En savoir plus sur Solutionreach

Solutionreach is a patient engagement platform designed for healthcare practices of all sizes, including primary care, multi-unit operations, and specialty practices. With this solution, healthcare teams can access a comprehensive set of capabilities including website management, online scheduling, reputation management, follow-up surveys, patient portal, telehealth, and more.

Solutionreach provides smart appointment reminders that are shared with patients via text using an actual office phone number. With digital intake forms, patients can click on a direct link to review and sign pre-filled forms using their mobile devices. Additionally, practices can send out group messages based on specific patient criteria, such as age, procedure code, gender, etc. Groups can also be contacted due to inclement weather, doctor absences, and other reasons. Other Solutionreach features include lead tracking, SEO management, social media monitoring, reporting/analytics, team chat, and more.

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Appareils

Pour quelle entreprise ?

TPE PME GE

Disponible dans les pays suivants

États-Unis

Langues

anglais

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Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour Solutionreach : 66

  • Accueil des patients
  • Accès mobile
  • Alertes mobiles
  • Alertes/Notifications
  • Automatisation du marketing
  • Base de données de clients
  • Base de données de contacts
  • Booking Management
  • Charting orthodontique
  • Chat et messagerie
  • Communication bidirectionnelle
  • Communication multicanal
  • Communications avec les patients
  • Confirmation et rappels
  • Conforme HIPAA
  • Conférences vidéo
  • Contrôle du processus d'approbation
  • Emplacements multiples
  • Enquêtes et feedback
  • Facturation
  • Facturation médicale
  • Formulaires personnalisables
  • Formulaires web
  • Gestion de cabinet dentaire
  • Gestion de la communication
  • Gestion de la conformité
  • Gestion des dossiers
  • Gestion des dossiers patients
  • Gestion des enquêtes et sondages
  • Gestion des formulaires
  • Gestion des inscriptions
  • Gestion des non-présentations
  • Gestion des patients
  • Gestion des rendez-vous
  • Information aux patients
  • Intégration des médias sociaux
  • Intégrations de tiers
  • Messagerie
  • Messagerie SMS
  • Messagerie bidirectionnelle
  • Modèles personnalisables
  • Paiements en ligne
  • Paiements électroniques
  • Participation des patients
  • Planification
  • Planification automatisée
  • Planification des patients
  • Planification des rendez-vous
  • Portail des patients
  • Portail libre-service
  • Pour les optométristes
  • Prise en charge de plusieurs langues
  • Questionnaires des patients
  • Rappels
  • Rappels d'appels
  • Rappels de paiement
  • Rappels par SMS
  • Rappels par e-mail
  • Rendez-vous récurrents
  • Replanification
  • Réservation en ligne
  • Stockage sécurisé des données
  • Suivi de la progression
  • Suivi des rappels
  • Synchronisation du calendrier
  • e-mail marketing

Alternatives

Lighthouse 360

4,1
Alternative n° 1 à Solutionreach
Lighthouse 360 is a patient communication management software that helps dental practitioners manage bookings,...

Demandforce

3,6
Alternative n° 2 à Solutionreach
Demandforce est un outil web de marketing automation et de gestion de la réputation qui propose aux petites entreprises...

Weave

4,1
Alternative n° 3 à Solutionreach
Weave est une solution cloud de communication d'équipe conçue pour aider les entreprises de comptabilité, les vétérinair...

PatientPop

4,2
Alternative n° 4 à Solutionreach
PatientPop est un système de gestion de cabinet médical combinant marketing basé sur le web, acquisition de patients et...

Avis

Note globale

3,9 /5
(207)
Rapport qualité-prix
3,6/5
Fonctionnalités
3,9/5
Simplicité d'utilisation
4,0/5
Support client
3,7/5

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5 avis affichés sur 207
Ana marie B.
Note globale
  • Secteur d'activité : Hôpitaux et soins de santé
  • Taille de l'entreprise : 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Useful and time saving

Publié le 20/07/2019

Avantages

helps with appointment reminders AND review management for a reasonable price; customer service is amazing

Inconvénients

I truly have no complaints. It provided everything I was looking for (review management, managing appointments (reminders for upcoming apts, reminders to book an apt, newsletters and drip campaigns).

Meg S.
Note globale
  • Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
  • Taille de l'entreprise : 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

Used by us since 2014

Publié le 11/01/2022

We have grown with SR in so many ways. The pros are high (quality product, low maintenance, easy to...

