En savoir plus sur Paycom

Fondé en 1998, Paycom, basé à Oklahoma City, a été le pionnier du secteur de la paie en étant l'un des premiers à offrir aux entreprises une alternative aux logiciels de paie installés. À l'aide de la technologie SaaS (Software-as-a-Service), Paycom fournit un logiciel de pointe pour la gestion web du capital humain qui offre aux employeurs un accès en temps réel à leurs informations. Ce qui a commencé comme une application unique pour la paie s'est élargi à une suite de services riche en fonctionnalités, comprenant la gestion du temps et des effectifs, l'acquisition et la gestion de talents, la gestion des ressources humaines et la paie.
L'application de Paycom a pris de l'ampleur, tout comme son engagement envers le modèle de service personnalisé qui garantit aux clients un point de contact unique pour toutes leurs demandes d'informations. L'assistance personnelle fournie par des spécialistes dédiés et l'efficacité accrue fournie par la technologie de paie et des ressources humaines créent une proposition de valeur unique qui a catapulté Paycom en tant que leader du secteur de la gestion en ligne de capital humain.


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Paycom ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Paycom

4,4 (858)
VS.

À partir de

Prix introuvable
Prix introuvable

Prix

Version gratuite
Version d'essai gratuite
Version gratuite
Version d'essai gratuite

Fonctionnalités

118
124

Intégrations

Intégrations introuvables
Intégrations introuvables

Simplicité d’utilisation

4,3 (858)
4,3 (189)

Rapport qualité-prix

4,2 (858)
4,4 (189)

Service client

4,3 (858)
4,7 (189)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives

SentricHR

4,4
Alternative n° 1 à Paycom
SentricHR vous permet de faire plus que de gérer les données. Intégration dématérialisée, documents et signatures...

TrackSmart Attendance

4,3
Alternative n° 2 à Paycom
TrackSmart représente une nouvelle génération de gestion des absences des employés en tant que solution cloud adressée...

PurelyHR

4,5
Alternative n° 3 à Paycom
PurelyHR est une solution RH modulaire qui aide les entreprises à rationaliser leurs activités RH, à conserver une...

Namely

4,2
Alternative n° 4 à Paycom
Namely est une suite web complète qui rationalise de nombreux flux de travail RH, notamment la paie, les avantages, la...

Avis

Note globale

4,4 /5
(858)
Rapport qualité-prix
4,2/5
Fonctionnalités
4,4/5
Simplicité d'utilisation
4,3/5
Support client
4,3/5

Vous avez déjà Paycom ?

Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.

5 avis affichés sur 858
Ezechiel
Ezechiel
Note globale
  • Secteur d'activité : Comptabilité
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Paycom logiciel de gestion salariale

Publié le 29/01/2024

Paycom logiciel d'accélération et de bonne gestion du temps

Paycom logiciel d'accélération et de bonne gestion du temps

Avantages

Paycom est un logiciel qui permet de limiter la saisie manuelle des informations et permet aux employés de bien s'exprimer dans le système. Il y le gain de temps aussi

Inconvénients

Paycom a comme inconvénient, la difficulté de vite planifier des vacances. Et le reporting n'est pas trop évolue dans la personnalisation

Réponse de Paycom

We're happy to hear Paycom has created efficiency for you and your organization, Ezechiel! Thank you for the 5-star review and feedback!

Alberto
Alberto
Note globale
  • Secteur d'activité : Immobilier
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Paycom handles forms excellently

Publié le 23/05/2023

Paycom was the payroll service we used. They are trained to complete all the forms, calculations...

Paycom was the payroll service we used. They are trained to complete all the forms, calculations and procedures and do it correctly. The difficulty of the operation lies in taking on the heavy lifting of processing our salary so that I can focus on building my company. We transferred from ADP to Paycom and the decision was absolutely the right one. I wanted to be treated like I was local and not like I was a number or an abstract entity. Paycom fits the needs of a small business and meets the needs of a small business, thus meeting my requirements. Over three years of experience with Paycom has been rewarding for all involved. We have an excellent relationship and I feel that Paycom respects my employees' time, is efficient and professional at every opportunity. Paycom takes care of calculating, paying and filing payroll taxes, wages and computations, and does it successfully the first time.

