Paycom

En savoir plus sur Paycom
Fondé en 1998, Paycom, basé à Oklahoma City, a été le pionnier du secteur de la paie en étant l'un des premiers à offrir aux entreprises une alternative aux logiciels de paie installés. À l'aide de la technologie SaaS (Software-as-a-Service), Paycom fournit un logiciel de pointe pour la gestion web du capital humain qui offre aux employeurs un accès en temps réel à leurs informations. Ce qui a commencé comme une application unique pour la paie s'est élargi à une suite de services riche en fonctionnalités, comprenant la gestion du temps et des effectifs, l'acquisition et la gestion de talents, la gestion des ressources humaines et la paie.
L'application de Paycom a pris de l'ampleur, tout comme son engagement envers le modèle de service personnalisé qui garantit aux clients un point de contact unique pour toutes leurs demandes d'informations. L'assistance personnelle fournie par des spécialistes dédiés et l'efficacité accrue fournie par la technologie de paie et des ressources humaines créent une proposition de valeur unique qui a catapulté Paycom en tant que leader du secteur de la gestion en ligne de capital humain.
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Paycom ne vous convainc pas tout à fait ?
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À partir de
Prix
Fonctionnalités
Intégrations
Simplicité d’utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
Alternatives
Namely

Netchex

Performance Pro

BambooHR

Avis
Vous avez déjà Paycom ?
Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.
- Secteur d'activité : Services aux consommateurs
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Simplicité d'utilisation
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
système très efficace plus facile et plus simple
Publié le 06/03/2024
Avantages
l'utilisation est très simple, il m'aide a gérer la présence et le temps
il évite l’incohérence entre travailleur et employeur,
Inconvénients
Dans l’ensemble, je suis très bien satisfait Paycom
Réponse de Paycom
We're happy to hear Paycom has simplified your HR and Payroll needs and that you find it easy to use, Elie! Thank you for your positive review!

- Secteur d'activité : Comptabilité
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les mois pendant Essai gratuit
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Simplicité d'utilisation
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
Paycom logiciel de gestion salariale
Publié le 29/01/2024
Paycom logiciel d'accélération et de bonne gestion du temps
Paycom logiciel d'accélération et de bonne gestion du temps
Avantages
Paycom est un logiciel qui permet de limiter la saisie manuelle des informations et permet aux employés de bien s'exprimer dans le système. Il y le gain de temps aussi
Inconvénients
Paycom a comme inconvénient, la difficulté de vite planifier des vacances. Et le reporting n'est pas trop évolue dans la personnalisation
Réponse de Paycom
We're happy to hear Paycom has created efficiency for you and your organization, Ezechiel! Thank you for the 5-star review and feedback!

