Apptivo

En savoir plus sur Apptivo
Apptivo est un puissant moteur de vente et de marketing qui fournit les outils, notamment la gestion des leads, un pipeline d'opportunités avec des tableaux de bord intuitifs, la gestion des campagnes et des outils de flux de travail flexibles, notamment le marketing automation. Tout est complètement accessible depuis les appareils Android ou iOS et intégré à Office 365 et G Suite.
Le CRM Apptivo commence par un système de gestion de contacts simple avec des intégrations astucieuses, telles que le suivi automatisé des conversations par e-mail ou la journalisation automatique des appels. La solution offre un ensemble complet d'outils de vente pour la gestion des leads, le suivi des activités, la visualisation de pipeline, le flux de travail automatisé, ainsi que les devis intégrés, pour générer des estimations à partir du pipeline et envoyer par e-mail des PDF de marque professionnelle aux clients.
Les applications d'Apptivo incluent également un e-mail marketing intégré pour lancer des campagnes ciblées vers des listes de contacts et suivre exactement qui lit et clique sur les messages. Implémentez l'automatisation du marketing pour planifier des séquences détaillées indiquant quand l'équipe doit suivre les prospects et quand ils doivent recevoir des messages automatisés personnalisés.
Apptivo offre bien plus qu'un simple CRM. La plateforme comprend des applications utiles dans tous les domaines d'activité, telles que le service d'assistance, la facturation, la gestion de projet, les achats, etc. Toutes les applications sont conçues pour tourner autour du CRM, offrant une vue complète à 360° de chaque client.
Apptivo permet aux utilisateurs de définir les territoires, les marchés et les segments de leur entreprise ; chacune de ces propriétés peut ensuite être utilisée pour rechercher et trier les comptes clients. Les entreprises sont non seulement en mesure de définir qui achète leur produit et où ; mais ils peuvent également définir le secteur auquel le compte appartient, tout au même endroit.
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Avis
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- Secteur d'activité : Vente au détail
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Simplicité d'utilisation
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Apptivo : Un logiciel de CRM pour les petites entreprises
Publié le 22/10/2023
Avantages
Apptivo est logiciel avec une interface très soignée et organisée permettant de faciliter l'automatisation des ventes, le suivi et la gestion des ventes internes comme externes. Il constitue également un logiciel d'assistance en ligne en cas de nécessité.
Inconvénients
Apptivo ne présente pas d'inconvénients pour mon utilisation. J'aime bien ce logiciel.

- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
Apptivo is All-Inclusive, Modern ERP Cloud App Done Right (Just Add Speed and GUI Refresh)
Publié le 20/06/2018
I was using Teamwork (formerly Teamwork PM) for project management, a local install of vTiger CRM...
I was using Teamwork (formerly Teamwork PM) for project management, a local install of vTiger CRM for contacts and opportunity management, and myriad other cloud-based apps to pull together administrative activities.
I wanted an all-inclusive software with strong project management features that also allowed me to handle detailed invoicing and allowed customers to click a link to pay. Lastly, the CRM component had to be at least as good as vTiger (or Zoho CRM which I'd also given a trial run).
Apptivo satisfied these needs. Pleased with the CRM, opportunity management, project management, field service management, and billing apps (especially since they've added Stripe as a payment gateway).
Avantages
They do not nickle-and-dime you to death! One price includes everything. Their tiers are about number of users rather than adding/subtracting features. A more sensible model than some of the others.
I like how detail views are available from most places -- call logs, projects, tasks, and notes can be associated with a contact or company or opportunity.
The integration with email is excellent, right down to making it easy to connect your email boxes. One challenge I had that Apptivo solved for me was how to keep emails related to a particular project or opportunity all together in one place. Apptivo does a good job of this by assigning codes (or project numbers), and allowing you to select whether or not the email you are writing is related.
If you are writing emails using some other application (your desktop client or cloud-based app), you can use the same code in the subject line and Apptivo will pull that email into the app, and associate it with the relevant modules (project, client, case, etc.)
Inconvénients
Apptivo is reliable, doesn't seem to ever lose information, etc. but it is often as slow as molasses in an ice storm. Waiting is a no-no; constant waiting is a annoyance that has made me close the app more than once and come back another time.
Apptivo communicates improvements and changes on a regular basis, however, it takes Apptivo a long, loooooong time to integrate changes that have been requested by clients, and improvements overall.
The incremental changes they report on are good but they are really things that should have been implemented 4-5 years ago. An example of this is Stripe (payment gateway) integration. I requested it over and over about 3 years ago but it was just implemented last year.
