En savoir plus sur iContact

iContact s'adresse aux entreprises de toutes tailles et permet de créer des newsletters envoyées par e-mail, des flux RSS, des enquêtes, des réponses automatiques et des publications sur les réseaux sociaux. L'application comprend diverses fonctionnalités nécessaires à une entreprise qui souhaite agrandir sa liste de clients et atteindre les boîtes de réception.

Lorsqu'ils créent un message, les utilisateurs peuvent choisir parmi les modèles prédéfinis intégrés ou créer un message unique en HTML. iContact propose des outils pour gérer une liste d'e-mails croissante qui incluent la gestion des abonnements, le chargement en masse des abonnés et un générateur de formulaires d'inscription par glisser-déposer.

Les autres fonctionnalités comprennent SpamcheckTM, un système de vérification qui garantit que chaque e-mail atteint les boîtes de réception. La fonctionnalité de rapports suit les messages en temps réel et permet aux utilisateurs d'afficher rapidement les résultats marketing en cours, depuis la vue générale jusqu'au clic individuel.

La fonctionnalité pour les réseaux sociaux aide quant à elle à programmer des messages sur Facebook, Twitter et LinkedIn. Les utilisateurs peuvent ajouter des boutons de partage sur les réseaux sociaux aux e-mails et augmenter leur portée, ainsi qu'inclure un formulaire d'inscription sur des pages Facebook pour transformer les abonnés existants en contacts e-mail.

Options de tarification dès :

Non fourni par l'éditeur

  • Version gratuite
  • Essai gratuit
  • Abonnement

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Clients types

  • Auto-entrepreneurs
  • Petites entreprises (de 2 à 50 employés)
  • Moyennes entreprises (de 51 à 500 employés)
  • Grandes entreprises (500 employés minimum)

Déploiement

  • Basé sur le cloud
  • Sur site

Disponible dans les pays suivants

Australie, Brésil, Canada, Chine, Allemagne , Royaume-Uni, Inde, Japon, Mexique, États-Unis, Îles Vierges des États-Unis

Langues

anglais

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iContact Logiciel - 1
iContact Logiciel - 2
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Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour iContact : 63

  • API
  • Actions découlant d'un événement
  • Analyse des campagnes
  • Analyse en temps réel
  • Analyse visuelle
  • Automatisation du marketing
  • Bibliothèque d'images
  • Bibliothèque de contenu
  • Bloqueur de spam
  • CTA personnalisables
  • Campagnes de drip marketing
  • Campagnes multiples
  • Champs personnalisables
  • Conformité CAN SPAM
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Distribution d'e-mails
  • Données en temps réel
  • E-mails optimisés pour format mobile
  • Fonction de glisser-déposer
  • Formulaires personnalisables
  • Formulaires web
  • Gestion de la liste de diffusion
  • Gestion des abonnements
  • Gestion des abonnés
  • Gestion des campagnes
  • Gestion des campagnes e-mail
  • Gestion des canaux
  • Gestion des contacts
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des leads
  • Gestion des listes
  • Gestion des modèles
  • Gestion des réponses
  • Génération de leads
  • Importation et exportation de données
  • Intégration des médias sociaux
  • Intégrations de tiers
  • Mesure des performances
  • Modèles d'e-mails
  • Modèles personnalisables
  • Pages de renvoi et formulaires web
  • Personnalisation
  • Planification des campagnes
  • Pour les petites entreprises
  • Qualification de leads
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Répondeurs automatiques
  • Saisie de leads
  • Segmentation
  • Segmentation de la clientèle
  • Segmentation des campagnes
  • Suivi de l'engagement
  • Suivi des activités
  • Suivi des clics
  • Suivi des e-mails
  • Suivi des e-mails
  • Suivi du ROI (Retour sur Investissement)
  • Tests A/B
  • Tests multivariés
  • e-mail marketing
  • Éditeur WYSIWYG

Alternatives

Zoho Mail

4,5
Alternative n° 0 à iContact
Zoho Mail est un service d'hébergement de messagerie sécurisé pour les entreprises. Ce service inclut une plateforme de...

