
- garantissez des réponses cohérentes aux clients tout en réduisant le coût de la formation ;
- lancez de nouveaux produits et services tout en offrant un service client de qualité supérieure ;
- le tableau de bord en temps réel du support client mesure la productivité du personnel ;
- le reporting analytique fournit le nombre de cas d'assistance actifs, la durée de leur traitement et s'ils ont fait l'objet de remontée d'informations.

Fonctionnalités de base pour le reporting et les analytics :
- consultez l'état du compte, identifiez de nouvelles possibilités, gérez le pipeline des ventes et l'efficacité de votre équipe commerciale.
- Prenez des décisions commerciales éclairées grâce au reporting prédéfini, ad hoc et graphique.
- Le générateur de rapports intégré permet la création de rapports relatifs aux clients.
- Identifiez les problèmes et prenez les mesures appropriées avant qu'ils n'aient un impact sur votre activité.
- Surveillez l'efficacité des possibilités de vente, des programmes de marketing et de la gestion des cas d'assistance.
- L'analyse graphique permet de visualiser rapidement le flux des transactions, l'analyse des gains et des pertes, la taille moyenne des transactions, etc.

Commence - Présentation

Prix

À partir de
29,00 $US/mois

Types de licence

Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

Commence - Fonctionnalités

Appareils
Pour quelle entreprise ?
TPE PME GE
Disponible dans les pays suivants
États-Unis, Canada, Royaume-Uni
Langues
anglais, français, néerlandais

Médias

CRM Apps
Online CRM Application
Vidéo de Commence Capture d'écran pour Commence : CRM Apps Capture d'écran pour Commence : Online CRM Application

Commence - Avis

Commence - Avis

Note globale
4,8
/
5
Excellent
35

Très bien
5

Moyen
1

Médiocre
0

Mauvais
0

Rapport qualité-prix
4,8
Fonctionnalités
4,6
Simplicité d'utilisation
4,8
Support client
4,9
98% des utilisateurs recommandent cette application
Robert P.

Recently I upgraded my Jurassic age version of Commence (standalone version) to RM 6.1

I use Commence for calendaring, contact management, task management and timekeeping. When it comes to personal and professional information management, I essentially "live" in Commence. I cannot imagine working life without it.


Traduire avec Google Translate
Ozair E.

Very intuitive. Easy to mold to your specific needs. Powerful CRM for multiple needs

Multiple. It has become my primarty Database and CRM software. For a small business with multiple needs, at an extremely reasonable cost per year.


Traduire avec Google Translate
Jenny R.

We have had employee complaints about redundancy and not as user friendly to navigate through

online document storing


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Dave M.

Product flexibility and customizability are 2nd to none.

Cost effective, configurable, maintainable CRM.


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John M.

Cornerstone business product - Since 1994

I never loose a contact - backup automation to the cloud
I never loose a document - access to all documents generated since 1994
I can generate document and letters rapidly
It integrates our data right across all platforms
It integrates all business activities seamlessly.


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Robert P.
Secteur d'activité: Cabinet d'avocats
Traduire en français
Traduire en français

Recently I upgraded my Jurassic age version of Commence (standalone version) to RM 6.1

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 17/04/2018
Provenance de l'avis : Capterra

I use Commence for calendaring, contact management, task management and timekeeping. When it comes to personal and professional information management, I essentially "live" in Commence. I cannot imagine working life without it.

Avantages

The upgrade process was efficient, professionally handled and seamless. Commence is extremely customizable. On startup, it loads almost instantly. I have a very small firm, and I use it constantly for calendaring, contact management, task managment and timekeeping. I've used Commence since the early 2000's, and Commence Corp. has consistently supported and improved its products.

Inconvénients

I rated it tops in Ease of Use, although for a solo user like me there is a learning curve. The User Manual is very good (occasionally a bit technical).

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Ozair E.
Secteur d'activité: Marketing et publicité
Taille de l'entreprise: Auto-entrepreneur
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Traduire en français

Very intuitive. Easy to mold to your specific needs. Powerful CRM for multiple needs

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 22/02/2018
Provenance de l'avis : Capterra

Multiple. It has become my primarty Database and CRM software. For a small business with multiple needs, at an extremely reasonable cost per year.

