En savoir plus sur Nowsta

Nowsta is a cloud-based workforce management software designed to help businesses of all sizes handle staff scheduling, communications, time or attendance tracking, and payroll processing, among other administrative operations. Supervisors can gain insights into workers' ratings, projected and actual costs based on a day, week, shift, or month and team's performance on a centralized platform.

Nowsta automatically logs in work hours, calculates salaries or overtime rates, and lets organizations export their time and attendance data directly into third-party payroll systems according to requirements. Administrators can use time clock and image verification capabilities to streamline employees' check-in processes and track their work hours against schedules to identify discrepancies. Managers can receive overtime warnings about staff members and view workforce' availability on a calendar. Businesses can also manage custom reporting processes, view events, and utilize tags or filters to search required employees for each work shift.

Nowsta facilitates integrations with various third-party payroll providers such as Paychex, ADP, and more. Employees can use the mobile application to access job requests, receive updates about corporate changes or announcements, and view work shifts on a calendar. Other features include time and attendance dashboard, data visualization, SMS reminders, GPS-enabled check-in, and PDF timesheets.

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Nowsta - Principaux avantages

Nowsta is a cloud-based workforce management platform designed for the events industry. Nowsta puts scheduling, time tracking, analytics, and payroll reporting under one system. Users can also pay staff's wages instantly at no extra cost or burden.

Pour quelle entreprise ?

TPE PME GE

Déploiement

  • Basé sur le cloud
  • Sur site

Disponible dans les pays suivants

Samoa américaines, Australie, Îles Cook, Fidji, Micronésie, Guam, Kiribati, Îles Marshall, Îles Mariannes du Nord, Nouvelle-Calédonie, Île Norfolk, Nauru, Nouvelle-Zélande, Polynésie française, Papouasie-Nouvelle-Guinée, Palaos, Îles Salomon, Tonga, Tuvalu, États-Unis, Vanuatu, Wallis-et-Futuna, Samoa

Langues

anglais

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Images

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Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour Nowsta : 47

  • Accès mobile
  • Alertes/Notifications
  • Base de données des employés
  • Budgétisation et prévision
  • Calcul des heures supplémentaires
  • Calendrier des événements
  • Distribution planifiée
  • Emplacements multiples
  • GPS
  • Gestion de la disponibilité
  • Gestion de la paie
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des candidats
  • Gestion des feuilles de temps
  • Gestion des présences
  • Gestion des ressources
  • Importation et exportation de données
  • Intégrations de tiers
  • Main-d'œuvre variable
  • Notifications en temps réel
  • Planification
  • Planification automatisée
  • Planification des groupes
  • Planification des rendez-vous
  • Planification des ressources
  • Planification du personnel
  • Planification en temps réel
  • Pointage
  • Pointage à l'arrivée/au départ
  • Pointeuse
  • Pour les agences de recrutement
  • Projections
  • Publication d'offres d'emploi
  • Rappels
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Recherche/Filtre
  • Réservation en ligne
  • Suivi des compétences
  • Suivi des congés
  • Suivi des présences
  • Suivi des vacances/congés
  • Suivi du temps
  • Suivi du temps en ligne
  • Tableau de bord d'activités

Alternatives

QuickBooks Time

4,7
Alternative n° 1 à Nowsta
TSheets est un service en ligne de gestion du temps et de la main-d'œuvre qui permet aux utilisateurs de gérer leur...

Deputy

4,6
Alternative n° 2 à Nowsta
Deputy est une plateforme tout-en-un de planification du personnel, de gestion de la présence et du temps, de l'affectat...

Celayix

4,7
Alternative n° 3 à Nowsta
Celayix est une solution de planification du personnel qui vise à améliorer la gestion des effectifs, à éliminer les...

Caterease

4,5
Alternative n° 4 à Nowsta
Conçu pour répondre aux besoins, perfectionné au fil des expériences et porté par l'innovation. Caterease est un...

Avis

Note globale

4,9 /5
(177)
Rapport qualité-prix
4,9/5
Fonctionnalités
4,7/5
Simplicité d'utilisation
4,8/5
Support client
4,9/5

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5 avis affichés sur 177
Amanda
Note globale
  • Secteur d'activité : Événementiel
  • Taille de l'entreprise : 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

This app has been game changing for how we communicate with staff.

