En savoir plus sur Aline

Aline is a cloud-based VoIP phone system, which helps businesses handle incoming and outgoing calls through call routing, recording, shared extensions, live chat and various other functionalities. Other features include customizable caller ID, virtual fax, call transfer, remote access, and spam blocking.

The application enables employees to collaborate by sending text messages, images, or attachments. Users can monitor the agents attending calls and check team member’s availability before making any transfer. Aline also enables agents to add more users into a conference, put calls on hold, and view previous conversations. Administrators can change operation times, access reports, maintain call queues, collect voicemail, and coach agents through call whispering.

Aline offers integration with various third-party applications such as SugarCRM, NowCerts, Zoho, Vtiger, Zendesk, and more. It sends voicemail transcriptions to the user’s mailbox and allows them to switch devices during a call. Organizations can also enhance customer’s call experience through on-hold commercials, music, and inbound virtual receptionist (IVR) capabilities.

Appareils

Pour quelle entreprise ?

TPE PME GE

Images

Aline change music on hold
Aline change operation time
Aline fax to email setup
En voir 4 de plus
Vidéo de Aline
Capture d'écran pour Aline : Aline change music on hold Capture d'écran pour Aline : Aline change operation time Capture d'écran pour Aline : Aline fax to email setup

Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour Aline : 51

  • Accès et contrôle à distance
  • Accès mobile
  • Alertes/Notifications
  • Bloqueur de spam
  • Centre d'appel virtuel
  • Chat et messagerie
  • Collaboration entre plusieurs utilisateurs
  • Communications unifiées
  • Conférences
  • Conférences audio et vidéo
  • Conférences téléphoniques
  • Conférences vidéo
  • Connexion VoIP
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Enregistrement des appels
  • Extensions virtuelles
  • Files d'attente d'appels
  • Filtrage d'appels
  • Gestion de la base de connaissances
  • Gestion des centres d'appel
  • Gestion des contacts
  • Gestion des dossiers
  • Gestion des fax
  • Gestion du télémarketing
  • Groupes d'appel
  • Identification de l'appelant
  • Identification personnalisable de l'appelant
  • Indicateur de disponibilité
  • Intégration des centres d'appels
  • Intégrations de tiers
  • Journalisation des appels
  • Liaisons SIP
  • Messagerie instantanée
  • Messagerie vocale
  • Outils de collaboration
  • Partage des fichiers
  • Profils des appelants
  • Rapports d'historique
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Rapports sur les appels
  • Reconnaissance SVI et vocale
  • Routage des appels
  • Répertoire d'employés
  • Suivi des appels
  • Suivi des appels
  • Suivi des statuts
  • Transcription de message vocal
  • Transfert d’appel
  • Transmission vocale en ligne
  • VoIP

Alternatives

CloudTalk

4,6
Alternative n° 1 à Aline
CloudTalk est une solution cloud pour call centers destinée aux équipes de vente et d'assistance qui cherchent à...

Virtual PBX

4,8
Alternative n° 2 à Aline
Gérez vos communications professionnelles à l'aide de fonctions vocales, de la vidéo et des SMS de VirtualPBX*****...

Wildix

0
Alternative n° 3 à Aline
Wildix is a global provider of unified communications solutions for simpler, more secure business communications in the...

GoToConnect

4,5
Alternative n° 4 à Aline
Jive est un leader de la satisfaction client qui met l'accent sur des outils de communication faciles d'utilisation....

Avis

Note globale

5 /5
(2)
Rapport qualité-prix
5/5
Fonctionnalités
5/5
Simplicité d'utilisation
5/5
Support client
5/5

Vous avez déjà Aline ?

Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.

Donnez votre avis !
Afficher 5 avis sur 2
Karrie B.
Note globale
  • Secteur d'activité: Design graphique
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Aline is A+!

Publié le 05/11/2020

We switched to Aline Phone Systems over a year ago and could not be happier. The service is top...

We switched to Aline Phone Systems over a year ago and could not be happier. The service is top notch for several reasons. First, the customer service is fast, friendly and efficient. Any technical questions we have are answered quickly! Secondly, the interface is way easier than the competitors. We were up and running in no time. Thirdly, the Communicator app saved our business during lock down. It allowed us to run our business remotely and transition smoothly without any interruption to our sales! We highly recommend Aline Phone Systems.

Avantages

We really appreciated the ease of use. The training was simple and the interface is very user friendly.

Inconvénients

I am not super tech savvy, so set up was a little tricky, but thankfully the tech support was amazing!

Réponse de Double A Solutions

Thanks for your review, Karrie! We love hearing feedback like this. I will relay this to the team!

M.c. P.
Note globale
  • Secteur d'activité: Assurance
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Practical Usage

Publié le 21/10/2020

Customer service is super. Phone is very reliable with no problem with the systems, but sometimes...

Customer service is super. Phone is very reliable with no problem with the systems, but sometimes the internet signal breaks up the call, but that is on my internet service provider.

Avantages

Very helpful in managing my daily phone usage.

Inconvénients

The stand alone directory in the desktop phone, however merging it with my outlook has been the perfect match.

Réponse de Double A Solutions

Thanks for your review! We appreciate hearing Aline has helped your business!

Aline - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Aline.

Types de licences disponibles pour Aline :

  • À partir de:
  • Type de licence: Abonnement
  • Essai gratuit: Non disponible

Please contact Double A Solutions for pricing details.

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de Aline.

Utilisateurs habituels du logiciel Aline :

2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001+

Nous n'avons pas d'informations sur les langues prises en charge par Aline.

Appareils pris en charge par Aline :

Android (mobile), iPhone (mobile)

Applications s'intégrant à Aline :

Blitz, Bullhorn ATS & CRM, EZLynx, NowCerts, Pipedrive, Salesforce Sales Cloud, SugarCRM, SuiteCRM, Vtiger CRM, Zendesk

Ressources d'aide disponibles pour Aline :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique

Catégories connexes

Consultez toutes les catégories de logiciels trouvées pour Aline.