Salesforce Marketing Cloud - Prix, fonctionnalités, avis et comparateur de logiciels

Salesforce Marketing Cloud

Marketing Digital sur Cloud

4.1/5 (198 avis)

Salesforce Marketing Cloud - Présentation

ExactTarget est une solution de digital marketing sur cloud, sûre, disponible à tout moment où que vous soyez, qui vous offre la gestion complète et la centralisation en une seule interface de vos stratégies de diffusion marketing sur le net.

ExactTarget inclut des modules qui vous permettent de :
- Formuler un profil complet de vos clients (Contact Builder)
- Gérer le parcours de vos clients (Journey Builder) et déclencher régulièrement des messages pertinents sur des canaux online et offline selon le comportement client en temps réel
- Fournir du contenu personnalisé sur tout type de canaux et d'appareils

EMAIL : Filtrez et ciblez vos destinataires, rationnalisez vos stratégies d'envoi afin de nouer des relations étroites avec vos clients et suivez les résultats de vos campagnes en temps réel.

MOBILE : SMS, MMS, modèles, automatisation, géolocalisation, API et beaucoup d'autres fonctionnalités

MEDIAS SOCIAUX : Veille sociale avec Radian6, campagnes multi-supports avec Buddy Media, editez votre contenu avec SocialPages (optimisé multi-canal) ...

PUB : Campagnes Facebook et Twitter avec Social.com, ciblez vos clients encore plus efficacement avec Active Audiences.

WEB : Collecte de statistiques comportementales, prédiction du contenu le plus pertinent, contenu personnalisé, microsites et pages d'accueil...

AUTOMATISATION : Content Builder (synchronisation de vos campagnes, edition en un seul endroit), Journey Builder, Contact Builder...

De plus, bénéficiez des fonctionnalités avancées de suivi, statistiques et rapports avec Audience Builder. Vous pouvez aussi utiliser l'API pour développer vos solutions métiers personnalisées. La plateforme Fuel qui constitue l'assise même du Marketing Cloud vous offre une grande flexibilité quant à la personnalisation de vos solutions, et intégrer par exemple vos applications préférées trouvées sur la boutique d'applications ExchangeHub.

Prix

À partir de
N/A
Types de licence
version d'essai gratuite
Abonnement
Rapport qualité-prix

Appareils

Type d'entreprise

S
M
L

Disponible dans les pays suivants

Asie, Australie, Brésil, Canada, Chine et 5 autres, Europe, Allemagne, Inde, Japon, Amérique latine

Langues

chinois (simplifié), chinois (traditionnel), tchèque, danois, néerlandais et 16 autres, anglais, finnois, français, allemand, hongrois, indonésien, irlandais, italien, japonais, coréen, norvégien, polonais, portugais, russe, espagnol, suédois

Salesforce Marketing Cloud - Avis

Note globale
4.1/5
79% d'avis positifs
80
Excellent
77
Très bien
31
Moyen
5
Médiocre
5
Horrible
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Robust CRM!!!

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 14/03/2018
Provenance de l'avis : SoftwareAdvice

SalesForce a robust CRM that enables enterprise businesses to use account and customer information to improve customer relations, increase marketing and sales success and extract business data.

Avantages

I’ve spent more than 3 years administrating/ consulting for many companies on salesforce implementation and continue to find ways to make it work even better. Salesforce provides one of the most well-integrated, predictable and feature-rich CRM that I’ve worked with and implemented. There are so many ways that I can tailor Salesforce to businesses. This product is one of the most robust platforms out today and is great for any sales team. This CRM helps companies by keeping track of all sales related information. It also offers custom reports which is one of the best features, This will provide companies with business analytics to understand where we need to improve sales processes. I will say as an administrator of this product there is a little learning curve to help a company utilize all of the functionality of this product, but once you have a grasps you will see a huge difference in company sales!!!

