SolarWinds N-central

Un logiciel RMM (Remote Monitoring and Management) installé et hébergé pour les MSP (Managed Services Provider)

3,9 /5 (34 avis) Donnez votre avis !

SolarWinds N-central - Présentation

Description du logiciel SolarWinds N-central

SolarWinds N-central est un logiciel de détection des points de terminaison et de réponse conçu pour aider les MSP (Managed Services Provider) à prévenir et détecter les menaces, à y réagir et à s'en remettre. Le gestionnaire d'automatisations permet aux utilisateurs de simplifier l'application de correctifs et de normaliser les processus d'intégration de nouveaux clients, tout en rationalisant les opérations de facturation et de soumission de cas d'assistance au moyen d'une interface de type glisser-déposer qui garantit une meilleure efficacité.

Parmi les fonctionnalités clés de SolarWinds N-central figurent : mappage topologique du réseau, surveillance à distance, gestion des correctifs, suivi des biens, gestion des sauvegardes, accès à distance, suivi de la conformité, analytique comportementale et gestion des appareils. Mise en œuvre par Bitdefender, cette solution de protection web et antivirus intégrée permet aux équipes de mener automatiquement des analyses médicolégales et de réagir aux menaces de manière autonome.

Le gestionnaire de sécurité de SolarWinds N-central propose de nombreux outils, notamment : notifications proactives, filtrage de contenu web, contrôle d'applications et de profils, désinstallation concurrentielle et analyses basées sur les rôles. Le gestionnaire mobile comprend des profils d'appareils, l'intégration, un localisateur d'appareils, la gestion des systèmes et l'effacement des appareils à distance, ce qui permet aux utilisateurs d'améliorer la sécurité de leurs tablettes et smartphones.

SolarWinds N-central se targue également d'une collaboration avec Microsoft qui permet de fournir des fonctions de gestion d'appareils exhaustives avec une vue unifiée des appareils client sur une seule plateforme. NetPath permet aux entreprises d'accéder aux informations de nœuds ou de sauts, tout en gagnant en visibilité sur l'infrastructure et les performances de leurs réseaux.

SolarWinds N-central - Présentation

Prix

À partir de
N/A

Types de licence

Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

SolarWinds N-central - Fonctionnalités

Appareils
Pour quelle entreprise ?
TPE PME GE
Disponible dans les pays suivants
États-Unis, Canada, Australie, Allemagne, Brésil, Mexique
Langues
allemand, anglais, espagnol, français, italien, portugais

Médias

SolarWinds N-central device details view
SolarWinds N-central more device details
SolarWinds N-central active issues view
Vidéo de SolarWinds N-central Capture d'écran pour SolarWinds N-central : SolarWinds N-central device details view Capture d'écran pour SolarWinds N-central : SolarWinds N-central more device details Capture d'écran pour SolarWinds N-central : SolarWinds N-central active issues view

SolarWinds N-central - Avis

SolarWinds N-central - Avis

Note globale
3,9
/
5
Excellent
13

Très bien
12

Moyen
4

Médiocre
2

Mauvais
3

Rapport qualité-prix
3,4
Fonctionnalités
4
Simplicité d'utilisation
3,4
Support client
3,1
74% des utilisateurs recommandent cette application
Devon F.

IT engineer review

Has helped me immensly as an IT engineer and allowed me to maintain and improve my environment


Traduire avec Google Translate
Utilisateur vérifié

It works well most of the time, however...

SolarWinds is turning into a VERY large company. This is great as they get the cash flow to perform R&D and bring some interesting products and tools to the table, HOWEVER, this means they are reaching the point where one hand is not talking to another, products are becoming "designed by committee" and other issues that can be resolved with improved internal communication.


Traduire avec Google Translate
Rob R.

Great platform, but not good for smaller MSPs

From a technical standpoint, this platform can't be beat. From a business standpoint, they are a nightmare. Whether or not it is a good fit for you will depend upon your business model and how you structure your contracts and billing.


Traduire avec Google Translate
Phillip H.

Covid-19 - reduction of services applied after 5 years during a pandemic.

Over all they are very good at taking your money and over the years have been hard to communicate with. It’s all sales sales sales.


Traduire avec Google Translate
George A.

