Hiver

Gérez le support client et les leads commerciaux directement depuis Gmail.

4,7 /5 (68 avis) Donnez votre avis !

Hiver - Présentation

Description du logiciel Hiver

Hiver fonctionne comme un centre d'assistance complet, intégré directement à Gmail. Il vous offre tout ce dont vous avez besoin pour un support client exceptionnel, sans aucune complexité ni surcharge de fonctionnalités comme avec d'autres produits d'assistance.

Hiver est utilisé par des milliers d'entreprises à travers le monde et est l'un des produits les plus plébiscités conçu pour Gmail et G Suite.

Principales caractéristiques :

Boîtes de réception partagées : gérez un compte de messagerie partagé comme support@ ou sales@ à partir de votre Gmail. Déléguez les e-mails et suivez les tâches.

Étiquettes partagées : partagez vos étiquettes Gmail pour synchroniser les conversations par e-mail avec votre équipe. Hiver synchronise automatiquement les réponses et le statut de lecture.

Alertes de collision : soyez alertés lorsque quelqu'un répond à un e-mail. Évitez les doublons et les réponses contradictoires.

Notes par e-mail : communiquez en interne à l'aide de notes par e-mail avec @mentions. Plus de CC, Fwd et BCC déroutants.

Envoyer plus tard : planifiez l'envoi ultérieur d'e-mails.

Hiver - Présentation

Prix

À partir de
11,00 $US/mois

Types de licence

Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

Hiver - Fonctionnalités

Appareils
Pour quelle entreprise ?
TPE PME GE
Disponible dans les pays suivants
Asie, Australie, Canada, Chine, Europe et 5 autres, Inde, Amérique latine, Afrique et Moyen-Orient, Royaume-Uni, États-Unis
Langues
anglais

Captures d'écran

Capture d'écran pour Hiver : Assign Emails with Hiver
Capture d'écran pour Hiver : Assign Emails with Hiver Capture d'écran pour Hiver : Collaborate with your team using Notes Capture d'écran pour Hiver : Get rid of grunt work with Automations Capture d'écran pour Hiver : Measure what matters with analytics Capture d'écran pour Hiver : Prevent duplicate responses with collision alerts

Hiver - Avis

Note globale
4,7
/
5
Excellent
54

Très bien
11

Moyen
0

Médiocre
1

Mauvais
2

Rapport qualité-prix
4,6
Fonctionnalités
4,5
Simplicité d'utilisation
4,6
Support client
4,7
96% des utilisateurs recommandent cette application
Brian del terzo C.

We are so pleased to have found Hiver!

It is easy to administrate, very user friendly, and the support is phenomenal. I don't think I've ever waited more than a few seconds for a response from a member of their friendly and extremely competent support team.


Traduire avec Google Translate
Bryn S.

Hiver has been a game changer our account management team!


Traduire avec Google Translate
Andrea G.

Awful experience!!! After integrating this tool, my clients stopped receiving my emails.

None. Hiver completely derailed our operations at a period of peak media coverage.


Traduire avec Google Translate
Charlie R.

Easy Email Management

Great overall experience that has helped us become more efficient and communicate very effectively.


Traduire avec Google Translate
Brian C.

Excellent Add-On to a Gmail-centric Workflow

Overall, I very much like Hiver and think it is an excellent service that solved our very real problem when redesigning our company's architecture. I have been pleased not only with the functioning of Hiver, but also with the seemingly kind people behind the scenes who are always improving Hiver and are always available for a questions, if one arises.


Traduire avec Google Translate
Brian del terzo C.
Secteur d'activité: Formation professionnelle et coaching
Taille de l'entreprise: 13-50 employés
Traduire en français

We are so pleased to have found Hiver!

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 25/06/2020
Provenance de l'avis : Capterra

It is easy to administrate, very user friendly, and the support is phenomenal. I don't think I've ever waited more than a few seconds for a response from a member of their friendly and extremely competent support team.