Publié le 20/07/2018

Avantages

I like the ease of use as a Coordinator. My time spent scheduling has shrunk majorly, leaving me more time to focus on recruiting, on-boarding and training. The calendar makes it really easy for me to see what my week looks like. The sorting function help me isolate events to more easily see events. Even the color and font choices used in the apps is pleasing to the eye!

The support from the Nowsta team has been amazing. They always respond within minutes through their direct messaging function and not only resolve the issue, but are a blast to work with.

It's been a year that we have used the software and there have been endless improvements to functionality. They have expanded the system in many ways, allowing us to change our payroll functions and save money. Many times, we have seen areas for improvement, have sent the Nowsta team suggestions and then seen the tweaks in the app a few weeks later. The team at Nowsta is the ultimate example of continuous improvement.

My staff really enjoys using the app and it has actually been a help in hiring as well. I mention it during the interview and I have seen candidates' faces light up with excitement that we schedule with such a convenient form of communication.

Inconvénients

The timeclock function on the app can be buggy and not record proper times, but I let the Nowsta team know and it's usually fixed right away. It's also an easy fix as a Coordinator, to adjust the times on the desktop.

Emily
Note globale
  • Secteur d'activité : Hôtellerie
  • Taille de l'entreprise : 51-200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Great time saving software!

Publié le 06/07/2022

Overall, Nowsta is a great tool when it comes to our scheduling, event organization, and employee...

Overall, Nowsta is a great tool when it comes to our scheduling, event organization, and employee management. We are very thankful for the time it saves us and for the straightforward approach Nowsta has with all users.

Avantages

So many elements of Nowsta work great! The easy-to-view calendar of events, the list of workers that populates quickly, the list of scheduled shifts, and all of the easy-to-navigate features really save us time in the Human Resources office!

Inconvénients

Nothing specifically on the administrator level needs improvement. For mobile navigation on behalf of the employees, maybe an easier layout is needed, but I am unfamiliar with mobile navigation.

Ranita
Note globale
  • Secteur d'activité : Services aux consommateurs
  • Taille de l'entreprise : 51-200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 6.0 /10

easy to excess

Publié le 03/12/2021

Using for 5 months, feeling comfortable and get information about report, time & attendance.

Using for 5 months, feeling comfortable and get information about report, time & attendance.

Avantages

making labor report everyday by using Nowsta app

Inconvénients

Time & Attending for clock in-clock out by mobile excess

Brian
Note globale
  • Secteur d'activité : Hôtellerie
  • Taille de l'entreprise : 51-200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Tailor-made for the industry

Publié le 05/05/2022

Super easy to use. Intuitive interface.

Super easy to use. Intuitive interface.

Avantages

This was exactly the solution we were looking for. As a caterer with multiple locations (including new ones), different size/time/types of events, Nowsta allows the flexibility needed while communicating the way our team wants to communicate.

Inconvénients

We love it! Support is always listening for new feature suggestions.

Alternatives envisagées 

Celayix

Pourquoi passer à Nowsta

Celayix felt dated and wasn't built with the flexibility we needed for different sites/times/staffing models.
Johnny
Note globale
  • Secteur d'activité : Hôtellerie
  • Taille de l'entreprise : 501-1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Crtical to our success

Publié le 28/06/2022

Absolutely phenomenal. I have used it as an employee and a manager and it is the best scheduling...

Absolutely phenomenal. I have used it as an employee and a manager and it is the best scheduling software ive ever used

Avantages

Nowsta's scheduling and time clock features are essential to the operation of our business. Without them, we literally would not be able to do what we do.

Inconvénients

It only comes in English and we have a lot of people that only speak Spanish that work for us

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Nowsta - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Nowsta.

Types de licences disponibles pour Nowsta :

  • À partir de :
  • Type de licence : Abonnement
  • Version d’essai gratuite : Non disponible

Nowsta is offered across three pricing plans, outlined below. Starter: $2.50 per user per month or $2 per user per month billed annually Professional: $4 per user per month or $3 per user per month billed annually Enterprise: $8 per user per month or $6 per user per month billed annually

Utilisateurs habituels du logiciel Nowsta :

11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001-5 000

Langues dans lesquelles Nowsta est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par Nowsta :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à Nowsta :

Paycom, Paycor, Total Party Planner

Ressources d'aide disponibles pour Nowsta :

Service client/e-mail, Support téléphonique, Chat

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