Avantages

I researched the qualities of ease of use, cost and being a proven provider, plus I have to tell you that Paycom delivers on all fronts for my small business. Payroll runs in just a few minutes and if anything goes wrong, my representative communicates quickly and efficiently to prevent anything from intercepting our employees' payroll accurately and on time. Paycom is a security and law focused kind of company, knowing this makes me feel comfortable that security is a priority, just like for our restaurant, it's important to them.

Inconvénients

My rep discussed the readability of the reports with me at the beginning of 2017 and immediately my concerns were addressed and resolved. If you give Paycom good reviews, they fix the problem right away.

Réponse de Paycom

Hi, Alberto. We appreciate your advocacy! It's great to know that our customizable software fits the needs of your small business. If you have any more feedback, please share it with us at feedback@paycomonline.com.

Camille
Note globale
  • Secteur d'activité : Organisme social ou civique
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Paycom is a benefit!

Publié le 02/02/2024

Overall, it has been a pleasant experience.

Overall, it has been a pleasant experience.

Avantages

The ease of the platform and the ability to pull time reports.

Inconvénients

There is not much I do not like. So far all our company needs have been met.

Réponse de Paycom

Camille, we're glad to hear Paycom is meeting your organization's needs and creating efficiency for you and your team members! Thank you for your positive review.

Aareon
Note globale
  • Secteur d'activité : Psychologie
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Payroll is no longer Dreaded!

Publié le 24/01/2024

Avantages

I love that this system tracks EVERYTHING! Paycom is very compliance oriented and they not only look out for themselves in the scope of compliance but they also ensure that you as a client are not a risk. The always ensure that you are provided with support and work collaboratively, which means if your dedicated rep is out someone on their team is familiar with your account and can assist.

Inconvénients

Nothing really. Initially starting it can seem to be alot if you are not as tech savvy and as the system is very robust, however, they will walk you thru step by step.

Réponse de Paycom

We're thrilled to hear about your experience with our product and team, Aareon! It's rewarding to know that Paycom has been a supportive addition to your organization. We appreciate your partnership and advocacy! Thank you.

Christine
Note globale
  • Secteur d'activité : Hôpitaux et soins de santé
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 3.0 /10

Honestly not worth the cost

Publié le 01/04/2022

We've had Paycom for 3 years. Not a single rep we've ever worked with has had HR or payroll...

We've had Paycom for 3 years. Not a single rep we've ever worked with has had HR or payroll experience so they have no context for any of our questions or issues. You have to explain to the customer service rep how their own system works in order for them to understand the problem you're having. We've also had 6 different customer service reps in 3 years - they keep quitting. I don't blame them, they aren't given any of the knowledge or tools to actually be helpful. And don't expect to actually be able to get through to your rep when you call, you'll get someone else who knows even less. When you do get your rep, they always have to "get back to you" about your question but they rarely do. The most common answer or solution is "oh, the system can't do that but we'll put in a suggestion for it with our development team". Still waiting on most of those developments.

Their big selling point is that it saves time - the trick is they mean it saves the employees time, not the Payroll people, not the HR people, not the IT people. For all of these people, processing time has doubled and some things are literally impossible to do in the system, things that are standard in any other system.

Everything is designed to charge you more money and everything is overpriced. We're currently being forced into an update to their payroll module that will also cost more money. It's not an optional upgrade and it's not an upgrade we want or need, but we will be forced into it anyway.

Avantages

Once you understand how it works, you can figure most things out for yourself. And you'll have to.

Inconvénients

Everything is so manual that administrators will spend a lot of additional time on processes and transactions. Customer Service is really terrible - they don't know how their own system works and they don't follow through on commitments.

Réponse de Paycom

Hi, Christine. We've been in contact with the team serving your organization and they are working diligently to connect with your team to begin addressing your concerns while you're out of office. We greatly value your business and look forward to improving our partnership. If we can be of further assistance, please reach out to us at feedback@paycomonline.com.

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Paycom - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Paycom.

Types de licences disponibles pour Paycom :

  • À partir de :
  • Version d’essai gratuite : Non disponible

Utilisateurs habituels du logiciel Paycom :

51–200, 201–500, 501–1 000, 1 001–5 000

Langues dans lesquelles Paycom est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par Paycom :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Nous n'avons pas d'informations sur les intégrations offertes par Paycom.

Ressources d'aide disponibles pour Paycom :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique

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