Constant Contact

4,3
Alternative n° 1 à iContact
Constant Contact est un logiciel d'e-mail marketing qui permet aux entreprises de toutes tailles de créer et d'envoyer...

Emma

4,1
Alternative n° 2 à iContact
Emma est une plateforme d'e-mail marketing axée sur la segmentation, l'automatisation et un générateur d'e-mails facile...

ConvertKit

4,7
Alternative n° 3 à iContact
ConvertKit est une solution d'automatisation de génération de leads destinée aux blogueurs professionnels, avec...

Avis

Note globale

4,5 /5
(565)
Rapport qualité-prix
4,4/5
Fonctionnalités
4,2/5
Simplicité d'utilisation
4,4/5
Support client
4,6/5

Vous avez déjà iContact ?

Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.

5 avis affichés sur 565
Charlie
Note globale
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

We use iContact to send out daily event alert emails for a nonprofit - time efficiency is a...

Publié le 20/12/2017

iContact provides us with an intuitive platform that saves us time. We can create and manage emails...

iContact provides us with an intuitive platform that saves us time. We can create and manage emails efficiently, spending time savings on other needs. The recent upgrade matches intuitive work flow very well.

Avantages

The recent upgrade to the platform matches natural workflow (and spots for quality checks to prevent mistakes). We've saved time creating and managing our emails. We have a dedicated advisor that responds quickly when we have needs or questions. It's much nicer than an anonymous "call center" where you get who you get. I especially like the new upgrades to the platform, which reflect the way I/we work in an increasingly intuitive way.

Inconvénients

I would like to see more seamless integrations with other software and extensions, such as a text-to-join feature.

Réponse de iContact

Thanks for the review, Charlie! When we were designing the new interface one of our goals was to make it intuitive, so your feedback is wonderful to hear. With a lot on your plate, we know that saving time is critical to your day-to-day tasks. We¿ll pass your kind feedback to your Strategic Advisor. Our services and support teams love hearing that the work they do makes such a positive impact on your work. We are always looking to enhance our integration offerings, so if you have specific software or extensions in mind please let your advisor know! Thank you again!

Patrick
Note globale
  • Secteur d'activité : Services financiers
  • Taille de l'entreprise : 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

iContact is the superior mass mailing service when it comes to functionality and customer...

Publié le 04/05/2018

iContact has been extremely helpful in getting our curated content out to the masses. The user...

iContact has been extremely helpful in getting our curated content out to the masses. The user interface makes it easy to create your own personal content to send out and the system provides a fairly comprehensive report of your mailer, which is crucial for anyone working in sales. It gives you an extra edge to know who opens what, how quickly and who is not interested so you can update your CRM accordingly. Great stuff from iContact.

Avantages

Off the bat, we previously used a different mass mailing service whose customer support was non-existent so it was essential for us to find a provider that we could get in touch with whenever issues arose. The team at iContact has done a great working with us and helping us through the process of switching over from out other provider. The service works as intended and the user interface is easy enough to use and create content to mail out. Customer service is second to none.

Inconvénients

I don't like that the service is not integrated into salesforce off the bat. We still haven't figured out how to get it done and truthfully, haven't had the motivation or necessity to reach out to customer service about it. When I consider that SalesForce has already endorsed its own proprietary mass mailer, I'm not surprised that there is difficulty with integration.

Réponse de iContact

Hi Patrick! Thank you so much for your great feedback about our customer service team. They truly are a knowledgeable, dedicated, and friendly group of people. It sounds like you are on our iContact Pro platform which offers Salesforce sync. Thank you for the feedback regarding difficulties with this. We are happy to take it into account as we continue to make iContact even better! In the meantime, please don't hesitate to reach out to our support team for further assistance in getting this set up.

