En savoir plus sur iContact

iContact s'adresse aux entreprises de toutes tailles et permet de créer des newsletters envoyées par e-mail, des flux RSS, des enquêtes, des réponses automatiques et des publications sur les réseaux sociaux. L'application comprend diverses fonctionnalités nécessaires à une entreprise qui souhaite agrandir sa liste de clients et atteindre les boîtes de réception.

Lorsqu'ils créent un message, les utilisateurs peuvent choisir parmi les modèles prédéfinis intégrés ou créer un message unique en HTML. iContact propose des outils pour gérer une liste d'e-mails croissante qui incluent la gestion des abonnements, le chargement en masse des abonnés et un générateur de formulaires d'inscription par glisser-déposer.

Les autres fonctionnalités comprennent SpamcheckTM, un système de vérification qui garantit que chaque e-mail atteint les boîtes de réception. La fonctionnalité de rapports suit les messages en temps réel et permet aux utilisateurs d'afficher rapidement les résultats marketing en cours, depuis la vue générale jusqu'au clic individuel.

La fonctionnalité pour les réseaux sociaux aide quant à elle à programmer des messages sur Facebook, Twitter et LinkedIn. Les utilisateurs peuvent ajouter des boutons de partage sur les réseaux sociaux aux e-mails et augmenter leur portée, ainsi qu'inclure un formulaire d'inscription sur des pages Facebook pour transformer les abonnés existants en contacts e-mail.

Options de tarification dès :

15,00 $US/mois

  • Essai gratuit
  • Abonnement

Appareils

Pour quelle entreprise ?

TPE PME GE

Disponible dans les pays suivants

États-Unis, Canada, Royaume-Uni, Australie, Chine et 5 autres, Inde, Japon, Allemagne, Brésil, Mexique

Langues

anglais

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15,00 $US/mois

  • Essai gratuit
  • Abonnement

Images

Build a custom layout or choose a design from the customizable template library
A/B split content testing allows users to conduct tests with a small percentage of subscribers to determine which content will resonate best with the audience
Automation gives users complete control over campaign send times
Learn what works best and what doesn’t with performance reporting
Merge fields
Easily design and embed custom sign-up forms on the site and manage subscribers
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Vidéo de iContact
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Capture d'écran pour iContact : Build a custom layout or choose a design from the customizable template library Capture d'écran pour iContact : A/B split content testing allows users to conduct tests with a small percentage of subscribers to determine which content will resonate best with the audience Capture d'écran pour iContact : Automation gives users complete control over campaign send times Capture d'écran pour iContact : Learn what works best and what doesn’t with performance reporting Capture d'écran pour iContact : Merge fields Capture d'écran pour iContact : Easily design and embed custom sign-up forms on the site and manage subscribers

Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour iContact : 51

  • API
  • Analyse de campagne
  • Analyse en temps réel
  • Analyse visuelle
  • Analytique de l'engagement
  • Bibliothèque de contenu
  • Champs personnalisables
  • Collecte de données démographiques
  • Comptes d'utilisateur multiples
  • Distribution d'e-mails
  • Données en temps réel
  • Drip marketing
  • Envoi par lot
  • Formulaires personnalisables
  • Gestion d'e-mail marketing
  • Gestion de contenu
  • Gestion de la conception
  • Gestion de la liste de diffusion
  • Gestion des abonnements
  • Gestion des autorisations
  • Gestion des campagnes
  • Gestion des contacts
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des modèles
  • Gestion des performances
  • Gestion des utilisateurs
  • Gestion des évaluations
  • Interface glisser-déposer
  • Intégration CRM
  • Intégration de tiers
  • Intégration des médias sociaux
  • Intégration mobile
  • Marketing sur les réseaux sociaux
  • Modèles d'e-mails
  • Modèles de pages de renvoi
  • Modèles personnalisables
  • Outils de collaboration
  • Pages de renvoi personnalisables
  • Planification des campagnes
  • Rapports sur les performances
  • Répondeurs automatiques
  • Segmentation de la clientèle
  • Segmentation des campagnes
  • Suivi comportemental
  • Suivi des activités
  • Suivi des clics
  • Suivi des e-mails
  • Tests A/B
  • Workflow basé sur les règles
  • Workflow configurable
  • Éditeur graphique de workflow

Alternatives

Mailchimp

4,5
Alternative n° 1 à iContact
MailChimp est une solution web de gestion de campagnes d'e-mail marketing. Créez, envoyez, automatisez et analysez vos...

ActiveCampaign

4,6
Alternative n° 2 à iContact
Obtenez de meilleurs retours de vos processus marketing et ventes en passant à une plateforme automatisée. Envoyez...

MailerLite

4,5
Alternative n° 3 à iContact
Mailerlite offre des solutions en matière d'email Marketing, de services et de newsletter. MailerLite vous propose une...

emfluence

4,7
Alternative n° 4 à iContact
Emfluence Marketing Platform est une plateforme d'e-mail marketing, de suivi de site web et de marketing automation...

Avis

Note globale

4,5 /5
(527)
Rapport qualité-prix
4,4/5
Fonctionnalités
4,2/5
Simplicité d'utilisation
4,3/5
Support client
4,6/5

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Trevor K.
Note globale
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

A Solid Email Platform

Publié le 20/12/2017

I get the ability to reach my customers and turn them into return customers week after week and...

