En savoir plus sur Cforia.autonomy

Cforia.autonomy est un logiciel de gestion des comptes clients de la commande à l'encaissement conçu pour aider les entreprises à consolider les données de facturation, de gestion des commandes, de traitement des paiements et autres opérations. Les administrateurs peuvent créer des rapports personnalisés à l'aide de modèles prédéfinis, partager des tableaux de bord avec les membres de l'équipe, visualiser des données et obtenir un aperçu des crédits, recouvrements, litiges, déductions, flux de trésorerie et des créances sur une plateforme centralisée.

Cforia.autonomy permet aux équipes de suivre le statut des factures envoyées, reçues ou ouvertes ainsi que les activités des clients, y compris les tâches, les journaux, la correspondance et les paiements. La plateforme de gestion des collections lit et met à jour des données provenant de diverses sources et permet aux entreprises de générer des listes de travail et de créer des modèles d'e-mail. Les superviseurs peuvent configurer des rappels pour attribuer des tâches ou effectuer un suivi avec les membres du personnel et rationaliser les processus de résolution des litiges à l'aide d'outils de collaboration intégrés pour identifier les causes sous-jacentes des problèmes.

Grâce à Cforia.autonomy, les responsables peuvent accepter les paiements par carte de crédit tout en respectant les normes PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard). Le système rationalise le processus d'autorisation du crédit grâce à des pistes d'audit et des confirmations de la part des membres concernés. Il enregistre et associe également les données de versement des e-mails, chèques, PDF ou portails de paiement des clients.

Appareils

Pour quelle entreprise ?

TPE PME GE

Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour Cforia.autonomy : 51

  • API
  • Achats et réceptions
  • Automate d'appel
  • Avis automatisés
  • Base de données de contacts
  • Calcul des taxes
  • Collectes internes
  • Conformité PCI
  • Contrôle du processus d'approbation
  • Création des factures
  • Facturation
  • Facturation en ligne
  • Facturation récurrente et des abonnements
  • Factures personnalisables
  • Gestion de la conformité
  • Gestion des clients
  • Gestion des collectes
  • Gestion des commandes
  • Gestion des contacts
  • Gestion des demandes de paiement
  • Gestion des factures
  • Gestion des modèles
  • Gestion des transactions
  • Gestion des tâches
  • Grand livre comptes clients
  • Historique des factures
  • Modèles d'e-mails
  • Modèles personnalisables
  • Outils de collaboration
  • Paiements en ligne
  • Paiements partiels
  • Paiements électroniques
  • Piste d'audit
  • Planification des rappels
  • Plans de paiement
  • Portail de facturation
  • Prise en charge de plusieurs devises
  • Rappels
  • Rapports et statistiques
  • Relevés clients
  • Suivi de l'évolution des factures impayées
  • Suivi des statuts
  • Tableau de bord d'activités
  • Traitement des chèques
  • Traitement des commandes
  • Traitement des factures
  • Traitement des paiements
  • Traitement des paiements ACH
  • Traitement des trop-perçus
  • Visualisation de données
  • Évaluation de crédit

Alternatives

QuickBooks Desktop Enterprise

4,5
Alternative n° 1 à Cforia.autonomy
QuickBooks Enterprise est un logiciel de comptabilité destiné aux petites entreprises qui offre aux utilisateurs un...

Odoo

4,2
Alternative n° 2 à Cforia.autonomy
Odoo est une suite d'applications professionnelles en open source entièrement intégrée et personnalisable. La plupart...

Xero

4,3
Alternative n° 3 à Cforia.autonomy
Xero est un logiciel cloud de comptabilité pour petites entreprises qui comprend des outils pour gérer la facturation,...

Paycepaid

4,8
Alternative n° 4 à Cforia.autonomy
Paycepaid is a cloud-based debt collection software that helps businesses manage invoices and automatically collect due...

Avis

Note globale

4,8 /5
(10)
Rapport qualité-prix
4,5/5
Fonctionnalités
4,1/5
Simplicité d'utilisation
4,9/5
Support client
4,8/5

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Sandra G.
Note globale
  • Secteur d'activité: Papier et produits forestiers
  • Taille de l'entreprise: 1 001-5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Customer Experience

Publié le 29/01/2021

Have been a customer for over 15 years. Overall experience is exceptional. Cforia team is eager to...

Have been a customer for over 15 years. Overall experience is exceptional. Cforia team is eager to listen to ideas from existing Customers to enhance the overall product. They are dedicated to the Customer Service Experience and do their best to add important features that can/will make the software become a more valuable & efficient tool in the Financial Accounts Receivable/Credit & Collection world.

