Acumatica Cloud ERP

Acumatica Cloud ERP

Système ERP basé sur le cloud pour les entreprises de toutes tailles

4.4/5 (28 avis)

Acumatica Cloud ERP - Présentation

Acumatica Cloud ERP est une suite intégrée de logiciels de gestion financière, de gestion client, de gestion de la distribution, d'e-commerce et de fabrication destinés aux entreprises de taille moyenne. Acumatica est basé sur le web et fonctionne avec tous les navigateurs populaires, permettant aux utilisateurs de gérer leur entreprise à partir de n'importe quel ordinateur ou appareil portable. Le logiciel comprend des outils de rédaction de rapport, des tableaux de bord personnalisables et des écrans de requête personnalisés afin que les utilisateurs obtiennent des informations en temps réel, dans le format requis.

Acumatica a été conçu pour répondre aux besoins des banques, des établissements de soins de santé et des organisations gouvernementales en matière de sécurité physique, de transmission, de stockage, d'accès, de données et d'applications. De nombreuses fonctionnalités de sécurité telles que les contrôles d'accès, le cryptage des données et le traitement sur serveur sont intégrées à l'application Acumatica.

Acumatica fournit des outils de personnalisation basés sur le web, ainsi qu'une API et un kit de développement logiciel entièrement documentés. Les personnalisations sont gérées séparément de la logique métier applicative afin qu'elles ne soient pas affectées par les mises à niveau du système. Acumatica permet également de lier directement des documents à des transactions financières, des fichiers d'aide, des écrans de saisie et des rapports ou de les organiser à l'aide d'un wiki professionnel pour simplifier le partage des informations et réduire les coûts d'audit.

Prix

À partir de
13 000,00 $US/année
Types de licence
version d'essai gratuite
Licence unique
Abonnement
Rapport qualité-prix

Appareils

Type d'entreprise

S
M
L

Disponible dans les pays suivants

Asie, Australie, Canada, Europe, Amérique latine et 4 autres, Mexique, Afrique et Moyen-Orient, Royaume-Uni, États-Unis

Langues

chinois (simplifié), danois, anglais, français, japonais, russe, espagnol

Acumatica Cloud ERP - Avis

Note globale
4.4/5
93% d'avis positifs
16
Excellent
10
Très bien
2
Moyen
0
Médiocre
0
Horrible
Ed K.
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Great Cloud ERP System with an open source

Publié le 30/12/2015
Provenance de l'avis : SoftwareAdvice

Avantages

Access data anytime from any device anywhere around the world via an internet connection with a consistent real-time visibility. All users can access and input data into a centralized data store which puts consistent updated information at everyone’s fingertips instantly.
the flexibility: Easily scale resources up or down as needed without making a major investment decision. Cloud ERP software will remain current with automatic updates as part of your Cloud ERP service contract making it easier to take advantage of new capabilities.
More Responsive Service and Support: Cloud vendors provide more detailed information to Cloud ERP users at every service level and are more motivated to provide the best customer support.
Faster Time-to-Solution Value: When using public cloud models, businesses don’t have to buy and deploy infrastructure which allows them to be up and running with their Cloud ERP system much more quickly.
Minimized Financial Risks: Reduce upfront capital spending on technology infrastructure and the option of subscription software licensing thus further minimizing financial output and risk.
Economies of Skill: Vendors deploy, manage and run Cloud ERP solutions so businesses don’t have to, therefore allowing them to focus more on employee success, optimal business growth and bottom line profit initiatives.
Easy adoption and the user frendly, the seamless integration between the erp and microsoft office 365 and the workflows.
easy to customize without needed to have deep technical knolwledge to do the customization, the cost effectiveness of the ERP allowing us to increase the profitability, in addition the fact that maintennance of the database is easier, and the inclusion of CRM with the ERP accessing a unique database. Integration with PowerBi, and Financial reporting.

The software price is not based on the number of users. and the posibility to grow with the software. easy consolidation between companies with differents multi-currencies and multi-languages. Worldwide access.

Inconvénients

there is just not much i can say about dislike, due to any issues that i have with the system, the system was able to complete all the process without customization.

Note détaillée

Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

10.0/10
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Good ERP for Small Business

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 08/10/2018
Provenance de l'avis : Capterra

Acumatica has helped our company improve our operations and handle significant growth. We moved from basic Quickbooks functionality to full inventory and manufacturing control. The improved transaction controls have reduced the amount of errors done in normal business processes. We've also been able to engage employees at all levels into our system.

