AIM

4,1 (200)
Donnez votre avis !
Un logiciel cloud de PDV pour les commerces de détail

En savoir plus sur AIM

AIM est un logiciel de PDV (point de vente) basé sur le cloud, conçu pour aider les commerces de détail à contrôler les stocks, les achats, la gestion des employés, les programmes de fidélisation des clients et le reporting des ventes.

L'application permet aux employés de suspendre ou de rappeler des ventes, de traiter des cas d'assistance, d'appliquer des remises et d'accéder aux détails de l'inventaire sur différents sites pour les prix et la disponibilité. Les superviseurs peuvent afficher l'historique complet d'un article d'inventaire à propos de ses ventes, transferts, locations ou réparations et suivre les articles en stock sur un plan d'étage. Elle permet aux administrateurs d'établir un prix de vente minimum en fonction du modèle du numéro UGS, de définir le niveau de tarification en fonction du poste de travail ou du client et de définir la quantité minimale ou maximale d'articles à l'aide des procédures automatiques d'optimisation des stocks.

AIM offre une multitude d'autres fonctionnalités telles que l'impression d'étiquettes de codes-barres, la réservation d'événements, la gestion des cartes-cadeaux, le reporting, le traitement des paiements, etc. Les responsables peuvent utiliser l'assistant de rapport pour surveiller les performances du personnel, contrôler l'inventaire et imprimer et exporter des rapports dans divers formats.


Images

AIM Logiciel - 1
AIM Logiciel - 2
AIM Logiciel - 3
En voir 4 de plus
Vidéo de AIM
AIM Logiciel - 1
AIM Logiciel - 2
AIM Logiciel - 3

AIM ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

AIM

4,1 (200)
VS.
Le plus évalué

À partir de

995,00 $US
unique
Prix introuvable

Prix

Version gratuite
Version d'essai gratuite
Version gratuite
Version d'essai gratuite

Fonctionnalités

42
117

Intégrations

2
21

Simplicité d’utilisation

3,6 (200)
4,1 (5 785)

Rapport qualité-prix

4,0 (200)
4,1 (5 785)

Service client

4,2 (200)
4,2 (5 785)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives

Dynamics 365

4,4
Alternative n° 1 à AIM
Microsoft Dynamics AX est un logiciel de planification des ressources d'entreprise (ERP) multilingue et multidevises....

QuickBooks Enterprise

4,5
Alternative n° 2 à AIM
QuickBooks Enterprise est un logiciel de comptabilité destiné aux petites entreprises qui offre aux utilisateurs un...

RepairDesk

4,7
Alternative n° 3 à AIM
RepairDesk est un logiciel de gestion de magasin de réparation tout-en-un qui fournit des fonctionnalités de demande de...

AmberPOS

4,1
Alternative n° 4 à AIM
AmberPOS propose un logiciel de point de vente pour diverses spécialités de commerce de détail, allant des petites aux...

Avis

Note globale

4,1 /5
(200)
Rapport qualité-prix
4,0/5
Fonctionnalités
4,2/5
Simplicité d'utilisation
3,6/5
Support client
4,2/5

Vous avez déjà AIM ?

Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.

5 avis affichés sur 200
Tara
Note globale
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Phenomenal Experience

Publié le 29/06/2020

We were having problems remembering who put what in the system and if it got logged in correctly...

We were having problems remembering who put what in the system and if it got logged in correctly and whatnot. The ATF Compliant Bound Book completely mitigates that problem. The Technical Support team has been able to answer each and every question I've had, which is incredible, considering I've called them many times when I've in the middle of a process (both on the test system AND live system) I don't understand or forgot how to continue on. They've been wonderful and have not at all made me feel crazy or gotten tired of answering my questions. I cannot say enough good things about my experience. We did have a small issue with a scanner, but the way it was handled was done so professionally and so well, that I consider it a privilege to have dealt with the company in this manner. It showed me that they really care about their customers and back their products and will make it right, no matter what.

Avantages

We have been utilizing the POS (Point of Sale) System, and it's very intuitive. You go through a couple test transactions, and it's like riding a bike. You can do it so quickly and effectively. We used the testing system and were able to play around it a lot without worrying about mistakes that will mess up your entire system. We have the label printer, the receipt printer, and the wireless scanner, and they have made our little gun shop look SO professional and streamlined. Gone are the days of handwritten receipts! We can now track customers to see what each person buys and can add notes and wish list items! The Bound Book is ATF compliant, and it has made checking the firearms in and out a breeze. We are going to be purchasing the PO module next, so I can't wait to implement that!

