GLPi

4,5 (32)
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GLPI est un logiciel de gestion des services informatiques.

En savoir plus sur GLPi

GLPI est un incroyable outil logiciel ITSM (IT Service Management) qui vous aide à planifier et à gérer facilement les modifications informatiques, à résoudre efficacement les problèmes lorsqu'ils surviennent et à contrôler le budget et les dépenses informatiques de votre entreprise.


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GLPi ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

GLPi

4,5 (32)
VS.
Le plus évalué

À partir de

19,00 €
mois
7,75 $US
mois

Prix

Version gratuite
Version d'essai gratuite
Version gratuite
Version d'essai gratuite

Fonctionnalités

36
160

Intégrations

Intégrations introuvables
20

Simplicité d’utilisation

4,5 (32)
4,0 (14 130)

Rapport qualité-prix

4,6 (32)
4,3 (14 130)

Service client

4,3 (32)
4,2 (14 130)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives

Jira

4,4
Alternative n° 1 à GLPi
Jira est l'outil de suivi pour les équipes qui planifient et développent d'excellents produits. Des millions de...

Freshservice

4,5
Alternative n° 2 à GLPi
Freshservice offre à votre centre de service un outil complet d'automatisation des flux de travail ITSM (IT System...

Spiceworks Cloud Help Desk

4,4
Alternative n° 3 à GLPi
Gardez une trace de tout ce qui se passe sur votre réseau : du moment où un utilisateur installe un logiciel qu'il ne...

Microsoft Outlook

4,5
Alternative n° 4 à GLPi
Microsoft Outlook est un gestionnaire d'informations personnelles de Microsoft qui aide les utilisateurs à communiquer,...

Avis

Note globale

4,5 /5
(32)
Rapport qualité-prix
4,6/5
Fonctionnalités
4,4/5
Simplicité d'utilisation
4,5/5
Support client
4,3/5

Vous avez déjà GLPi ?

Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.

5 avis affichés sur 32
SEBASTIEN
Note globale
  • Secteur d'activité : Enseignement primaire et secondaire
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Bon rapport qualité/prix

Publié le 21/11/2023

Avantages

C’est un logiciel open source, gratuit et efficace

Inconvénients

L’installation est faite pour des utilisateurs confirmés

Aníbal
Aníbal
Note globale
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Simple and very useful has helped me to keep my activities organized

Publié le 08/07/2018

I have had several benefits in my work, I have installed it and everyone likes it, the incidents...

I have had several benefits in my work, I have installed it and everyone likes it, the incidents are handled in an orderly manner and are addressed by priority, it has allowed me to deliver reports with graphics to senior management, in my independent work it allows me to have the incidents of my clients ordered to know what the state is, so that they and I are informed of the situations that arise.

Avantages

I have installed GLPI in three medium companies and I also use it for my personal projects, I like that it has two large modules, the first of which is the inventory manager, equipment, servers, peripherals, software licenses, network, reservation of shared resources, among others. The second module is the helpdesk for the follow-up of the interventions, allows the administrators and the support staff to link the interventions made to the users and equipment, and can obtain a complete history of maintenance. The graphic interface is currently very well developed and has improved a lot over time. Another thing that I like is that it is easy to use and train the end users is very fast and easy, when you create a incident, it is possible to visualize the state in which you are, which is great to follow. Its integration with "OCS Inventory" is one of the best things you can have, after careful work you can get all the information of a company's hardware in an instant, this improves my analysis and planning with my team. I can not forget to mention that the free software that leads to zero installation costs among the many that I have tried GLPI has always been my favorite.

Inconvénients

GLPI is a great software, however, there are things that I have had problems with in these years, the integration with LDAP is not stable, it is difficult to obtain the data correctly, I have had difficulties with the assignment of profiles to the users that are imported of LDAP, another thing that I do not like is that it is not compatible with Postgresql, which forces me to use mysql.

Raju
Raju
Note globale
  • Secteur d'activité : Informatique et sécurité réseau
  • Taille de l'entreprise : 5 001–10 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

One application for all IT Solutions

Publié le 14/08/2019

We have been using this software from years now and it has helped a lot to keep track of assets...

We have been using this software from years now and it has helped a lot to keep track of assets and all the call or tickets reaised, Also can be tracked all the remedy provided.

Avantages

This single software has many components software which has helped a lot in tracking the asset and the tickets raised along with solution provided history.
All the assets are once updated into the system, It has helped to track assets in and out. It also provides desk support feature by which any body in organization can raise a request and can be tracked the same.

Inconvénients

Manual updation, all asset entry has to be done manually. There is no feature for auto discovery like in OCS.
Since it is a paid software subscription is required.

Alternatives envisagées 

Spiceworks Cloud Help Desk

Pourquoi passer à GLPi

It was cost effective and less training required for working on to it. It does the job which it was procured to do.
Utilisateur vérifié
Note globale
  • Logiciel utilisé Autre pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 6.0 /10

Comprehensive administration of IT resources, but not very friendly and dated interface

Publié le 02/02/2018

Avantages

It is free, and even if you are not dealing with IT resources, you can tailor this software to use it to manage your support service. I have used it a couple of years to manage an academic research laboratory in a public University, but migrated to another solution because usability drawbacks and old-fashioned interface. Anyway, I do recommend it for people working with IT, because it is rich inbuilt-in features that makes easier to use it for the purpose he was originally designed for. On the user side, however, the software works without much problems.

Inconvénients

The interface is dated, and initially may be very difficult to find where are the settings that the administrator want/need to change.

Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 5.0 /10

GLPI is an open source ITSM

Publié le 14/09/2022

For companies who have little budget and they need an ITSM tool is ok, but it's not awesome at all.

For companies who have little budget and they need an ITSM tool is ok, but it's not awesome at all.

Avantages

After other ITSM tools, GLPI was not very hard to configure and deploy.

Inconvénients

The flexibility for changing the standard behaviour of the solution. You should develop your functionalities.
User interface was old style and the users didn't like it at all.

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GLPi - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur GLPi.

Types de licences disponibles pour GLPi :

  • À partir de : 19,00 €/mois
  • Type de licence : Version gratuite, Abonnement
  • Version d’essai gratuite : Disponible

Utilisateurs habituels du logiciel GLPi :

2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1 000, 1 001–5 000

Langues dans lesquelles GLPi est disponible :

allemand, anglais, arabe, espagnol, français, italien, polonais, russe

Appareils pris en charge par GLPi :

Nous n'avons pas d'informations sur les intégrations offertes par GLPi.

Ressources d'aide disponibles pour GLPi :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances

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