SAP Concur

Déplacements, notes de frais et factures automatisés et sous contrôle

En savoir plus sur SAP Concur

Concur offre aux entreprises de toutes tailles et de tous niveaux une solution qui va bien au-delà de l'automatisation grâce à la gestion des dépenses entièrement connectée englobant les déplacements, les notes de frais, les factures, la conformité et les risques. Depuis plus de 20 ans, l'expertise mondiale et les innovations de pointe ont permis aux clients de garder une longueur d'avance à l'aide d'outils conçus pour gagner du temps, d'une technologie de pointe et de données connectées, le tout dans un écosystème dynamique de partenaires et d'applications divers. Convivial et prêt à l'emploi, Concur fournit des informations puissantes qui aident les entreprises à réduire la complexité et à voir les dépenses de manière claire afin qu'elles puissent les gérer de manière proactive.

Appareils

Pour quelle entreprise ?

TPE PME GE

Disponible dans les pays suivants

Australie, Brésil, Canada, Chine, Allemagne et 5 autres, Royaume-Uni, Inde, Japon, Mexique, États-Unis

Langues

allemand, anglais, chinois, chinois traditionnel, coréen et 11 autres, danois, espagnol, français, indonésien, italien, japonais, norvégien, néerlandais, polonais, suédois, tchèque

Images

Concur desktop - Integrated travel and expense application
Get the reports you need - Use Analytics from SAP Concur
SAP Concur Mobile App
Mobile receipt capture - Snap a picture of your receipt from your smartphone
Tablet - Manage expenses from anywhere
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Vidéo de SAP Concur
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Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour SAP Concur : 84

  • API
  • Accès mobile
  • Alerte de paiement en double
  • Alertes en temps réel
  • Alertes et remontée des problèmes
  • Alertes mobiles
  • Alertes/Notifications
  • Analyse des dépenses
  • Analyse des tendances
  • Analyse en temps réel
  • Authentification unique
  • Booking Management
  • Cartes bancaires d'entreprise
  • Catégorisation/regroupement
  • Champs personnalisables
  • Contrôle des dépenses
  • Contrôle du processus d'approbation
  • Création de tableaux de bord
  • Demande de remboursement des frais
  • Détection de doublons
  • Détection de fraude
  • ERP
  • Emplacements multiples
  • Extraction de données
  • Facturation
  • Formulaire 1099
  • Gamification
  • Gestion de la conformité
  • Gestion de la trésorerie
  • Gestion de voyages
  • Gestion des activités
  • Gestion des audits
  • Gestion des bons de commande
  • Gestion des cartes de crédit
  • Gestion des employés
  • Gestion des factures
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des flux de trésorerie
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des itinéraires
  • Gestion des remboursements
  • Gestion des restrictions
  • Gestion des reçus
  • Gestion des stratégies
  • Importation et exportation de données
  • Intégration QuickBooks
  • Intégration comptable
  • Intégrations de tiers
  • Messagerie instantanée
  • Mesure des performances
  • Monitoring
  • Notifications en temps réel
  • Outils de planification
  • Paiements récurrents
  • Paiements électroniques
  • Piste d'audit
  • Prise en charge de plusieurs devises
  • Prise en charge de plusieurs langues
  • Prise en charge de plusieurs pays
  • Rappels
  • Rapports administratifs
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Rapports planifiés et automatisés
  • Rapprochement bancaire
  • Rapprochement des bons de commande
  • Recherche/Filtre
  • Rédaction de chèques
  • Réservation en ligne
  • Scénarios possibles
  • Suivi de l'évolution des factures impayées
  • Suivi des activités
  • Suivi des frais
  • Suivi du kilométrage
  • Suivi du temps et des dépenses
  • Tableau de bord
  • Tableau de bord d'activités
  • Traitement des factures
  • Traitement des paiements ACH
  • Transfert électronique de fonds
  • Téléchargement de reçu mobile
  • Workflow d'approbation

Alternatives

SalesTrip

4,8
Alternative n° 1 à SAP Concur
SalesTrip is an expense management and travel booking system built on Salesforce, the world's leading cloud platform....

