ServiceNow Customer Service Management

Cloud-based customer service management software

En savoir plus sur ServiceNow Customer Service Management

ServiceNow Customer Service Management is a cloud-based software designed to help businesses handle and resolve clients' queries through omni-channel communication, work order assignment, case management, and more. With the Playbooks for CSM module, agents can request information to/from clients, create tasks for team members, and visualize the entire case process lifecycle on a unified platform.

ServiceNow Customer Service Management provides organizations with interactive dashboards, which allow them to gain an overview of trends, customer service metrics, and key performance indicators (KPIs) through actionable analytics. Clients can use the self-service portal to issue complaints or requests, create cases, and track the progress of ongoing projects via status reports. It also lets agents handle the entire order management lifecycle, from order capture to status tracking.

ServiceNow Customer Service Management enables businesses to integrate the platform with various third-party applications, such as 3CLogic, Adobe, CareAR, Five9, Locus DispatchIQ, and more. Other key features of the software include ticket handling, issue resolution, field service management, and process optimization.

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Les 5 meilleurs logiciels similaires à ServiceNow Customer Service Management

Pour quelle entreprise ?

TPE PME GE

Déploiement

  • Basé sur le cloud
  • Sur site

Disponible dans les pays suivants

États-Unis

Langues

anglais

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Les 5 meilleurs logiciels similaires à ServiceNow Customer Service Management

Images

ServiceNow Customer Service Management Logiciel - 1
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Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour ServiceNow Customer Service Management : 45

  • Alertes et remontée des problèmes
  • Analyse en libre-service
  • Analyse prédictive
  • Assistant virtuel
  • Audit des problèmes
  • Automatisation des processus métiers
  • Base de données de clients
  • CTI (couplage téléphonie informatique)
  • Chatbot
  • Communication multicanal
  • Configuration des workflows
  • Connecteurs de données
  • Data discovery
  • Enquêtes et feedback
  • Gestion de la base de connaissances
  • Gestion de la communication
  • Gestion des accords de service
  • Gestion des affectations
  • Gestion des billets
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des incidents
  • Gestion des listes d'attente
  • Gestion des rendez-vous
  • Gestion des tickets de support
  • Gestion des tâches
  • Gestion du personnel
  • Historique des clients
  • Interface d'agent
  • Intégration des médias sociaux
  • Intégrations de tiers
  • Machine learning
  • Messagerie instantanée
  • Mesure des performances
  • Outils de collaboration
  • Portail libre-service
  • Préparation des données en libre-service
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Recherche en texte intégral
  • Routage automatisé
  • Suivi des interactions
  • Tableau de bord
  • Traitement automatique du langage naturel
  • Visualisation de données

Alternatives

Zendesk

4,4
Alternative n° 1 à ServiceNow Customer Service Management
Zendesk est une application vous permettant de gérer votre service client dans le Cloud, qui s'intègre de façon...

Freshdesk

4,5
Alternative n° 2 à ServiceNow Customer Service Management
Freshdesk est un logiciel de service client omnicanal dans le cloud adressé aux entreprises de toutes envergures qui...

RingCentral MVP

4,2
Alternative n° 3 à ServiceNow Customer Service Management
Le fournisseur de services VoIP d'entreprise le plus utilisé au Royaume-Uni en 2017. 50 % de réduction. L'offre se...

Azure DevOps Services

4,4
Alternative n° 4 à ServiceNow Customer Service Management
Azure DevOps Services is designed to help small to large businesses streamline prioritization, release management, and...

Avis

Note globale

4,3 /5
(122)
Rapport qualité-prix
4,1/5
Fonctionnalités
4,3/5
Simplicité d'utilisation
4/5
Support client
4,2/5

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5 avis affichés sur 122
Jason
Note globale
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : 1 001-5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

ServiceNow A Great Piece of Software

Publié le 31/07/2019

We use it to enter tickets for clients experiencing issues with our software. I use it on a daily...

