iContact

Outil pour community manager et e-mail marketing

4,5 /5 (522 avis) Donnez votre avis !

iContact - Présentation

Description du logiciel iContact

iContact s'adresse aux entreprises de toutes tailles et permet de créer des newsletters envoyées par e-mail, des flux RSS, des enquêtes, des réponses automatiques et des publications sur les réseaux sociaux. L'application comprend diverses fonctionnalités nécessaires à une entreprise qui souhaite agrandir sa liste de clients et atteindre les boîtes de réception.

Lorsqu'ils créent un message, les utilisateurs peuvent choisir parmi les modèles prédéfinis intégrés ou créer un message unique en HTML. iContact propose des outils pour gérer une liste d'e-mails croissante qui incluent la gestion des abonnements, le chargement en masse des abonnés et un générateur de formulaires d'inscription par glisser-déposer.

Les autres fonctionnalités comprennent SpamcheckTM, un système de vérification qui garantit que chaque e-mail atteint les boîtes de réception. La fonctionnalité de rapports suit les messages en temps réel et permet aux utilisateurs d'afficher rapidement les résultats marketing en cours, depuis la vue générale jusqu'au clic individuel.

La fonctionnalité pour les réseaux sociaux aide quant à elle à programmer des messages sur Facebook, Twitter et LinkedIn. Les utilisateurs peuvent ajouter des boutons de partage sur les réseaux sociaux aux e-mails et augmenter leur portée, ainsi qu'inclure un formulaire d'inscription sur des pages Facebook pour transformer les abonnés existants en contacts e-mail.

iContact - Présentation

Prix

À partir de
14,00 $US/mois

Types de licence

Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

iContact - Fonctionnalités

Appareils
Pour quelle entreprise ?
TPE PME GE
Disponible dans les pays suivants
États-Unis, Canada, Royaume-Uni, Australie, Chine et 5 autres, Inde, Japon, Allemagne, Brésil, Mexique
Langues
anglais

Médias

Merge fields
Build a custom layout or choose a design from the customizable template library
A/B split content testing allows users to conduct tests with a small percentage of subscribers to determine which content will resonate best with the audience
Automation gives users complete control over campaign send times
Learn what works best and what doesn’t with performance reporting
Easily design and embed custom sign-up forms on the site and manage subscribers
Vidéo de iContact Vidéo de iContact Vidéo de iContact Vidéo de iContact Vidéo de iContact Vidéo de iContact Capture d'écran pour iContact : Merge fields Capture d'écran pour iContact : Build a custom layout or choose a design from the customizable template library Capture d'écran pour iContact : A/B split content testing allows users to conduct tests with a small percentage of subscribers to determine which content will resonate best with the audience Capture d'écran pour iContact : Automation gives users complete control over campaign send times Capture d'écran pour iContact : Learn what works best and what doesn’t with performance reporting Capture d'écran pour iContact : Easily design and embed custom sign-up forms on the site and manage subscribers

iContact - Avis

iContact - Avis

Note globale
4,5
/
5
Excellent
312

Très bien
161

Moyen
43

Médiocre
5

Mauvais
1

Rapport qualité-prix
4,4
Fonctionnalités
4,2
Simplicité d'utilisation
4,4
Support client
4,7
91% des utilisateurs recommandent cette application
Trevor K.

A Solid Email Platform

I get the ability to reach my customers and turn them into return customers week after week and year after year.


Traduire avec Google Translate
Karen C.

Works great for us

We've had to contact support a couple of times and they have been helpful. The level we purchased isn't a comprehensive marketing solution. But we came back to it after having trouble with ClickDimensions, it actually works better.


Traduire avec Google Translate
Brynn S.

Great for Email Marketing

Overall, iContact is great for sending our mass emails to our guests and we will continue to use for years to come.


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Utilisateur vérifié

I've used iContact for the last five years.


