En savoir plus sur Boulevard

Boulevard is a cloud-based software designed to help salons and spas of all sizes manage bookings, appointments, payments, check-in and out, memberships, sales, and more on a unified portal. The platform enables organizations to define custom rules for scheduling tasks, staff permissions, service categories, and pricing across multiple products, brands, and locations.

Boulevard allows front desk administrators to handle walk-ins and capture customers' contact information via the iPad application and send alerts with arrival time to the assigned service professional. It offers a host of features such as credit and debit card processing, waitlists, appointment confirmation notifications, group booking, tagging, refunds management, barcode scanning, timeclock, and more. Salons can also create, launch, and run marketing campaigns to promote products, categorize clients, and request ratings and feedback.

Boulevard lets managers generate, export, and share reports to gain insights into business performance, client retention, gross sales, tips, utilization of resources, and other metrics. It also supports integration with various third-party client relationship management (CRM) and enterprise resource planning (ERP) systems via API.

Options de tarification dès :

175,00 $US/mois

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Les 5 meilleurs logiciels similaires à Boulevard

Boulevard - Principaux avantages

• On-brand client experience
• Reach out to past-due clients through text, email, or social media
• Keep staff connected with Boulevard’s mobile app
• Flexible permissions to compliment staff responsibilities
• Fast, secure, and 100% zero system downtime

Appareils

Pour quelle entreprise ?

TPE PME GE

Disponible dans les pays suivants

États-Unis

Langues

anglais

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Images

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Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour Boulevard : 74

  • API
  • Accès mobile
  • Alertes/Notifications
  • Analyse de l'évolution des ventes
  • Base de données de clients
  • Base de données de clients
  • Booking Management
  • Caisse pour détaillant
  • Carte de fidélité
  • Comptes clients
  • Confirmation et rappels
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Emplacements multiples
  • Enquêtes clients
  • Fonction de glisser-déposer
  • Formulaires personnalisables
  • Gestion de l'e-commerce
  • Gestion des bons de commande
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des cartes cadeaux
  • Gestion des clients
  • Gestion des commandes
  • Gestion des commentaires
  • Gestion des commissions
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des employés
  • Gestion des factures
  • Gestion des remises
  • Gestion des rendez-vous
  • Gestion des retours
  • Gestion des reçus
  • Gestion des réservations
  • Gestion des stocks
  • Gestion des stocks
  • Gestion des taxes de vente
  • Historique des clients
  • Historique des transactions
  • Importation et exportation de données
  • Intégrations de tiers
  • Invitations et rappels par e-mail
  • Lecture de codes-barres et de tickets
  • Messagerie SMS
  • Mesure des performances
  • Notifications en temps réel
  • Paiements en ligne
  • Paiements électroniques
  • Planification
  • Planification automatisée
  • Planification des groupes
  • Planification des installations
  • Planification des rendez-vous
  • Planification des ressources
  • Planification du personnel
  • Planification en temps réel
  • Point de vente (PDV)
  • Portail libre-service
  • Pour salons de beauté et les spas
  • Profils client
  • Programmation des tâches
  • Rappels
  • Rapports de ventes
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Rendez-vous récurrents
  • Réservation de chambres
  • Réservation en ligne
  • Signature électronique
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi de l'inventaire
  • Synchronisation du calendrier
  • Tableau de bord d'activités
  • Traitement des cartes de crédit
  • Traitement des paiements
  • e-mail marketing

Alternatives

Vagaro

4,7
Alternative n° 1 à Boulevard
Vagaro est une solution web conçue pour les propriétaires d'instituts de beauté, de centres de bien-être et de centres...

WellnessLiving

4,4
Alternative n° 2 à Boulevard
WellnessLiving est une solution de réservation, de planification des ressources, de génération de leads et de reporting...

Marketing 360

4,7
Alternative n° 3 à Boulevard
Marketing 360 est une entreprise proposant un logiciel de marketing qui combine un logiciel intégré et des services de...

ClinicSoftware.com

4,6
Alternative n° 4 à Boulevard
ClinicSoftware.com est une solution de gestion tout-en-un pour les cliniques, les spas et les salons qui offre une vue...

Avis

Note globale

4,6 /5
(161)
Rapport qualité-prix
4,5/5
Fonctionnalités
4,3/5
Simplicité d'utilisation
4,5/5
Support client
4,7/5

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Chris A.
Note globale
  • Secteur d'activité: Services aux consommateurs
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Top-tier salon management solution that continues to improve

Publié le 12/11/2020

We are very happy with our switch to Boulevard. Migration went very smoothly, we got up and running...

We are very happy with our switch to Boulevard. Migration went very smoothly, we got up and running with minimal problems, support has been great since day 1. The only issues we've had have been or are currently being actively worked on in product cycles. Our day-to-day is much smoother than previous solutions, we love being on Boulevard!