Avantages

The collaboration between Hiver and G-Suite to create a cohesive team environment has allowed us to better collaborate together to improve the customer experience. We can assign emails internally, share inboxes and disposition emails as open, pending, or closed - chat about 'tickets' in the Hiver side bar, and step in to assist on existing email chains without having to forward emails to different departments or members across the team.

Inconvénients

I'd love to be able to create a 'ticket' within Hiver on behalf of a customer. Currently tickets can only be created based on an email interaction between a customer and our company.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Bryn S.
Secteur d'activité: Services et technologies de l'information
Taille de l'entreprise: 13-50 employés
Traduire en français

Hiver has been a game changer our account management team!

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 10/09/2019
Provenance de l'avis : Capterra

Avantages

Hiver has made it so much easier for our client-facing teams to collaborate with each other and better serve all of our clients' needs. Everybody can see all the emails coming in, leave internal notes for each other, mark emails as pending/closed, use templates...the list goes on. It's been a huge game changer!

Inconvénients

I wish we could use Hiver for even more. Everything about it is great, including amazing customer service, and so now I want to get rid of our other software/integration app providers and just use Hiver exclusively.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Andrea G.
Traduire en français

Awful experience!!! After integrating this tool, my clients stopped receiving my emails.

Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
Publié le 04/03/2018
Provenance de l'avis : Capterra

None. Hiver completely derailed our operations at a period of peak media coverage.

Avantages

Hiver features initially seemed great. I was eager to make use of their promised benefits. Unfortunately, Hiver completely halted our operations for over a week and lost us a great deal of business. Throughout it all, their team was unapologetic and dismissive of the role that Hiver had in derailing our email communications with clients. Rather than seeing this as an opportunity to resolve and repair clear technical defects, they blatanly blew off our repeated requests for support.

Inconvénients

I tested out many collaborative email tools before deciding to go with Hiver. I was impressed by the intuitive design, canned response functionality and mobile app. Unfortunately, several days after installing the tool, we began to suspect that our clients were not receiving our emails consistently. I reached out to Hiver several times over the course of a few days and received no response. This lapse in email functionality coincided with some significant and favorable press coverage - our site traffic was nearly double what it normally was - and yet we went for 10 entire days without a single new client at a time when we would normally have 10-15 new clients typically. I tried for an entire week to engage help from the Hiver team. They insisted - and continue to insist- that their tool does not impact email sending functionality. I would beg to differ. As soon as I uninstalled Hiver, my communications with clients returned to normal. On a final note, to top this off, my team and I are 3 women. When we called Hiver's India-based support team, they were loudy making obvious, derogotary remarks about our being female and unable to understand their tool - calling us 'Dumb Blondes'. Highly inept and unprofessional team. Also worst nightmare for a growing startup!

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 0.0/10

Charlie R.
Secteur d'activité: Marketing et publicité
Taille de l'entreprise: 13-50 employés
Traduire en français

Easy Email Management

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 23/06/2020
Provenance de l'avis : Capterra

Great overall experience that has helped us become more efficient and communicate very effectively.

Avantages

Hiver is a great way to manage a shared inbox efficiently and integrates easily with Gmail. Our team is able to assign emails, share notes, and easily see a chain of communication ensuring all incoming enquiries are dealt with quickly and efficiently.

There are easy ways to set up template copy too, accessible to the whole team.

Inconvénients

No cons, it's good to be aware that once an email is assigned to a staff member, you won't see this email thread again unless you actively search for it.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Brian C.
Secteur d'activité: Conseil en gestion
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
Traduire en français

Excellent Add-On to a Gmail-centric Workflow

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 23/06/2020
Provenance de l'avis : Capterra

Overall, I very much like Hiver and think it is an excellent service that solved our very real problem when redesigning our company's architecture. I have been pleased not only with the functioning of Hiver, but also with the seemingly kind people behind the scenes who are always improving Hiver and are always available for a questions, if one arises.

