En savoir plus sur FixMe.IT

FixMe.IT est une application d'assistance à distance qui permet de connecter instantanément des ordinateurs distants dans le monde entier. Avec FixMe.IT, l'assistance à distance est plus rapide et plus facile que jamais : le processus de connexion est rapide du début à la fin, ce qui signifie que tout utilisateur peut facilement demander et approuver l'accès à distance à sa machine.

Tout en étant rentable, FixMe.IT ne fait pas l'impasse sur le reste et offre une large gamme de fonctionnalités performantes, notamment l'accès sans surveillance, le transfert de fichiers, la gestion multi-sessions, le redémarrage et la reconnexion automatiques, la navigation multi-écrans, le partage de presse-papiers, la messagerie instantanée, le reporting et l'enregistrement, la personnalisation de l'image de marque, etc.

Basée sur les dernières normes du secteur, FixMe.IT garantit le plus haut niveau de sécurité pour ses utilisateurs et permet aux professionnels de l'informatique de résoudre facilement et en toute sécurité des problèmes techniques à distance sans installer de logiciel au préalable. De plus, cette application vous permet d'accéder aux ordinateurs de vos clients dans n'importe quel environnement : qu'ils soient situés derrière des pare-feu, des proxys ou un NAT.

Options de tarification dès :

30,00 $US/mois

  • Version gratuite
  • Essai gratuit
  • Abonnement

Appareils

Pour quelle entreprise ?

TPE PME GE

Disponible dans les pays suivants

Australie, Canada, Royaume-Uni, États-Unis

Langues

anglais

Options de tarification dès :

30,00 $US/mois

  • Version gratuite
  • Essai gratuit
  • Abonnement

Images

FixMe.IT Logiciel - 1
FixMe.IT Logiciel - 2
FixMe.IT Logiciel - 3
FixMe.IT Logiciel - 4
En voir 5 de plus
Vidéo de FixMe.IT
Vidéo de FixMe.IT
Vidéo de FixMe.IT
Vidéo de FixMe.IT
FixMe.IT Logiciel - 1 FixMe.IT Logiciel - 2 FixMe.IT Logiciel - 3 FixMe.IT Logiciel - 4

Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour FixMe.IT : 19

  • Accès et contrôle à distance
  • Accès sans surveillance
  • Accès à plusieurs moniteurs
  • Authentification à 2 facteurs
  • Chat en temps réel
  • Chat et messagerie
  • Dépannage
  • Enregistrement de session
  • Fonction de glisser-déposer
  • Messagerie instantanée
  • Partage d'écran
  • Partage des fichiers
  • Rapports de synthèse
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Tableau blanc
  • Transfert de fichiers

Alternatives

Pulseway

4,7
Alternative n° 1 à FixMe.IT
Conçu directement pour les MSP et les équipes informatiques internes, Pulseway fournit un outil de gestion et de...

ConnectWise Control

4,7
Alternative n° 2 à FixMe.IT
ConnectWise Control est une solution d'assistance qui permet aux entreprises de détecter les demandes des clients et...

Supremo Remote Desktop

4,7
Alternative n° 3 à FixMe.IT
Supremo aide les entreprises à se connecter à des appareils ou serveurs distants pour gérer des applications, fournir...

Syxsense

4,7
Alternative n° 4 à FixMe.IT
Syxsense est une solution de gestion de logiciels basée sur le cloud qui aide les prestataires d'infogérance et les...

Avis

Note globale

4,8 /5
(356)
Rapport qualité-prix
4,7/5
Fonctionnalités
4,4/5
Simplicité d'utilisation
4,8/5
Support client
4,7/5

Vous avez déjà FixMe.IT ?

Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.

Donnez votre avis !
Afficher 5 avis sur 356
Alex R.
Note globale
  • Secteur d'activité: Relations gouvernementales
  • Taille de l'entreprise: 201-500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Great bang for the buck!

Publié le 21/01/2020

I like the simple connecttion to it and the unattended access feature the most. It allows me to...

I like the simple connecttion to it and the unattended access feature the most. It allows me to connect to my end users easily and quickly.

Avantages

Fixme offers remote admin access to end points that are in the field and not connected to the local domain via VPN or other connection options. This is helpful for setting up and troubleshooting issues on end points. And it is much cheaper price than competitors

Inconvénients

Sometime the local admin access for restarting as a system service is a bit wonky, its best to setup the PC and unattended access while on the local network to the domain and then kick the device out the door than trying to gain unattended access after the fact. Alsomany competitors have additional functionality to run scripts or gather data about a device in the background without the end user seeing, and Fixme does not offer that from the best I can tell.

Dexter E.
Note globale
  • Secteur d'activité: Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Best alternative to LogMeIn and Teamviewer if you dont need to connect to Macs

Publié le 20/05/2021

This service is outstanding and I couldn't operate without it. By far the best alternative to...