Inconvénients

This CRM can be expensive for small-scale business. There are a lot of customizations that would be needed in the implementation process, which adds to cost of development. I would recommend hiring a SalesForce Administrator/Developer for your team for the implementations process and general maintainenece. This would help cut down the cost by not using SalesForce to do it for you, plus I do think their customer support is lacking.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

8.0/10
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Marketing Cloud is the optimal integration for our Salesforce-powered website

Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
Publié le 16/01/2018
Provenance de l'avis : SoftwareAdvice

We love the integration with our current Salesforce Commerce Cloud website and the ability to track everything within and not worry about dozens of different integrations to accomplish the same thing. Because Salesforce is a larger company, you can expect great support, knowledgeable account managers, and constant improvements.
As with any platform, there are things we'd like for it to be able to do, I'm confident that in time, many of those things will become available. And anything that doesn't, we'll continue to use 3rd party integrations.

Avantages

As with all things SalesForce you can expect nothing but the top level of customer support and options. We currently run a Salesforce website, so the integration is flawless and easy. There's not much additional setup or any big learning curve to start using it.
The Marketing Cloud is a great way to easily manage our social media accounts, facebook posting, and email automation solutions. Because this platform is integrated with our website, it's still very easy to have outside vendors and software solutions that integrate with it. An example of that is that we still use Mailchimp to help manage our email channel even though the Marketing Cloud offers an email solution as part of their software.

Inconvénients

The main disadvantages of using this software are pretty much the same disadvantages of any of the Salesforce platforms and/or integrations. For the uninitiated those are:
- Some of the most costly software that accomplishes the same tasks as other platforms
- Can be a bit complicated to navigate due to the sheer possibilities + abilities you have using the Salesforce platform.

If you understand both the expenses associated with using Salesforce and have people who can either learn it, or teach it, then i'd say there's no other real disadvantages to using it!

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Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

8.0/10
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Worked for SFMC and used the platform daily for 2 years (Agency side, in Services)

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 02/05/2018
Provenance de l'avis : Capterra

After moving off of SFMC, I was definitely hurting for the robust nature of personalization and segmentation that was offered through the proprietary Ampscript language, and the full SQL editor to run queries on data extensions. Although I think that it could have been built in a smarter way to execute processing of queries faster, and have a better UX/UI, the power that's available to a slightly more tech savvy marketer is unmatched.

Avantages

The first email platform I worked on was SFMC. Definitely the strongest features of the platform were the ability to customize so much through the use of Ampscript functions, content areas, and data extensions, as well as the ability to segment and cohort large amounts of user data with the power of having a full on SQL editor to do so.

Inconvénients

The platform was hacked together on the backend, and whoever headed up product did not do a good job of making the UX/UI cohesive. Extremely slow to execute queries on large data sets, and until they moved it into Automation Studio, there was no way to know when your query finished running, or what the error was if it ran into one. On the UX/UI side, who the heck made the decision that Emails and Data Extensions could be shared across Business Units, but User-Initiated Sends/Queries/Scripts, etc can't? It's not consistent, random items can be shared, while others can't and must be manually copied over to the other Business Unit.

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Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

6.0/10
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A heavy hitter, but work to be done in UX

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 10/01/2018
Provenance de l'avis : SoftwareAdvice

Despite being somewhat clumsy in real-world use, Marketing Cloud is a powerful, high quality suite for those looking to pursue robust, personalized digital campaigns.

Avantages

This is an outstanding product for 1:1 engagement with an existing audience. We're still somewhat new to it, but are quickly coming up to speed. Best modules are open APIs, Journey Builder (basically pulls the entire suite together to build repeatable workflows), Audience builder (works hand/glove with Journey Builder), and Mobile Studio. It will take time for us to gather enough behavior and other attribute values to really put this to work. But it has plenty of horsepower and data tools and really get us to advanced personalization and performance analysis.

Inconvénients

The suite is a set of modules cobbled together via the original product (ExactTarget) and new apps purchased by SFDC (e.g., Social Studio, which as Radian 6). This makes it cumbersome to assemble an entire campaign because you're constantly pinging back and forth through different modules (via a tabbed interface) to get things done. It's probably too late now for a truly unified, campaign-based UI, so it will have to do.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

7.0/10
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B2B eCommerce leaders is in your future!