Avantages

Intelligent booking and client-specific service timing has saved us countless hours at the front desk and increased our service revenue 10%+. The calendar and schedule are very easy to use, our new front desk staff is trained up in half the time as previous software. The integrated booking widget that lives on our site is wonderful for preserving a fluid brand experience for clients booking online.

Inconvénients

Add-ons for advanced features can start to add up on top of an already higher base price, and the cost to migrate from an another product can get very high (though if you are good with Excel you can prep migration sheets yourself and save a lot like we did). Reporting was initially a weak spot but has been continuously improved over the past year and is nearly at parity with our previous solution.

Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité: Services aux consommateurs
  • Taille de l'entreprise: 51-200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Best POS Software!

Publié le 19/11/2020

Overall the experience has been outstanding. The team is always attentive & responsive. They come...

Overall the experience has been outstanding. The team is always attentive & responsive. They come up with alternatives & suggestions to help improve your experience! The software is great as it can be easily accessible on multiple devices & internet!

Avantages

Boulevard software is very user friendly, easy to use & convenient! It has reduced the duration of front desk trainig. It has also made the managers that are behind the chair, have a very enjoyable experience. I

Inconvénients

Some of the items that seem like they should be easy to customize, are in face a little more. It makes sense when you realize that the interface is for all users and not just your specific location (s).

Alternatives envisagées 

Phorest, ZENOTI, Timely et Rosy

Pourquoi choisir Boulevard 

Shortcuts was outdated, slow & problematic. On Saturdays (the busiest day of the week), the server computer that would host all data, could potentially go down. You would then be stuck performing offline transactions & having to complete transactions twice!

Logiciel antérieur 

Shortcuts
Kristi S.
Note globale
  • Secteur d'activité: Santé, bien-être et fitness
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

If you are not using Boulevard, you're doing it wrong!

Publié le 10/08/2021

Loved everything, from the set up (they are very hands on, unlike Vagaro) to the demo and the...

Loved everything, from the set up (they are very hands on, unlike Vagaro) to the demo and the customer service! All amazing.

Avantages

After using Mindbody, Vagaro and Bewe we noticed that on the salon end you can not tell if a customer chose a specific employee for there services. Boulevard has a feature that any client who books online with a chosen employee they request will show up with a heart icon for the appointment on our end. THIS IS SO DIFFICULT for a Nail Salon especially with new clients daily.

The appointment reminders are by text and email at time of booking the appointment and 48 hours before (I believe these are customizable). The clients can text you to cancel (reduces phone calls). You can also see the exact times the clients confirmed by either text or email (this helps

Inconvénients

I wouldn't even say this is a Con because they are constantly updating and adding new features, but most softwares are catered towards Hair Salons/Barber Shops we would love for more customization for Nail Salons. For example: Hair Salons have "Processing Times" where the employee is free for 20 or so minutes. We would love a "Soaking Time" for manicures that require a soak off before the start of the service.

Tom F.
Note globale
  • Secteur d'activité: Services aux consommateurs
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 4.0 /10

Payment and sales reporting does not meet expectations

Publié le 05/01/2021

I don’t receive many quick replies and when i do my questions don’t have answers. My suggestions...

I don’t receive many quick replies and when i do my questions don’t have answers. My suggestions get added to future development.

Avantages

Online booking and scheduling appointments

Inconvénients

The reporting doesn’t make much sense for the service providers that switched from other payment platforms like square.

Alternatives envisagées 

Phorest et Vagaro

Pourquoi choisir Boulevard 

We wanted better payment and booking and pos software.

Logiciel antérieur 

Inspire

Pourquoi passer à Boulevard

It seemed like the best option at the time. We’re all questioning this with the frequency that complaints from our salons renters are coming in. Mostly related to payment processing not matching reports.
Alaina H.
Note globale
  • Secteur d'activité: Cosmétiques
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Boulevard

Publié le 31/08/2021

Avantages

I love how easy it is to navigate; each button is very straightforward, so someone who doesnt use the software frequently can easily figure out how to work it. The customer support team is also great and quick!

Inconvénients

I would like them to make a few updates more regularly. Ive noticed you cant delete clients, or products. This can be frustrating in certain scenarios, but generally doesn't interrupt using the software! Just would be nice to be able to clean up our inventory/ clientele

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Boulevard - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Boulevard.

Types de licences disponibles pour Boulevard :

  • À partir de: 175,00 $US/mois
  • Type de licence: Abonnement
  • Essai gratuit: Disponible

Utilisateurs habituels du logiciel Boulevard :

2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001+

Langues dans lesquelles Boulevard est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par Boulevard :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à Boulevard :

Google Calendar, Mailchimp, NetSuite, Okta, True Lark, Vish, Zapier

Ressources d'aide disponibles pour Boulevard :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Support 24/7 (réponse directe), Chat

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