En savoir plus sur iMIS

iMIS by Advanced Solutions International (ASI) is a cloud-based software designed to help non-profit organizations manage volunteers, fundraisers, donors, and more on a unified platform. The built-in contact management system enables professionals to capture and store contact details, addresses, and demographic information for members, organizations, or groups.

The platform allows users to verify the addresses of donors or members during data entry using batch address cleansing capabilities. Members can use the application to join or renew memberships, create and manage profiles, and view purchase history in real-time. iMIS lets administrators send gift acknowledgements, donation receipts, and automated reminders for scheduled payments or deadlines to donors via email.

iMIS offers an API, which lets businesses integrate the system with several third-party platforms such as A2Z Events, Microsoft Dynamics, QuickBooks, Clowder, Web Scribble, Open Water, Resiada, and more. It also allows accountants to handle daily financial transactions, process invoices, and securely accept payments through various methods including debit and credit cards.

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Les 5 meilleurs logiciels similaires à iMIS

Appareils

Pour quelle entreprise ?

TPE PME GE

Disponible dans les pays suivants

États-Unis

Langues

anglais

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Les 5 meilleurs logiciels similaires à iMIS

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Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour iMIS : 103

  • API
  • Alertes/Notifications
  • Analyse de la rentabilité
  • Analyse des campagnes
  • Analyse en temps réel
  • Base de données de clients
  • Base de données de contacts
  • Base de données de membres
  • CRM
  • Calendrier des événements
  • Certification et licences
  • Champs personnalisables
  • Communautés de membres
  • Communication avec les membres
  • Comptabilité
  • Comptes de membre
  • Configuration et suivi des objectifs
  • Conformité PCI
  • Don en ligne
  • Don récurrent
  • Données en temps réel
  • Dons par SMS
  • Facturation récurrente et des abonnements
  • Fonctions pour organ. à but non lucratif
  • Formulaires en ligne
  • Formulaires personnalisables
  • Formulaires web
  • Fusion des e-mails
  • Gestion de contenu
  • Gestion de l'e-commerce
  • Gestion de la communication
  • Gestion de la liste de diffusion
  • Gestion de site web
  • Gestion des abonnements
  • Gestion des abonnements
  • Gestion des applications
  • Gestion des bénévoles
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des campagnes
  • Gestion des chapitres
  • Gestion des collectes de fonds
  • Gestion des comités
  • Gestion des contacts
  • Gestion des cotisations
  • Gestion des donateurs
  • Gestion des dons
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des enquêtes et sondages
  • Gestion des factures
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des formulaires
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des inscriptions
  • Gestion des newsletters
  • Gestion des promesses de don
  • Gestion des présences
  • Gestion des reçus
  • Gestion des tâches
  • Gestion des événements
  • Gestion financière
  • Gestions des anciens élèves
  • Grand livre général
  • Importation et exportation de données
  • Intégration QuickBooks
  • Intégration comptable
  • Intégration de sites web
  • Intégration des médias sociaux
  • Intégrations de tiers
  • Invitations et rappels par e-mail
  • Modèles d'e-mails
  • Modèles personnalisables
  • Paiements électroniques
  • Partage des fichiers
  • Personnalisation
  • Planification des campagnes
  • Planification des événements
  • Portail client
  • Portail des membres
  • Portail libre-service
  • Programmation des tâches
  • Rapports de synthèse
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Recherche/Filtre
  • Renouvellement d'abonnements
  • Répertoire de membres
  • Segmentation des campagnes
  • Stockage de documents
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi des activités
  • Suivi des contributions
  • Suivi des dons
  • Suivi des e-mails
  • Suivi des interactions
  • Tableau de bord
  • Tableau de bord d'activités
  • Traitement des cartes de crédit
  • Traitement des chèques
  • Traitement des paiements
  • Traitement des paiements ACH
  • Types de membres
  • e-mail marketing

Alternatives

CharityEngine

4
Alternative n° 1 à iMIS
Le CRM (Customer Relationship Management) tout-en-un de CharityEngine est conçu pour développer les organismes à but...

Almabase

4,7
Alternative n° 2 à iMIS
Almabase vous aide à transformer votre programme d'engagement des anciens élèves et des donateurs pour établir des...

Glue Up

4,5
Alternative n° 3 à iMIS
Glue Up (anciennement EventBank) est une plateforme d'engagement tout-en-un combinant les meilleurs outils de gestion...

Neon CRM

4,4
Alternative n° 4 à iMIS
Des milliers d'organismes à but non lucratif utilisent le logiciel de CRM (Customer Relationship Management) dédié de...

Avis

Note globale

4,4 /5
(82)
Rapport qualité-prix
4,1/5
Fonctionnalités
4,2/5
Simplicité d'utilisation
3,9/5
Support client
4,1/5

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Ellen T.
Note globale
  • Secteur d'activité: Gestion d'organisme à but non lucratif
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Great CRM

Publié le 22/11/2019

Avantages

The flexibility you have for customizing. You can create your own business objects, reports, queries, etc, but still fall back on the standard ones that come "out of the box." Very helpful for new users or people just getting started...or if you need ideas on how to do something. Can integrate with other products.