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 28/06/2018
Provenance de l'avis : SoftwareAdvice

Salesforce Marketing Cloud is one of my favorite software because it unlocks your potential using the B2B Marketing Automation. I believe that Salesforce Marketing Cloud is made for B2B and also B2C to raise the ROI of every product/ project that you have. It's a marketing automation tool that send qualified leads relevant content to bring customers and prospects closer to making a purchase, helping marketers be more efficient by helping them focus on getting the right prospects interested in their products.

Avantages

It's a powerful sales software and secure more meetings with prospects, increase sales opportunities, and ultimately achieve revenue goals. Salesforce Marketing Cloud provides them with the sales intelligence they need about prospects to understand the best ways to engage.

Inconvénients

Based on my 2 years experienced with Salesforce Marketing Cloud and same goes with all kinds of Salesforce product or sotware, there's nothing I can say but great job! Your excellence met my expectations.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

10.0/10

Salesforce Marketing Cloud - Prix

À partir de
N/A
Types de licence
version d'essai gratuite
Abonnement
Rapport qualité-prix

- Devis personnalisés.

- Pour un aperçu des tarifs, contacter l'equipe de vente.

- Service inclus dans d'autres offres Salesforce.

Salesforce Marketing Cloud - Fonctionnalités

  • API
  • Analyse de campagne
  • Analytique de l'engagement
  • Données en temps réel
  • Gestion des campagnes
  • Interface glisser-déposer
  • Marketing multicanal
  • Modèles personnalisables
  • Monitoring
  • Tests A/B

  • Analyse en temps réel
  • Gestion de contenu
  • Importation et exportation de données
  • Intégration de tiers
  • Intégration des médias sociaux
  • Marketing sur les réseaux sociaux
  • Marquage
  • Rapports et statistiques
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Tableau de bord d'activités

Plus d'informations sur Salesforce Marketing Cloud

Salesforce Marketing Cloud - Principales fonctionnalités

Avantages

- Plateforme tout-en-un permettant d'offrir du contenu personnalisé sur l'ensemble des canaux en ligne : web, email, mobile, social, pubs

- Analyses détaillées et reporting sur vos campagnes

- Intégration CRM

- Capture de prospects

- Réseau d'assistance international

Salesforce Marketing Cloud - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Salesforce Marketing Cloud.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Salesforce Marketing Cloud ?

Types de licences disponibles pour Salesforce Marketing Cloud :

Type de licence: Abonnement

version d'essai gratuite: Non disponible

- Devis personnalisés.

- Pour un aperçu des tarifs, contacter l'equipe de vente.

- Service inclus dans d'autres offres Salesforce.

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel Salesforce Marketing Cloud ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de Salesforce Marketing Cloud.

Q. Qui utilise Salesforce Marketing Cloud ?

Utilisateurs habituels du logiciel Salesforce Marketing Cloud :

Grandes entreprises, Entreprises de taille moyenne, PME

Q. Dans quelles langues Salesforce Marketing Cloud est-il disponible ?

Langues dans lesquelles Salesforce Marketing Cloud est disponible :

chinois (simplifié), chinois (traditionnel), tchèque, danois, néerlandais, anglais, finnois, français, allemand, hongrois, indonésien, irlandais, italien, japonais, coréen, norvégien, polonais, portugais, russe, espagnol, suédois

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Salesforce Marketing Cloud ?

Types de licences disponibles pour Salesforce Marketing Cloud:

Abonnement

Q. Salesforce Marketing Cloud prend-il en charge les appareils mobiles ?

Appareils pris en charge par Salesforce Marketing Cloud :

iPhone, iPad

Q. Avec quelles applications Salesforce Marketing Cloud peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à Salesforce Marketing Cloud :

Bitium, ClickTale, CustomShow, Emma, Instapage, Kapost, Pipeliner CRM, Shipwire, SurveyGizmo, Workfront

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Salesforce Marketing Cloud ?

Ressources d'aide disponibles pour Salesforce Marketing Cloud :

FAQ, Forum, Base de connaissances, Support en ligne, Support téléphonique, Tutoriels vidéo

Logiciels équivalents

Logiciels les + demandés