This service is outstanding and I couldn't operate without it. By far the best alternative to LogMeIn and Teamviewer I've used.

Avantages

Price. Very cost effective.
Efficiency. Connects just about every time.
Speed of experience. Once connected, the experience is excellent.
Ease of use. Using it on alternative PCs is easy. Training people to use is also easy.
East of deployment. Getting new PCs connected is a snap.

Inconvénients

No Mac remote access. Would be nice, but not essential to my business.
No mobile app. Again, would be nice, but not essential.
The occasional hanging connection to a PC. Sometimes its takes a while to establish the connection. And sometimes It wont connect at all (even through installed). Very rare however.

Thomas B.
Note globale
  • Secteur d'activité: Réseaux informatiques
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 6.0 /10

It's hard to knock the product as it is but it's just ok

Publié le 02/11/2017

I am generally able to connect to my customers computers to assist with issues and install software

I am generally able to connect to my customers computers to assist with issues and install software

Avantages

On demand sessions work great
East to install and setup remote clients
Easy to organize accounts by company

Inconvénients

No Ability to go cross platform ie mac
No mobile ability
The remote control agent doesn't work, well, sometimes gets eaten by anti virus clients/or disappears for what ever reason and you can't cut copy paste really!!!

Their response is that's odd, just drag files...sorry to say that's a tedious endeavor with the spotty mouse movements.

Réponse de Techinline

Hi Thomas,

Thank you for the feedback and for being our valued customer. We regret that you've experienced this copy-paste issue - this is, indeed, non-standard behavior of our application, which in most cases can be attributed to custom or advanced antivirus settings, or other 3rd party local factors that we have absolutely no control over. As suggested in most reviews here, FixMe.IT's file transfer feature is quite reliable and easy to use. Furthermore, FixMe.IT offers several file transfer options including a file transfer button and drag-n-drop, so our intent at the time was to provide you with a feasible workaround in case copy-paste didn't work with a specific client machine.

Regards,
Dan | Techinline

Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité: Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Strong Remote Management App - good balance of features for price

Publié le 17/05/2019

Overall, it's fast, simple, lightweight and good for get at this cost point.

Overall, it's fast, simple, lightweight and good for get at this cost point.

Avantages

Fixme is a simple and basic remote access tool that we use daily for unattended support to our end users. I like that you can have separate accounts should you want to have personal devices not available to the rest of my staff. It's easy and fast for one-off remote sessions and you can white-label a custom page for your end-users to keep your brand flowing through the remote experience. Deployment is simple and effective. The chat feature is also nice. With this basic feature set, it would easily be replaced by most bulit-in RMM tools.

Inconvénients

Although it has multi-monitor support, it's frustrating to always guess which monitor and sometimes does not reset correctly.
I do like the chat feature, but it only stays on the end-user screen while you are connected with fixme. Which means you lose the dialog if you have to close out but your end-user has stepped away.
It has a file transfer feature so you can send a file to the remote computer, but it would be very helpful to reverse the process and be able to send a file from the session back to the tech.

Réponse de Techinline

Thank you for taking the time to share your experience and for being our valued customer!
Regarding the file transfer feature, the remote user has the option to use the Send File button which can easily be found on the Client App interface. Besides that, you can transfer files back to your desktop during the remote session via drag-and-drop or copy-paste.
Best,
Dan | Techinline

R. curtis M.
Note globale
  • Secteur d'activité: Génie civil
  • Taille de l'entreprise: 51-200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Best Remote Access Software Available

Publié le 21/11/2018

I use this application daily to provide help desk and server support to many customers. The price...

I use this application daily to provide help desk and server support to many customers. The price is great and the features are fantastic.

Avantages

The is by far the easiest remote access software I have ever used. As an IT manager, this software has saves me $1000s every month. With just a few clicks I can access customer's computers and correct problems while never leaving my office. My customers love this process. I can store computers for anytime access so I can manage many servers and computers 24/7 without requiring brick and mortar access.

Inconvénients

If I could fix a few things I would make this software available for MAC and get a different URL. I have to constantly spell the word "IT". It seems such a simple word but it does not correlate to web browsing to the common internet user. Few people have ever visited a .it domain.

Afficher 5 avis sur 356 Lire tous les avis

FixMe.IT - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur FixMe.IT.

Types de licences disponibles pour FixMe.IT :

Utilisateurs habituels du logiciel FixMe.IT :

Auto-entrepreneur, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001+

Langues dans lesquelles FixMe.IT est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par FixMe.IT :

Nous n'avons pas d'informations sur les intégrations offertes par FixMe.IT.

Ressources d'aide disponibles pour FixMe.IT :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Service de support 24/7 (réponse directe), Chat

Catégories connexes

Consultez toutes les catégories de logiciels trouvées pour FixMe.IT.