We have grown with SR in so many ways. The pros are high (quality product, low maintenance, easy to utilize), the cons are expected (longer times to reach support, things falling through cracks) and we know what to expect from them.
At one point, we left SR for DemandForce and quickly returned since we were unable to customize the communication received from patients on our behalf in a way that reflected our brand. We haven't left since!

Avantages

SR is a great platform for reminders, group messaging, and newsletters. It may be great in other aspects, but I don't utilize those features. In the 7 years we have used SR, they have made many changes and added many products.
It is one of the softwares we utilize, but it is the most low maintenance and I love that. I only log on when I need to and that's an awesome benefit.

Inconvénients

I wish the SR Intake form would write into more software. We have Eaglesoft and Eyefinity, but SR Intake only writes into Eaglesoft. Super helpful. Would be much more helpful if it would do the same with our vision PMS.

Alternatives envisagées 

Demandforce, Lighthouse 360 et PatientPop

Pourquoi passer à Solutionreach

They have platforms for both companies: dental and optometry. We couldn't select a product that didn't do both.
Miguel R.
Note globale
  • Secteur d'activité : Cabinets médicaux
  • Taille de l'entreprise : 11-50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Solutionreach can assist in managing your Social Media interaction

Publié le 24/02/2017

Being in Healthcare we have been using this product for 4 years. By the name of the category, it...

Being in Healthcare we have been using this product for 4 years. By the name of the category, it makes it seem that its only for Dental but don't be fooled. It's for anything related to Healthcare and other industries. They do have an aCheckout their website for full list of industries they support. In terms of what Solutionreach does; It's able to assist in appointment scheduling. The appointment scheduling feature can be interfaced with a CRM or EMR to provide real-time confirmations. This is a great little feature that works. As most technology system, Solutionreach has transformed in the last few years, positively. They have nice features where after appointment patients/person can be sent a Feedback/Survey via Text, Email or portal. Another great feature as from the survey you can directly have it connected to Social Media to post on your behalf. Imagine not having a real way to get people to post to your Facebook or Google Places, well now you will get a flood with this features.

Avantages

Customer service has been responsive. The price point is relatively good compared to others. They have flexible packages that can be inclusive of all cost example Text messages, you won't have to pay per text but its unlimited in a package. The fact that they have a development team that does integration is great. As long as they have interfaced before it may be a low to no cost to connect. Other features included in one package are Mass-Email blast marketing, patient education (specific to dental) and patient reminders.

Inconvénients

Still building rules on application to make it more robust. Its no salesforce but for the price point you cant complain.

Kumar S.
Note globale
  • Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
  • Taille de l'entreprise : 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Solution Reach

Publié le 19/04/2022

Love the software. It really helps us keep our schedule up-to-date and also allows our staff to...

Love the software. It really helps us keep our schedule up-to-date and also allows our staff to focus on other areas.

Avantages

Love the text and email remainders. The auto updates in our schedule allow us to keep our schedule fully booked at all times. It also helps our staff focus on other areas.

Inconvénients

Sometimes there are syncing issues. So we have to make sure it synced every few hours. We log into the main website portal and check the sync time. If it synced we know we are good to go.

Casey H.
Note globale
  • Secteur d'activité : Cabinets médicaux
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Very happy with SR

Publié le 09/12/2021

Very pleased. We switched from Weave and have had no issues.

Very pleased. We switched from Weave and have had no issues.

Avantages

The SMS is by far the best and most efficient way to communicate with our patients. It's been extremely helpful in reminding, confirming, rescheduling appointments. Our no show rate has decreased drastically.

Inconvénients

Honestly I have no encountered any problems thus far. The software has been a huge improvement to our office.

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Solutionreach - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Solutionreach.

Types de licences disponibles pour Solutionreach :

  • À partir de : 329,00 $US/mois
  • Type de licence : Abonnement
  • Version d’essai gratuite : Non disponible

What's included in the Solutionreach platform: Two-way texting, HIPAA-consent, automated reminders, automated recall, appointment confirmation, quick message templates, message flagging, marketing campaigns, waitlist, customization, group messages, missed appointment messages, patient loyalty surveys, reports and analytics, robust patient newsletter template library, patient referrals, team chat, birthday messages.

Utilisateurs habituels du logiciel Solutionreach :

Auto-entrepreneur, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001-5 000

Langues dans lesquelles Solutionreach est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par Solutionreach :

Nous n'avons pas d'informations sur les intégrations offertes par Solutionreach.

Ressources d'aide disponibles pour Solutionreach :

Service client/e-mail, Base de connaissances, Support téléphonique, Chat

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