Avantages

Commence user for 15 yrs. As a marketing consultant and service provider to multiple non-profit clients, Commence is the primary Database/CRM software I use for all my needs. I have created multiple Commence Databases for multiple applications on my own to suit my specific and particular needs. I have created Commence Applications for Client Management, Inventory management and GTD (Getting Things Done) for my day to day handling of projects and tasks. ALong with many applications for Personal use as well. Once you get a hang of it, it is really very easy to set-up for your specific needs, and more importantly, to change things on a fly when you need to implement a change. I do that constantly. You can change the look and feel to what works for you. The Agents creation function (which is like a Macro function is quite strong and powerful, and so is the filtering and sorting capabilities. Have to mention the connectivity function of one category to the other, which is very powerful as well. Bottom line. I am not a programmer, I am a marketer and administrator, and I can create, modify and change Commence to suit my needs. I am sure you can too...

Inconvénients

I would like Commence to address in their future version of non web based standalone Commence:
1. Allow creation of some sort of Simple Spreadsheet into the DB. Spreadsheet format is something that we are all fond of and comfortable with, and it would be a great boost to have that functionality built in. If this exists already, and I am not aware of it, please let me know?
2. While adding text in notes, it would be great to have some flexibility to change fonts and sizes within the single note itself, that will allow some emphasis to draw attention to it. Right now only one singe font and size is allowed, which is OK, but in a long note, the change in font or the ability to increase/decrease its size or make it italic or underlining it, would make the notes much easier to read and follow.

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Réponse de Commence

Thank you for your recommendations. You'll be pleased to learn we have a grid view that provides a spreadsheet view right in the product. We have also received suggestions about allowing formatted text in notes and will consider this for the future.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Jenny R.
Secteur d'activité: Logiciels
Taille de l'entreprise: 11-50 employés
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Traduire en français

We have had employee complaints about redundancy and not as user friendly to navigate through

Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
Publié le 15/05/2017
Provenance de l'avis : Capterra

online document storing

Avantages

Easy searchable fields are super helpful in looking up accounts and clients. Other than not, not much else.

Inconvénients

There does not seem to be duplicate check feature. Meaning before we can create an account, if we type in the name, it should check to make sure there is not one already created. We have to do it manually our selves.

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Réponse de Commence

Jenny, there is a duplicate feature in the product. It is an option that can quickly be turned on by the system administrator. You can do this under the license settings tab. This will flag any duplicates that people try to enter into the system and address the redundancy issue you mentioned. Furthermore we would be happy to provide additional training for those that may not be as familiar with the product. They can also take advantage of our free training videos on the Commence web site.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 5.0/10

Dave M.
Secteur d'activité: Semi-conducteurs
Taille de l'entreprise: 11-50 employés
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Traduire en français

Product flexibility and customizability are 2nd to none.

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 22/05/2017
Provenance de l'avis : Capterra

Cost effective, configurable, maintainable CRM.

Avantages

As a Manufacturers Representative, we have created an implementation of Commence on which we run almost all of our business operations (Opportunity Management, Sales History, Quotations, Forecasts, Tracking overseas, Leads, Target customer, as well as the usual CRM contact info). We developed this in-house from the ground up to meet our specific needs....and so can you! Why shoe horn your data needs into a non-optimal architecture?

Commence RM Desktop is very easily configurable which is a top priority for us as the configuration of incoming and outgoing data requirements seems to change at least quarterly by at least a couple of the Manufacturers we represent. This demands updates to the architecture which would be prohibitively expensive and time-consuming if we could not do them in-house.

Commence RM Desktop strikes the right balance with flexibility that can be implemented by non-computer scientists (or expert developers). Their top notch support has been invaluable in the 1-2 instances where we ran into some unforeseen glitches (mostly the result of user error).