Inconvénients

If you hire someone new, it can be hard to get them trained on all the features...especially if they have no previous database experience. It is also expensive; and different features have to be added on for extra cost. May not be the best option cost-wise for smaller organizations.

Sarah I.
Note globale
  • Secteur d'activité: Gestion d'organisme à but non lucratif
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Customizable and Powerful

Publié le 02/02/2021

I've worked with iMIS for 13 years, and I'm very excited about iMIS Cloud and the improvements and...

I've worked with iMIS for 13 years, and I'm very excited about iMIS Cloud and the improvements and additions that come with it. I'm able to customize what staff sees depending on their role, hiding information they don't need. The newest reporting tool is exciting, as is the new form builder. We're able to integrate tradeshow, LMS, and app software into iMIS, which allows us to streamline business across the association. The learning subscription and performance improvement program have been worthwhile for us as well. Highly recommend.

Avantages

I've enjoyed working with iMIS for 13 years. Once you learn the system it's highly customizable and can handle pretty much anything you need it to. There are many experiential upgrades with the new iMIS Cloud version that create a simpler interface with better design options and functionality for staff.

Inconvénients

I've found the learning curve to be a little steep with new users. The benefits of a powerful system that handles a ton of data work against light users who don't need and have trouble sifting through all of that data. I have staff that don't like using the system and avoid it whenever possible because they have trouble learning it well.

Heather R.
Note globale
  • Secteur d'activité: Hôtellerie
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Robust AMS that takes time to learn

Publié le 08/07/2021

Overall this is a great AMS. I was never involved in the pricing but I understand that it is...

Overall this is a great AMS. I was never involved in the pricing but I understand that it is expensive but it can handle complicated membership models. I work for a smaller association now that would really benefit from the abilities of the system but its out of our affordability range.

Avantages

There were seemingly endless capabilities. I used iMIS as my primary AMS for a couple years with a previous employer and used it as a vendor accessing clients systems for many years prior. I have seen many versions of iMIS and they always improve.

Inconvénients

The reporting was always a bit challanging.

Amy A.
Note globale
  • Secteur d'activité: Comptabilité
  • Taille de l'entreprise: 1 001-5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 3.0 /10

iMIS

Publié le 24/10/2018

As a new user, iMIS is overwhelming and difficult to learn. After meeting with long term users...

As a new user, iMIS is overwhelming and difficult to learn. After meeting with long term users they say iMIS is the "devil you know" once you learn the system it's better to keep working with it than try another database software. I am hopeful the iMIS Cloud will be easier to navigate and learn, but I feel iMIS users should not have to have programming background or decades of experience with iMIS to be comfortable using it.

Avantages

As a very new user, it seems to have some functionality that eliminates manual work. For those who know how to use and program databases, I believe it has good functionality.

Inconvénients

It is very difficult for new users to learn. Even with education and training, it takes years to get good at using iMIS. Every team needs to have someone with a programming background in order to fully utilize iMIS. Resellers have so many customers it can be difficult to get your tickets addressed timely.

Jon L.
Note globale
  • Secteur d'activité: Formation professionnelle et coaching
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Endless capabilities, not the simplest EMS but it does a lot

Publié le 20/05/2021

Members are easily able to manage their membership status, event registrations, company info,...

Members are easily able to manage their membership status, event registrations, company info, contact info. We are able to offer a member experience with members-only content, event registrations based on membership, etc., which has been great in driving retention. We used to be an association that was based almost entirely on events but now about half of our members each year don't attend any events and are here for the other benefits, many of which we make available through members-only content on iMIS. Great responsive website through the iMIS RISE tool.

Avantages

We did not previously have an AMS in place, we were a "data silo" association with many different buckets of information that needed to be imported/exported on a regular basis. iMIS has been a great piece for us in integrating our membership and event management, automated email marketing, mobile app, LMS, SMS texting and other things. Our membership/event marketing has improved greatly due to this. Our membership has more than doubled over the past six years and we would have had to add staff members if we didn't have this in place.

Inconvénients

iMIS isn't the easiest system to configure, we have a consultant to deal with the implementation and setup. Some of the features like the built in email marketing aren't the greatest, we integrated with Informz instead of using the iMIS email (iMIS/Informz integration has been GREAT, but extra cost). Integrations and possibilities with iMIS are basically unlimited, but each has its own cost. With that said, we are doing a lot for our members that we didn't do prior to implementing iMIS.

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iMIS - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur iMIS.

Types de licences disponibles pour iMIS :

  • À partir de: 200,00 $US/mois
  • Type de licence: Abonnement
  • Essai gratuit: Non disponible

Utilisateurs habituels du logiciel iMIS :

Auto-entrepreneur, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001+

Langues dans lesquelles iMIS est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par iMIS :

Applications s'intégrant à iMIS :

A2Z Events, AXIAR, Clowder, Dynamics 365 Business Central, Higher Logic, OpenWater, QuickBooks Commerce, TopClass

Ressources d'aide disponibles pour iMIS :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Chat

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