Inconvénients

I can't really say there are any Cons...I would just say it is a bit of a learning curve and can be a bit overwhelming at first, but the support that is offered is just phenomenal.

Joe
Note globale
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

The BEST option for almost any industry.

Publié le 18/11/2022

Avantages

It is very customizable. Along with automating some processes, you can have everything completed with a click or a touch

Inconvénients

Be prepared to watch a lot of videos to learn how to set up and use AIM. You will also need to build your specific training documentation for your company.

Miles
Note globale
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 1.0 /10

Legacy database that our company is slowly replacing with more modern systems

Publié le 08/08/2017

Years of data can be searched through. We currently use it for recurring billing via credit cards...

Years of data can be searched through. We currently use it for recurring billing via credit cards for monthly rental and lesson tuition payments. Those recurring charges must be manually triggered every day though.

Avantages

Does not have glitches or communication errors. Data that has been input stays there forever. Interface has never changed, ever. So if you are familiar with it, there is a comfort factor.

Inconvénients

The user interface has very few, if any, task stream allowances or cross linking between data entry areas.
The typical interaction with Aimsi requires starting from the home screen and navigating the "Module" you need, selecting the "Find," searching for the correct customer account, pulling up the relative info about them.
Then...
Restarting from the home screen, module you need to add or edit part of the changes that are needed, "find," find that account again..
Then...
Restarting from the home screen, module you need to add or edit the other part of the changes that are needed, "find," find that account again...

While there are hot keys to speed up this process it is still a very primitive workflow. Newer systems have you choose the customer account first, then proceed to enter new data, while Aimsi requires finding the module, and then the account, over and over again.

Networking your store for Aismsi to work off of one of your local PCs requires above average networking skills. Backups and hardware upgrades are your problem and responsibility. You will need someone on call unless you happen to have above average IT skills.

Georg
Note globale
  • Secteur d'activité : Articles de sport
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

AIMsi Does it All (almost)

Publié le 19/01/2017

Been using the software for two years now, and it seems to provide a solution for everything. I...

Been using the software for two years now, and it seems to provide a solution for everything. I wish there was a bit better integration across the different modules, such as allowing station rentals, short-term rentals, long-term rentals, and contract payments to all be made on the same checkout as regular sales orders, instead of needing to process them all at once. The payroll area also needs some improvements, it is good for recording payroll expense, but you will need a separate application to actually do the real payroll tracking/deductions/taxes. Otherwise it handles everything from rentals, bay/station rentals, it has full accounting, chart of accounts, general ledger, integrates to your purchasing/receiving, has full inventory tracking with multiple locations. Basically you can run your business with a few minor outside resources, from this one package. Even managing employees/time tracking etc...

Pros: Accounting, Rentals, POS Touchscreen support, Integrated Credit Card, Employee Management, Membership Modules, Integrated Gift Cards, Inventory Control, Invoice Management

Cons: The systems don't all share one checkout - each type of transaction (rental, station, contract payment, merchandise sale) must be rung up separately - The payroll is not very robust

Avantages

Accounting
Rentals
POS Touchscreen support
Integrated Credit Card
Employee Management
Membership Modules
Integrated Gift Cards
Inventory Control
Invoice Management

Inconvénients

The systems don't all share one checkout - each type of transaction (rental, station, contract payment, merchandise sale) must be rung up separately
The payroll is not very robust

Carolyn
Note globale
  • Secteur d'activité : Musique
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

AIM v12

Publié le 19/09/2022

The AIM team is generally responsive to our requests though we do tend to have issues due to the...

The AIM team is generally responsive to our requests though we do tend to have issues due to the large database size that difficult to diagnose.

Avantages

I like the ability to save an update information efficiently.

Inconvénients

Tracking various types of purchases is still very difficult and conversion from rentals to purchase.

Afficher 5 avis sur 200 Lire tous les avis

AIM - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur AIM.

Types de licences disponibles pour AIM :

  • À partir de : 995,00 $US/unique
  • Version d’essai gratuite : Non disponible

Utilisateurs habituels du logiciel AIM :

Auto-entrepreneur, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500

Langues dans lesquelles AIM est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par AIM :

Applications s'intégrant à AIM :

FastBound, Smartwaiver

Ressources d'aide disponibles pour AIM :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Support téléphonique, Chat

Catégories connexes

Consultez toutes les catégories de logiciels trouvées pour AIM.