Avantages

Our company moved over to G Suite in an effort to move to cloud-based operations from our previous terminal server setup (Windows-based ONLY; accessibility was relatively limited if not at the office). When making the switch, we note that Gmail does not have a shared mailbox function – something that our company entirely relies on. So though you're getting the "Suite" of apps that are necessary (and excellent) for operations, a large piece of the puzzle was absent. HIVER offered EXACTLY what we were looking for. Accessibility to shared email addresses/inboxes for a small or large number of employees.

Hiver is an excellent and essential tool in our company's toolbox.

Furthermore, the customer service I receive is always quick and accurate and a smile seems to be permanently attached to the customer service reps, making it not only easy, but also pleasant, to address issues.

Inconvénients

Our company works entirely online – browser-based and mobile devices. Hiver has an iPhone app that we use and it is constantly improving, but the iPad app is the iPhone app on a bigger screen. Hiver's latest update duplicates the size parameters of the iPhone app, so it is not just enlarged (causing a grainy picture) but rather readable.

The downside of the app version is that I can't seem to compose a new email from one of the shared mailboxes. While traveling I may need to send an email from a shared address, but cannot do so with the Hiver app.

Further, Hiver sorely leaves behind the template functionality – something that our company depends on – and I can't seem to create signatures for the various addresses.

A new iPad app may be a longer project, but if the shared templates and signature functions could be addressed, that would take Hiver to a new level for companies such as ours.

We are also looking at investing in Hiver again for a new setup, but I note that the prices have become quite high. While G Suite itself is $12/user, if you require more than one shared inbox (which seems very likely) you're paying almost double @ $22+/user for Hiver, which then starts to crank up the price making it seems like less of a "value". It may require some planning, but Gmail offers alternatives to the shared inbox which may appeal to customers who would find this too expensive.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 7.0/10

Recommandation utilisateur
9,3/10
Basé sur 68 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : recommandation utilisateur
Comparer avec les alternatives

Hiver - Prix

Hiver - Prix

À partir de
11,00 $US/mois
Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix
Rapport qualité-prix
4,6/5
Basé sur 68 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : rapport qualité-prix
Comparer avec les alternatives

Hiver - Fonctionnalités

Hiver - Fonctionnalités

API
Chat
Chat
Conférences
Conférences vidéo
Enregistrement des appels
Gestion de la communication
Gestion des contacts
Identification de l'appelant
Intégration CRM
Intégration de tiers
Messagerie instantanée
Messagerie vocale
Notifications automatiques
Rapports en temps réel
Rapports et statistiques
Routage des appels
Stratégie de marque personnalisable
Suivi des appels
Tableau de bord d'activités
Transfert d’appel
Fonctionnalités
4,5/5
Basé sur 68 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : note sur les fonctionnalités
Comparer avec les alternatives

Catégories

Vidéos et tutoriels

Vidéos et tutoriels

Hiver - FAQ

Hiver - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Hiver.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Hiver ?

Types de licences disponibles pour Hiver :

À partir de: 11,00 $US/mois

Type de licence: Abonnement

Essai gratuit: Disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel Hiver ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de Hiver.

Q. Qui utilise Hiver ?

Utilisateurs habituels du logiciel Hiver :

Auto-entrepreneurs, Grandes entreprises, Entreprises de taille moyenne, PME

Q. Dans quelles langues Hiver est-il disponible ?

Langues dans lesquelles Hiver est disponible :

anglais

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Hiver ?

Types de licences disponibles pour Hiver:

Abonnement

Q. Hiver prend-il en charge les appareils mobiles ?

Appareils pris en charge par Hiver :

Android, iPhone

Q. Avec quelles applications Hiver peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à Hiver :

Maintenance Care, Slack, Zapier

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Hiver ?

Ressources d'aide disponibles pour Hiver :

FAQ, Base de connaissances, Tutoriels vidéo, Support téléphonique