Inconvénients

While spreadsheets are the best tool to analyze data, CRMs were never designed to do that. But, the ability to compile reports with totals/summaries is a challenge to implement in Commence RM Desktop (lots of scripting required which we choose not to do due to maintainability concerns). Manually filtering data within Commence (and using the summary button for totals and averages) works great for the most rudimentary tasks, and exporting as tab-delimited TXT takes a few easy steps to get into Excel.

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Réponse de Commence

Thank you for your review of Commence. Buyers of CRM software often overlook the need for a flexible solution that can change along with their business. Thank you for bringing this to the attention to others. Whether you are using our cloud based version or our desktop solution, this flexibility coupled with robust functionality and best in class customers service differentiate Commence CRM from competitors.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

John M.
Secteur d'activité: Exploitation minière et métaux
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
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Traduire en français

Cornerstone business product - Since 1994

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 19/05/2017
Provenance de l'avis : Capterra

I never loose a contact - backup automation to the cloud
I never loose a document - access to all documents generated since 1994
I can generate document and letters rapidly
It integrates our data right across all platforms
It integrates all business activities seamlessly.

Avantages

Excellent and readily customizable GUI. Enormous flexibility and ability to use "agents" to undertake otherwise complex tasks - no coding required. Agents can integrate with everything from Google Earth to Skype and automate backups to the cloud. MS Office integration allows document generation from within the product, seamlessly merging address data and word templates. Integration with Outlook is excellent. Android integration allows contacts, tasks and calendars to be actively synced to you devices. The server application is also robust with numerous syncing options from network to FTP and email. Cloud integration for documents. Commence manages >10,000 contacts >7,000 companies >100 projects and >30,000 documents in a relational database that has >130 Categories (sub-databases) for us. We can near instantly locate any document generated since 1994 and that is from contacts, companies projects etc. Value for money - hard to beat!

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Réponse de Commence

John, thank you for taking the time to articulate the merits of Commence CRM. We are happy that you are realizing so much value from the product and have taken the time to inform others of the unique capabilities we can bring to their business. We appreciate your support.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Recommandation utilisateur
9,4/10
Basé sur 41 avis utilisateurs
Comparatif des alternatives : recommandation utilisateur
Comparer avec les alternatives

Commence - Prix

Commence - Prix

À partir de
29,00 $US/mois
Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix
Rapport qualité-prix
4,8/5
Basé sur 41 avis utilisateurs
Comparatif des alternatives : rapport qualité-prix
Comparer avec les alternatives

Commence - Fonctionnalités

Commence - Fonctionnalités

API
Base de données de clients
Champs personnalisables
Données en temps réel
Enquêtes et feedback
Gestion des calendriers
Gestion des contacts
Importation et exportation de données
Intégration de tiers
Intégration des e-mails
Intégration des médias sociaux
Modèles personnalisables
Notifications automatiques
Paiements électroniques
Rappels
Rapports et statistiques
Rapports personnalisables
Stratégie de marque personnalisable
Suivi des activités
Tableau de bord d'activités
Fonctionnalités
4,6/5
Basé sur 41 avis utilisateurs
Comparatif des alternatives : note sur les fonctionnalités
Comparer avec les alternatives

Catégories

Commence - FAQ

Commence - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Commence.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Commence ?

Types de licences disponibles pour Commence :

À partir de: 29,00 $US/mois

Type de licence: Abonnement

Essai gratuit: Disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel Commence ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de Commence.

Q. Qui utilise Commence ?

Utilisateurs habituels du logiciel Commence :

PME, Entreprises de taille moyenne

Q. Dans quelles langues Commence est-il disponible ?

Langues dans lesquelles Commence est disponible :

anglais, français, néerlandais

Q. Commence prend-il en charge les appareils mobiles ?

Nous n'avons pas d'informations sur les appareils pris en charge par Commence.

Q. Avec quelles applications Commence peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à Commence :

Stripe

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Commence ?

Ressources d'aide disponibles pour Commence :

FAQ, Forum, Base de connaissances, Support en ligne, Support téléphonique, Tutoriels vidéo