FixMe.IT

FixMe.IT

Un logiciel d'assistance à distance toujours opératif

4.8/5 (305 avis)

FixMe.IT - Présentation

FixMe.IT est une application d'assistance à distance qui permet de connecter instantanément des ordinateurs distants dans le monde entier. Avec FixMe.IT, l'assistance à distance est plus rapide et plus facile que jamais : le processus de connexion est rapide du début à la fin, ce qui signifie que tout utilisateur peut facilement demander et approuver l'accès à distance à sa machine.

Tout en étant rentable, FixMe.IT ne fait pas l'impasse sur le reste et offre une large gamme de fonctionnalités performantes, notamment l'accès sans surveillance, le transfert de fichiers, la gestion multi-sessions, le redémarrage et la reconnexion automatiques, la navigation multi-écrans, le partage de presse-papiers, la messagerie instantanée, le reporting et l'enregistrement, la personnalisation de l'image de marque, etc.

Basée sur les dernières normes du secteur, FixMe.IT garantit le plus haut niveau de sécurité pour ses utilisateurs et permet aux professionnels de l'informatique de résoudre facilement et en toute sécurité des problèmes techniques à distance sans installer de logiciel au préalable. De plus, cette application vous permet d'accéder aux ordinateurs de vos clients dans n'importe quel environnement : qu'ils soient situés derrière des pare-feu, des proxys ou un NAT.

Prix

À partir de
25,00 $US
Types de licence
version d'essai gratuite
Abonnement
Rapport qualité-prix

Appareils

Type d'entreprise

S
M
L

Disponible dans les pays suivants

Asie, Australie, Canada, Europe, Amérique latine et 3 autres, Afrique et Moyen-Orient, Royaume-Uni, États-Unis

Langues

anglais

FixMe.IT - Avis

Note globale
4.8/5
98% d'avis positifs
236
Excellent
63
Très bien
6
Moyen
0
Médiocre
0
Mauvais
Randy R.
Traduire avec Google Translate

FixMe.IT is great!

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 10/09/2019
Provenance de l'avis : Capterra

Overall this software is the best available option for Windows machines.

Avantages

very easy for end user to get logged in.

very easy for IT representative to download and open.

Inconvénients

No Mac access
No file transfer capabilities.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

8.0/10
Utilisateur vérifié
Traduire avec Google Translate

Strong Remote Management App - good balance of features for price

Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
Publié le 17/05/2019
Provenance de l'avis : Capterra

Overall, it's fast, simple, lightweight and good for get at this cost point.

Avantages

Fixme is a simple and basic remote access tool that we use daily for unattended support to our end users. I like that you can have separate accounts should you want to have personal devices not available to the rest of my staff. It's easy and fast for one-off remote sessions and you can white-label a custom page for your end-users to keep your brand flowing through the remote experience. Deployment is simple and effective. The chat feature is also nice. With this basic feature set, it would easily be replaced by most bulit-in RMM tools.

Inconvénients

Although it has multi-monitor support, it's frustrating to always guess which monitor and sometimes does not reset correctly.
I do like the chat feature, but it only stays on the end-user screen while you are connected with fixme. Which means you lose the dialog if you have to close out but your end-user has stepped away.
It has a file transfer feature so you can send a file to the remote computer, but it would be very helpful to reverse the process and be able to send a file from the session back to the tech.

Traduire avec Google Translate

Réponse de Techinline

Thank you for taking the time to share your experience and for being our valued customer!
Regarding the file transfer feature, the remote user has the option to use the Send File button which can easily be found on the Client App interface. Besides that, you can transfer files back to your desktop during the remote session via drag-and-drop or copy-paste.
Best,
Dan | Techinline

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation

Probabilité de recommander le produit

8.0/10
Jeff E.
Traduire avec Google Translate

Our money-maker for tech support

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 14/12/2018
Provenance de l'avis : Capterra

Overall, we've been VERY happy with FixMe. It's out top tool in solving our clients' tech problems.

Avantages

For my tech support business serving clients in eight states and Mexico, we've been using FixMe for about four years. It has proven to be reliable and more than adequate for our needs. Over those four years, I can recall only twice that the service was unavailable, but in both instances, the service resumed within seconds. I especially like how quickly it opens and connects us to our clients' workstations and servers. Our customers are able to easily get us connected. Even our senior citizen clients have found it easy to get us connected using FixMe.

Inconvénients

FixMe used to require the remote client to click an 'I accept' button to complete the remote connection. But about a year ago the program changed to omit that security checkpoint. Now, once the remote user communicates the client ID and we punch in their ID in our FixMe program, we get connected. My concern is that if blackhats (such as those who exploited similar connection methods of AMMYY) are using FixMe for nefarious purposes, they could randomly enter client ID's hoping to connect to a remote computer. This concern may be unwarranted, though, as the odds of randomly entering a client ID shortly after someone uses the fixme.it website, have got to be extremely low, and I imagine FixMe's servers would log such activity, flag it, and identify the abuser.

