Dreamdata.io

Attribution multipoint basée sur les comptes et analyse des recettes

4,9 /5 (10 avis) Donnez votre avis !

Dreamdata.io - Présentation

Description du logiciel Dreamdata.io

Dreamdata.io est un outil d'attribution marketing et d'analyse des revenus pour les entreprises généralistes qui fournissent des analyses et des informations exploitables sur les indicateurs, notamment la croissance de la référence, les prévisions de revenus, le retour sur investissement du contenu, la valeur de la rentabilité des annonces, l'ABM (Account-based marketing), la vitesse du canal, la valeur au cours du cycle de vie des annonces, etc.

Avec Dreamdata.io, les utilisateurs peuvent identifier la véritable valeur des prospects en identifiant le temps nécessaire pour générer des revenus, du premier contact à la conclusion d'une transaction. En outre, les annonces B2B sont analysées pour en déterminer la valeur tout au long du cycle de vie et le retour sur investissement du contenu. Les données en temps réel et historiques permettent aux entreprises de comprendre quelles activités génèrent des revenus, ainsi que de tester de nouveaux canaux, d'identifier les canaux les plus performants et d'optimiser les activités peu performantes.

Dreamdata.io permet aux utilisateurs de suivre et d'inspecter les parcours client pour les points de contact, les contacts, les canaux et les sessions qui ont réussi à saisir des prospects et à générer des revenus, afin qu'ils puissent être optimisés en permanence pour s'améliorer continuellement. De plus, grâce aux outils ABM (Account-based marketing), les utilisateurs peuvent continuer à stimuler l'engagement des clients existants en identifiant les opportunités de canal et en maintenant une portée de compte optimale.

Dreamdata.io - Présentation

Prix

À partir de
999,00 $US/mois

Types de licence

Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

Dreamdata.io - Fonctionnalités

Appareils
Pour quelle entreprise ?
TPE PME GE
Disponible dans les pays suivants
États-Unis, Canada, Australie, Chine, Inde et 4 autres, Japon, Allemagne, Brésil, Mexique
Langues
anglais

Médias

Dreamdata.io ads performance: Google ads
Dreamdata.io revenue attribution: channels
Dreamdata.io organic search
Dreamdata.io time to revenue reports
Dreamdata.io ads performance overview
Dreamdata.io dashboard view
Vidéo de Dreamdata.io Capture d'écran pour Dreamdata.io : Dreamdata.io ads performance: Google ads Capture d'écran pour Dreamdata.io : Dreamdata.io revenue attribution: channels Capture d'écran pour Dreamdata.io : Dreamdata.io organic search Capture d'écran pour Dreamdata.io : Dreamdata.io time to revenue reports Capture d'écran pour Dreamdata.io : Dreamdata.io ads performance overview Capture d'écran pour Dreamdata.io : Dreamdata.io dashboard view

Dreamdata.io - Avis

Dreamdata.io - Avis

Note globale
4,9
/
5
Excellent
9

Très bien
1

Moyen
0

Médiocre
0

Mauvais
0

Rapport qualité-prix
4,9
Fonctionnalités
4,8
Simplicité d'utilisation
4,9
Support client
4,9
100% des utilisateurs recommandent cette application
Jakob M.

Real useful data on b2b marketing performance

Instead of reporting on mostly cosmetic numbers, we started looking at Dreamdata for our KPIs and we could really see a difference in how it affected the conversion rates. Even sales started seeing a difference. The transparency it provides really lets you focus on what matters and ask questions that need to be asked.


Traduire avec Google Translate
Rune B.

Holistic attribution, showing all angles

Dreamdata has helped our organization come together around our b2b customer journeys and has highlighted what marketing is doing, both good and bad. Before, it was a mess to agree on what to look for, but now that we have all our data in one place, we can all finally agree and begin to solve problems and take advantage of opportunities instead of discussing who is right. We understand better that each aspect of the journey plays its role and we can see where we need to improve.


Traduire avec Google Translate
Christoph R.

Dreamdata takes our marketing data to the next level!

We’ve seen a great benefit having Dreamdata. From the setup, Dreamdata helped us by making us question how we do things and how we wanted to view the customer journey which resulted in more consensus and improved processes. With a more complete picture, we are now able to better understand what our customers are doing and what is working with more confidence, but also it allows our marketing team to better see they have an impact on revenue which is a morale boost.


Traduire avec Google Translate
Marc B.

Amazing B2B attribution and service!

Before Dreamdata, it was a challenge to explain how our paid activities were driving revenue, and getting all the data from our different systems to do attribution manually took so much time. Now with Dreamdata, I can quickly see how we are performing and provide the data and attribution to show we are helping the bottom line. The nice reports make it great to share and explain what we do. I really recommend Dreamdata for others wanting to improve their data and how they communicate about attribution!


Traduire avec Google Translate
Christoffer L.

The Account Based Attribution tool we were missing

The Dreamdata team really went above and beyond to help us out and make sure we did the right things. Once the data started to take shape, it really changed how we worked and judged our results. I would certainly recommend it for any company looking to understand their business and customers.


