Hiver

Gérez le support client et les leads commerciaux directement depuis Gmail.

En savoir plus sur Hiver

Hiver fonctionne comme un centre d'assistance complet, intégré directement à Gmail. Il vous offre tout ce dont vous avez besoin pour un support client exceptionnel, sans aucune complexité ni surcharge de fonctionnalités comme avec d'autres produits d'assistance.

Hiver est utilisé par des milliers d'entreprises à travers le monde et est l'un des produits les plus plébiscités conçu pour Gmail et G Suite.

Principales caractéristiques :

Boîtes de réception partagées : gérez un compte de messagerie partagé comme support@ ou sales@ à partir de votre Gmail. Déléguez les e-mails et suivez les tâches.

Étiquettes partagées : partagez vos étiquettes Gmail pour synchroniser les conversations par e-mail avec votre équipe. Hiver synchronise automatiquement les réponses et le statut de lecture.

Alertes de collision : soyez alertés lorsque quelqu'un répond à un e-mail. Évitez les doublons et les réponses contradictoires.

Notes par e-mail : communiquez en interne à l'aide de notes par e-mail avec @mentions. Plus de CC, Fwd et BCC déroutants.

Envoyer plus tard : planifiez l'envoi ultérieur d'e-mails.


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Hiver

4,7 (117)
VS.
Le plus évalué

À partir de

15,00 $US
mois
19,00 $US
mois

Prix

Version gratuite
Version d'essai gratuite
Version gratuite
Version d'essai gratuite

Fonctionnalités

84
200

Intégrations

6
72

Simplicité d’utilisation

4,6 (117)
4,5 (260)

Rapport qualité-prix

4,5 (117)
4,1 (260)

Service client

4,7 (117)
4,4 (260)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives

Front

4,5
Alternative n° 1 à Hiver
Front permet aux équipes de gérer facilement les boîtes de réception (sales@, support@, etc.), le chat, les réseaux...

Freshdesk

4,5
Alternative n° 2 à Hiver
Freshdesk est un logiciel de service client omnicanal dans le cloud adressé aux entreprises de toutes envergures qui...

Gmelius

4,7
Alternative n° 3 à Hiver
Gmelius est un outil de collaboration basé sur le cloud qui regroupe les équipes au sein de la plateforme Gmail. En...

Intercom

4,5
Alternative n° 4 à Hiver
Intercom est une plateforme de relations conversationnelles qui permet aux entreprises de fournir des expériences de...

Avis

Note globale

4,7 /5
(117)
Rapport qualité-prix
4,5/5
Fonctionnalités
4,5/5
Simplicité d'utilisation
4,6/5
Support client
4,7/5

Vous avez déjà Hiver ?

Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.

5 avis affichés sur 117
Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité : Immobilier
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Hiver Review

Publié le 10/09/2019

Avantages

Helps organize shared inbox and keeps members of company accountable for getting back to customers. No excuses for not seeing an email - Hiver makes it so easy to keep track of hundreds of daily emails!

Inconvénients

I want customizable notification settings - I get emails assigned to me everyday and don't need that info but being able to see the times that a colleague @'s me will be super helpful and those seem to get lost in the notifications.

Frank
Note globale
  • Secteur d'activité : Eau/gaz/électricité
  • Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Hiver changed our Administrative Support department very positively !

Publié le 04/04/2023

Our main goal was to reduce the amount of work and work-around when using a Google Collaborative...

Our main goal was to reduce the amount of work and work-around when using a Google Collaborative Inbox our Google Group in our Administrative Support team(s). Everything is now done through the Hiver mailboxes and within the single GMail-session.This has proven more than beneficial for everyone (Admin Support as well as all the users requesting support). Everything is more structured, easier to follow-up, re-assign, provide feedback, and set pending or closed.

Avantages

The full Gmail integration is marvellous !One single GMail-session to follow-up day-to-day business mails and additionally support requests assigned to the Hiver users. No need to keep multiple windows and mailboxes open.The ease of use goes without saying.The contacts with people from Hiver (at all levels) is incredibly positive. They really listen and try to solve issues as soon as possible. Suggestions for new features are discussed (sometimes in great detail) and implemented if it's feasible and useful.

