
SolarWinds Service Desk
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Samanage permet aux organisations modernes du monde entier d'offrir une expérience de service supérieure à leurs employés. Le logiciel de gestion des services informatiques de Samanage accélère l'efficacité et la visibilité des services demandés et fournis par l'ensemble d'une organisation, ce qui facilite la rationalisation continue de l'amélioration des processus et de la productivité. Grâce à son agilité et à son évolutivité sans précédent, Samanage offre aux organisations la capacité de fournir rapidement et systématiquement les services dont les employés ont besoin pour accomplir leur travail.
La solution entièrement intégrée de centre de services et de gestion des actifs utilise une plateforme SaaS/multilocataires, permettant aux fournisseurs de services internes de rationaliser l'amélioration des processus et une plus grande productivité. L'interface utilisateur révolutionnaire offre une expérience utilisateur inégalée et permet une personnalisation sans code, permettant aux clients de déployer entièrement une solution de gestion des services informatiques (ITSM) robuste en quelques jours seulement.
Options de tarification dès :
19,00 $US/mois
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Pour quelle entreprise ?
Disponible dans les pays suivants
Australie, Brésil, Canada, Chine, Allemagne, Royaume-Uni, Irlande, Japon, Mexique, États-Unis et 5 autres
Langues
allemand, anglais, chinois, chinois traditionnel, coréen, espagnol, français, japonais, portugais et 4 autres
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Fonctionnalités
Nombre total de fonctionnalités pour SolarWinds Service Desk : 96
Alternatives
Zendesk

Freshservice

JIRA Service Management

ServiceNow

Avis
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- Secteur d'activité : Hôpitaux et soins de santé
- Taille de l'entreprise : 5 001-10 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
It is simple to implement, administer, and update
Publié le 21/05/2022
In my opinion, web-based program solutions are the way of the future, and SolarWinds is right there...
In my opinion, web-based program solutions are the way of the future, and SolarWinds is right there with them. I truly mean it when I say I'd want to switch to SolarWinds because of the ease with which everything can be done from a web browser.
Avantages
I like that we can measure time, open rates, add project and task users, and connect files to our projects and tasks. This is a must-have for me in my current position. It's a great way to stay on top of tasks. All task updates are sent to you in real time. Support and asset management use cases are at the bleeding edge of this technology here. An good solution that meets the majority of ITSM criteria is available.
Inconvénients
The task arrangement for submitting new tickets might be a little complicated at times. Most users won't be able to see or realize how much backend setup is required, thus someone has to do it or teach them.

- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
An excellent tool for service management
Publié le 09/06/2022
For the most part, Solarwinds Service Desk is utilized for automating incident generation through...
For the most part, Solarwinds Service Desk is utilized for automating incident generation through integration and reducing the amount of human work required. Custom dashboards make it possible to see the weekly, monthly, and yearly trends in various types of tickets, such as incidents, requests, changes, and issues, and to perform analysis.
Avantages
It offers a wide range of functions, such as incident tools and an employee support site. In addition, the user interface is simple and clear. To reassign requests, learn about what happened, and access the information you need is simple. I no longer have to worry about maintaining the backend systems. Instead of getting bogged down in making sure all systems are up-to-date, we can concentrate on our business and providing excellent customer support.
Inconvénients
When a ticket is being updated, the user is not informed that the ticket is in the process of being updated. Moreover, the fact that the search engine does not provide slack binding should be stressed more strongly. During the dynamic page refresh, the page becomes unresponsive.
- Secteur d'activité : Entreposage
- Taille de l'entreprise : 1 001-5 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 6.0 /10
Good Out-Of-Box product for small, scalable team
Publié le 10/10/2018
We were attempting to solve the issue of ticket management in the IT department. While it was a...
We were attempting to solve the issue of ticket management in the IT department. While it was a great out-of-the-box solution, it didn't offer the unique scalability we needed and the customer service wasn't helpful in growing the product with our needs. However, I still believe that, for a small shop, this product offers the best value for the price and is a great entry-level solution.
Avantages
I like that, out-of-the-box, Samanage offers great core functionality with a stable product that ties neatly into a beautiful UI for the end users. The UI is where Samanage really knocks it out of the park though. It's modern, simplistic, "forum" layout is attractive and intuitive, and chat indicators on the tickets feels like your moving from a traditional email reply into a IM chat.
Inconvénients
There's a lot to be desired when it comes to the fine details of the service. There are specific customization options for project management and ticket automation that aren't available that we wanted in our shop. When we reached out to our support member to discuss a possible addition/fix. They advised us to post our suggestion on their feedback board and if it received enough votes they would implement it. The same suggestion was found submitted over a year ago on the board (with over 300+ votes) yet no action was taken. I was hoping for a more, collaborative answer, instead of posting on a forum board in hopes that other members validate my need for them to implement it.

