ServiceNow Customer Service Management

Cloud-based customer service management software

En savoir plus sur ServiceNow Customer Service Management

ServiceNow Customer Service Management is a cloud-based software designed to help businesses handle and resolve clients' queries through omni-channel communication, work order assignment, case management, and more. With the Playbooks for CSM module, agents can request information to/from clients, create tasks for team members, and visualize the entire case process lifecycle on a unified platform.

ServiceNow Customer Service Management provides organizations with interactive dashboards, which allow them to gain an overview of trends, customer service metrics, and key performance indicators (KPIs) through actionable analytics. Clients can use the self-service portal to issue complaints or requests, create cases, and track the progress of ongoing projects via status reports. It also lets agents handle the entire order management lifecycle, from order capture to status tracking.

ServiceNow Customer Service Management enables businesses to integrate the platform with various third-party applications, such as 3CLogic, Adobe, CareAR, Five9, Locus DispatchIQ, and more. Other key features of the software include ticket handling, issue resolution, field service management, and process optimization.

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Les 5 meilleurs logiciels similaires à ServiceNow Customer Service Management

Clients types

  • Auto-entrepreneurs
  • Petites entreprises (de 2 à 50 employés)
  • Moyennes entreprises (de 51 à 500 employés)
  • Grandes entreprises (500 employés minimum)

Déploiement

  • Basé sur le cloud
  • Sur site

Disponible dans les pays suivants

États-Unis

Langues

anglais

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Images

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Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour ServiceNow Customer Service Management : 45

  • Alertes et remontée des problèmes
  • Analyse en libre-service
  • Analyse prédictive
  • Assistant virtuel
  • Audit des problèmes
  • Automatisation des processus métiers
  • Base de données de clients
  • CTI (couplage téléphonie informatique)
  • Chatbot
  • Communication multicanal
  • Configuration des workflows
  • Connecteurs de données
  • Data discovery
  • Enquêtes et feedback
  • Gestion de la base de connaissances
  • Gestion de la communication
  • Gestion des accords de service
  • Gestion des affectations
  • Gestion des billets
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des incidents
  • Gestion des listes d'attente
  • Gestion des rendez-vous
  • Gestion des tickets de support
  • Gestion des tâches
  • Gestion du personnel
  • Historique des clients
  • Interface d'agent
  • Intégration des médias sociaux
  • Intégrations de tiers
  • Machine learning
  • Messagerie instantanée
  • Mesure des performances
  • Outils de collaboration
  • Portail libre-service
  • Préparation des données en libre-service
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Recherche en texte intégral
  • Routage automatisé
  • Suivi des interactions
  • Tableau de bord
  • Traitement automatique du langage naturel
  • Visualisation de données

Alternatives

NetSuite

4,1
Alternative n° 0 à ServiceNow Customer Service Management
NetSuite est une solution ERP cloud adoptée par plus de 32 000 clients à forte croissance dans le monde entier pour...

Zendesk Suite

4,4
Alternative n° 1 à ServiceNow Customer Service Management
Zendesk est une application vous permettant de gérer votre service client dans le Cloud, qui s'intègre de façon...

Wolken ServiceDesk

4
Alternative n° 2 à ServiceNow Customer Service Management
Wolken ServiceDesk is a cloud-based software designed to help businesses streamline service management, incident...

Oracle B2C Service

4,5
Alternative n° 3 à ServiceNow Customer Service Management
Manage the customer experience from end-to-end across multiple channels, unifying contextual data and knowledge.

Avis

Note globale

4,3 /5
(133)
Rapport qualité-prix
4,1/5
Fonctionnalités
4,3/5
Simplicité d'utilisation
4,0/5
Support client
4,2/5

Vous avez déjà ServiceNow Customer Service Management ?

Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.

5 avis affichés sur 133
Antonio
Note globale
  • Taille de l'entreprise : 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

CIS of ServiceNow

Publié le 05/03/2018

Expand the uses of the ServiceNow Instances, initially oriented to the ITSM main process (Incident,...

