En savoir plus sur Stripe Billing

Stripe Billing est une solution d'automatisation de la facturation de bout en bout qui aide les entreprises à gérer les abonnements et les factures avec des modules de facturation et une logique de facturation flexibles. Stripe Billing aide les entreprises à prendre en charge de nouveaux modèles de facturation, à générer plus de revenus et à accepter plus de paiements dans le monde entier.

Avec l'API Stripe Billing, les entreprises peuvent mettre en œuvre des systèmes de facturation flexibles sur n'importe quel site web pouvant être conçus et personnalisés à l'aide de modèles de logique d'abonnement et de tarification. L'API prend en charge tous les principaux paiements par carte de débit et de crédit, ainsi que les méthodes de paiement locales dans plus de 135 devises. Les contrôles de facturation détaillés permettent aux utilisateurs de concevoir et de tester des formules de tarification sur n'importe quel modèle : tarification unique, basée sur l'utilisation, récurrente, par paliers, etc.

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Appareils

Pour quelle entreprise ?

TPE PME GE

Disponible dans les pays suivants

Autriche, Australie, Belgique, Bulgarie, Canada et 33 autres, Suisse, Chypre, Tchéquie, Allemagne, Danemark, Estonie, Espagne, Finlande, France, Royaume-Uni, Grèce, R.A.S. chinoise de Hong Kong, Hongrie, Irlande, Italie, Japon, Lituanie, Luxembourg, Lettonie, Malte, Mexique, Malaisie, Pays-Bas, Norvège, Nouvelle-Zélande, Pologne, Portugal, Roumanie, Suède, Singapour, Slovénie, Slovaquie, États-Unis

Langues

anglais

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Stripe Billing Logiciel - 1
Stripe Billing Logiciel - 2
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Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour Stripe Billing : 66

  • API
  • Alertes/Notifications
  • Analyse en temps réel
  • Calcul des taxes
  • Champs personnalisables
  • Comptes clients
  • Conformité PCI
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Création des factures
  • Devis
  • Données en temps réel
  • Estimation
  • Facturation
  • Facturation a posteriori
  • Facturation des dépenses imprévues
  • Facturation des projets
  • Facturation en ligne
  • Facturation récurrente
  • Facturation récurrente de plusieurs périodes
  • Facturation récurrente et des abonnements
  • Facturation à l'heure
  • Factures personnalisables
  • Gestion de l'impôt
  • Gestion des abonnements
  • Gestion des annulations
  • Gestion des demandes de paiement
  • Gestion des factures
  • Gestion des recettes
  • Gestion des remboursements
  • Gestion des remises
  • Gestion des taux de facturation
  • Gestion des taxes de vente
  • Historique des factures
  • Historique des transactions
  • Importation et exportation de données
  • Inscriptions et intégrations
  • Intégration comptable
  • Intégrations de tiers
  • Invitations et rappels par e-mail
  • Logiciels de gestion des souscriptions
  • Modèles personnalisables
  • Options de paiement multiples
  • Paiements en ligne
  • Paiements mobiles
  • Paiements électroniques
  • Portail client
  • Portail de facturation
  • Portail libre-service
  • Prise en charge de plusieurs devises
  • Prise en charge de plusieurs langues
  • Prise en compte des revenus
  • Profils de clients
  • Rappels
  • Rapports de synthèse
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Rapprochement bancaire
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi et analyse de l'utilisation
  • Tableau de bord
  • Traitement des cartes de crédit
  • Traitement des factures
  • Traitement des paiements
  • Traitement des paiements ACH
  • Visualisation de données

Alternatives

ChargeOver

4,8
Alternative n° 1 à Stripe Billing
ChargeOver est une application de gestion de la facturation par abonnement et de la facturation récurrente qui envoie...

Axonaut

0
Alternative n° 2 à Stripe Billing
Axonaut est une solution cloud qui aide les entrepreneurs à gagner du temps au quotidien. De multiples fonctionnalités...

Chargebee

4,4
Alternative n° 3 à Stripe Billing
Chargebee vous aide à gérer votre facturation récurrente et vos abonnements en travaillant comme une intelligence de...

Odoo

4,2
Alternative n° 4 à Stripe Billing
Odoo est une suite d'applications professionnelles en open source entièrement intégrée et personnalisable. La plupart...

Avis

Note globale

4,6 /5
(44)
Rapport qualité-prix
4,4/5
Fonctionnalités
4,4/5
Simplicité d'utilisation
4,4/5
Support client
4,5/5

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Matthew V.
Note globale
  • Secteur d'activité: Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Perfect for one time payments and recurring

Publié le 05/12/2019

Very satisfied. Definitely great for when you are starting out and even with an established...

Very satisfied. Definitely great for when you are starting out and even with an established business.

Avantages

I like that I can use it directly as well as integrate it with my own point of sale system. I used to have to pay for a software that could do both one time payments and automatic recurring subscriptions but this beat them out. I work mostly from my computer and its easy to get into and if I can't remember how to do one functions I can easily get what I need from their support forums or support chat.

Inconvénients

Only thing this won't do is notify me if a payment doesn't go through, but there is a quick fix for that. I just use zapier and now I receive an email notification if that happens. Oh and I had a chargeback once I'd like to see an option to upload multiple documents for disputes not just one. I get that there is only so much file size available in messages plus my contract took care of that issue.