- Secteur d'activité : Vente au détail
- Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Hossam's SolarWinds Service Desk Review
Publié le 30/08/2021
My overall experience with SolarWinds is very positive, although we have switched to another system...
My overall experience with SolarWinds is very positive, although we have switched to another system due to budget issues, yet i still prefer it.
Avantages
SolarWinds Service Desk is easy to use & what i like most about it is its dashboard customization feature, as i can be able to monitor my team's ticket status all day long, without having to look into the tickets of other teams, and being SolarWinds, it gives me the ability to view it in appealing charts, and reporting & notification is well maintained.
Inconvénients
The least i like about it is its cost in relative to other ticketing systems in the market.
Alternatives envisagées
FreshservicePourquoi passer à SolarWinds Service Desk
Because we are already using SolarWinds Network monitoring tools, so it makes life easier to use the products of the same vendor in terms of integration & ease of use.- Secteur d'activité : Gestion d'organisme à but non lucratif
- Taille de l'entreprise : 51-200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Excellent ITSM tool
Publié le 19/10/2020
Solarwind Service Desk has met all of our requirements. It is easy to use and follows ITIL best...
Solarwind Service Desk has met all of our requirements. It is easy to use and follows ITIL best practises.
Avantages
Ease of use and customisation. Customer services
Inconvénients
Reporting is limited. Even customisation in reporting is limited
Pourquoi choisir SolarWinds Service Desk
Price and lack of ITIL supportLogiciel antérieur
JiraPourquoi passer à SolarWinds Service Desk
Price, Ease of use and customisation, Customer servicesSolarWinds Service Desk - FAQ
Voici quelques-unes des questions fréquentes sur SolarWinds Service Desk.Q. Quels sont les types de licence disponibles pour SolarWinds Service Desk ?
Types de licences disponibles pour SolarWinds Service Desk :
- À partir de : 19,00 $US/mois
- Type de licence : Abonnement
- Version d’essai gratuite : Disponible
Q. Qui utilise SolarWinds Service Desk ?
Utilisateurs habituels du logiciel SolarWinds Service Desk :
2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001-5 000
Q. Dans quelles langues SolarWinds Service Desk est-il disponible ?
Langues dans lesquelles SolarWinds Service Desk est disponible :
allemand, anglais, chinois, chinois traditionnel, coréen, espagnol, français, japonais, portugais
Q. SolarWinds Service Desk prend-il en charge les appareils mobiles ?
Appareils pris en charge par SolarWinds Service Desk :
Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)
Q. Avec quelles applications SolarWinds Service Desk peut-il s'intégrer ?
Applications s'intégrant à SolarWinds Service Desk :
Azure Active Directory, Central, Centrify Identity Service, Chatter, Dropbox Business, Gmail, GoToAssist, GoToAssist, Google Analytics 360, Google Drive, Google Workspace, Harvest, Idaptive, Jamf Connect, Jira, Microsoft Azure, Nmap, Okta, OneLogin, Rescue, Salesforce Sales Cloud, Slack, TeamViewer, Zapier, Zendesk, Zendesk Suite
Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour SolarWinds Service Desk ?
Ressources d'aide disponibles pour SolarWinds Service Desk :
Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Support 24/7 (réponse directe), Chat
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