Voiro

Monétiser les médias. Mieux vendre. Au meilleur prix. Et facturer plus rapidement.

En savoir plus sur Voiro

Voiro est une solution de gestion des recettes qui permet aux entreprises d'utiliser la technologie de machine learning pour accéder en temps réel aux données critiques de l'organisation. La plateforme est conçue pour organiser les commandes, les placements, la facturation et les intégrations pour les principaux éditeurs de sites web et les entreprises de commerce électronique. Avec Voiro, les responsables peuvent accéder au tableau de bord intelligent intégré pour un aperçu des performances de l'équipe de vente, effectuer des analyses puissantes, suivre le revenu par employé, surveiller les performances du territoire et consulter d'autres mesures clés.

Voiro permet aux entreprises d'intégrer la plateforme à plusieurs solutions tierces, telles que SAP, Ampliffy, Adsolut, Google Ad Manager, Microsoft CRM Dynamics, Inmobi, RTBDemand, etc.

Options de tarification dès :

Non fourni par l'éditeur

  • Version gratuite
  • Essai gratuit
  • Abonnement

Clients types

  • Auto-entrepreneurs
  • Petites entreprises (de 2 à 50 employés)
  • Moyennes entreprises (de 51 à 500 employés)
  • Grandes entreprises (500 employés minimum)

Déploiement

  • Basé sur le cloud
  • Sur site

Disponible dans les pays suivants

Émirats arabes unis, Australie, Bahreïn, Canada, Allemagne , Espagne, France, Royaume-Uni, R.A.S. chinoise de Hong Kong, Inde, Malaisie, Pays-Bas, Oman, Philippines, Qatar, Arabie saoudite, Singapour, Thaïlande, États-Unis, Viêt Nam, Afrique du Sud

Langues

anglais

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Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour Voiro : 44

  • API
  • Accès mobile
  • Alertes/Notifications
  • Analyse en temps réel
  • Autorisations basées sur les rôles
  • CRM
  • Champs personnalisables
  • Données en temps réel
  • Facturation
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des commandes
  • Gestion des contacts
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des leads
  • Gestion des pipelines
  • Gestion des prix et des marges
  • Gestion des recettes
  • Gestion des remises
  • Gestion des stocks
  • Gestion du pipeline de ventes
  • Gestion du rendement
  • Gestion multicanal
  • Indicateurs clés de performance
  • Intégrations de tiers
  • Mises à jour en temps réel
  • Piste d'audit
  • Prise en charge de plusieurs devises
  • Prise en compte des revenus
  • Projections
  • Rapports ad hoc
  • Rapports de ventes
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Recherche/Filtre
  • Sources de données multiples
  • Stockage de documents
  • Suivi de l'inventaire
  • Tableau de bord
  • Tableau de bord d'activités
  • Tableau de bord personnalisable
  • Tarification dynamique
  • Workflow configurable

Alternatives

XaitCPQ

4,8
Alternative n° 1 à Voiro
BlueprintCPQ est à la pointe du processus Lead-to-Order, guidant les utilisateurs avec un contenu personnalisé et...

CloudBlue PSA

4,5
Alternative n° 2 à Voiro
HarmonyPSA prend en charge l'ensemble du cycle de vie de l'entreprise, de la génération de leads au renouvellement du...

NetSuite

4,1
Alternative n° 3 à Voiro
NetSuite est une solution ERP cloud adoptée par plus de 32 000 clients à forte croissance dans le monde entier pour...

Salesforce Sales Cloud

4,4
Alternative n° 4 à Voiro
Salesforce Sales Cloud est l'application cloud de CRM (Customer Relationship Management) de Salesforce. Sales Cloud...

Avis

Note globale

4,2 /5
(5)
Rapport qualité-prix
4/5
Fonctionnalités
4,2/5
Simplicité d'utilisation
4/5
Support client
4,6/5

Vous avez déjà Voiro ?

Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.

5 avis affichés sur 5
Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité : Médias de diffusion
  • Taille de l'entreprise : 201-500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Voiro & DMS Partnership

Publié le 10/03/2022

Avantages

Voiro is a single source of truth for all our sales, operations, billing & system teams to work with. They are deeply integrated into DMS’s tech stack, and have helped us move towards being a completely tech-enabled, digital business.

Their streamlined and integrated sales-to-operations workflows make it far easier for our teams to collaborate with each other, efficiently. They integrate well with external systems, via APIs wherever possible, and have been able to bring together data from multiple revenue sources that we leverage and use, giving us a single picture of our revenue vision.

Inconvénients

Voiro is in general a product-centric company, which means that some change requests end up taking longer than we would like and expect. Our implementation with them has been a little time-consuming due to various reasons like a complex business ecosystem and legacy business processes, etc, which absolutely justified the delay in the implementation and stabilization, phases on the product management for DMS.

Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité : Médias de diffusion
  • Taille de l'entreprise : 1 001-5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

A comprehensive revenue management system

Publié le 14/02/2022

Voiro has helped us in several areas where our ad-tech stack has lagged behind. They have made data...

Voiro has helped us in several areas where our ad-tech stack has lagged behind. They have made data far more accessible across our business and they have saved us tremendous amounts of manual effort on smaller, repetitive work. Their automated emails and reports help us tremendously in tracking the health of our business.

It can have its implementation challenges, but we could not imagine working without Voiro's suite.

Avantages

Voiro automated a large part of Voot’s ad operations, making them generally more efficient. Their revenue reconciliation module saves our teams several man-days each month. In fact, prior to implementing Voiro, our teams used to spend as much of a week getting data ready to bill and invoice. With Voiro, that is now down to a couple of hours.

On the reporting front, Voiro’s data (risk reports, for example) are incredibly detailed and point out areas of under-delivery and potential revenue loss. These reports made it possible for us to proactively take corrective action, with significant impact on revenue at risk. Voiro puts these insights front and center in their product, as well as their email reports that arrive in inboxes each morning.

Inconvénients

Small things, such as for example the lack of a comprehensive admin suite. We had to reach out to Voiro’s support for some smaller tasks like user addition. While the team is always responsive, I feel that these are tasks that we should have been able to handle ourselves via the product.

Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité : Médias en ligne
  • Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Voiro - Revenue management

Publié le 02/03/2022

- Responsive team
- Customization product
- Simplified flows

- Responsive team
- Customization product
- Simplified flows

Avantages

With everything now on one system, our teams have found it easy to move away from these manual processes and streamline the way they work.
This includes not just the usual sales-to-operations workflows
Users can now do this on the system directly instead of having to work with several email threads.

Voiro gives us the flexibility to imagine changes that will make our life easier, or save us even a few seconds, and has been able to execute on most such requests.
Their ability to customize their UI, reports and workflows is extremely valuable to us since we have a lot of ever-changing parts and it is critical for us to be able to react to these changes.

Inconvénients

Fully implementing Voiro has been challenging. We haven’t been able to achieve perfect data parity yet, but that is also due to the fact that we have not yet completed an integration with all our inhouse ad servers.

Ahona
Note globale
  • Secteur d'activité : Production audiovisuelle
  • Taille de l'entreprise : 501-1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Great Product, Highly Recommend

Publié le 14/02/2022

The overall experience with Voiro has been overwhelmingly positive. Overall, Voiro has been our go...

The overall experience with Voiro has been overwhelmingly positive. Overall, Voiro has been our go to platform to run our ad operations, right from sales entry to revenue reporting. Highly recommend for any business looking to simplify workflows, and bring together data from different sources

Avantages

As one of India’s largest media businesses, Voiro has helped us manage large-scale ad operations extremely efficiently. The product handles complex business-critical events with ease, and provides our teams with all the data and insights that we need to make sure we are making the most revenue from our ad inventory. Voiro’s willingness to customize their product to our needs, and responsiveness in terms of processing custom data requirements has helped us run our business in a data-driven, digitized manner. The team is also what makes Vorio stand out - a dedicated, hard working bunch who go above and beyond to meet the needs of the consumer

Inconvénients

Our business runs to extremely tight timelines. While Voiro is always responsive to our requests for customizations and changes, we feel that they could have been even quicker at times. Since requests are turned around quickly, some features are not optimal or could have been designed better

Aman
Note globale
  • Secteur d'activité : Médias en ligne
  • Taille de l'entreprise : 501-1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

One stop solution for all your revenue management systems

Publié le 21/03/2022

Voiro has helped us tremendously with automating our ad operations, reporting and access to data....

Voiro has helped us tremendously with automating our ad operations, reporting and access to data. They helped us seamlessly transition from one ad server to another with minimal disruption. And their willingness to work closely with our teams to customize areas of their product to our business context is extremely valuable.

Avantages

Voiro has worked with us over the last 8 years. They have been a solid partner to us, always willing to work as our extended team rather than just a software provider. They have transformed the way that we run our ad operations practice, especially when it comes to automating our workflows and reporting data. At the scale at which we operate, our teams would have found it much harder to work without Voiro.

Inconvénients

There are times when Voiro’s response to customization requests could have been quicker.

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Voiro - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Voiro.

Types de licences disponibles pour Voiro :

  • À partir de :
  • Type de licence : Abonnement
  • Version d’essai gratuite : Non disponible

Utilisateurs habituels du logiciel Voiro :

51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001-5 000

Langues dans lesquelles Voiro est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par Voiro :

Nous n'avons pas d'informations sur les intégrations offertes par Voiro.

Ressources d'aide disponibles pour Voiro :

Service client/e-mail, Base de connaissances

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