Inconvénients

A minor issue is the fact that users should be aware that deleting "a single" message from a conversation in a hiver mailbox deletes the whole conversation and removes it from the Hiver mailbox when emptying the bin. This only goes for the delete message on message level.But then again, new Hiver users should be trained not to delete single messages.Luckily, the delete button at conversation level shows another text than the normal button, and provides a warning message when pressed.

asher
Note globale
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 0.0 /10

endless problems

Publié le 06/11/2019

would not recommend

would not recommend

Avantages

works sometimes, that's the best i can say

Inconvénients

buggy software, does not sync, support is absent

Brian
Note globale
  • Secteur d'activité : Conseil en gestion
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

Excellent Add-On to a Gmail-centric Workflow

Publié le 23/06/2020

Overall, I very much like Hiver and think it is an excellent service that solved our very real...

Overall, I very much like Hiver and think it is an excellent service that solved our very real problem when redesigning our company's architecture. I have been pleased not only with the functioning of Hiver, but also with the seemingly kind people behind the scenes who are always improving Hiver and are always available for a questions, if one arises.

Avantages

Our company moved over to G Suite in an effort to move to cloud-based operations from our previous terminal server setup (Windows-based ONLY; accessibility was relatively limited if not at the office). When making the switch, we note that Gmail does not have a shared mailbox function – something that our company entirely relies on. So though you're getting the "Suite" of apps that are necessary (and excellent) for operations, a large piece of the puzzle was absent. HIVER offered EXACTLY what we were looking for. Accessibility to shared email addresses/inboxes for a small or large number of employees.

Hiver is an excellent and essential tool in our company's toolbox.

Furthermore, the customer service I receive is always quick and accurate and a smile seems to be permanently attached to the customer service reps, making it not only easy, but also pleasant, to address issues.

Inconvénients

Our company works entirely online – browser-based and mobile devices. Hiver has an iPhone app that we use and it is constantly improving, but the iPad app is the iPhone app on a bigger screen. Hiver's latest update duplicates the size parameters of the iPhone app, so it is not just enlarged (causing a grainy picture) but rather readable.

The downside of the app version is that I can't seem to compose a new email from one of the shared mailboxes. While traveling I may need to send an email from a shared address, but cannot do so with the Hiver app.

Further, Hiver sorely leaves behind the template functionality – something that our company depends on – and I can't seem to create signatures for the various addresses.

A new iPad app may be a longer project, but if the shared templates and signature functions could be addressed, that would take Hiver to a new level for companies such as ours.

We are also looking at investing in Hiver again for a new setup, but I note that the prices have become quite high. While G Suite itself is $12/user, if you require more than one shared inbox (which seems very likely) you're paying almost double @ $22+/user for Hiver, which then starts to crank up the price making it seems like less of a "value". It may require some planning, but Gmail offers alternatives to the shared inbox which may appeal to customers who would find this too expensive.

Danial
Note globale
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

A unique system to always provide excellent customer service on time.

Publié le 29/03/2022

In order to avoid having to switch between multiple systems to see what messages we had received,...

In order to avoid having to switch between multiple systems to see what messages we had received, Hiver consolidated all of our emails into one platform. This helped us increase our interaction with emails that received us with various content more quickly and efficiently, and also kept us in touch with updates and responses, the matter of which made the processes of following up on customer requests and problems more efficiently, and also the directives of the heads of work were circulated and a more efficient way of distributing information.

Avantages

Hiver streamlined the email-based management of support issues, tasks, and client information. Hiver makes email entry in remote offices simple and easy. Allows team members to argue String emails, as well as categorize emails that can be seen by everyone on the team. An email box that is shared by all members of a team helps keep everyone on the same page. Assigning projects to coworkers, tracking their progress, and organizing their workload are all made easier with this tool. Using Hiver, you may work together with colleagues on each customer and keep track of important emails to ensure you don't miss anything.

Inconvénients

In general, there are no negatives affecting the general performance of Hiver, as after completing the training, the team will be able to use it efficiently at their different levels and experience. But the problem remains with the high subscription prices, which are not suitable for small enterprises.

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Hiver - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Hiver.

Types de licences disponibles pour Hiver :

  • À partir de : 15,00 $US/mois
  • Type de licence : Abonnement
  • Version d’essai gratuite : Disponible

Utilisateurs habituels du logiciel Hiver :

Auto-entrepreneur, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1 000, 1 001–5 000

Langues dans lesquelles Hiver est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par Hiver :

Android (mobile), iPhone (mobile)

Applications s'intégrant à Hiver :

Aircall, Asana, Jira, Slack, WhatsApp, Zapier

Ressources d'aide disponibles pour Hiver :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Support 24/7 (réponse directe), Chat

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