Avantages

Ease of use, comprehensive list of features, Report writing and General Inquiry functionality,

Inconvénients

The worst part of Acumatica is how it handles Email. System email accounts, while not a horrible idea, just don't work well. The worst part of that is how the outgoing emails use the system accounts. Outside contacts end up saving these email addresses instead of the "real" user email. Then when they email us using those email addresses the emails go nowhere. All emails should be sent using the user's real email address, and preferably their email client such as Outlook.
Third party VAR modules are harder to coordinate.
Upgrades are too frequent and expensive if you do not have your own development staff.
Customization requires development capabilities. Should be more user-level customization tools similar to Report Writer and GI screen.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

8.0/10
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Best of Breed Cloud ERP System

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 28/07/2018
Provenance de l'avis : Capterra

Ease of use, great dashboards, powerful technology, easy to integrate, and easy access to data.

Avantages

Acumatica is a very scaleable solution. I love the fact that our business can grow and we can scale this product with our business. GAAP Accounting hasn't changed in ages, so what Acumatica brings to the table is new technology and robust functionality. I love the fact that all of our users can have access to the system with custom user roles. The network of connected applications continues to grow, making it easy to integrate with Amazon, Concur, and Docusign (among many others). Lastly, the unlimited user licensing is incredible. This allows our company to grow without paying a penalty for the growth.

Inconvénients

There is very little about this product that I don't like. Acumatica only sells through a channel of partners. This is great if you find a competent, high-performing partner. If not, you may not take full advantage of everything this product has to offer. Make sure that you vet the partner you do business with just as much as the feature functionality.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

10.0/10
Heather B.
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Less expensive ERP option with built in CRM

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 20/12/2018
Provenance de l'avis : Capterra

We have seen many operational efficiencies and we are starting to retire multiple legacy operational systems-they will all be replaced by Acumatica.

Avantages

Acumatica has a built in CRM that helps to integrate the sales and operations process to finance. It's really helpful to have the financials easily available for each sales opportunity.

Inconvénients

It requires a lot of developer involvement for customization of views, attributes, etc.

Réponse de Acumatica

Hello Heather - Thanks for sharing your feedback on Acumatica as to the completed review on Gartner Digital Markets! It sounds like a great customer success story - I would love to visit with you more about that as its so helpful to learn about what we are doing right and what we can
improve on from our clients. Thanks!-Kim

Note détaillée

Simplicité d'utilisation

Probabilité de recommander le produit

7.0/10
Sean H.
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Very functional ERP solutions that has grown over the years.

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 05/06/2018
Provenance de l'avis : Capterra

Savings of over 160 labor hours a month through automation and imports.

Avantages

How easily it is to create import scenarios to easily turn hours worth of work into just 15 minutes.

Inconvénients

Your experience with the software primarily comes down to your relationship with your VAR. A good one will let you get to the moon, a bad one will leave you spending lots of money on no results.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

10.0/10

Acumatica Cloud ERP - Prix

À partir de
13 000,00 $US/année
Types de licence
version d'essai gratuite
Licence unique
Abonnement
Rapport qualité-prix

Acumatica Cloud ERP - Fonctionnalités

  • API
  • Audit
  • Données en temps réel
  • Gestion de la conformité
  • Gestion des stocks
  • Importation et exportation de données
  • Piste d'audit
  • Rapports en temps réel
  • Tableau de bord d'activités

  • Champs personnalisables
  • Gestion des factures
  • Gestion des flux de travail
  • Intégration de tiers
  • Monitoring
  • Notifications automatiques
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Stockage de documents
  • Suivi de l'inventaire
  • Suivi des activités

Acumatica Cloud ERP - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Acumatica Cloud ERP.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Acumatica Cloud ERP ?

Types de licences disponibles pour Acumatica Cloud ERP :

À partir de: 13 000,00 $US/année

Type de licence: Licence unique, Abonnement

version d'essai gratuite: Non disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel Acumatica Cloud ERP ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de Acumatica Cloud ERP.

Q. Qui utilise Acumatica Cloud ERP ?

Utilisateurs habituels du logiciel Acumatica Cloud ERP :

Entreprises de taille moyenne, PME

Q. Dans quelles langues Acumatica Cloud ERP est-il disponible ?

Langues dans lesquelles Acumatica Cloud ERP est disponible :

chinois (simplifié), danois, anglais, français, japonais, russe, espagnol

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Acumatica Cloud ERP ?

Types de licences disponibles pour Acumatica Cloud ERP:

Licence unique, Abonnement

Q. Acumatica Cloud ERP prend-il en charge les appareils mobiles ?

Appareils pris en charge par Acumatica Cloud ERP :

Android, iPhone, iPad

Q. Avec quelles applications Acumatica Cloud ERP peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à Acumatica Cloud ERP :

Aestiva Purchase Order, Cadena HRM, Competera, EBizCharge, PROMYS CRM Help Desk PSA, Pacejet, SPS Commerce Fulfillment, SphereWMS, WorkPlace Expense, WorkPlace Requisition & Procurement

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Acumatica Cloud ERP ?

Ressources d'aide disponibles pour Acumatica Cloud ERP :

FAQ, Forum, Base de connaissances, Support en ligne, Support téléphonique, Tutoriels vidéo