Microcall

En savoir plus sur Microcall
Microcall est une solution de comptabilisation des appels basée sur le cloud qui aide les utilisateurs à identifier et à rechercher des numéros de téléphone, à suivre les dépenses en télécommunications, à analyser le trafic vocal, etc.
Ses principales fonctionnalités sont les suivantes : reporting, recherches ad hoc, répartition des coûts, analyses visuelles, authentification Active Directory, gestion des stocks des équipements, automatisation des opérations et alertes instantanées.
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- Secteur d'activité : Gestion de l'enseignement
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les mois pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Reporting at a new level
Publié le 15/09/2021
This product can be used in schools, colleges, and small businesses for tracking administrative and...
This product can be used in schools, colleges, and small businesses for tracking administrative and emergency calls. It visualizes and analyzes voice data in real time. Also, it works on different platforms, such as Zoom, MS Teams, WebEx, and Skype for business.
Managers can control company's remote work in aspects related to voice traffic. It includes tackling clients' complaints and inquires (from cradle-to-grave), or monitoring employees' activity (daily/weekly/monthly) via the interactive dashboards.
Avantages
The software makes all call activities of the institution or business visible. It tracks any kinds of calls: abandoned, terminated, longer, and international. Access to some critical data (harassing calls or threats) gets easy. The school's security can capture and handle them the moment they occur. The calls for admission and recruitment might help the managers to make accurate decisions, even on the fly.
The most impactful feature is the Report generator. It creates and saves unlimited reports on the Dashboard, then distributes them via email or screen automatically. In addition, the Dashboard autorefresh with new data within seconds.
The Windows authentification feature assists in making the information accessible to all the employees.
And finally, cost reduction is possible after the call patterns analysis and proper planning.
Inconvénients
There is no trial option for the clients to find out whether the product meets their expectations and needs or not. Instead, they might attend the company's training webinars and get familiar with the Microcall functionality (for new users) or explore the new features added regularly (for experienced users). Also, it may be expensive for schools, given their limited budgets and the difficulties headteachers face to provide external funding.
- Secteur d'activité : Automobile
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
MICROCALL REVIEW FOR ALL IT IS B.O.A.T
Publié le 21/05/2024
Avantages
I like the fact it supports a vast range of platforms
Microcall is a very easy to deploy tool either locally or in the cloud
It is simple to use
Inconvénients
Nothing comes to my mind that i can state as a dislike
- Secteur d'activité : Assurance
- Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Great product, good value!
Publié le 19/12/2024
Easy to use - and provides the services required
Easy to use - and provides the services required
Avantages
Good Features - and analyzes the calls very well!
Inconvénients
A trail option would have been nice so it could be tested to see if it suited our needs.
- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 5 001–10 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 7.0 /10
Outstanding customer support
Publié le 19/04/2019
Avantages
The reports are accurate, detailed, and easy to read. Overall the program is pretty user-friendly - but if the user has any issues, their customer support is great. There is no question too big or too small for MicroCall's knowledgeable Support Team. I've had to contact them many times and they are always fantastic.
Inconvénients
The software itself is a big clunky and the appearance is somewhat outdated.
- Secteur d'activité : Hôpitaux et soins de santé
- Taille de l'entreprise : 201–500 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Microcall Support is Amazing!
Publié le 20/11/2023
Microcall's support is amazing! The product works as expected. We have zero down time and it's so...
Microcall's support is amazing! The product works as expected. We have zero down time and it's so flexible. We are looking at a different phone system and it's never an issue wondering if Micrcall would work, it's so flexible it works on so many platforms. They are always improving their product which is good.
Avantages
I like Microcall's support. They all are VERY knowledgeable about the product and every time I call in, they resolve my issue. So many times, I dread calling support for help, but never with Microcall support. They are AWESOME!!!
Inconvénients
Absolutely nothing. It's an all around great product.
Microcall - FAQ
Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Microcall.Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Microcall ?
Types de licences disponibles pour Microcall :
- Version d’essai gratuite : Disponible
Q. Qui utilise Microcall ?
Utilisateurs habituels du logiciel Microcall :
Auto-entrepreneur, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1 000, 1 001–5 000
Q. Dans quelles langues Microcall est-il disponible ?
Langues dans lesquelles Microcall est disponible :
anglais
Q. Microcall prend-il en charge les appareils mobiles ?
Appareils pris en charge par Microcall :
Q. Avec quelles applications Microcall peut-il s'intégrer ?
Applications s'intégrant à Microcall :
3CX, Accession Communicator, Asterisk, Avaya UCaaS, Cisco Unified Communications Manager, Five9, GoTo Meeting, Jive, Microsoft Teams, Oracle PeopleSoft, Unify Unified Communications, Webex Suite, Zoom Workplace
Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Microcall ?
Ressources d'aide disponibles pour Microcall :
Service client/e-mail, Support téléphonique, Chat
Catégories connexes
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- Logiciels de VoIP
- Logiciels de tableaux de bord
- Outils KPI (Indices de performance-clé)
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