En savoir plus sur Spotler CRM

Really Simple Systems est un système cloud de CRM facile à utiliser, conçu pour les petites et moyennes entreprises. Avec les ventes, le marketing, le service et l'assistance intégrés, vous pouvez travailler plus intelligemment dans la gestion et le suivi de vos leads et clients. Toutes vos données se trouvent au même endroit, ce qui permet une bonne collaboration entre équipes, de meilleures relations et une augmentation des ventes.

Ce système de CRM est conçu pour évoluer avec votre entreprise. 4 tarifs sont proposés : Free, Starter, Professional et Enterprise pour offrir des solutions simples et adaptées à votre entreprise.

Le support client est entièrement gratuit et vous trouverez de nombreuses ressources "en libre-service" qui vous permettront d'exploiter votre CRM au mieux.

Really Simple Systems CRM comprend un module d'e-mail marketing intégré avec des fonctions de gestion de campagne et de segmentation de base de données. Vous pouvez opérer votre e-mail marketing directement à partir du CRM afin que toutes vos données se trouvent au même endroit.


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Spotler CRM ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Spotler CRM

4,4 (462)
VS.
Le plus évalué

À partir de

17,00 $US
mois
24,00 €
mois

Prix

Version gratuite
Version d'essai gratuite
Version gratuite
Version d'essai gratuite

Fonctionnalités

172
168

Intégrations

30
91

Simplicité d’utilisation

4,5 (462)
4,5 (2 965)

Rapport qualité-prix

4,5 (462)
4,4 (2 965)

Service client

4,6 (462)
4,4 (2 965)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives

Pipedrive

4,5
Alternative n° 1 à Spotler CRM
Pipedrive est un outil logiciel de CRM facile à mettre en œuvre, qui vous donne le temps de vous consacrer aux...

NetSuite

4,1
Alternative n° 2 à Spotler CRM
NetSuite CRM est la solution cloud qui vous offre une vue à 360 degrés sur vos clients. Elle fournit un flux d'informati...

monday.com

4,6
Alternative n° 3 à Spotler CRM
monday.com, un puissant logiciel CRM, constitue une solution idéale pour la gestion de la relation client, grâce à un...

Salesforce Marketing Cloud

4,2
Alternative n° 4 à Spotler CRM
Découvrez Salesforce Marketing Cloud, la solution marketing leader pour accroître l'engagement avec chaque consommateur.

Avis

Note globale

4,4 /5
(462)
Rapport qualité-prix
4,5/5
Fonctionnalités
4,2/5
Simplicité d'utilisation
4,5/5
Support client
4,6/5

Vous avez déjà Spotler CRM ?

Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.

5 avis affichés sur 462
Bruce
Bruce
Note globale
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Easy to use CRM

Publié le 11/07/2018

If nothing else the audibility of customer interactions, this allows us to see any \ all communicati...

If nothing else the audibility of customer interactions, this allows us to see any \ all communications with the customer.

Avantages

Only pay for the functionality you need. Some other CRM's include marketing, systems management, financials, etc. but if you don't need them don't buy them.
Its a very easy system for users to pick up, comprised of a core architecture:
Customers \ Companies = Accounts
Contacts = the customers name, email, telephone
Tasks = To Do list
Activities = records the history of what you've done with that customer
Opportunties = Won or lost sales records

Then there's the reporting, where anything you put into Really Simple Systems can be interrogated, not just the content of certain restricted fields.

Inconvénients

We're looking to do some integration and other CRM platforms easily allow this through API services, such as IFTTT or Zapier, Really Simple Systems only provide an API. You can of course code this into whatever you want, but will require time.

Wendy
Note globale
  • Secteur d'activité : Traduction et localisation
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Easy to use and implement

Publié le 30/03/2022

I am currently working towards switching to Really Simple Systems CRM after a very successful...

I am currently working towards switching to Really Simple Systems CRM after a very successful trial.
Switching from my current user made me look at which functions I actually use and allowed me to streamline our requirements, which I believe will make us more efficient.

Avantages

This software appealed to me instantly because it is so intuitive and adaptable. The custom fields creation was very easy to pick up.

Inconvénients

Time will tell but at the moment it looks good.

Alternatives envisagées 

HubSpot CRM

Pourquoi choisir Spotler CRM 

Too expensive and frankly lousy customer service.