Expand the uses of the ServiceNow Instances, initially oriented to the ITSM main process (Incident, Problem, Change, Asset, CMDB) to the Customer Support side,

Avantages

You can integrate in the Customer Service Management Side, differents process like Case Management, Field Service, and inclusive Sales Force (Using a Plugin) in a single system of records. That gives you the oportunity to manage the main need from the CRM in order to give support of the needs of your clients using differents channels (Web Portal, Email, Chat, Phone, Mobile Apps).

Inconvénients

In order to cover the need for a CRM solutions some customization may be completed, normally with plugins available into the ServiceNow Instance,

Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité : Externalisation/délocalisation
  • Taille de l'entreprise : 501-1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Great Tool for HelpDesk Services

Publié le 01/04/2019

ServiceNow was a huge asset for deploying our first formal Support Service Design.
The ease of...

ServiceNow was a huge asset for deploying our first formal Support Service Design.
The ease of use and default templates, got us up and running in with no issues. Great Experience overall.

Avantages

Out of the box, Service Now comes with configuration templates to get you started on your HelpDesk service deployment. From there, you can start tweaking the tool to match your company needs. This was very helpful to us since we were deploying a ticketing tool for the first time.
The deployment process was a breeze, intuitive and we didn´t find any major roadblocks whatsoever.
From the user side, is very easy to use, great compatibility with any browser (since is web based), and the amount of tools for reporting are amazing.
We are able to benchmark and tweak our Support Service and keep track of our KPI metrics very easily.

Inconvénients

It can be somewhat overpriced. Other than that, no issue whatsoever.

Vershley
Note globale
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 5.0 /10

Great tool for tickets management

Publié le 15/07/2021

Quite a good tool. There are other tools that are available right now that does almost the same...

Quite a good tool. There are other tools that are available right now that does almost the same job. ServiceNow needs innovate fast. From the few months i've used the system, I've never got any major issues.

Avantages

Easy to know which tickets me or my team have been assigned to. Setting up dashboards can be tricky but once they have been set, we can easily identify the workload for the week.

Inconvénients

Quite complex to set up dashboards, this needs to be simplified. The website can be slow at times and finding a specific keywords on a ticket can be difficult at times.

Alternatives envisagées 

Azure DevOps Services

Logiciel antérieur 

Azure DevOps Services
Dimitar
Note globale
  • Secteur d'activité : Services financiers
  • Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 6.0 /10

My experience with ServiceNow

Publié le 31/03/2019

I've been using SNOW for over 2 years now. It is amazing tool, with so many options. However I hear...

I've been using SNOW for over 2 years now. It is amazing tool, with so many options. However I hear from the management that is very pricy to add multiple components and this limits the usability of the tools it have.

Avantages

Amazing variability of options.
Very easy to track tickets and create useful dashboards.
Reports that can show almost anything
Self-service section

Inconvénients

Very Pricy
Sometimes when opening few windows after you save a ticket it takes you to a "strange place.
Gets slow sometimes due to it's large DB.

Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité : Services financiers
  • Taille de l'entreprise : 1 001-5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

An additional step - but helpful none the less

Publié le 09/05/2019

It was a necessary tool used everyday but it would be better to integrate more features with this...

It was a necessary tool used everyday but it would be better to integrate more features with this service.

Avantages

We used service now as an additional time management tool with other applications to keep track of project progress. Service now was semi easy to use and made up for what our other service lacked

Inconvénients

Service now could be confusing at times and lacked integration with other systems/software. Could be tricky to change due dates- would have to change all by hand

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ServiceNow Customer Service Management - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur ServiceNow Customer Service Management.

Types de licences disponibles pour ServiceNow Customer Service Management :

  • Type de licence : Abonnement
  • Version d’essai gratuite : Non disponible

Contact ServiceNow for pricing details.

Utilisateurs habituels du logiciel ServiceNow Customer Service Management :

1 001-5 000

Langues dans lesquelles ServiceNow Customer Service Management est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par ServiceNow Customer Service Management :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à ServiceNow Customer Service Management :

3CLogic, Bright Pattern, Five9, Medallia Experience Cloud, SightCall, Sprinklr, Talkdesk, TenFold, Vonage Business Communications, Webex

Ressources d'aide disponibles pour ServiceNow Customer Service Management :

Base de connaissances, Support 24/7 (réponse directe), Chat

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