
En savoir plus sur Salesforce Marketing Cloud
ExactTarget est une solution de digital marketing sur cloud, sûre, disponible à tout moment où que vous soyez, qui vous offre la gestion complète et la centralisation en une seule interface de vos stratégies de diffusion marketing sur le net.
ExactTarget inclut des modules qui vous permettent de :
- Formuler un profil complet de vos clients (Contact Builder)
- Gérer le parcours de vos clients (Journey Builder) et déclencher régulièrement des messages pertinents sur des canaux online et offline selon le comportement client en temps réel
- Fournir du contenu personnalisé sur tout type de canaux et d'appareils
EMAIL : Filtrez et ciblez vos destinataires, rationnalisez vos stratégies d'envoi afin de nouer des relations étroites avec vos clients et suivez les résultats de vos campagnes en temps réel.
MOBILE : SMS, MMS, modèles, automatisation, géolocalisation, API et beaucoup d'autres fonctionnalités
MEDIAS SOCIAUX : Veille sociale avec Radian6, campagnes multi-supports avec Buddy Media, editez votre contenu avec SocialPages (optimisé multi-canal) ...
PUB : Campagnes Facebook et Twitter avec Social.com, ciblez vos clients encore plus efficacement avec Active Audiences.
WEB : Collecte de statistiques comportementales, prédiction du contenu le plus pertinent, contenu personnalisé, microsites et pages d'accueil...
AUTOMATISATION : Content Builder (synchronisation de vos campagnes, edition en un seul endroit), Journey Builder, Contact Builder...
De plus, bénéficiez des fonctionnalités avancées de suivi, statistiques et rapports avec Audience Builder. Vous pouvez aussi utiliser l'API pour développer vos solutions métiers personnalisées. La plateforme Fuel qui constitue l'assise même du Marketing Cloud vous offre une grande flexibilité quant à la personnalisation de vos solutions, et intégrer par exemple vos applications préférées trouvées sur la boutique d'applications ExchangeHub.
Options de tarification dès :
4 800,00 $US
- Version gratuite
- Essai gratuit
- Abonnement
Salesforce Marketing Cloud - Principaux avantages
- Plateforme tout-en-un permettant d'offrir du contenu personnalisé sur l'ensemble des canaux en ligne : web, email, mobile, social, pubs
- Analyses détaillées et reporting sur vos campagnes
- Intégration CRM
- Capture de prospects
- Réseau d'assistance international
Clients types
- Auto-entrepreneurs
- Petites entreprises (de 2 à 50 employés)
- Moyennes entreprises (de 51 à 500 employés)
- Grandes entreprises (500 employés minimum)
Déploiement
- Basé sur le cloud
- Sur site
Options de tarification dès :
4 800,00 $US
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Fonctionnalités
Nombre total de fonctionnalités pour Salesforce Marketing Cloud : 155
Alternatives
SugarCRM

Gmail

NetSuite

SendPulse

Avis
Vous avez déjà Salesforce Marketing Cloud ?
Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.
- Secteur d'activité : Logiciels
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
Salesforce is Still King of the Hill, even in Marketing
Publié le 01/10/2015
Salesforce is the central repository for our business. All of our user activities like signups,...
Salesforce is the central repository for our business. All of our user activities like signups, payment history, the apps they have used and when, our marketing communications, our presentation collateral, and our customer support....all lie within the Salesforce cloud. It is the key to our customer facing business, and the Marketing Cloud is just one more piece to the puzzle.
Avantages
Marketing Automation is hugely important to any business looking to scale their user base. SFDC's Marketing Cloud allows all communications that go to customers to be tracked, seamlessly within your overall SFDC instance. Campaigns to different groups are a cinch to setup. They have a nice, graphic UI for overall management, much better than the core SFDC stuff, for sure. Overall, this is a great tool to add to your company toolkit.
Inconvénients
Maybe I am in the minority, but just about anything in Salesforce takes a little bit more time to learn than it seems like it should. Their UI is a touch clunky, and it certainly could use more design.