Younes
Note globale
  • Secteur d'activité : Édition
  • Taille de l'entreprise : 11-50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 6.0 /10

It really harness the power of inbox

Publié le 30/09/2020

It's an easy to use software no doubt, their pricing is affordable. I am happy using the product.

It's an easy to use software no doubt, their pricing is affordable. I am happy using the product.

Avantages

The templates and the drag and drop editor.

Inconvénients

The inability of applying some CSS & HTML tricks and shenanigans in their editor.

Alternatives envisagées 

ConvertKit

Pourquoi choisir iContact 

The editor abilities

Logiciel antérieur 

MailerLite

Pourquoi passer à iContact

Discovering

Réponse de iContact

Hello Younes,

Thank you for taking the time to leave some feedback for us, we greatly appreciate it.

All the best,

Carlos, Customer Marketing Manager

Dave
Note globale
  • Taille de l'entreprise : 51-200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

The features you want with the support you need.

Publié le 31/03/2018

We have used iContact for ten years to manage the email marketing services for our clients that...

We have used iContact for ten years to manage the email marketing services for our clients that range from single locations to hundreds of locations. The software has grown with us over the years as demands for automation and integration with third party systems have increased. The key to great software is support combined with the features you need. We found that with iContact.

Avantages

We have not found anything we cannot do with iContact. If we can't figure it out a call to support gets us the answer we need. For those looking for API support, according to a large client of ours the API is very robust and easy to use.

Inconvénients

There are UI areas in the software that can be improved. The creation and management of segments needs to be easier.

Réponse de iContact

Hi Dave! Thank you so much for your review. We're so happy to hear that we're continuing to meet your business needs after all of these years. Customer happiness is our top priority! Also, thank you for the suggestions for improving the segments UI. We will definitely take these into consideration as we continue to evolve the platform. Thanks for being such a loyal customer over the last decade!

Nicholas
Note globale
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Saved us a lot of money!

Publié le 15/12/2017

Received same level of service from competing ESP for 1/4 the cost.

Received same level of service from competing ESP for 1/4 the cost.

Avantages

Our e-mails always get into the inbox, and we have a dedicated account manager. We've saved by switching from a competing ESP. Received same level of service for 1/4 the cost.

Inconvénients

Difficult to get account issues taken care of when your account manager is out of the office. Difficult to do real time segments. For example, if I want to exclude anyone who has not opened any e-mails in the past 180 days, there is not a way for me to create a segment based on that criteria that updates on its own, that is, if someone who was on the 180-day non-opener list decides to open an old e-mail, they should automatically drop off that list. Similarly, someone who was not on the non opener list yesterday who hits 180 days without opening today, should be added to that segment. Other ESPs have this ability.

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iContact - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur iContact.

Utilisateurs habituels du logiciel iContact :

Auto-entrepreneur, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000

Langues dans lesquelles iContact est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par iContact :

Android (mobile)

Applications s'intégrant à iContact :

123FormBuilder, Acuity Scheduling, Adobe Commerce, Big Cartel, BigCommerce, Bloom Intelligence, Calendly, ClickFunnels, Copper, Copper, Cyfe, DaySmart Appointments, Digioh, Drupal, Eventbrite, Follow Up Boss, Formstack Forms, Google Contacts, Google Forms, Google Sheets, Gravity Forms, HubSpot CRM, Jotform, Justuno, Kajabi, Keap, Kickbox Email Verification, Leadpages, LeadsBridge, LiveChat, LiveChat, Meta for Business, Microsoft Outlook, Nimble, PayPal, Pipedrive, Privy, Salesforce Sales Cloud, Shopify, Squarespace, Stripe, SurveyMonkey, Teachable, Twitter, Typeform, Unbounce, Webflow, Wix, WooCommerce, Wufoo, X-Cart, Zapier, Zoho CRM, Zoom Meetings

Ressources d'aide disponibles pour iContact :

FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Chat

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