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Lauren B.

iContact helps me be successful at my job


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Trevor K.
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Traduire en français

A Solid Email Platform

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 20/12/2017
Provenance de l'avis : Capterra

I get the ability to reach my customers and turn them into return customers week after week and year after year.

Avantages

iContact is easy to use in most cases. There are tons of different templates and creating your own email template is a breeze. If you get one of the Pro plans they'll even help you make templates for future use, so that's great, too.

There are plenty of ways to upload data and keep track of that data. In fact I tend to use iContact to export my data for use on other platforms because it keeps everything so nicely. My point of sale doesn't even allow the breadth of exports and options that iContact does, so it's more than just an email platform to me.

Automation is visually very simple and means that I know I'm reaching my audience at the correct times. I no longer have to manually send each email, and with the automation there are tons of options to segment in addition. This means I'm not sending frivolous emails, so that keeps our open rate high.

Inconvénients

I have three businesses that have to be kept separate and my only big complaint is that I can't copy automation plans or other things back and forth between them. So a lot of time is wasted redoing certain campaigns between the locations.

I also think the social connectivity needs to be updated. Twitter for one is outdated and the actual website allows much more text to be posted than in-app. They're several updates behind on Twitter.

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Réponse de iContact

Hi Trevor! We are thrilled to hear that iContact¿s design services and automation tools make your job easier and your emails more impactful with your customers. At iContact we value being your one stop shop for your email marketing needs. We also appreciate your feedback about copying your automation plans from one platform to another. We¿ve noted this feature and completely understand how it would be helpful. Thank you and have a wonderful day!

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 8.0/10

Karen C.
Secteur d'activité: Services et technologies de l'information
Taille de l'entreprise: 11-50 employés
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Works great for us

Logiciel utilisé tous les mois pendant plus de deux ans
Publié le 12/02/2020
Provenance de l'avis : Capterra

We've had to contact support a couple of times and they have been helpful. The level we purchased isn't a comprehensive marketing solution. But we came back to it after having trouble with ClickDimensions, it actually works better.

Avantages

When I want to send out an email, I go into my list of prior emails, make changes, and send. It's very easy. It has all of the functionality we need for sending out bulk emails.

Inconvénients

The editor is a bit clunky. It does take a bit of time to create a new email format. Sometimes it doesn't behave like it is supposed to. But once you save that new format you can use it over and over.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 9.0/10

Brynn S.
Secteur d'activité: Marketing et publicité
Taille de l'entreprise: 11-50 employés
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Traduire en français

Great for Email Marketing

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 23/09/2020
Provenance de l'avis : Capterra

Overall, iContact is great for sending our mass emails to our guests and we will continue to use for years to come.

Avantages

iContact is great for companies who need to send out mass emails to their guests and customers. It's fairly easy to learn and has a variety of different features to use.

Inconvénients

The one main con for this software is that it loads very slow. If you are looking to draft and email, it takes about 3 minutes for the landing page to load. 3 minutes might not seem that long, but when you have to draft numerous emails, it adds up.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation

Probabilité de recommander le produit: 6.0/10

Utilisateur vérifié
Taille de l'entreprise: 11-50 employés
Traduire en français
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I've used iContact for the last five years.

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 05/04/2018
Provenance de l'avis : Capterra

Avantages

iContact is a low cost solution for basic email marketing. You have access to a strategic advisor. My strategic advisor always provides thorough answers and/or solutions when requested. iContact offers automation with workflows that are easy and quick to build. The user interface is easy to understand.

Inconvénients

The response time to fix API issues can be slow. iContact does not offer a post unsubscribe survey. I'm not able to download user profile information when exporting email send statistics - this is important for me when I want to do a quick analysis on my data.