- Secteur d'activité : Institutions religieuses
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
Fantastic Platform For Marketing
Publié le 05/06/2018
You get the benefit of an easy to use email platform, and the ability to automate workflows to...
You get the benefit of an easy to use email platform, and the ability to automate workflows to enhance the personation of your customers.
Avantages
There's a lot that we use the marketing cloud for. Automation, email, journey builder, etc. It's something that helps us work with such a massive audience. We can send emails easily and import our own templates. It's also great for automating workflows and building out dynamic emails to save time in the future. You're really able to dig into personalization with this tool and really connect with your customers.
Inconvénients
The customer support. The support is horrible. You have to call this number (if you can find it) and then bounce around an automated system that usually ends with a message to check the online forums for help. If you have any kind of emergency or need help ASAP you're not going to get it.
- Secteur d'activité : Gestion de l'enseignement
- Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Excellent lead management CRM
Publié le 17/03/2023
overall experience to salesforce is excellent and i have been using this from last 1.5 years and...
overall experience to salesforce is excellent and i have been using this from last 1.5 years and before i used to work on leadsqured
Avantages
Salesforce Marketing Cloud is a powerful tool for businesses looking to create personalized, targeted, and engaging marketing campaigns across multiple channels.
Inconvénients
sometimes for new user it is difficult to manage and it takes time to apply the filters
- Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 0.0 /10
Expensive and cumbersome with little support
Publié le 07/10/2020
Love what the product is capable of doing. But it takes a significant amount of time and money...
Love what the product is capable of doing. But it takes a significant amount of time and money beyond the cost of the product to set it up and maintain it. I am dissatisfied with the representatives of SF who have zero customer service skills and can’t even answer a question when asked. They are rigid and not willing to work with clients to provide solutions. They just want the contract. I will not be renewing with them.
Avantages
It’s capabilities once it’s configured which takes a significant amount of time and money by hiring outsourced vendors to help set it up. SF offers little or no support and sends links in response to your questions.
Inconvénients
They sell the product speaking in terms of monthly payments hen switch it to annual payments when you purchase the product. They do what’s in their best interests not the client’s. They sell you products that you don’t need but you won’t figure that out until you learn how to use them and set them up which takes a few months with the help of a consultant that you must pay for separately because it’s nothing included in the price and the products are not intuitive by any means. You will also need at least one employee dedicated to setting it up and maintaining the program. The very consultant that SF recommended that I hire at an extra fee to set up the program told me that I didn’t need six of the accounts that SF insisted I needed. They simply do not care if you ever use the products or are satisfied with the products until it’s time to renew your contracts. There are too many other alternatives from companies that actually care about having a long term relationship who will sell you what you need now and help you build the platform as you grow. SF has no such interest. I will not be renewing with them.
- Secteur d'activité : Marketing et publicité
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Amazing Automation with Salesforce Marketing Cloud
Publié le 17/01/2023
We've been using Salesforce Marketing Cloud for over a year now, and it has been an invaluable...
We've been using Salesforce Marketing Cloud for over a year now, and it has been an invaluable resource for our automated marketing campaigns. The platform is highly customizable and allows us to easily create personalized campaigns to meet our specific needs. The only downside is the cost, but it's well worth it for the time and money it saves us.
Avantages
Salesforce Marketing Cloud offers amazing automation features that help to reduce manual labor and increase efficiency. The platform is highly customizable and allows us to easily create personalized marketing campaigns to meet our specific needs.
Inconvénients
Salesforce Marketing Cloud can be expensive, so it might not be an option for small businesses with limited budgets. Additionally, the platform can be complex and overwhelming to learn, which can be a barrier for new users.
Salesforce Marketing Cloud - FAQ
Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Salesforce Marketing Cloud.Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Salesforce Marketing Cloud ?
Types de licences disponibles pour Salesforce Marketing Cloud :
- À partir de : 4 800,00 $US
- Version d’essai gratuite : Non disponible
- Devis personnalisés. - Pour un aperçu des tarifs, contacter l'equipe de vente. - Service inclus dans d'autres offres Salesforce.
Q. Qui utilise Salesforce Marketing Cloud ?
Utilisateurs habituels du logiciel Salesforce Marketing Cloud :
Auto-entrepreneur, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1 000, 1 001–5 000
Q. Dans quelles langues Salesforce Marketing Cloud est-il disponible ?
Langues dans lesquelles Salesforce Marketing Cloud est disponible :
allemand, anglais, chinois, chinois traditionnel, coréen, danois, espagnol, finnois, français, hongrois, indonésien, irlandais, italien, japonais, norvégien, néerlandais, polonais, portugais, russe, suédois, tchèque
Q. Salesforce Marketing Cloud prend-il en charge les appareils mobiles ?
Appareils pris en charge par Salesforce Marketing Cloud :
Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)
Q. Avec quelles applications Salesforce Marketing Cloud peut-il s'intégrer ?
Applications s'intégrant à Salesforce Marketing Cloud :
Adobe Workfront, LinkedIn for Business, Meta for Business, Salesforce Sales Cloud, Shopify, Simply Measured, Twitter, Vidyard
Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Salesforce Marketing Cloud ?
Ressources d'aide disponibles pour Salesforce Marketing Cloud :
Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Support 24/7 (réponse directe), Chat
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