En savoir plus sur ServiceMax

Vous en avez assez des affectations manuelles, de la saisie de données erronées et
des encaissements différés ? Il est temps de repenser la maintenance sur site et d'optimiser les
opérations, de ravir les clients et d'atteindre vos objectifs de croissance.

ServiceMax est l'avenir de la maintenance sur site, aujourd'hui. Les entreprises utilisent
la fonctionnalité de base maintenance sur site de ServiceMax pour suivre ce que leurs
clients possèdent et à quel service ils ont droit, planifier efficacement
et dispatcher leurs techniciens, et rationaliser la gestion de leurs
commandes de travail.

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Les 5 meilleurs logiciels similaires à ServiceMax

Appareils

Pour quelle entreprise ?

TPE PME GE

Disponible dans les pays suivants

Australie, Canada, Allemagne, Royaume-Uni, États-Unis

Langues

allemand, anglais, espagnol, italien, japonais, suédois

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Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour ServiceMax : 39

  • API
  • Accès mobile
  • Alertes/Notifications
  • Base de données de clients
  • Base de données de contacts
  • Budgétisation et prévision
  • Confirmation et rappels
  • Création de bons de travail
  • Devis
  • Emplacements multiples
  • Facturation
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des contrats/licences
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des ordres de travail
  • Gestion des sous-traitants
  • Gestion des stocks
  • Gestion des stocks
  • Gestion des techniciens
  • Gestion des tâches
  • Historique des clients
  • Historique des services
  • Maintenance préventive
  • Planification
  • Planification automatisée
  • Planification de la maintenance
  • Planification des groupes
  • Planification des rendez-vous
  • Planification des ressources
  • Planification du personnel
  • Pointage
  • Portail libre-service
  • Recouvrement des paiements sur le terrain
  • Rendez-vous récurrents
  • Routage
  • Réservation en ligne
  • Signature électronique
  • Suivi des compétences
  • Suivi du temps en ligne

Alternatives

AI Field Management

4,9
Alternative n° 1 à ServiceMax
Qu'est-ce qui différencie AI-FM ? Simple comme bonjour. AI-FM = 1) Technologie primée + 2) Prix équitable + 3) Avis...

Synchroteam

4,5
Alternative n° 2 à ServiceMax
Logiciel de FSM (Field Service Management) pour le suivi des effectifs mobiles. Fonctions de planification, de...

Dusk IOP

4,9
Alternative n° 3 à ServiceMax
Designed to help your business consolidate toolsets, automate workflows and reduce costs through task, job and project...

ServiceTitan

4,4
Alternative n° 4 à ServiceMax
ServiceTitan est une solution cloud de gestion des interventions conçue pour les entreprises de services d'électricité,...

Avis

Note globale

4,2 /5
(39)
Rapport qualité-prix
3,7/5
Fonctionnalités
4,1/5
Simplicité d'utilisation
3,9/5
Support client
4,1/5

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5 avis affichés sur 39
Jill M.
Note globale
  • Secteur d'activité : Biotechnologie
  • Taille de l'entreprise : 501-1 000 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Perfect for our Field Service Engineers

Publié le 02/04/2018

Avantages

So powerful for our Field Service Engineers. Tons of flexibility and they utilize the app all the time.

Inconvénients

If you do not elect to purchase the premium support level package, you get the standard M-F 8-5 pm support. Poses challenges frequently. Be prepared to perform upgrades very routinely. You will fall out of the support window if you are not within a certain number of versions of the current.

Casey P.
Note globale
  • Secteur d'activité : Appareils médicaux
  • Taille de l'entreprise : 501-1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

ServiceMax Review

Publié le 15/08/2018

I think ServiceMax was a good choice for us. ServiceMax has by far one of the best customer...

I think ServiceMax was a good choice for us. ServiceMax has by far one of the best customer support systems I have had the pleasure of dealing with. Everyone at ServiceMax seems to be extremely knowledgeable and always happy to help or find the right person to help.

