Firsthand

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En savoir plus sur Firsthand
Firsthand est une plateforme cloud de réseautage d'anciens élèves conçue pour aider les universités à dialoguer avec les étudiants, les employeurs et les prospects à l'aide de programmes de mentorat et d'événements virtuels. Les administrateurs peuvent créer des communautés de campus en ligne pour enrôler les étudiants en tant qu'ambassadeurs ou les anciens élèves en tant que mentors et mettre en place des discussions de groupe, des portes ouvertes et des réunions individuelles sur un tableau de bord centralisé.
Les établissements d'enseignement supérieur peuvent utiliser Firsthand pour créer, organiser et gérer des programmes de mentorat pour différents départements et fournir un accès supplémentaire aux instructeurs pour modifier les sessions en fonction des exigences. La solution comprend un module de reporting et d'analyse, qui permet aux départements de quantifier, noter et visualiser les performances des interactions et des relations avec les étudiants. Les universités peuvent également utiliser des salons de l'emploi virtuels pour permettre aux employeurs de créer des stands virtuels personnalisés, d'organiser des événements en direct, d'afficher des offres d'emploi, d'interagir avec les étudiants via des chats de groupe et d'obtenir des informations sur les préférences des participants.
Firsthand est facile à intégrer aux applications déjà utilisées par les institutions, telles que LinkedIn, Salesforce, Oracle NetSuite, Simplicity, Microsoft Outlook, etc. Firsthand permet également aux établissements d'enseignement de mener des campagnes par e-mail ciblées, de créer des programmes d'intégration pour les étudiants et de donner accès à des webinaires, des ressources et du contenu d'une base de connaissances sur une plateforme unifiée.
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Firsthand ne vous convainc pas tout à fait ?
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Avis
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- Secteur d'activité : Gestion de l'enseignement
- Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
- Logiciel utilisé tous les mois pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Great career services tool for students and alumni
Publié le 06/01/2020
Super tool, good feedback from users, who are extremely satisfied about using the tool.
Super tool, good feedback from users, who are extremely satisfied about using the tool.
Avantages
Easy to use, it's not complicated to use.
It's also great that it has the feeling of an RSM Erasmus University tool
Inconvénients
It's kind of hard to motivate students to use the tool. When they use it they are very satisfied!
Users need to go through 'all' settings to ensure the best use, some of them like 'time zone' are beneficial but easy to forget
- Secteur d'activité : Enseignement supérieur
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
A Platform That Has Extended the Value of our Organization
Publié le 13/08/2020
Overall, as mentioned previously, the platform has been invaluable. We're very happy with what it...
Overall, as mentioned previously, the platform has been invaluable. We're very happy with what it is doing for us and our organization and the potential it creates for connecting members with like-minded professional aspirations or skill sets.
Avantages
With Firsthand, our organization was able to launch what we call the Delta Chi Mentorship Network. This created an opportunity for us to connect our members throughout North America with one another to offer coaching or mentoring and to seek professional guidance and advise. It has been invaluable in expanding the experience associated with membership in our organization. Thus far, the user-friendly interface has been one of the biggest selling points.
Inconvénients
As we continue to seek ways in which we can contour the platform to our needs, we've seen limitations in the way we, without the assistance of tech support, are able to customize the platform. For some of the pages, we've had asks about enhanced visual customization, from using images as title banners, etc.
Currently, we cannot do that.
Pourquoi passer à Firsthand
While the decision making for utilizing Firsthand was not solely my choice, I think it was the strongest candidate in aligning with our vision for what the Mentorship Network could be. Other considerations were given to customer service and price, which were extremely competitive amongst other alternative products.- Secteur d'activité : Enseignement supérieur
- Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
- Logiciel utilisé Autre pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 6.0 /10
A platform with great potential
Publié le 13/08/2020
Avantages
-Very easy account registration process.
-Intuitive user interface - mimicking a 'tinder' approach to mentoring.
- Takes out a lot of the fear of being rejected when it comes to networking. Makes it very easy and 'risk free'.
- Flexibility for students to select what sort of outcome or conversation they want with their mentor.
- Convenient scheduling tool to allow students to find a time to speak with a mentor without having to play - diary 'ping pong' between them and advisor.
- Dial-in option easy to speak with advisor and retains students privacy of personal number.
- Access to global network of advisors.
Inconvénients
- Very U.S centric, so less relevant for those seeking mentorship within a U.K context.
- Could benefit from a wider range of mentors across different roles / industries / sectors.
- Webinar content appears to be more targeted at more experienced hires - could benefit from more content focused on early careers.
- Secteur d'activité : Gestion de l'enseignement
- Taille de l'entreprise : 201–500 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
An excellent way to engage your community
Publié le 09/12/2019
It has been great, for us it's a really cost-effective way to engage with our most engaged alumni,...
It has been great, for us it's a really cost-effective way to engage with our most engaged alumni, to promote engagement with the school since the time our cohorts are studying and make sure that employability and visibility of our graduates also keeps very high.
Avantages
Firsthand is easily one of our best sources to source people that are very committed to our brand and values. It also provides a better student experience to RSMers that can find fascinating people and get to know about their journey after university and how to get there.
Inconvénients
The internal e-mail tool is fantastic to engage people however, it is VERY limited in the customization and branding that you can use. This tool only has very basic text options to engage your community which is a shame because the response rate is great.
Alternatives envisagées
GraduwayPourquoi passer à Firsthand
Functionality, tracking of users and great customer support.- Secteur d'activité : Gestion de l'enseignement
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 6.0 /10
Firsthand Platform
Publié le 13/08/2020
Firsthand has helped us streamline our mentoring program, but it could still use some improvements....
Firsthand has helped us streamline our mentoring program, but it could still use some improvements. The customer support should be a little better and faster. Also, I feel like the users should have an option as to whether to contact the admin or the user support directly through the platform.
Avantages
The combination of features is helpful for different purposes other than mentoring, but it especially drives those one-on-one mentoring connections.
Inconvénients
The current registration process is a little long and tiresome. Additionally, it needs to be more customizable, which I know the developers are working on, but the original product we started using over a year ago was very rigid.
Alternatives envisagées
ChronusPourquoi passer à Firsthand
Firsthand had a better value: we got the most for the money we spent.Firsthand - FAQ
Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Firsthand.Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Firsthand ?
Types de licences disponibles pour Firsthand :
- À partir de : 7 600,00 $US/mois
- Type de licence : Abonnement
- Version d’essai gratuite : Non disponible
Q. Qui utilise Firsthand ?
Utilisateurs habituels du logiciel Firsthand :
2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1 000, 1 001–5 000
Q. Dans quelles langues Firsthand est-il disponible ?
Langues dans lesquelles Firsthand est disponible :
anglais
Q. Firsthand prend-il en charge les appareils mobiles ?
Appareils pris en charge par Firsthand :
Q. Avec quelles applications Firsthand peut-il s'intégrer ?
Applications s'intégrant à Firsthand :
Blackbaud Enrollment Management System, Ellucian, Google Calendar, LinkedIn for Business, Microsoft Outlook, NetSuite, Simplicity
Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Firsthand ?
Ressources d'aide disponibles pour Firsthand :
Service client/e-mail, Base de connaissances, Support téléphonique, Support 24/7 (réponse directe), Chat
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