N-central is very useful for managing a large amount of Customer PCs

For the most part N-central helps me greatly in managing, backing up, and remotely logging into client PCs. if a few little kinks were ironed out of the system and previously mentioned patch management issue were resolved I would have no complaints at all. The on-boarding and setup process could possibly be made a little simpler with a default setup / template but that may be something that other users would not want depending on their configuration.


Traduire avec Google Translate
Devon F.
Secteur d'activité: Construction
Taille de l'entreprise: 51-200 employés
Traduire en français
Traduire en français

IT engineer review

Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
Publié le 12/10/2018
Provenance de l'avis : Capterra

Has helped me immensly as an IT engineer and allowed me to maintain and improve my environment

Avantages

Great control of an entire network. easy RDP tools and detailed stats. Great customised reports.big fan of the product as a whole and many functions to use within an IT industry

Inconvénients

difficult to implement at first. the support is good but i would like a more interactive support like calling in as the IM is abit tedious. the patch management needs to be simplified abit more. license compliance report is extremely confusing. Just an overall easier UI. Would be nice if you could integrate live graph monitoring to drill down into devices and IPs over a firewall etc. essentially you do have the NPM but that needs to be intergrated in nCentral then i would procure it. thus we can have a monitoring team and throw it on the screen. right now the alerts from SNMP is great but is difficult to drill into and shut down rogue devices etc

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Utilisateur vérifié
Secteur d'activité: Services et technologies de l'information
Taille de l'entreprise: 11-50 employés
Traduire en français
Traduire en français

It works well most of the time, however...

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 25/01/2019
Provenance de l'avis : Capterra

SolarWinds is turning into a VERY large company. This is great as they get the cash flow to perform R&D and bring some interesting products and tools to the table, HOWEVER, this means they are reaching the point where one hand is not talking to another, products are becoming "designed by committee" and other issues that can be resolved with improved internal communication.

Avantages

Working for an MSP this is a very feature-rich product for remote control, remote monitoring, deploying and monitoring Anti-Virus, and some backup features (However I DO NOT recommenced the ArcServe-based product.)

Inconvénients

-Support has been very hit or miss and lately they have fallen into the "Miss" category
-We had an issue where monitored services of a device were disappearing. After opening a ticket with SolarWinds support they informed me that the software cannot properly track how/why these services were disappearing from devices. This lead to at least 2 events where monitored hard drives were not longer being monitored, we were not made aware of it, the drives filled up, and services crashed
-Product names keep being changed and we are not immediately made aware of it.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 6.0/10

Rob R.
Secteur d'activité: Services et technologies de l'information
Taille de l'entreprise: 11-50 employés
Traduire en français
Traduire en français

Great platform, but not good for smaller MSPs

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 11/11/2020
Provenance de l'avis : Capterra

From a technical standpoint, this platform can't be beat. From a business standpoint, they are a nightmare. Whether or not it is a good fit for you will depend upon your business model and how you structure your contracts and billing.

Avantages

It does everything you can think of. Probably the premiere RMM solution on the market.

Inconvénients

The pricing and licensing model is terrible. Every added option has a cost. This makes it very difficult to cost price for taking on new customers. If you dynamically bill your clients, you will get a lot of calls about the volatility in billing due to Solarwinds billing you for so many options. It was way better when they were just N-Able and not owned by Solarwinds.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 8.0/10

Phillip H.
Secteur d'activité: Informatique et sécurité réseau
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
Traduire en français
Traduire en français

Covid-19 - reduction of services applied after 5 years during a pandemic.

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 10/04/2020
Provenance de l'avis : Capterra

Over all they are very good at taking your money and over the years have been hard to communicate with. It’s all sales sales sales.

Avantages

Over the years this software has been hit and miss, we would spend a lot of time trying to get errors fixed. It was getting better, they also keep changing the sales rep that deals with me. When they call they talk about a different business and advise the customers name and customer to me. It’s happened twice!

Inconvénients

The biggest thing I didn’t like was when they removed remote control from my essential Licence’s. To make it worse it was done over the covid-19 pandemic. they are asking me to buy Licence’s and I have refused. We are social distancing and this has made it stressful for myself and my customers.