- Secteur d'activité : Production alimentaire
- Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
The easy way to manage and view your paycheck and schedule
Publié le 04/01/2024
Avantages
The easy and hassle free way to view and manage my paycheck and work schedule at home or on the go
Inconvénients
I didn't have any dislikes about this product.
Réponse de Paycom
We're grateful you took the time to leave us a review, Brandon! It's great to hear Paycom made accessing your information so convenient!
- Secteur d'activité : Vente au détail
- Taille de l'entreprise : 201–500 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
HR Director
Publié le 04/11/2024
My overall experience with Paycom since the beginning has been positive and seamless.
My overall experience with Paycom since the beginning has been positive and seamless.
Avantages
You can have everything in 1 place for every employee from time-off, scheduling, timeclock, applicant tracking, background checks, onboarding, benefits enrollment, documents, notifications to employees, easy reporting and many more features. It is easy to use and navigate.
Inconvénients
I have no dislikes about Paycom. I am 100% a Paycom fan.
Alternatives envisagées
ADP Workforce NowPourquoi choisir Paycom
because Paychex Flex wasn't a seamless product and we needed everything in 1 place instead of 5 to 6 productsLogiciel antérieur
Paychex FlexPourquoi passer à Paycom
Because ADP was just like Paychex. NOT seamless and not user friendlyRéponse de Paycom
Lindsey, we're thrilled to hear you enjoy using our single software! It’s rewarding to know that you are 100% a Paycom fan, from our seamless software to our world-class service. Thank you for your 5-star review!
- Secteur d'activité : Eau/gaz/électricité
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 1.0 /10
STAY AWAY!! Lies, lies, lies: Potentially powerful product lacks support to resolve issues or...
Publié le 28/02/2024
I have never experienced a worse, more unsatisfying service experience in my personal or professiona...
I have never experienced a worse, more unsatisfying service experience in my personal or professional life than I have with Paycom. If it was easier to switch away from Paycom, we would have been with a competitor once I realized that Paycom's business is selling lies. Paycom operates with no integrity. A review of our account would show thousands of written and verbal communications regarding an array of issues that spans nearly everything Paycom is supposed to do for us, but it's staff is either too busy or too unfamiliar with the Paycom software to fix most of the issues. Lack of movement on these issues has been communicated to varying levels of management on multiple arms of Paycom's hierarchy.
Our issues started during implementation with a backend setup person who encouraged our company to break laws because he did not know how to properly calibrate settings to match legal guidelines. It seems like nothing he did was correct. Here we are 2 years later with many of the issues still unsettled and we as customers still voicing our concerns whenever we have time to follow up on the trail of unresponded to communications.
Despite all this, Paycom has never offered credits for any of these issues nor solutions for many that are still outstanding. I am repulsed every time I see an ad for Paycom knowing that they are spending money to scam new, unsuspecting customers into signing on rather than using those funds to properly train staff.
If Paycom's poor organizational design and policies weren't bad enough, they also seem to be hampered by inadequate infrastructure. Both winters that we have been with Paycom, they have not been able to to operate with full functionality because the staff (which they claimed was local) is unable to get to work due to the seasonal freezes and bad weather that has been increasingly frequent in Texas. During these times, it seems as if much of the staff works from home since they cannot make it to the office. In our case, our assigned representative did not have the ability to work from home and became unreachable during the crucial end of the year period when we needed assistance with tasks such as correcting W2s, setting up special funding arrangements to accommodate the holidays, and updating the many new minimum wages in all of our different jurisdictions. I feel for those who are personally impacted in these situations, but payroll is the type of function that you have to be able to depend on all of the time.
This company is such a joke.
Avantages
Bi-lingual (English / Spanish)
Potential to be accommodating of most anything you need it to do in the payroll arena
Inconvénients
Horrible customer service - Paycom is so customizable that representatives are unfamiliar with how their own software works or how changing one setting will impact other settings
They sell it like your assigned representative will assist you with things, but in reality, it is hard to get a hold of your actual rep and when you do get a hold of someone, they usually just try to make you do everything yourself. It seems like they do this so that they can later say that the customer made the change and is responsible for any of the ramifications even if you did what you were told to do.
Réponse de Paycom
Natalie, we’re disappointed to read your review. Paycom service teams are dedicated to providing outstanding product support, and we take all feedback seriously. The experience you describe does not match our service standards. We'd like to connect with you in order to resolve your concerns. Please email us at feedback@paycomonline.com, and a member of our team will be in touch.
Paycom - FAQ
Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Paycom.Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Paycom ?
Types de licences disponibles pour Paycom :
- Version d’essai gratuite : Non disponible
Q. Qui utilise Paycom ?
Utilisateurs habituels du logiciel Paycom :
Auto-entrepreneur, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1 000, 1 001–5 000
Q. Dans quelles langues Paycom est-il disponible ?
Langues dans lesquelles Paycom est disponible :
allemand, anglais, espagnol, français, hongrois, italien, néerlandais, polonais, portugais, portugais brésilien, portugais européen, roumain, tchèque, turc
Q. Paycom prend-il en charge les appareils mobiles ?
Appareils pris en charge par Paycom :
Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)
Q. Avec quelles applications Paycom peut-il s'intégrer ?
Nous n'avons pas d'informations sur les intégrations offertes par Paycom.
Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Paycom ?
Ressources d'aide disponibles pour Paycom :
Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique
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