Alternatives envisagées 

PayPal

Pourquoi choisir Stripe Billing 

Cost. There are a few more features in Zoho that came out recently that I would use but I am trying to keep my overhead as low as possible right now.

Logiciel antérieur 

Zoho Subscriptions

Pourquoi passer à Stripe Billing

Better features in my opinion and how I operate.
Adonay S.
Note globale
  • Secteur d'activité: Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

The best payment gateway

Publié le 17/09/2020

Mostly great, like I said, the learning curve isn't the shortest, but as they have lots of options...

Mostly great, like I said, the learning curve isn't the shortest, but as they have lots of options (that, after going through that learning curve you'll find they're needed in order to give your customers the best options and support) you'll be able to offer a great service for your clients, no need to get in trouble with clients because of the payment gateway.

Avantages

They take privacy in a very serious way. And they know their product is used mostly by developers, so their site has plenty of support, examples forums and every kind of resource that makes it easier for developers to implement payments on any platform. Also, they have options to manage clients and subscriptions that can be billed for in a fixed period of time, give them free trials, etc. Their commissions aren't the cheapest, but I consider they aren't also very expensive.
Another thing that we liked is that they keep developing their offer, like accepting payments via convenience stores (currently in beta while i'm writing this review)

Inconvénients

It has a big learning curve. At first it's difficult to get familiar with all the concepts they use for their different parts of the process, I wasn't able to find a simple tutorial on their site (found some in external sites).

Stephanie V.
Note globale
  • Secteur d'activité: Immobilier
  • Taille de l'entreprise: 51-200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Awesome tool for billing management!

Publié le 23/07/2021

I would say I am very satisfied so far and glad that we switched to stripe! Making integrations...

I would say I am very satisfied so far and glad that we switched to stripe! Making integrations from online payment forms is also a great feature that I love. I have and would keep recommending this platform to other business owners who want peace of mind in terms of keeping track on their revenue!

Avantages

I really like how organized it is! From the dashboard to pulling up individual clients' profiles. History checking is great too making sure we don't miss any payments made whether they went through or got declined. Updating subscription with proration charge calculation is also very helpful -- one feature we didn't have from our previous vendor.

Inconvénients

I would say I am have not tried adding a note to a specific charge or transaction-- it would have been nice to have this feature added in the future as it will be easier to back track why a certain amount was charged if there's an inconsistency with the regular pricing. This would really make a difference rather than going back and forth with our CRM to check for notes.

Karen P.
Note globale
  • Secteur d'activité: Vente au détail
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 4.0 /10

Stipe Has Limitations and Difficult to Work With

Publié le 20/05/2021

It is like using software from the 1990s. This is great to use because you do not need a landline...

It is like using software from the 1990s. This is great to use because you do not need a landline but they need to add functionality such as taking a credit card in the field or in the store without an internet connection.

Avantages

I like that I can take payments via my ecommerce website.

Inconvénients

I cannot input a custom note to the customer. I have to have too much info to run a credit card such as billing address. This is very cumbersome. I need to have a credit card swipe to bypass having to key in a lot more info. I have asked customer service about this and they say someone will call to discuss but that has never happened

Alternatives envisagées 

Shopify

Pourquoi choisir Stripe Billing 

needed ecommerce plus point of sale solution that was all in one, not one service for ecommerce billing and one for in person point of sale billing

Logiciel antérieur 

Womply et Square Payments

Pourquoi passer à Stripe Billing

Shopify is expensive and bills per transaction as well as a percentage of sale
Chika R.
Note globale
  • Secteur d'activité: Logiciels
  • Taille de l'entreprise: Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Stripe Review

Publié le 29/05/2021

Stripe is a fantastic online-only credit card processor with reasonable processing rates and little...

Stripe is a fantastic online-only credit card processor with reasonable processing rates and little hidden fees. Businesses with developers that can create a custom online e-commerce experience would benefit from the free and straightforward API. Businesses with limited technological resources will be forced to pay extra for an e-commerce solution.

Avantages

Stripe is very straight forward when it comes to making online payments. Stripe charges a flat fee for accepting online credit card payments. The company has excellent developer tools, predictable flat-rate pricing, advanced reporting tools, integrates properly with Xero accounting software. excellent marketplace tools, exceptional subscription tools, multi-currency support and its ideal for international merchants. Stripe offers secure transactions, easy to use reporting features and consistent service.

Inconvénients

It’s UI could be improved. There isn't a clear breakdown of fees when it comes to volume discounts. There is no automatic tax assistance. This is the most important one for us. Stripe allows you to define tax rates for customers that need to process complex tax scenarios like collecting VAT or GST, but your software team must build out the infrastructure to support appropriate collection. In the future, I hope Stripe improves its built-in tax support.

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Stripe Billing - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Stripe Billing.

Utilisateurs habituels du logiciel Stripe Billing :

Auto-entrepreneur, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001+

Langues dans lesquelles Stripe Billing est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par Stripe Billing :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à Stripe Billing :

NetSuite

Ressources d'aide disponibles pour Stripe Billing :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Support 24/7 (réponse directe), Chat

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