Expensya

4,5
Alternative n° 2 à SAP Concur
Expensya est une solution de gestion des notes de frais multiplateforme basée sur le cloud avec numérisation...

DATABASICS Expense

4,4
Alternative n° 3 à SAP Concur
Peu importe où vos employés voyagent ou ce qu'ils achètent, le logiciel de gestion des notes de frais DATABASICS offre...

SutiExpense

4,5
Alternative n° 4 à SAP Concur
Automatisez les rapports de dépenses commerciales avec SutiExpense. Tirant parti de l'appariement automatisé des...

Avis

Note globale

4,2 /5
(1 350)
Rapport qualité-prix
4/5
Fonctionnalités
4,1/5
Simplicité d'utilisation
4/5
Support client
3,9/5

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Daniel L.
Note globale
  • Secteur d'activité: Appareils médicaux
  • Taille de l'entreprise: 1 001-5 000 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

SAP Concur

Publié le 03/12/2019

overall, I really think this product is great and a huge improvement from our previous tool.

overall, I really think this product is great and a huge improvement from our previous tool.

Avantages

it is easy to upload receipts and match to my expenses, either via image or pdf document.
the mobile app is a life saver for someone that has trouble with keeping receipts.

Inconvénients

My only complaint is that you can't apply the same image to multiple expenses. This is especially frustrating when you have to split an expenses.

Renaud M.
Note globale
  • Secteur d'activité: Appareils médicaux
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Fully featured , comprehensive app

Publié le 06/10/2020

Have been using concur for many years in small or large businesses. Product is relatively easy to...

Have been using concur for many years in small or large businesses. Product is relatively easy to use for the amount fo features it has. Very comprehensive. Has evolved nicely.

Avantages

Full feature, relatively easy to use and integrate.
Nice evolution from the beginning
Good mobile application
Adding features regularly

Inconvénients

Can be slow to use
Not always very intuitive
Credit card integration may not be flawless
While using the trip booking system, does not always display all options, hence takes longer than necessary

Sho L.
Note globale
  • Secteur d'activité: Services d'information
  • Taille de l'entreprise: 501-1 000 employés
  • Logiciel utilisé Autre pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Works Fine For Me!

Publié le 06/04/2021

As the title of my review says, it works fine for me! I recall the very first time I used Concur...

As the title of my review says, it works fine for me! I recall the very first time I used Concur it didn't seem very intuitive, but after you use it a few more times it is not that bad. In my previous job, we did not even use a SaaS for expense management - I think the law firm would just create an expense template to fill in fields and then we would submit expenses that way. Concur is much more useful for larger companies/corporations where employees regularly submit expense reports and there are relatively more employees.

Avantages

The process of creating an expense report is fairly quick, and I seldom run into any issues whenever I submit an expense report. You are able to attach images, check off different boxes of categories of expenses, and submit the report with few required steps. I also have not experienced any delays with getting reimbursed for expenses.

Inconvénients

You might encounter issues when you create your very first expense report, as it does not seem very intuitive. There is probably some tutorial lurking around, but it would be helpful if there was some sort of real-time robot to provide assistance.

Chris H.
Note globale
  • Secteur d'activité: Gestion d'organisme à but non lucratif
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 5.0 /10

Complex and glitchy but better than other options

Publié le 07/07/2016

My experience is generally positive - system is up most of the time, things work like they are...

My experience is generally positive - system is up most of the time, things work like they are designed to, etc.

But we have frustrations which seem to be common to most tech companies these days - assumptions are made about how things work in other people's businesses and then tech is designed to meet those assumptions, which may or may not be correct. Then when I try to deal with sales and technical support to meet my needs, I'm told that the system can't do what I want because its not designed that way.

I've managed technology transitions of hardware and software infrastructure for public agencies, professional associations, law firms, and labor unions and in my experience, a technology design team is usually very focused on meeting one or two primary needs such as expense reporting and policy enforcement and will design a system to do that. But very rarely does the team have on the ground experience in how that system will be integrated into the day to day lives of their customers. A sales team might deal with that when sales time comes, but it doesn't seem to be taken into account at the design level and in some cases it may be too late at that point. This has been my primary experience with Concur.