Traduire avec Google Translate

Réponse de Techinline

Hi Jeff,

Thank you for taking the time to review FixMe.IT and for being our valued customer! Regarding the removal of the 'Accept' prompt - there's a security mechanism in place against those who might randomly enter client IDs in order to connect to a remote machine for fraudulent purposes. Such connections are flagged after a number of failed attempts, and the user's account gets blocked due to potential misuse of our service.

Best,
Dan | Techinline

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation

Probabilité de recommander le produit

10.0/10
Keith F.
Traduire avec Google Translate

Software works great and it is easy to use.

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 20/09/2017
Provenance de l'avis : Capterra

Remote login from my home or anywhere I bring my laptop. It is a fantastic value for the money.

Avantages

I like the ease of the client being able to go to fixme.it and initiating the remote session. The value for the features is incredible compared to other remote clients. Over the years it has really exceeded my expectations in terms of features and how it works. The latest updates in the last few years supporting multiple monitors has been nice as well as cropping the video to fit the guest screen. I do wish it was a bit easier to make customer notes on a client without having to be connected to them. I really think this program is very powerful for my business and I have over 50 unattended clients. I love the fact that I can troubleshoot system in the comfort of my office. Heck I can even wear my pajamas during the process!! haha

Inconvénients

I think it needs more features, like being able to lock the remote keyboard and mouse. I would also like to see making the remote system screen go black option so while I am completing tasks the client does not see the tools I am using to do so. I would also love to see remote file transfer option to and from the remote system. The most important is being able to install the unattended client without the remote user's intervention.

Traduire avec Google Translate

Réponse de Techinline

Hi Keith,

Thank you for reviewing FixMe.IT and for being our valued customer! Actually, we have three file transfer options, including drag-n-drop, copy-paste and clipboard transfer. Here's a short YouTube video we've made to showcase these features: https://youtu.be/1qLCOUBsf5c

Best regards,
Dan | Techinline

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

10.0/10
Utilisateur vérifié
Traduire avec Google Translate

FixMe.IT is very easy to use and is extremely reliable.

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 24/01/2018
Provenance de l'avis : Capterra

Avantages

I find that end users have a very easy time navigating the interface when walking them through connecting to their workstation using the FixMe.IT website. Setting up unattended access is a breeze. The layout of the drop down menu when connected to workstations is very simple and intuitive. It has many useful features including Scaling, which is definitely needed when working off high resolution screens like my Microsoft Surface Pro 4. Being able to pan across multiple screens on a workstation or just locking into one specific screen is a very nice feature as well. I definitely use the screen recording function when doing demos along with the laser pointer and marking pen. Saving the recording and sending it to users is always appreciated. Being able to transfer files between my workstation and end users workstation is a must and works great. My favorite feature that was recently added to FixMe.IT is being able to work on multiple computers at once. I have a 3 monitor setup in my office and I can be doing multiple tasks remotely for one or many clients at once. The fee for this service is very reasonable.

Inconvénients

I wish FixMe.IT supported MACs. Since I do not support many MACs it is not a huge problem, but would love to see this feature added.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Recommandation utilisateur
9.3/10
Calculé à partir de 305 avis
Comparatif avec les logiciels similaires : recommandation utilisateur

FixMe.IT - Prix

À partir de
25,00 $US
Types de licence
version d'essai gratuite
Abonnement
Rapport qualité-prix
Rapport qualité-prix
4.7/5
Calculé à partir de 305 avis
Comparatif avec les logiciels similaires : rapport qualité-prix

FixMe.IT - Fonctionnalités


  • API
  • Chat
  • Communication multicanal
  • Enquêtes et feedback
  • Gestion de la base de connaissances
  • Gestion des flux de travail
  • Historique des contacts
  • Hiérarchisation
  • Intégration CRM
  • Intégration de tiers
  • Intégration des e-mails
  • Intégration des médias sociaux
  • Messagerie instantanée
  • Monitoring
  • Notifications automatiques
  • Rapports et statistiques
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Support Ticket Management
  • Surveillance en temps réel
  • Tableau de bord d'activités
Fonctionnalités
4.4/5
Calculé à partir de 305 avis
Comparatif avec les logiciels similaires : note sur les fonctionnalités

FixMe.IT - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur FixMe.IT.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour FixMe.IT ?

Types de licences disponibles pour FixMe.IT :

À partir de: 25,00 $US

Type de licence: Abonnement

version d'essai gratuite: Disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel FixMe.IT ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de FixMe.IT.

Q. Qui utilise FixMe.IT ?

Utilisateurs habituels du logiciel FixMe.IT :

Auto-entrepreneurs, Grandes entreprises, Entreprises de taille moyenne, PME

Q. Dans quelles langues FixMe.IT est-il disponible ?

Langues dans lesquelles FixMe.IT est disponible :

anglais

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour FixMe.IT ?

Types de licences disponibles pour FixMe.IT:

Abonnement

Q. FixMe.IT prend-il en charge les appareils mobiles ?

Nous n'avons pas d'informations sur les appareils pris en charge par FixMe.IT.

Q. Avec quelles applications FixMe.IT peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à FixMe.IT :

Herfert Software

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour FixMe.IT ?

Ressources d'aide disponibles pour FixMe.IT :

FAQ, Base de connaissances, Support en ligne, Support téléphonique, Tutoriels vidéo

Logiciels les + demandés