En savoir plus sur Microkeeper

Microkeeper is a web-based human resource (HR) management software that is designed for Australian businesses in retail, healthcare, hospitality, manufacturing, and other industries. It helps organizations handle rostering, timesheet generation, and payroll management, among other administrative operations on a centralized platform.

Microkeeper's staff scheduling functionality allows team leaders to utilize pre-designed rostering templates to manage staff availability across multiple departments and locations. The payroll module lets HR professionals automatically calculate payroll based on pre-set shift rules and avoid underpayment or overpayment errors, whilst maintaining compliance with Single Touch Payroll (STP) guidelines. With the core HR tools, supervisors can create job contracts, send offer letters, manage employee onboarding, track licenses, and monitor staff leave requests. It also provides fingerprint or facial recognition based biometrics and geofencing technology to avoid buddy punching and track employee time and location across field staff.

Microkeeper offers an API, which allows businesses to integrate the platform with several third party solutions, including Xero. The self-service portal lets employees handle personal data, access historical payslips, and update bank account details.

Options de tarification dès :

2,25 $AU/mois

  • Version gratuite
  • Essai gratuit
  • Abonnement

Les 5 meilleurs logiciels similaires à Microkeeper

Clients types

  • Auto-entrepreneurs
  • Petites entreprises (de 2 à 50 employés)
  • Moyennes entreprises (de 51 à 500 employés)
  • Grandes entreprises (500 employés minimum)

Déploiement

  • Basé sur le cloud
  • Sur site

Disponible dans les pays suivants

Australie

Langues

anglais

Options de tarification dès :

2,25 $AU/mois

  • Version gratuite
  • Essai gratuit
  • Abonnement

Les 5 meilleurs logiciels similaires à Microkeeper

Images

Microkeeper Logiciel - 1
Microkeeper Logiciel - 2
Microkeeper Logiciel - 3
Microkeeper Logiciel - 4
En voir 5 de plus
Vidéo de Microkeeper
Microkeeper Logiciel - 1
Microkeeper Logiciel - 2
Microkeeper Logiciel - 3
Microkeeper Logiciel - 4

Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour Microkeeper : 37

  • API
  • Alertes/Notifications
  • Base de données des employés
  • Conformité fiscale
  • Demande de congés
  • Gestion de la conformité
  • Gestion de la formation
  • Gestion de la paie
  • Gestion des avantages
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des documents
  • Gestion des employés
  • Gestion des feuilles de temps
  • Gestion des présences
  • Importation et exportation de données
  • Impression de chèques
  • Intégration des collaborateurs
  • Intégrations de tiers
  • Portail des employés
  • Portail employés
  • Portail libre-service
  • Prise en charge de plusieurs états
  • Profils des employés
  • Rappels
  • Rapports de paie
  • Rapports et statistiques
  • Saisie sur salaire
  • Stockage de documents
  • Suivi des congés
  • Suivi des congés maladie
  • Suivi des frais
  • Suivi des présences
  • Suivi des vacances/congés
  • Suivi du temps
  • Suivi du temps des employés
  • Tableau de bord d'activités
  • Versement direct

Alternatives

Xero

4,3
Alternative n° 1 à Microkeeper
Xero est un logiciel cloud de comptabilité pour petites entreprises qui comprend des outils pour gérer la facturation,...

Deputy

4,6
Alternative n° 2 à Microkeeper
Deputy est une plateforme tout-en-un de planification du personnel, de gestion de la présence et du temps, de l'affectat...

Paycor

4,4
Alternative n° 3 à Microkeeper
Paycor est une solution de RH sur le cloud tout-en-un visant à gérer le recrutement, l'intégration, l'administration...

ADP Workforce Now

4,4
Alternative n° 4 à Microkeeper
ADP Workforce Now est un logiciel sur cloud de gestion du capital humain, de gestion des talents et d'avantages conçu...

Avis

Note globale

4,2 /5
(12)
Rapport qualité-prix
4,5/5
Fonctionnalités
4,2/5
Simplicité d'utilisation
4,1/5
Support client
4,1/5

Vous avez déjà Microkeeper ?

Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.

Donnez votre avis !
5 avis affichés sur 12
Robyn
Note globale
  • Secteur d'activité : Restaurants
  • Taille de l'entreprise : 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Love, Love, Love Microkeeper

Publié le 19/10/2020

Fantastic. Would highly recommend.

Fantastic. Would highly recommend.