I get the ability to reach my customers and turn them into return customers week after week and year after year.

Avantages

iContact is easy to use in most cases. There are tons of different templates and creating your own email template is a breeze. If you get one of the Pro plans they'll even help you make templates for future use, so that's great, too.

There are plenty of ways to upload data and keep track of that data. In fact I tend to use iContact to export my data for use on other platforms because it keeps everything so nicely. My point of sale doesn't even allow the breadth of exports and options that iContact does, so it's more than just an email platform to me.

Automation is visually very simple and means that I know I'm reaching my audience at the correct times. I no longer have to manually send each email, and with the automation there are tons of options to segment in addition. This means I'm not sending frivolous emails, so that keeps our open rate high.

Inconvénients

I have three businesses that have to be kept separate and my only big complaint is that I can't copy automation plans or other things back and forth between them. So a lot of time is wasted redoing certain campaigns between the locations.

I also think the social connectivity needs to be updated. Twitter for one is outdated and the actual website allows much more text to be posted than in-app. They're several updates behind on Twitter.

Réponse de iContact

Hi Trevor! We are thrilled to hear that iContact¿s design services and automation tools make your job easier and your emails more impactful with your customers. At iContact we value being your one stop shop for your email marketing needs. We also appreciate your feedback about copying your automation plans from one platform to another. We¿ve noted this feature and completely understand how it would be helpful. Thank you and have a wonderful day!

Karen C.
Note globale
  • Secteur d'activité: Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Works great for us

Publié le 12/02/2020

We've had to contact support a couple of times and they have been helpful. The level we purchased...

We've had to contact support a couple of times and they have been helpful. The level we purchased isn't a comprehensive marketing solution. But we came back to it after having trouble with ClickDimensions, it actually works better.

Avantages

When I want to send out an email, I go into my list of prior emails, make changes, and send. It's very easy. It has all of the functionality we need for sending out bulk emails.

Inconvénients

The editor is a bit clunky. It does take a bit of time to create a new email format. Sometimes it doesn't behave like it is supposed to. But once you save that new format you can use it over and over.

Réponse de iContact

Hello Karen,

Thank you for taking the time to leave this detailed feedback for us, we greatly appreciate it!

All the best,

Carlos, Customer Marketing Manager

Robert M.
Note globale
  • Secteur d'activité: Mode et vêtements
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

richlee-icontact

Publié le 18/01/2021

Overall great experience. Customer support is incredible. You can speak to a rep almost immediately...

Overall great experience. Customer support is incredible. You can speak to a rep almost immediately and they are extremely knowledgeable and more importantly very patient!!

Avantages

The ease of creating email promotions. Very professional looking.

Inconvénients

More email templates for creating promotions.

Réponse de iContact

Hi Robert and thanks for leaving this really great feedback for us. I am glad to hear that you are having a great experience overall. ^CP

Utilisateur vérifié
Note globale
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client

I've used iContact for the last five years.

Publié le 05/04/2018

Avantages

iContact is a low cost solution for basic email marketing. You have access to a strategic advisor. My strategic advisor always provides thorough answers and/or solutions when requested. iContact offers automation with workflows that are easy and quick to build. The user interface is easy to understand.

Inconvénients

The response time to fix API issues can be slow. iContact does not offer a post unsubscribe survey. I'm not able to download user profile information when exporting email send statistics - this is important for me when I want to do a quick analysis on my data.

Réponse de iContact

Thank you very much for being a long time iContact customer! We are happy to hear that you have been able to quickly and easily design automations with workflows using your iContact Pro account. We like this feature so much we plan to make it available to all iContact accounts. Thank you as well for your feedback, particularly about adding a post unsubscribe survey. This is being shared with our Product Management team so that it can be reviewed for possible updates in a future release.

Diane R.
Note globale
  • Secteur d'activité: Hôtellerie
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Excellent for third party management of accounts

Publié le 17/11/2020

Customer service is great. I've had four different account managers and all of them have been...

Customer service is great. I've had four different account managers and all of them have been excellent.

Avantages

. I have multiple clients that I do emailing for. I'm able to set up accounts for each one of my clients and keep their information separate. They get their own usernames and passwords and can access statistics while I can manage each accounts list, email design/layout and track and compare results.

Inconvénients

The costs associated with every little add on feature. You often have to buy entire packages to take advantage of a single feature. I would prefer to be able to buy those feature "ala carte".

Réponse de iContact

Hello Diane,

Thank you for taking the time to leave this detailed feedback for us, we greatly appreciate that you took the time.

All the best,

Carlos, Customer Marketing Manager

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iContact - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur iContact.

Types de licences disponibles pour iContact :

  • À partir de: 15,00 $US/mois
  • Type de licence: Abonnement
  • Essai gratuit: Non disponible

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de iContact.

Utilisateurs habituels du logiciel iContact :

PME, À but non lucratif, Auto-entrepreneurs, Entreprises de taille moyenne

Langues dans lesquelles iContact est disponible :

anglais

Nous n'avons pas d'informations sur les appareils pris en charge par iContact.

Applications s'intégrant à iContact :

123FormBuilder, Bedrock Data, Bitium, Call Loop, Cyfe, Flipcause, Formstack Forms, Freshdesk, LiveChat, Velocify

Ressources d'aide disponibles pour iContact :

Base de connaissances, Support téléphonique, Tutoriels vidéo, Forum, FAQ

Catégories connexes

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