
En savoir plus sur GLPi
GLPI est un incroyable outil logiciel ITSM (IT Service Management) qui vous aide à planifier et à gérer facilement les modifications informatiques, à résoudre efficacement les problèmes lorsqu'ils surviennent et à contrôler le budget et les dépenses informatiques de votre entreprise.
Options de tarification dès :
19,00 €/mois
- Version gratuite
- Essai gratuit
- Abonnement
Les 5 meilleurs logiciels similaires à GLPi
Clients types
- Auto-entrepreneurs
- Petites entreprises (de 2 à 50 employés)
- Moyennes entreprises (de 51 à 500 employés)
- Grandes entreprises (500 employés minimum)
Déploiement
- Basé sur le cloud
- Sur site
Disponible dans les pays suivants
Andorre, Émirats arabes unis, Afghanistan, Antigua-et-Barbuda, Anguilla , Albanie, Arménie, Angola, Argentine, Samoa américaines, Autriche, Australie, Aruba, Îles Åland, Azerbaïdjan, Bosnie-Herzégovine, Barbade, Bangladesh, Belgique, Burkina Faso, Bulgarie, Bahreïn, Burundi, Bénin, Bermudes, Brunei, Bolivie, Brésil, Bahamas, Bhoutan, Botswana, Biélorussie, Belize, Canada, Congo-Kinshasa, République centrafricaine, Congo-Brazzaville, Suisse, Îles Cook, Chili, Cameroun, Chine, Colombie, Costa Rica, Cuba, Cap-Vert, Chypre, Tchéquie, Allemagne, Djibouti, Danemark, Dominique, République dominicaine, Algérie, Équateur, Estonie, Égypte, Érythrée, Espagne, Éthiopie, Finlande, Fidji, Îles Malouines, Micronésie, Îles Féroé, France, Gabon, Royaume-Uni, Grenade, Géorgie, Guyane française, Guernesey, Ghana, Gibraltar, Groenland, Gambie, Guinée, Guadeloupe, Guinée équatoriale, Grèce, Guatemala, Guam, Guinée-Bissau, Guyana, R.A.S. chinoise de Hong Kong, Honduras, Croatie, Haïti, Hongrie, Indonésie, Irlande, Israël, Île de Man, Inde, Irak, Iran, Islande, Italie, Jersey, Jamaïque, Jordanie, Japon, Kenya, Kirghizstan, Cambodge, Kiribati, Comores, Saint-Christophe-et-Niévès, Corée du Sud, Koweït, Îles Caïmans, Kazakhstan, Laos, Liban, Sainte-Lucie, Liechtenstein, Sri Lanka, Liberia, Lesotho, Lituanie, Luxembourg, Lettonie, Libye, Maroc, Monaco, Moldavie, Monténégro, Saint-Martin, Madagascar, Îles Marshall, Macédoine du Nord, Mali, Myanmar (Birmanie), Mongolie, R.A.S. chinoise de Macao, Îles Mariannes du Nord, Martinique, Mauritanie, Montserrat, Malte, Maurice, Maldives, Malawi, Mexique, Malaisie, Mozambique, Namibie, Nouvelle-Calédonie, Niger, Île Norfolk, Nigeria, Nicaragua, Pays-Bas, Norvège, Népal, Nauru, Nouvelle-Zélande, Oman, Panama, Pérou, Polynésie française, Papouasie-Nouvelle-Guinée, Philippines, Pakistan, Pologne, Saint-Pierre-et-Miquelon, Porto Rico, Territoires palestiniens, Portugal, Palaos, Paraguay, Qatar, La Réunion, Roumanie, Serbie, Russie, Rwanda, Arabie saoudite, Îles Salomon, Seychelles, Soudan, Suède, Singapour, Sainte-Hélène, Slovénie, Svalbard et Jan Mayen, Slovaquie, Sierra Leone, Saint-Marin, Sénégal, Somalie, Suriname, Sao Tomé-et-Principe, Salvador, Syrie, Eswatini, Îles Turques-et-Caïques, Tchad, Togo, Thaïlande, Tadjikistan, Timor oriental, Turkménistan, Tunisie, Tonga, Turquie, Trinité-et-Tobago, Tuvalu, Taïwan, Tanzanie, Ukraine, Ouganda, États-Unis, Uruguay, Ouzbékistan, État de la Cité du Vatican, Saint-Vincent-et-les Grenadines, Venezuela, Îles Vierges britanniques, Îles Vierges des États-Unis, Viêt Nam, Vanuatu, Wallis-et-Futuna, Samoa, Yémen, Mayotte, Afrique du Sud, Zambie, Zimbabwe et 224 autres
Langues
allemand, anglais, arabe, espagnol, français , italien, polonais, russe et 3 autres
Options de tarification dès :
19,00 €/mois
- Version gratuite
- Essai gratuit
- Abonnement
Les 5 meilleurs logiciels similaires à GLPi
Images





Fonctionnalités
Nombre total de fonctionnalités pour GLPi : 36
Alternatives
Jira

Spiceworks

Freshservice

Qumulo File Data Platform

Avis
Vous avez déjà GLPi ?
Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.

- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 11-50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
An excellent incident manager, software control and inventory management!
Publié le 17/08/2018
My experience with GLPI has been excellent. Initially I only used it to manage incidents and...
My experience with GLPI has been excellent. Initially I only used it to manage incidents and requests, however now I can use the problem management and change management module which has allowed me to solve many associated cases that were previously handled in isolation.
In addition to the mentioned functionalities, we carry out the traceability of projects with their respective activities, where it is possible to notify each person involved of the status of the project.
Another advantage of this tool is that it allows you to take inventory control of your organization and this adds value to the other features that I mentioned.
In the free version you have extensive functionalities and in the paid version the support is very efficient when it comes to configuring your IT infrastructure based on the best ITIL practices.
In particular I recommend 100% to all users.
Avantages
In my assessment GLPI is a very complete software package that has innumerable advantages for an IT company, it is based on the vertical of ITIL to manage the IT resources of an organization.
Through this powerful tool it is possible to manage the inventory of assets of a company, perform support tasks through the management of incidents, problems and changes, allows you to manage your projects and create knowledge bases and manage inventories.
In particular I use it in the company with various purposes, from incident management to project monitoring and hardware control of our network.
Inconvénients
Currently I do not have to contribute in relation to the tool, since as it has been updated it has solved practically all the issues compared to a year ago.
The community keeps this package updated, and hence the value of being supported in open source.

- Secteur d'activité : Informatique et sécurité réseau
- Taille de l'entreprise : 5 001-10 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
One application for all IT Solutions
Publié le 14/08/2019
We have been using this software from years now and it has helped a lot to keep track of assets...
We have been using this software from years now and it has helped a lot to keep track of assets and all the call or tickets reaised, Also can be tracked all the remedy provided.
Avantages
This single software has many components software which has helped a lot in tracking the asset and the tickets raised along with solution provided history.
All the assets are once updated into the system, It has helped to track assets in and out. It also provides desk support feature by which any body in organization can raise a request and can be tracked the same.
Inconvénients
Manual updation, all asset entry has to be done manually. There is no feature for auto discovery like in OCS.
Since it is a paid software subscription is required.
Alternatives envisagées
SpiceworksPourquoi passer à GLPi
It was cost effective and less training required for working on to it. It does the job which it was procured to do.- Logiciel utilisé Autre pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Probabilité de recommander le produit 6.0 /10
Comprehensive administration of IT resources, but not very friendly and dated interface
Publié le 02/02/2018
Avantages
It is free, and even if you are not dealing with IT resources, you can tailor this software to use it to manage your support service. I have used it a couple of years to manage an academic research laboratory in a public University, but migrated to another solution because usability drawbacks and old-fashioned interface. Anyway, I do recommend it for people working with IT, because it is rich inbuilt-in features that makes easier to use it for the purpose he was originally designed for. On the user side, however, the software works without much problems.
Inconvénients
The interface is dated, and initially may be very difficult to find where are the settings that the administrator want/need to change.
- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 1 001-5 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Probabilité de recommander le produit 5.0 /10
GLPI is an open source ITSM
Publié le 14/09/2022
For companies who have little budget and they need an ITSM tool is ok, but it's not awesome at all.
For companies who have little budget and they need an ITSM tool is ok, but it's not awesome at all.
Avantages
After other ITSM tools, GLPI was not very hard to configure and deploy.
Inconvénients
The flexibility for changing the standard behaviour of the solution. You should develop your functionalities.
User interface was old style and the users didn't like it at all.
- Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
- Taille de l'entreprise : 1 001-5 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 5.0 /10
Good open source service management platform
Publié le 04/11/2021
Using that was ok with no big problems. The main point would be the reports and how to export...
Using that was ok with no big problems. The main point would be the reports and how to export information from there to have dashboards to support business.
Avantages
It is an ITSM that guarantee the management of large IT infrastructures with lots of assets.
Inconvénients
It is an expensive tool and it is not easy to configure to have the broad view of all information in there.
GLPi - FAQ
Voici quelques-unes des questions fréquentes sur GLPi.Q. Quels sont les types de licence disponibles pour GLPi ?
Types de licences disponibles pour GLPi :
- À partir de : 19,00 €/mois
- Type de licence : Version gratuite, Abonnement
- Version d’essai gratuite : Disponible
Q. Qui utilise GLPi ?
Utilisateurs habituels du logiciel GLPi :
2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001-5 000
Q. Dans quelles langues GLPi est-il disponible ?
Langues dans lesquelles GLPi est disponible :
allemand, anglais, arabe, espagnol, français, italien, polonais, russe
Q. GLPi prend-il en charge les appareils mobiles ?
Appareils pris en charge par GLPi :
Q. Avec quelles applications GLPi peut-il s'intégrer ?
Nous n'avons pas d'informations sur les intégrations offertes par GLPi.
Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour GLPi ?
Ressources d'aide disponibles pour GLPi :
Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances
Catégories connexes
Consultez toutes les catégories de logiciels trouvées pour GLPi.