Avantages

The Microkeeper payroll system is extremely user friendly, with all the functionality I require to run a payroll for 3 different venues, all with split shifts, cost centres etc. Support calls are always answered promptly (I rarely have to leave a message), and the staff are always super helpful and able to solve the problem - which is usually me not quite knowing how to do something slightly more complicated. The ability for staff to access payslips & update their details makes payroll easier from an administrative point of view.

Inconvénients

Would like some better costing alternatives via my departments, when I need to split it out into time slots - breakfast, lunch & dinner.

Greg
Note globale
  • Secteur d'activité : Comptabilité
  • Taille de l'entreprise : 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Microkeeper BSA

Publié le 19/10/2020

Very good experience, implementation was great.

Very good experience, implementation was great.

Avantages

Easy to use, well priced and great support

Inconvénients

Reporting function could be better and cleaner - it is a little clunky

Alternatives envisagées 

Deputy

Pourquoi choisir Microkeeper 

Better in departmental reporting which is what we needed and Xero did not offer.

Logiciel antérieur 

Xero

Pourquoi passer à Microkeeper

Better functionality and price
Alfred
Note globale
  • Secteur d'activité : Eau/gaz/électricité
  • Taille de l'entreprise : 51-200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 2.0 /10

Plenty of room for improvement

Publié le 06/11/2020

Avantages

When is working properly it is far more efficient than using a spreadsheet. The calculations and systems seem accurate and relative robust. Support are always quick to respond, albeit dismissive and not particularly helpful.

Inconvénients

There are many short comings with the software and the organisation is slow remedy them (if at all), the most noteable of which are as follows:
1) Employee Payslip disclose information (pertaining to taxable income) in a way that is factually wrong and cannot be corrected (or simplified).
2) Reports are hard to read and often do not contain all information necessary to properly understand them.
3) Data integrations with software platforms like Xero and MYOB are prone to error and no process to safeguard/identify errors. Additional shortcoming means this issue recurs each time a correction or change is required.
I understand that the software is in development, but as a user (facing the above challenges) this provides little consolation.

Réponse de Microkeeper

Hi Alfred,

I appreciate that you're taking the time to leave a review and am glad you're indicating the overall quality and value for money we offer means we're doing some things right.

I also appreciate some of your feedback regarding the reports and robustness of data integration. This helps us to focus our future development on areas users identify as having room for improvement. As a sidenote, Microkeeper is not "in development" as such, but we do continually add updates and features.

Your feedback regarding the payslips however is wrong. I can assure you these are built to the standards of the Australian Taxation Office. As a software provider, we work closely with a specialised department within the ATO, and we have an excellent working relationship with them.

I'm also sorry to hear you experience your customer service through our reseller channel as dismissive and unhelpful. We take this feedback seriously and we'll follow this up with your point of contact.

John
Note globale
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé Autre pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

Great Software for Sole Traders

Publié le 20/10/2020

Overall very good and easy to use, with EXCELLENT customer support.

Overall very good and easy to use, with EXCELLENT customer support.

Avantages

Easy to set up and really helps with tax time.

Inconvénients

When you have an error with Single Touch Payroll, it's very difficult to send the ato updated information, the system had to send a revised duplicate.

Alternatives envisagées 

Xero

Pourquoi passer à Microkeeper

Xero was too expensive and limited functionality for low plans.
Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité : Génie civil
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

Good software for managing my payroll

Publié le 28/10/2020

Good. Useful piece of software

Good. Useful piece of software

Avantages

Easy to set-up, regular useful emails with critical information and governmental obligations, good UI

Inconvénients

Easier super integration, a little clearer navigation through menus

Réponse de Microkeeper

Thanks for your positive feedback!

I can assure you it inspires the team. We will all continue to work hard to ensure Microkeeper is the perfect partner for your workforce management and payroll.

Afficher 5 avis sur 12 Lire tous les avis

Microkeeper - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Microkeeper.

Types de licences disponibles pour Microkeeper :

  • À partir de : 2,25 $AU/mois
  • Type de licence : Version gratuite, Abonnement
  • Version d’essai gratuite : Disponible

Microkeeper is available for free for 1 employee and offers three more pricing plans, outlined below. It also offers a 30-days free trial. Payroll & STP only: $2.25/per employee/per month Standard: $4/per employee/per month Premium: $6/per employee/per month

Utilisateurs habituels du logiciel Microkeeper :

Auto-entrepreneur, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001-5 000

Langues dans lesquelles Microkeeper est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par Microkeeper :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à Microkeeper :

Xero

Ressources d'aide disponibles pour Microkeeper :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Chat

Catégories connexes

Consultez toutes les catégories de logiciels trouvées pour Microkeeper.