Logiciel antérieur 

Salesforce Sales Cloud

Pourquoi passer à Spotler CRM

Much more aligned with the way i work
Colin
Note globale
  • Secteur d'activité : Formation professionnelle et coaching
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 3.0 /10

Simple as promised, but let down by a fixed architecture and apathetic customer service...

Publié le 28/09/2017

It was adequate when we started out, but the service forced us to explore other options.

It was adequate when we started out, but the service forced us to explore other options.

Avantages

As expected it's simple to use and get the hang of - basic but functional. The latest version - 5 - is bright and clear on the screen.

Inconvénients

The architecture is inflexible and really didn't suit our business (combined B2B and B2C) without us fudging workarounds. We would have lived with it, and even put up with the mid-term price hike they sprung on us, but it was customer service that killed it. Emails and phone responses were cold and unhelpful. I know they are British so we were prepared for the attitude, but even with that they didn't seem to care about a small business our size. This spurred us to look around, and we found solutions out there with totally superior architecture and service that were priced similarly. So, to the relief of my staff, we made the effort to migrate away.

Réponse de Spotler

Colin, thank you for your review. I'm sorry to hear our CRM did not suit you and your business. It is designed for B2B so is not a perfect solution if your business is also B2C.

Our products and services are designed specifically for small businesses and this is our key audience, with single-user systems upwards. I apologise if we gave the impression that your business was not important to us at any stage, as this is definiately not the case.

I also apologise if our customer service was in any way lacking in your experience. We pride ourselves on our service and 99.9% of the time receive great feedback from our customers praising our exceptional service.

I am pleased to hear you have found a CRM system that better suits your needs and I wish you and your business continued success.

Kind regards
Helen Armour
Marketing Manager

Helen
Note globale
  • Secteur d'activité : Appareils médicaux
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Good software for smaller companies

Publié le 28/03/2022

Avantages

Easy to use and train staff on. Support is excellent

Inconvénients

as the company grows it is becoming an expensive CRM, so may not be cost effective for much longer

Kelly
Note globale
  • Secteur d'activité : Gestion de l'enseignement
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Support is Amazing

Publié le 01/07/2020

Really Simple Systems CRM has easy search features which I really need and I can customise these...

Really Simple Systems CRM has easy search features which I really need and I can customise these which is an added bonus. Most of all it is the customer support that is the game changer. [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] has been so helpful. I am only a small business start up and [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] as gone over and above with helping me set up my CRM to suit the business needs. It has really taken the stress out of it all and I cant thank him enough for all of the fantastic advise and fast response to my questions.

Avantages

Being able to customise was really good feature.

Inconvénients

I wish there was a Contacts and Accounts upload template.

Alternatives envisagées 

HubSpot CRM

Pourquoi passer à Spotler CRM

It was easier to navigate and has the customisation I was looking for. But really the number one reason was the customer service I received from [SENSITIVE CONTENT HIDDEN].

Réponse de Spotler

Kelly,

Thank you for your review of Really Simple Systems and I will feedback to the team. I will also look to design an upload template!

Best regards
Helen Armour
Marketing Manager

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Spotler CRM - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Spotler CRM.

Types de licences disponibles pour Spotler CRM :

  • À partir de : 17,00 $US/mois
  • Type de licence : Version gratuite, Abonnement
  • Version d’essai gratuite : Disponible

Utilisateurs habituels du logiciel Spotler CRM :

Auto-entrepreneur, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1 000, 1 001–5 000

Langues dans lesquelles Spotler CRM est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par Spotler CRM :

Applications s'intégrant à Spotler CRM :

ActiveCampaign, Calendly, Campaign Monitor by Marigold, Constant Contact, Dropbox Business, Gmail, Google Docs, Google Drive, Google Sheets, Gravity Forms, KashFlow, LeadGen App, Leadinfo, Mailchimp, Meta for Business, Microsoft Azure, Microsoft Excel, Microsoft Outlook, OneLogin, Osano, PandaDoc, QuickBooks Online Advanced, Saasu, Sage Business Cloud, Slack, Trello, Twitter/X, Typeform, Xero, Zapier

Ressources d'aide disponibles pour Spotler CRM :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Support 24/7 (réponse directe), Chat

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