They could do better with customization (esp. dashboards), reporting, data import, data export and speed.
Low scores on API/integrations -- they have an API but not many other services have developed integrations for it. Neither have they developed many integrations (except for Google products). Even their WordPress module is outdated, clunky. Also, connection to phone services (to take better advantage of the ability to log calls).
The interface still has areas that are clunky and unattractive (although, in defense of Apptivo, I must say the interface has improved in aesthetics, colors and icons in the 4 years I've been using it).
Réponse de Apptivo
Thank you very much for your kind words! We are working tirelessly to create the best experience for our users, and it's great to see that reflected in your review. I am sorry to hear about the problems you faced and we are looking into that now. We exist because of great customers like yourself! Please feel free to reach out to us (support@apptivo.com) with any thoughts/criticisms/feedback, we would love to hear from you.
Regards,
Team Apptivo
- Secteur d'activité : Services aux consommateurs
- Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Support
Publié le 25/05/2023
Great, loads of support from start to ongoing
Great, loads of support from start to ongoing
Avantages
Support is always great. Available 24/7 immediately
Inconvénients
Set up is time consuming but important to get structure correct in first instance
- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 1.0 /10
Decided to switch to something else
Publié le 02/04/2019
Their software is decent, but they really seem to loathe their Starter Plan customers. The way...
Their software is decent, but they really seem to loathe their Starter Plan customers. The way they hack out features that they don't want available is sloppy, and makes it necessary to come up with ways to work around their intentional stumbling blocks.
Apptivo - If you don't want to offer a free product, don't. I got the hint, and I'm setting up PayPal Invoicing tonight.
Avantages
I've been using their "Starter Plan" since 2012. It is good enough to get by, and it is free. I mostly use the invoicing module.
Inconvénients
Certain settings in the starter plan don't make sense. For example, the e-mail template includes a link to paying online, but online payments aren't supported in the starter plan. Modifying the e-mail template to take that link out is also not supported in the starter plan. I could deal with all that, but now, after a year of using the recurring invoices feature, they suddenly stop working. The tech support person says I have to upgrade my plan to use that. But the settings pages all work, and my invoices are all just sitting there waiting.
Réponse de Apptivo
Hello Sean,
Thank you so much for taking the time to post this review! We're glad that you enjoyed using Apptivo as a customer for many years. The Starter Plan is generally very limited compared to the other plans. We also upgraded versions since you first created an account with us. This might have caused some unexpected changes. I apologize for the inconvenience caused and will take your feedback to the appropriate teams to help improve our user experience. Thank you again for your feedback!
Team Apptivo
- Secteur d'activité : Équipement et fournitures de bureau
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Unleashing Business Potential with Apptivo
Publié le 19/04/2023
The overall experience with Apptivo has been exceptional. The platform's comprehensive range of...
The overall experience with Apptivo has been exceptional. The platform's comprehensive range of tools and features, along with its ease of use, has made it an invaluable resource for businesses of all sizes.
Avantages
Apptivo is a highly versatile and user-friendly CRM system that offers a comprehensive suite of tools to manage sales, marketing, and customer relationships.
Inconvénients
This review is focused on Apptivo; however, it is worth mentioning that, in comparison, Sendinblue has certain limitations. Sendinblue is primarily an email marketing platform, and its CRM capabilities may not be as robust or feature-rich as Apptivo's.
Apptivo - FAQ
Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Apptivo.Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Apptivo ?
Types de licences disponibles pour Apptivo :
- À partir de : 15,00 $US/mois
- Type de licence : Abonnement
- Version d’essai gratuite : Disponible
Q. Qui utilise Apptivo ?
Utilisateurs habituels du logiciel Apptivo :
2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1 000, 1 001–5 000
Q. Dans quelles langues Apptivo est-il disponible ?
Langues dans lesquelles Apptivo est disponible :
anglais
Q. Apptivo prend-il en charge les appareils mobiles ?
Appareils pris en charge par Apptivo :
Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)
Q. Avec quelles applications Apptivo peut-il s'intégrer ?
Applications s'intégrant à Apptivo :
Asterisk, Dropbox Business, Fuze, Gmail, Google Calendar, Google Contacts, Google Drive, Google Forms, Google Maps, Google Workspace, Microsoft 365, Microsoft Outlook, OneDrive, Operations Hub, PayPal, QuickBooks Online Advanced, RingCentral Engage Voice, Sign.co, Slack, Stripe, WordPress, Xero, authorize.net
Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Apptivo ?
Ressources d'aide disponibles pour Apptivo :
Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Support 24/7 (réponse directe), Chat
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