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Réponse de iContact

Thank you very much for being a long time iContact customer! We are happy to hear that you have been able to quickly and easily design automations with workflows using your iContact Pro account. We like this feature so much we plan to make it available to all iContact accounts. Thank you as well for your feedback, particularly about adding a post unsubscribe survey. This is being shared with our Product Management team so that it can be reviewed for possible updates in a future release.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Lauren B.
Taille de l'entreprise: 11-50 employés
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Traduire en français

iContact helps me be successful at my job

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 20/12/2017
Provenance de l'avis : Capterra

Avantages

iContact is a very user friendly product for anyone. My company sends thousands of emails a week and we are always very pleased with how easy it is to create an email and send it immediately. I also really enjoy the dashboard, it helps me keep track knowing what emails have been sent and what emails I have yet to send. i also appreciate that iContact technology can delete any duplicate people in a contact list. That saves me time from having to go through thousands of people making sure I don't have any duplicates. My customer support is also amazing. My iContact rep. is always so good about getting back to me when I have questions or concerns.

Inconvénients

Sometimes when I am creating a contact list in iContact, I have several excel sheets I need to upload to that one contact list...iContact doesn't let me select multiple excel sheets to upload at once, I have to do one at a time which takes a lot of extra time for me to do.

I also wish I could delete more than one contact list at once.

On the "upload contact" box, I want to be able to see the whole title of my contact list. Sometimes iContact cuts off my list title if it's too long, I would like to see the whole title...

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Réponse de iContact

Hi Lauren! We sincerely appreciate you taking the time to provide this feedback. Our support team loves helping companies like HireLive who make such a tremendous positive impact. As for the concerns you raised about list uploading, we are taking all product improvement comments very seriously and are working to continually improve our product. We currently do allow you to have 5 concurrent uploads at any given time, but you must start the uploads one at a time. And you are correct, we cannot upload multiple sheets from one excel file. We have noted this potential feature, along with multiple list deletion, and title expansion ¿ and we realize its importance. Thank you again and have a great day!

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Recommandation utilisateur
8,5/10
Basé sur 522 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : recommandation utilisateur
Comparer avec les alternatives

iContact - Prix

iContact - Prix

À partir de
14,00 $US/mois
Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix
Rapport qualité-prix
4,4/5
Basé sur 522 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : rapport qualité-prix
Comparer avec les alternatives

iContact - Fonctionnalités

iContact - Fonctionnalités

API
Analyse de campagne
Analyse en temps réel
Analytique de l'engagement
Gestion d'e-mail marketing
Gestion de contenu
Gestion des campagnes
Gestion des modèles
Importation et exportation de données
Interface glisser-déposer
Intégration de tiers
Intégration des médias sociaux
Marketing multicanal
Modèles personnalisables
Monitoring
Notifications automatiques
Rapports et statistiques
Segmentation des campagnes
Stratégie de marque personnalisable
Tableau de bord d'activités
Fonctionnalités
4,2/5
Basé sur 522 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : note sur les fonctionnalités
Comparer avec les alternatives

Catégories

iContact - FAQ

iContact - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur iContact.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour iContact ?

Types de licences disponibles pour iContact :

À partir de: 14,00 $US/mois

Type de licence: Abonnement

Essai gratuit: Disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel iContact ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de iContact.

Q. Qui utilise iContact ?

Utilisateurs habituels du logiciel iContact :

PME, À but non lucratif, Auto-entrepreneurs, Entreprises de taille moyenne

Q. Dans quelles langues iContact est-il disponible ?

Langues dans lesquelles iContact est disponible :

anglais

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour iContact ?

Types de licences disponibles pour iContact:

Abonnement

Q. iContact prend-il en charge les appareils mobiles ?

Nous n'avons pas d'informations sur les appareils pris en charge par iContact.

Q. Avec quelles applications iContact peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à iContact :

123FormBuilder, Bedrock Data, Bitium, Call Loop, Cyfe, Flipcause, Formstack Forms, Freshdesk, LiveChat, Velocify

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour iContact ?

Ressources d'aide disponibles pour iContact :

Base de connaissances, Support téléphonique, Tutoriels vidéo, Forum, FAQ