Traduire en français

Réponse de SolarWinds MSP

Hi Phillip, I'm very sorry that you are unhappy. Our decision to remove remote control from N-central Essentials licenses was made months before the COVID-19 outbreak. We believe Professional N-central licenses provide the proper remote monitoring and management capability that workstations and servers require.

We understand that remote work and therefore remote control is very important for you right now. Therefore, we have offered SolarWinds Take Control Plus, a standalone remote support solution, free of charge for 90 days. In addition, for a limited time, Take Control Plus licenses also come with 25 additional end-user accounts (for a total of 35) for partners to extend to employees and clients. Simply complete this form before June 30, 2020
https://www.solarwindsmsp.com/products/take-control/trial

You may also be interested in these resources to help you navigate this unprecedented time: www.solarwindsmsp.com/covid-19-resources

Be well. - Shelley O'Brien, N-central PMM

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 0.0/10

George A.
Secteur d'activité: Services et technologies de l'information
Taille de l'entreprise: 11-50 employés
Traduire en français
Traduire en français

N-central is very useful for managing a large amount of Customer PCs

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 11/06/2019
Provenance de l'avis : Capterra

For the most part N-central helps me greatly in managing, backing up, and remotely logging into client PCs. if a few little kinks were ironed out of the system and previously mentioned patch management issue were resolved I would have no complaints at all. The on-boarding and setup process could possibly be made a little simpler with a default setup / template but that may be something that other users would not want depending on their configuration.

Avantages

N-central makes it easy to deploy a "probe" to one server on a domain and then with the correct credintials deploy the client to all of the rest of the domain connected PCs automatically(scary virus like automatically).

Inconvénients

I hate that every time I get all of the patches approved and working in the n-central patch management it seems i come back a week-month later and they have made an update that breaks the patch management and i am getting warnings that patches are not installing. If the patch management had default patch all / patch important things only profiles that worked 100% of the time i would be very satisfied with N-Central.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 7.0/10

Recommandation utilisateur
7,7/10
Basé sur 34 avis utilisateurs
Comparatif des alternatives : recommandation utilisateur
Comparer avec les alternatives

SolarWinds N-central - Prix

SolarWinds N-central - Prix

À partir de
N/A
Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix
Rapport qualité-prix
3,4/5
Basé sur 34 avis utilisateurs
Comparatif des alternatives : rapport qualité-prix
Comparer avec les alternatives

SolarWinds N-central - Fonctionnalités

SolarWinds N-central - Fonctionnalités

API
Alertes et remontée des problèmes
Audit
Contrôle d'accès
Données en temps réel
Fonctionnalité de recherche
Gestion de la conformité
Gestion des flux de travail
Gestion des utilisateurs
Importation et exportation de données
Interface glisser-déposer
Intégration de tiers
Monitoring
Notifications automatiques
Outils de collaboration
Rapports et statistiques
Suivi des activités
Surveillance en temps réel
Tableau de bord d'activités
Visualisation de données
Fonctionnalités
4/5
Basé sur 34 avis utilisateurs
Comparatif des alternatives : note sur les fonctionnalités
Comparer avec les alternatives

Catégories

SolarWinds N-central - FAQ

SolarWinds N-central - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur SolarWinds N-central.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour SolarWinds N-central ?

Types de licences disponibles pour SolarWinds N-central :

Type de licence: Abonnement

Essai gratuit: Disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel SolarWinds N-central ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de SolarWinds N-central.

Q. Qui utilise SolarWinds N-central ?

Utilisateurs habituels du logiciel SolarWinds N-central :

PME, Grandes entreprises, Entreprises de taille moyenne

Q. Dans quelles langues SolarWinds N-central est-il disponible ?

Langues dans lesquelles SolarWinds N-central est disponible :

allemand, anglais, espagnol, français, italien, portugais

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour SolarWinds N-central ?

Types de licences disponibles pour SolarWinds N-central:

Abonnement

Q. SolarWinds N-central prend-il en charge les appareils mobiles ?

Appareils pris en charge par SolarWinds N-central :

Android, iPhone, iPad

Q. Avec quelles applications SolarWinds N-central peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à SolarWinds N-central :

HaloPSA, Microsoft 365

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour SolarWinds N-central ?

Ressources d'aide disponibles pour SolarWinds N-central :

Support téléphonique, FAQ, Base de connaissances, Support en ligne