Avantages

In the AR world, Cforia allows the User to Track, Add Notes, and Documents to all activity related to Open Invoices & Disputes. One can set Reminders, Rules, Action Plans, Customer Letters, Statements, etc., which can be emailed straight out of Cforia with attachments. The system can accommodate multiple Companies, Currencies, with Parent/Child Relationships. The ease of moving through Cforia is just a click away, with Credit Information, Open Invoices, Open Orders, Payment Trends, Notes, Audit trails, etc.. The software can give the viewer a clear overview of a Customer at a High level, or in a Detailed Manner. Exporting Customer information out of Cforia is easy, and allows further Detailed Analytics that can be utilized at the AR level, up through Sales, Marketing, and Upper Management for Customer Financial Reporting.

Inconvénients

As a Customer, it would be helpful, if Cforia could add more analytics to Customer AR activity by months, years, to trending related to AR balances and how the customer paid, evaluating AR growth. Additionally, developing a Customer Promotional Tracking program as well as Customer Deduction Management tracking. Cforia needs to enhance this side of the software, for tracking and trending. It would be beneficial, if Cforia could either collaborate or create Customer Invoice copies to be housed in Cforia for Open/Closed Invoices.

Carol C.
Note globale
  • Secteur d'activité: Vente en gros
  • Taille de l'entreprise: 501-1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Collection module

Publié le 25/01/2021

At this time, we are happy with the overall implementation of the Collection tool, we will be...

At this time, we are happy with the overall implementation of the Collection tool, we will be implementing Cash App and Customer portal in the next few months and excited to do so.
We had the best implementer Dima Campbell.

Avantages

The ability to see all our customers that have multiple parent/child relationship. The format is easy to ready, and quickly responds. Still trying to understand the Rules/Reporting and printing letter process.

Inconvénients

I would like to see the UAT environment be set to a different background color or some other form of identifying which environment you are currently logged into. There are times where I have clicked on the wrong link and thought I was in the production environment and later realized I was not.

Jason F.
Note globale
  • Secteur d'activité: Hôpitaux et soins de santé
  • Taille de l'entreprise: 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Olympus Review

Publié le 21/01/2021

Overall, we are very satisfied with Cforia.autonomy and are looking forward to going live with 2.0...

Overall, we are very satisfied with Cforia.autonomy and are looking forward to going live with 2.0 in the near future.

Avantages

The most important feature of Cforia for us is executing dunning runs. We do this frequently because no contact collections are very important due to how large our portfolio is. We also recently implemented a customer portal for customers to obtain their own invoice copies, which has cut down on lots of unnecessary work for our A/R staff.

Inconvénients

We have had some difficulties with integrating data from flat files for one of our operating systems, which has caused some inaccurate data in the system.

Steve K.
Note globale
  • Secteur d'activité: Transport routier/ferroviaire
  • Taille de l'entreprise: 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Great company and software

Publié le 26/01/2021

The ease of use and tracking of touch/no touch accounts has allowed us to be more efficient in our...

The ease of use and tracking of touch/no touch accounts has allowed us to be more efficient in our collection process. The software has helped in making our AR stronger.

Avantages

The integration of this software was extremely smooth and took very little time from our side. Cforia did a great job training.
The system has worked great for our needs and continues to help keep our AR in great shape.

Inconvénients

Only thing that we have had issues with was waiting on the rollout of the new instance as this is going to correct the minor issues we had in some reporting.

Chris D.
Note globale
  • Secteur d'activité: Vente en gros
  • Taille de l'entreprise: 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

World class credit & collection software

Publié le 02/02/2021

Cforia has been a critical resource for the team to gain a global view of credit, reporting, along...

Cforia has been a critical resource for the team to gain a global view of credit, reporting, along with breakdown of dispute and deduction volume - or "dirty" receivables within our gross receivable aging. We leverage the application to structure collector portfolios and apply various strategies to target our collection effort including auto-dunning and other KPI reporting. The note/records and attachments are useful for building strong business cases supporting decisions as we manage collection strategies across our customer base.

Avantages

This application is easily customizable to fit your business needs and can be deployed across different market strategies. Workflow automation, letter-engine capabilities, reporting and metrics are powerful tools to drive productivity and results.

Inconvénients

Our implementation created some unique challenges with Cforia, such as the multiple levels of hierarchy that impacted our ability to roll out Cforia Portal, as well as ability to classify and workflow multitiered deduction transactions. The Cforia team has been a tremendous partner to help us bridge these gaps by identifying best practices across the value stream to streamline these scenarios.

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Cforia.autonomy - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Cforia.autonomy.

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de Cforia.autonomy.

Utilisateurs habituels du logiciel Cforia.autonomy :

2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001+

Nous n'avons pas d'informations sur les langues prises en charge par Cforia.autonomy.

Appareils pris en charge par Cforia.autonomy :

Applications s'intégrant à Cforia.autonomy :

SAP Business One

Ressources d'aide disponibles pour Cforia.autonomy :

Service client/e-mail, Base de connaissances, Support téléphonique, Chat

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