TerraPro

En savoir plus sur TerraPro
TerraPro est un logiciel sur site et sur le cloud conçu pour aider les pompes funèbres à gérer diverses opérations administratives, telles que la gestion de cas, la planification d'événements, la génération de listes de prix, etc. Les administrateurs peuvent créer de nouveaux dossiers avec des détails tels que les noms du défunt, le lieu ou la date du décès, l'adresse permanente et les coordonnées des personnes concernées.
Les gestionnaires peuvent accéder à une liste de cimetières disponibles pour sélectionner le lieu de disposition et recueillir des informations supplémentaires, y compris les détails du vol pour transporter le corps, les hommages floraux, la cause du décès, l'église affiliée ou le médecin et l'embaumeur attitrés. Les entreprises peuvent utiliser le calendrier pour programmer et visualiser les événements à venir, y compris les visites, les services de prière ou les enterrements. Cet outil permet également aux clients de créer des nécrologies ou de brefs avis de décès pour la personne décédée, d'ajouter des images et de les envoyer aux journaux concernés par e-mail.
TerraPro permet aux membres de la famille de réclamer des prestations d'enterrement à l'aide de formulaires d'anciens combattants et de stocker les documents soumis dans la base de données pour référence ultérieure. Les autres fonctionnalités comprennent la facturation, les comptes clients, le reporting, la gestion fiscale et les formulaires de contrat.
Images





TerraPro ne vous convainc pas tout à fait ?
Comparer avec une alternative populaire
À partir de
Prix
Fonctionnalités
Intégrations
Simplicité d’utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
Alternatives
Funeral 365

Halcyon Death Care Management Solutions

Cemetery Workstation

Chronicle

Avis
Vous avez déjà TerraPro ?
Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.

- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Customer support is always there when needed.
Publié le 28/12/2017
Avantages
Handles everything we need it to do. I know there is so much more it can do for us, but we have a website program that takes care of other things for us.
Inconvénients
Few little glitches, but I know how to work around them. Some things are a little strange on how it needs to be entered, but have adapted to that.
- Secteur d'activité : Événementiel
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
TerraPro works!
Publié le 05/11/2019
Overall, business reports are easier to print. Everything from price lists, account receivables,...
Overall, business reports are easier to print. Everything from price lists, account receivables, etc... And if there's something I need that I don't have, Terra Pro has a fast and affordable solution to get the job done. I like speaking to the owner of the company--someone who has "skin in the game", so to speak. They care about your business because they care about their business. I have in the past, and will continue to, recommend Terra Pro software to people in our industry. I have used other funeral home software but this one is designed and tailored to meet our needs.
Avantages
Prior to TerraPro, we used a software that had little to no customer service. Frankly, when you are having a software issue, it makes little sense to be queued with a possible callback in three or four days. TerraPro is there with help when I need it. Software, user error, updates... I know I can call and have contact with someone almost immediately. Excellent customer service/support and ease of use (TerraPro is very user friendly) are the most important things to me when choosing software.
Inconvénients
I really don't have a "con" about this. Almost all issues I've had are related to "user" error! (Which translates to me trying to get too creative when adding forms, etc...) The customization part takes some computer knowledge (programming language/commands) but again, Terra Pro's excellent customer service has taught me a few things and saved me from myself on several occasions!
Réponse de Terradise Computer Systems
It has been a pleasure to work with Nancy to assure TerraPro meets her needs. She exemplifies the best in funeral home operators with her personal attention to detail.
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 7.0 /10
Valuable system & program. Works well with having multiple locations. Not friendly to new...
Publié le 29/12/2017
Avantages
Clear storage of data. Similar to EDRS format which we sometimes view as a "practice death certificate" before entering the actual death certificate. Easy program for us to access in multiple locations. We also utilize storing PreNeed information in TerraPro so PN information is accessible from almost anywhere- mostly accessed in the middle of the night when taking a new death call. Billing is easy after packages are entered.
Inconvénients
Difficult to navigate. Hard to teach to new employees, though it does function well after you know what you're doing. Entering billing packages is confusing. Entering/Deleting new/former employees, cemeteries, crematories, churches, etc can be frustrating when you do it, which isn't frequent. Dislike using the Military Forms... Have had difficult experiences with those in the past.
- Secteur d'activité : Services aux consommateurs
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
TerraPro Is A Good Choice
Publié le 18/11/2019
We have been pleased with TerraPro.
We have been pleased with TerraPro.
Avantages
Our funeral home averages about 180 calls per year. TerraPro has been a good choice for us. It is an easy program to use. It has a very simple form type entering of case information-vital statistics. The Card Program for printing cards and register books works well and is simple to use. The funeral director can easily set up their own price list info, charges, etc. and easily enter billing information. It tracks sales and merchandise information and has good reporting of information. We use the Accounts Receivables tracking and it works well. Entering payments, giving discounts, recording overpayments and bad debts is a breeze. [Sensitive content hidden] is really good about tailoring forms to fit one's individual needs. He is always a phone call away for support. The program was reasonably priced and the support is reasonable. It has many different features, such as insurance tracking and schedules for promissory notes, etc. that we do not use. Overall, we have been pleased with this program.
Inconvénients
There have been a few problems with error messages which were not needed and will sometimes cause the program to close and has to be re-opened during a session. That can be annoying. [Sensitive content hidden] usually can address that and correct it.
- Secteur d'activité : Services aux consommateurs
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Number 1 choice!
Publié le 11/11/2019
I have used TerraPro since 1986(?) when I used DOS commands to open and run the program. Except for...
I have used TerraPro since 1986(?) when I used DOS commands to open and run the program. Except for a couple of years in between . . .then we went back to TerraPro. Easiest program I ever used. I can do my case work without issues.
Avantages
TerraPro is versatile. It has many built in components, and those can be customized for individual locations and needs.
Inconvénients
Sometimes there is a bug or lapse of information carry over after an update. These have always been addressed and repaired in a timely manner.
Réponse de Terradise Computer Systems
Thanks, Mike for your kind words.
TerraPro - FAQ
Voici quelques-unes des questions fréquentes sur TerraPro.Q. Quels sont les types de licence disponibles pour TerraPro ?
Types de licences disponibles pour TerraPro :
- À partir de : 100,00 $US/mois
- Type de licence : Abonnement
- Version d’essai gratuite : Disponible
Q. Qui utilise TerraPro ?
Utilisateurs habituels du logiciel TerraPro :
Auto-entrepreneur, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500
Q. Dans quelles langues TerraPro est-il disponible ?
Langues dans lesquelles TerraPro est disponible :
allemand, anglais, espagnol, français
Q. TerraPro prend-il en charge les appareils mobiles ?
Appareils pris en charge par TerraPro :
Q. Avec quelles applications TerraPro peut-il s'intégrer ?
Nous n'avons pas d'informations sur les intégrations offertes par TerraPro.
Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour TerraPro ?
Ressources d'aide disponibles pour TerraPro :
Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Support 24/7 (réponse directe), Chat
Catégories connexes
Consultez toutes les catégories de logiciels trouvées pour TerraPro.