Virima
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En savoir plus sur Virima
Le logiciel Virima comprend plusieurs fonctionnalités informatiques majeures, notamment la découverte sans agent, le mappage des services, la gestion des actifs et un portail en libre-service. La fonctionnalité de découverte sans agent permet des analyses basées sur l'IP pour détecter les configurations matérielles, les logiciels installés et les ressources informatiques virtuelles locales ou dans des environnements cloud. Le mappage des services permet aux utilisateurs de déterminer les relations entre les applications et l'infrastructure qui prend le système en charge. Cela montre la manière dont les services d'entreprise pris en charge fournissent des données en temps réel et identifient les facteurs à même d'affecter les performances ou disponibilités.
La fonction de gestion des ressources informatiques de Virima collabore avec la fonctionnalité de découverte pour gérer les portefeuilles informatiques. Le logiciel surveille l'inventaire des actifs, les exigences de sécurité des informations, les licences logicielles et les rapports d'audit financier. Un portail en libre-service est disponible et permet aux utilisateurs externes aux équipes informatiques de soumettre des demandes. Les utilisateurs sont également en mesure d'afficher les catalogues de services, d'accéder aux informations, de vérifier le statut des cas d'assistance et de confirmer la disponibilité des services.
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Simplicité d’utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
Alternatives
Device42
BMC Helix ITSM
ManageEngine ServiceDesk Plus
SysAid
Avis
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- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Fast, Intelligent, Cost Effective ITAM/ITSM Discovery Tool
Publié le 10/05/2019
Avantages
I like the autonomic socially intelligent automated algorithms that perform discovery. These algorithms and engines are far better than all of the products I’ve ever used. As an industry recognized discovery and ITAM tool expert, and conference speaker, I have spent countless hours evaluating tools for diverse customers. In the end I’ve always needed a socially persistent tool that would continue to create and capture changes within an ecosystem from an inventory asset management perspective while maintaining CI dependencies and interdependencies. I’ve needed a tool that had a separate CMBD to create a baseline and maintain CI data hygiene, a repository that would store the application dependency mappings, business service mappings and views like infrastructure, communication and network topology. Virima does all of this. Reporting is another critical deliverable for my clients and Virima delivers there too. The dashboards, KPI‘s, and reporting capability is very mature and appreciated by all of my clients. I think one of the most important features is outside of the tool...and that is the customer service provided by Virima. If I need support with an issue or if I have questions about custom probes they are always responsive.
Inconvénients
Accessing and managing a Virima instance via a browser takes some getting use to but it is still a value add to be able to manage a customers instance from a phone. Say you forgot to do a scan. You can login on your phone and fire off that scan.
Alternatives envisagées
Device42- Secteur d'activité : Secteur maritime
- Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
A CMDB for the rest of us
Publié le 08/09/2022
We are a mid-size company without in-house skills to build/manage a complex CMDB. We did not want...
We are a mid-size company without in-house skills to build/manage a complex CMDB. We did not want to blow our budget on a single product.
We conducted significant research before selecting Virima as our CMDB provider. We consulted with Gartner, with end users and had presentations/demos from 1/2 dozen players in the field.
Frankly, buying Virima felt risky. Their presence is not huge. Their prices are very reasonable. Their product seemed straightforward. What was the catch? None.
I am moving on to a brand new company needing a greenfield infrastructure build. My choice for their CMDB is simple - Virima.
Avantages
Ease of deployment. Virima got us up and running in no time.
Ease of use. The information Virima CMDB provides is easily accessible to the average user. A graduate degree in boolean operators is not required, nor is learning a boatload of arcane report construction techniques.
Excellent technical support. You need help. They are there. Not only are they fast - they go the extra step of making sure you get the help you need. Very impressive.
Inconvénients
None come to mind - seriously. As noted - the application's learning curve was easy.
- Secteur d'activité : Télécommunications
- Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
Virima is an excellent value in the ITSM space
Publié le 28/09/2022
Our business relationship with Virima is second to none. When we had to meet a crazy launch...
Our business relationship with Virima is second to none. When we had to meet a crazy launch deadline, the implementation team committed to 30+ days of 12-16 hour a day, 7 days a week work with us. When we were up at 4AM for the second day of our launch window, they were right there with us. They have been one of the few vendors where it really does feel like we're in a partnership.
Avantages
We were first attracted to the product for the robust CMDB and discovery toolset. However, once we implemented the product, the part we liked most was the business rules engine. It is flexible, powerful, and rarely have we found a use case that it could not handle. We were even able to sustain the loss of two headcount from our front line in a reduction of force by building ticket routing AI with the business rules engine.
Inconvénients
The forms aren't WYSIWYG, so there is sometimes a bit of shuffling required to get items where you want them on the page.
The system is built with a self-contained design philosophy, so generating emails or alerts to your company email is possible, but not default.
- Secteur d'activité : Biens de consommation
- Taille de l'entreprise : 5 001–10 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Virima is a great ITAM system
Publié le 29/10/2018
Virima has helped us understand more of our environment for IT, and helped with Asset, change and...
Virima has helped us understand more of our environment for IT, and helped with Asset, change and Release management.
Avantages
Ability to scan an internal network and fall all devices on that network. The Business Service Maps are great for finding communication between endpoints.
Inconvénients
The scans can be very slow and can vary in length.
Réponse de Virima Technologies, Inc.
Thanks for the great review. The discovery scans are carefully designed not to impact network or device performance. The scan periods will vary depending on how much and how deep you choose to scan at one time. Performing deeps scans on hundreds of servers and the underlying network infrastructure might take some time but that enables the awesome Business Service Maps you like.
- Secteur d'activité : Télécommunications
- Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
Virima
Publié le 21/09/2022
CMDB discovery has been a huge asset.
CMDB discovery has been a huge asset.
Avantages
Business rules, filtering, CMDB and ease of use
Inconvénients
The UI can be difficult at times. Can't customize your width of columns. Can't Administer database and backend stuff through the Application.
Virima - FAQ
Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Virima.Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Virima ?
Types de licences disponibles pour Virima :
- À partir de : 10 000,00 $US/année
- Type de licence : Abonnement
- Version d’essai gratuite : Disponible
Q. Qui utilise Virima ?
Utilisateurs habituels du logiciel Virima :
501–1 000, 1 001–5 000
Q. Dans quelles langues Virima est-il disponible ?
Langues dans lesquelles Virima est disponible :
anglais
Q. Virima prend-il en charge les appareils mobiles ?
Appareils pris en charge par Virima :
Q. Avec quelles applications Virima peut-il s'intégrer ?
Applications s'intégrant à Virima :
AWS Config, Cherwell Service Management, Ivanti Neurons for ITAM, Jira, Microsoft Azure, ServiceNow
Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Virima ?
Ressources d'aide disponibles pour Virima :
Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Support 24/7 (réponse directe), Chat
Catégories connexes
Consultez toutes les catégories de logiciels trouvées pour Virima.
- Logiciels de documentation informatique
- Logiciels de gestion des services d'assistance
- Logiciels de conduite du changement
- Logiciels helpdesk
- Logiciels de gestion des services informatiques
- Outils CMDB (Configuration Management Database)
- Outils ITSM
- Logiciels de gestion des ressources informatiques
- Logiciels d'infogérance
- Logiciels de gestion de parc informatique
- Logiciels de patchs
- Logiciels pour centres de services
- Logiciels de gestion des licences
- Logiciels de gestion unifiée des terminaux (UEM)
- Logiciels de cartographie du réseau