En savoir plus sur Salesforce Retail CRM

Salesforce Retail CRM is a cloud-based retail management system that helps eCommerce businesses analyze shoppers’ needs and facilitate smart targeting to drive brand awareness. Marketers can utilize AI-powered bots to communicate with buyers in real-time and improve customer engagement levels.

The platform enables administrators to conduct marketing campaigns and analyze performance reports to share personalized promotional offers with customers. Salesforce Retail CRM lets individuals utilize omnichannel order management capabilities to streamline selling and purchasing operations on a unified interface. Technicians can also interact with clients via various communication channels including SMS, social networking sites, mobile applications, and live chat.

Salesforce Retail CRM lets businesses view holiday calendars and analyze trends to forecast shopping behavior and pre-plan discounts. Managers can also track clients’ browsing activities and order history to personalize the shopping experience via push notifications and emails.

Options de tarification dès :

25,00 $US/mois

  • Version gratuite
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Les 5 meilleurs logiciels similaires à Salesforce Retail CRM

Clients types

  • Auto-entrepreneurs
  • Petites entreprises (de 2 à 50 employés)
  • Moyennes entreprises (de 51 à 500 employés)
  • Grandes entreprises (500 employés minimum)

Déploiement

  • Basé sur le cloud
  • Sur site

Disponible dans les pays suivants

Australie, Brésil, Canada, Chine, Allemagne , Espagne, France, Royaume-Uni, Inde, Italie, Japon, Corée du Sud, Mexique, Malaisie, Pays-Bas, Suède, Singapour, Thaïlande, Taïwan, États-Unis

Langues

allemand, anglais, chinois, chinois traditionnel, coréen , espagnol, français, japonais, néerlandais, portugais, portugais brésilien, suédois, thaï

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Les 5 meilleurs logiciels similaires à Salesforce Retail CRM

Images

Salesforce Retail CRM Logiciel - 1
Salesforce Retail CRM Logiciel - 2
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Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour Salesforce Retail CRM : 19

  • API
  • Analyse des campagnes
  • Analyse en temps réel
  • Base de données de clients
  • CRM
  • Ciblage comportemental
  • Données en temps réel
  • Gestion de l'affichage publicitaire
  • Intégrations de tiers
  • Mises à jour en temps réel
  • Profils de clients
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Recommandations
  • Surveillance en temps réel
  • Tableau de bord d'activités
  • Web analytics
  • e-mail marketing

Alternatives

NetSuite

4,1
Alternative n° 1 à Salesforce Retail CRM
NetSuite est une solution ERP cloud adoptée par plus de 24 000 clients à forte croissance dans le monde entier pour...

Where to Buy

4,5
Alternative n° 2 à Salesforce Retail CRM
Where to Buy est conçu pour aider les entreprises à afficher des informations relatives aux prix des produits et aux...

Mailchimp

4,5
Alternative n° 3 à Salesforce Retail CRM
Mailchimp est une plateforme de marketing automation qui permet aux utilisateurs de créer, d'envoyer et d'analyser des...

Synerise

4
Alternative n° 4 à Salesforce Retail CRM
Synerise is an AI Growth Ecosystem for B2C & B2B that provides 360 Customer view and cutting-edge personalization.

Avis

Note globale

4,6 /5
(10)
Rapport qualité-prix
4,1/5
Fonctionnalités
4,6/5
Simplicité d'utilisation
4,2/5
Support client
4,5/5

Vous avez déjà Salesforce Retail CRM ?

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5 avis affichés sur 10
Tapiwa
Note globale
  • Secteur d'activité : Production alimentaire
  • Taille de l'entreprise : 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Sales for Profit go for Salesforce Retail CRM

Publié le 23/11/2021

Avantages

Selling support tools, analysis and report feedback tools with live feedback or current activities of the company

Inconvénients

Integration with other apps is a learning phase which can be understood over time, because applications evolve to different updates, therefore there's need for webinar support for q Changing technological environment and support the clients of Salesforce CRM

Gustavo
Note globale
  • Secteur d'activité : Services financiers
  • Taille de l'entreprise : 201-500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Essential tool in your Tech Stack

Publié le 24/05/2022

Overall I've learned that this is an essential tool in our tech stack. Without it our sales...

Overall I've learned that this is an essential tool in our tech stack. Without it our sales organization would not be able to operate. We are excited to continue using this tool.

Avantages

What our sales team likes the most about Salesforce Retail CRM is their 24/7 customer support. We use this tool daily. Without this tool, our organization would not be able to function. It is essential in our tech stack and we greatly appreciate all the support we receive from their team when we have issues. Issues are rare.

Inconvénients

I understand that this tool can be expensive. It is probably not the best for smaller organizations.

Raúl
Note globale
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 51-200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

Engage customers and earn loyalty

Publié le 04/07/2022

Avantages

You can leverage your business insights to win new customers and build lifetime loyalty by accessing and optimizing their data and customizing messaging and creative.

Inconvénients

The integrations are sometimes complex which makes it not an ideal solution for small projects, for this reason and for the economic one.

Alternatives envisagées 

NetSuite

Logiciel antérieur 

Zoho CRM, Pipedrive et NetSuite
Adhya
Note globale
  • Secteur d'activité : Informatique et sécurité réseau
  • Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Salesforce and it's benefits

Publié le 22/08/2022

My overall experience is superb as it is easy to use and beginner friendly

My overall experience is superb as it is easy to use and beginner friendly

Avantages

Dashboards, Display Ad management and recommendations

Inconvénients

Email marketing as I have not explored it much

Aman Preet
Note globale
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

How Salesforce retail CRM is better than its competitors

Publié le 13/07/2022

Overall experience is mixed up as on the one side being it's pros is visionary and durable at the...

Overall experience is mixed up as on the one side being it's pros is visionary and durable at the same time it is costly , complex and provide poor customer support.

Avantages

Salesforce retail CRM has been marked as World's No.1 CRM and it stood up with the title it has. I'm quite impressed with its policy of long term vision and executing the same. Alongside better strategic acquisitions that none other CRM softwares are providing for long term.

Inconvénients

Being a premium CRM software it is very expensive in a long term along with that the configuration and setups are often complex as well as time consuming lastly we as a team has suffered with poor customer support.

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Salesforce Retail CRM - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Salesforce Retail CRM.

Types de licences disponibles pour Salesforce Retail CRM :

  • À partir de : 25,00 $US/mois
  • Type de licence : Abonnement
  • Version d’essai gratuite : Disponible

Salesforce Retail CRM is offered across four pricing plans outlined below. Essentials: $25/user/month (billed annually) Professional: $75/user/month (billed annually) Enterprise: $150/user/month (billed annually) Unlimited: $300/user/month (billed annually)

Utilisateurs habituels du logiciel Salesforce Retail CRM :

Auto-entrepreneur, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001-5 000

Langues dans lesquelles Salesforce Retail CRM est disponible :

allemand, anglais, chinois, chinois traditionnel, coréen, espagnol, français, japonais, néerlandais, portugais, portugais brésilien, suédois, thaï

Appareils pris en charge par Salesforce Retail CRM :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à Salesforce Retail CRM :

Gmail, Microsoft Outlook

Ressources d'aide disponibles pour Salesforce Retail CRM :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Chat

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