More specifically, data disappears some times - which support claims must be user error because it can't be duplicated on their end. Its possible, but since I've gotten multiple reports of data loss from both tech and non-tech friendly people, I'm not sure that's the whole answer.

In addition, although tech savvy users have no problems with the navigation and features, less tech savvy users struggle significantly. Also, because we have a complex accounting system that cannot be accommodated by Concur reporting, we still have to manually extract the data and enter in spreadsheets to get it into the format we need for accounting system import. I've discussed this issue with a Concur programmer and my account rep and they agree that what I need cannot currently be gotten from the system.

Finally, when things go wrong in the feed between Amex and Concur it just becomes a blame game - its not our fault but theirs - doesn't really get me to a solution.

So, it may be that I have too much work and just wish Concur were able to do more, but I find it limited in its usefulness except for that small group of users for whom it works perfectly.

Avantages

All the information is in one place, easy to access from any location, generally customizable. Working on integrating travel which should provide greater value. Generally logically designed and easy to use as an administrator.

Inconvénients

Structure of expense types and cost tracking is too rigid; ability to customize outputs is limited to standard accounting systems. But as a non-profit and a union, I don't have a standard accounting system. I need to be able to report in formats required by the federal government (LM2), the State of California (FPPC/Lobbying Reporting), and my board of directors. But the Concur system doesn't have sufficient flexibility of variables to allow for the generation of the complex account code system we use because of these conflicting reporting needs.

So if anyone ever comes out with an expense reporting software that takes those unique needs into account, I will jump in a second. But no one else has anything better so far.

In addition, the fact that any custom fields I create do NOT integrate with the Concur mobile software means that my users have to enter their data in on the mobile and then go to the desktop and add additional data. Before we used custom fields, they were able to use the mobile system exclusively, but we weren't getting all the information I need. So now we have a hybrid system that requires working on the report twice, once when the receipt is uploaded from their mobile device and then again when they want to add the cost centers and submit the report. Doesn't make my users very happy and costs more in time and effort than no customization.

Receipt management at the accounting review level is also very limited and frustrating. Assumes too much

Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité: Logiciels
  • Taille de l'entreprise: 501-1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Concur Review from an Executive Assistant

Publié le 13/01/2021

My overall experience with Concur is a positive one. It is simple, easy to use and likely won’t...

My overall experience with Concur is a positive one. It is simple, easy to use and likely won’t require any training if you have experience with other similar software.

Avantages

What I like most about Concur is that it is intuitive. If you’ve used an expense processing software before, you will be able to use Concur without any training or confusion. I’ve used Concur at two consecutive companies now. I’ve never been trained in it and I was able to use it without any issues from the first login. I’ve also trained other executive assistants in the software at both companies.

Inconvénients

I don’t have anything I like least about the software. It’s is quite similar to other expense processing software.

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SAP Concur - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur SAP Concur.

Types de licences disponibles pour SAP Concur :

  • À partir de:
  • Type de licence: Abonnement
  • Essai gratuit: Disponible

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de SAP Concur.

Utilisateurs habituels du logiciel SAP Concur :

Auto-entrepreneur, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001+

Langues dans lesquelles SAP Concur est disponible :

allemand, anglais, chinois, chinois traditionnel, coréen, danois, espagnol, français, indonésien, italien, japonais, norvégien, néerlandais, polonais, suédois, tchèque

Appareils pris en charge par SAP Concur :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à SAP Concur :

ADP Workforce Now, Avalara, Intuit Data Protect, Microsoft Dynamics GP, Microsoft Excel, NetSuite, QuickBooks Online Advanced, Sage Intacct, Salesforce Platform, Workday Financial Management, Workday HCM

Ressources d'aide disponibles pour SAP Concur :

Service client/e-mail, Base de connaissances, Support téléphonique, Chat

Catégories connexes

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