We use it to enter tickets for clients experiencing issues with our software. I use it on a daily basis to log these tickets and to keep records of issues that are clients experience.

Avantages

This software is very easy to use and is extremely user-friendly. I love that it is very customizable and can be tailored to any buisness model.

Inconvénients

There are times that it can be slow when trying to interact with some of the dashboards.

Ryan
Note globale
  • Secteur d'activité : Télécommunications
  • Taille de l'entreprise : 1 001-5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Complete Package

Publié le 17/02/2020

We are using this ServiceNow CSM as our primary Customer Service tool and we are easily able to...

We are using this ServiceNow CSM as our primary Customer Service tool and we are easily able to manage thousands of cases per day which we have found difficult when using other applications in the past.

Avantages

The ServiceNow CSM modules offer a full suite of features for customer management. The product is easy to use and extremely flexible.

Inconvénients

ServiceNow's easy of customization can also be its achilles heel. If managed improperly or over-customized it does not take long to make oob upgrade path unsustainable.

Alternatives envisagées 

Dynamics 365

Pourquoi choisir ServiceNow Customer Service Management 

Dynamics was unable to handle the level of customization required for our business.

Logiciel antérieur 

Dynamics 365
Balalau
Note globale
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 5 001-10 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Great platform

Publié le 15/07/2022

Avantages

Virtually infinite possibilities when it comes to incident management and problem tracking

Inconvénients

The price is very high compared to other softwares, but considering what it offers it's a good investment

balaji
Note globale
  • Secteur d'activité : Produits chimiques
  • Taille de l'entreprise : 1 001-5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 5.0 /10

Service now customer service management

Publié le 18/07/2022

Overall this tool need to work on UI and limit the options for the end users. The Dashboard too...

Overall this tool need to work on UI and limit the options for the end users. The Dashboard too needs work is displaying the necessary KPIS

Avantages

we have been using this application for more than 2 years now. When it comes to ticket management and issue status management, this has been very effective. The integrity of the tool with OKTA is best thing in this.

Inconvénients

The tool is very slow with processing things and not very effective in the documentation. It has too many options which is making users confused.

Norbert
Note globale
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

I really appreciate using Service Now in my daily basis

Publié le 08/05/2022

I'm using Service Now as a daily tool to support users with their technical issues and I find...

I'm using Service Now as a daily tool to support users with their technical issues and I find Service Now as a excelent tool for this. It's easy to use for users, customizable for me and my colleagues from the support team, have many options to organize Your work. I appreciate it very much and if I change my job, I hope that I will also work in Service Now in the new one.

Avantages

I think most important part that I like is posibility to configure Service Now layouts, list and elements on the screen to meet Your personal needs. Want to have this element to be shown in Your homepage dashboard? No problem! You need to create own template to not put the same response every time? Sure thing, You can do it here! Very layouts and pages which I like the most.

Inconvénients

I think building reports and dashboards can be quite difficult when You are trying to do it first time. Report and dashboard builders are quite complex tools any such many options can be shocking at first and you need to spend some time to discover what is what and get used to it.

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ServiceNow Customer Service Management - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur ServiceNow Customer Service Management.

Types de licences disponibles pour ServiceNow Customer Service Management :

  • Type de licence : Abonnement
  • Version d’essai gratuite : Non disponible

Contact ServiceNow for pricing details.

Utilisateurs habituels du logiciel ServiceNow Customer Service Management :

1 001-5 000

Langues dans lesquelles ServiceNow Customer Service Management est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par ServiceNow Customer Service Management :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à ServiceNow Customer Service Management :

3CLogic, Bright Pattern, Five9, Medallia Experience Cloud, SightCall, Sprinklr, Talkdesk, TenFold, Vonage Business Communications, Webex

Ressources d'aide disponibles pour ServiceNow Customer Service Management :

Base de connaissances, Support 24/7 (réponse directe), Chat

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