Recently we had the need for tracking specific tools used by our Technicians. These Tools require calibration on a specific intervals and using a tool outside of its calibration expiration is a a regulatory concern. Before, this tracking was done manually via a spreadsheet and audits on this process were poor. I was able to build custom objects in Salesforce and then leverage ServiceMax to create the functionality that allows our Service Center to easily manage the Tool Calibration process and improve regulatory compliance. This included automatic notifications when tools were due for calibration, when tools ship to and from our Service Center and the ability for Technicians to view, receive and ship Service tools from the ServiceMax mobile application.

Avantages

Overall the software does what its intended to do. It allows our Field Service Technicians better visibility to their workload and a one stop shop for completing service reports, ordering spare parts, visibility for upcoming preventive maintenance visits, a heads up on instrument technical updates, etc. It also provides dispatchers and Service Managers with the information necessary to realign jobs and stay on top of the day to day.

From a support standpoint, I find the system is fairly easy to learn and setup. There is a learning curve to getting started but the documentation is great and the SM community is fantastic.

Inconvénients

ServiceMax configuration needs some type of versioning or configuration tracking. It also needs an audit trail of who changed what and when. May times I go behind someone and have issues to find out what they may have changed inside of an SFM.

The Preventive Maintenance plans and triggering PM Work Orders process seems like it could be simplified a bit. There seems to be a lot going on and it makes the overall process a little complicated.

Frankie A.
Note globale
  • Taille de l'entreprise : 201-500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 5.0 /10

Service Max add on for Salesforce seems to be a Lambrghini, but it takes a multitude of...

Publié le 17/05/2017

Exercise the brain cells and learn a another programming platform.

Exercise the brain cells and learn a another programming platform.

Avantages

It has a plethora of useful gadgets and toys and seems to be a cradle to grave solution once you have the programmers behind you to help.

Inconvénients

Difficult to program, Although it keeps all service tickets, There is no real way to see all the files that are attached to the Work Orders. As a maintenance department, legacy data easily accessible is what is needed for techs when they roll onto a job and equipment.

Greg B.
Note globale
  • Taille de l'entreprise : 5 001-10 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 6.0 /10

Ran the service business quite nicely

Publié le 09/12/2018

All in all its a good product. But when it comes to trying to back out or remove the package from...

All in all its a good product. But when it comes to trying to back out or remove the package from Salesforce it's not a straight forward one click uninstall.

Avantages

Although a little time consuming, once the set up is complete. The 'SFM' driven process flow means the users will be able to complete the required information not just in a service flow, but any that the business requires. Worked very well with some employees who were forgetting certain entry points or attempting to skip points in the process.

Inconvénients

The only real negative point to Servicemax is the resource hunger. The package when installed in Salesforce seems to take up a large amount t of space, and the custom code delivered in our implementation (by Servicemax or their trusted partners) was not the best commented so it was difficult for a programming novice to amend for code coverage purposes.

Lori W.
Note globale
  • Taille de l'entreprise : 51-200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Very user friendly and the options for data management is good

Publié le 17/07/2018

Much more efficient service data entry and therefore quicker invoicing to the customer. Better...

Much more efficient service data entry and therefore quicker invoicing to the customer. Better access to reporting and real time updating.

Avantages

I have always been happy with the great support, they are quick to respond back and always get all issues resolved in a timely manner and are patient when you are not sure what they are wanting you to do. I also like the how efficient it is to enter work orders and make adjustments to them.

Inconvénients

The report designing has been challenging and difficult to get the info I want. When I create a report there are a lot of options to create for however the items available under those options are limited.

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ServiceMax - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur ServiceMax.

Types de licences disponibles pour ServiceMax :

  • À partir de :
  • Type de licence : Abonnement
  • Version d’essai gratuite : Non disponible

Utilisateurs habituels du logiciel ServiceMax :

51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001+

Langues dans lesquelles ServiceMax est disponible :

allemand, anglais, espagnol, italien, japonais, suédois

Appareils pris en charge par ServiceMax :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Nous n'avons pas d'informations sur les intégrations offertes par ServiceMax.

Ressources d'aide disponibles pour ServiceMax :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Support 24/7 (réponse directe), Chat

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