
En savoir plus sur UKG Dimensions
UKG Dimensions is a workforce management software designed to help businesses in retail, manufacturing, logistics, healthcare, financial services, and education sector manage timekeeping, scheduling, data collection, payroll, and other administrative processes on a unified interface. HR professionals can build personalized career websites, set up pre-screening questions, extract details related to work history and academic qualifications via candidates' LinkedIn accounts, and engage applicants through email communications.
The solution enables operators to gain insights into employees’ time and attendance data using hourly, salaried, and project-based timecards. UKG Dimensions lets managers create job tasks and plan work schedules according to employees’ shift preferences, facilitating balanced workload across workers. It also allows business analysts to create and modify KPIs and access organizations’ operational data to examine the company’s current performance against pre-set goals.
UKG Dimensions helps administrators automate payroll processes, adjust bonuses and commissions in paychecks, edit employees’ payroll information, update W-4 forms, and manage payment preferences. It also enables staff to calculate and pay required garnishments, file payroll taxes, and distribute vouchers for direct deposits.
- Essai gratuit
- Abonnement
Appareils
Pour quelle entreprise ?
- Essai gratuit
- Abonnement
Images








Fonctionnalités
Nombre total de fonctionnalités pour UKG Dimensions : 57
- API
- Accès mobile
- Administration FMLA
- Analyse des coûts
- Base de données des employés
- Budgétisation et prévision
- Calcul des heures supplémentaires
- Calculs des commissions
- Carte perforée en ligne
- Changement d'équipe
- Configuration et suivi des objectifs
- Contrôle de la main-d'œuvre mobile
- Demande de congés
- Distribution d'e-mails
- Gestion de la conformité
- Gestion de la paie
- Gestion des avantages
- Gestion des commissions
- Gestion des congés
- Gestion des employés
- Gestion des feuilles de temps
- Gestion des performances
- Gestion des présences
- Gestion des sous-traitants
- Gestion du recrutement
- Gestion du travail
- Intégration des collaborateurs
- Intégrations de tiers
- Main-d'œuvre variable
- Messagerie
- Mesure des performances
- Modèles d'e-mails
- Planification
- Planification automatisée
- Planification des tâches
- Planification du personnel
- Pointage
- Portail libre-service
- Programmation des tâches
- Prévision
- Prévision du travail
- Rapports et analyses
- Rapports sur les coûts de main-d'œuvre
- Reconnaissance biométrique
- Saisie automatique du temps
- Suivi de la conformité
- Suivi des compétences
- Suivi des congés
- Suivi des congés maladie
- Suivi des salariés
- Suivi des vacances/congés
- Suivi du temps
- Suivi du temps des employés
- Suivi du temps des projets
- Suivi du temps en ligne
- Suivi du temps en ligne
- Tableau de bord d'activités
Alternatives
UKG Ready

Deputy

monday.com

SutiHR

Avis
Vous avez déjà UKG Dimensions ?
Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.
Donnez votre avis !- Secteur d'activité: Appareils médicaux
- Taille de l'entreprise: 501-1 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Timekeeping Made Easy
Publié le 06/10/2020
The team that assisted us during our migration were very helpful and engaging during the whole...
The team that assisted us during our migration were very helpful and engaging during the whole process. They helped ensure that our system was set up and functioning exactly as we needed it to. They even added features for our person import that we previously didn't have, thereby removing quite a bit of manual data entry.
Avantages
The software is easy to use as the functionality from Kronos WFC to Dimensions has not changed. I had 40 payroll users to train on editing timecards and running reports. My training sessions only lasted about 10 minutes and many of the users preferred the new system layout and reporting.
Inconvénients
Migrating from the current system to Dimensions is not an apples to apples move. The layout of the system was different than our current set up so we had to build what I felt was a more complex structure.
- Secteur d'activité: Hôpitaux et soins de santé
- Taille de l'entreprise: 10 000+ employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 1.0 /10
Don't buy in on the hype!
Publié le 23/04/2020
To resolve the issue with long-running imports, Kronos wants me to write new extract query (one...
To resolve the issue with long-running imports, Kronos wants me to write new extract query (one that worked fine for WFC). So instead of resolving their performance issues, they are asking the customer to solve the problem.
Avantages
At the moment - not much. The new GUI is nice in that it is Java and Flash Free.
Inconvénients
Integrations take hours - versus the minutes they took in Workforce Central. How do you move a system to a new database (Apache Cassandra) and use a new Integration tool (Dell Boomi) and sell this as a new and improved system.
Features available in WFC are not available in WFD - can't sign off on all timecards in one action.
When you view a timecard, it shows you the current day. Not many managers or editors are looking to just edit a single day. This default shows the developers don't know their customers
SQL free DB means we cannot query our data. Have to develop dataviews or use provided APIs in their Data Extract tool. I seriously doubt all custom queries I wrote for WFC can be reproduced.
Réponse de Kronos
Hi Jo Ann,
Thank you for taking the time to review your Workforce Dimensions solution. I am sorry to hear about your experience. I have gone ahead and passed this information along to your Kronos Account Team. If you need any other assistance, please feel free to reach out to me at Samantha.conway@kronos.com.
Thank You,
Samantha Conway
Customer Marketing Specialist
- Taille de l'entreprise: 201-500 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 4.0 /10
Still in Beta review update
Publié le 08/02/2019
The software has the potential to be everything that I could want in a workforce management system....
The software has the potential to be everything that I could want in a workforce management system. However, there are still some adjustments that need to happen before that potential is reached. Kronos has been very responsive in addressing these needs and are actively working to improve the system.
Avantages
Workforce time management tools for scheduling and data review.
Customer service and tech support.
The Kronos WF Dimensions phone app
Inconvénients
Load time, input lag, and accruals accuracy are still major issues holding this software back from reaching its full potential.
There is not a lot of training material / how to videos out there for this product.
UKG Dimensions - FAQ
Voici quelques-unes des questions fréquentes sur UKG Dimensions.Q. Quels sont les types de licence disponibles pour UKG Dimensions ?
Types de licences disponibles pour UKG Dimensions :
- À partir de:
- Type de licence: Abonnement
- Essai gratuit: Non disponible
Please contact UKG directly for pricing details.
Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel UKG Dimensions ?
Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de UKG Dimensions.
Q. Qui utilise UKG Dimensions ?
Utilisateurs habituels du logiciel UKG Dimensions :
2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001+
Q. Dans quelles langues UKG Dimensions est-il disponible ?
Nous n'avons pas d'informations sur les langues prises en charge par UKG Dimensions.
Q. UKG Dimensions prend-il en charge les appareils mobiles ?
Appareils pris en charge par UKG Dimensions :
Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)
Q. Avec quelles applications UKG Dimensions peut-il s'intégrer ?
Applications s'intégrant à UKG Dimensions :
Beekeeper, Branch, Crew, EverythingBenefits, Google Sheets, Microsoft Outlook, Speakap
Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour UKG Dimensions ?
Ressources d'aide disponibles pour UKG Dimensions :
Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique
Catégories connexes
Consultez toutes les catégories de logiciels trouvées pour UKG Dimensions.