Traduire avec Google Translate
Jakob M.
Secteur d'activité: Logiciels
Taille de l'entreprise: 11-50 employés
Traduire en français
Traduire en français

Real useful data on b2b marketing performance

Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
Publié le 07/04/2020
Provenance de l'avis : Capterra

Instead of reporting on mostly cosmetic numbers, we started looking at Dreamdata for our KPIs and we could really see a difference in how it affected the conversion rates. Even sales started seeing a difference. The transparency it provides really lets you focus on what matters and ask questions that need to be asked.

Avantages

The whole Ad Performance section allowed our team to really find out, without any guess work, what campaigns were working and what was not. We could easily benchmark our activities with their reports and we discovered how long we should expect conversions.

Inconvénients

We didnt have a lot of data to start with so it took some time until we had enough to see some trends and could make some decisions.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Rune B.
Secteur d'activité: Logiciels
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
Traduire en français
Traduire en français

Holistic attribution, showing all angles

Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
Publié le 04/04/2020
Provenance de l'avis : Capterra

Dreamdata has helped our organization come together around our b2b customer journeys and has highlighted what marketing is doing, both good and bad. Before, it was a mess to agree on what to look for, but now that we have all our data in one place, we can all finally agree and begin to solve problems and take advantage of opportunities instead of discussing who is right. We understand better that each aspect of the journey plays its role and we can see where we need to improve.

Avantages

Having all activities and data sources plugged into one tool made life much easier. Before dreamdata, we’ve never been able to run reports on paid ads, events, webinars together, in one place. It was always patching things together. With several different models and ways to look at the information, it made us confident we weren’t missing any pieces to the puzzle. Great to centralize reporting across the company and departments.

Inconvénients

You don’t have to be a data scientist, but there is still a lot to learn about tracking, data and attribution, which is an education really

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Christoph R.
Secteur d'activité: Services et technologies de l'information
Taille de l'entreprise: 11-50 employés
Traduire en français
Traduire en français

Dreamdata takes our marketing data to the next level!

Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
Publié le 04/06/2020
Provenance de l'avis : Capterra

We’ve seen a great benefit having Dreamdata. From the setup, Dreamdata helped us by making us question how we do things and how we wanted to view the customer journey which resulted in more consensus and improved processes. With a more complete picture, we are now able to better understand what our customers are doing and what is working with more confidence, but also it allows our marketing team to better see they have an impact on revenue which is a morale boost.

Avantages

Being able to connect all our activities to revenue and have all our customer touchpoints in one platform is a huge plus. From the Return on Ad Spend view, where we can see all our paid channels and their results, to the Deal Inspector, where we can see every touchpoint for a client, Dreamdata provides these holistic perspectives which make decision making and strategy more straightforward.

Inconvénients

It takes some time and effort to get all the data and systems in place, and for the whole company to adjust to the new benchmarks, but it’s worth it.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 9.0/10

Marc B.
Secteur d'activité: Logiciels
Taille de l'entreprise: 51-200 employés
Traduire en français
Traduire en français

Amazing B2B attribution and service!

Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
Publié le 08/03/2020
Provenance de l'avis : Capterra

Before Dreamdata, it was a challenge to explain how our paid activities were driving revenue, and getting all the data from our different systems to do attribution manually took so much time. Now with Dreamdata, I can quickly see how we are performing and provide the data and attribution to show we are helping the bottom line. The nice reports make it great to share and explain what we do. I really recommend Dreamdata for others wanting to improve their data and how they communicate about attribution!

Avantages

Having all our marketing and sales data in one place, being able to clearly attribute revenue across all channels and on an account level, seeing the complete customer journey with every touchpoint for each deal, tracking how long it takes from first touch to deal and life time value, easy to read dashboards and interface

Inconvénients

By looking at our data and data collection we found some areas we needed to improve so it took a little time to clean that up

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Christoffer L.
Secteur d'activité: Logiciels
Taille de l'entreprise: 11-50 employés
Traduire en français
Traduire en français

The Account Based Attribution tool we were missing

Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
Publié le 22/03/2020
Provenance de l'avis : Capterra

The Dreamdata team really went above and beyond to help us out and make sure we did the right things. Once the data started to take shape, it really changed how we worked and judged our results. I would certainly recommend it for any company looking to understand their business and customers.

Avantages

It is nice to be able to use different attribution models so easily. Having all the touchpoints listed under each customer really allows you to understand our customers behaviour and shows us what is working. The easy interface let us share it internally with no problem and more people got involved with data and became interested in our marketing activities.

Inconvénients

It’s a new and different way of looking at metrics, so it takes some time and learning to incorporate with our previous way of looking at marketing KPIs.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Recommandation utilisateur
9,7/10
Basé sur 10 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : recommandation utilisateur
Comparer avec les alternatives

Dreamdata.io - Prix

Dreamdata.io - Prix

À partir de
999,00 $US/mois
Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix
Rapport qualité-prix
4,9/5
Basé sur 10 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : rapport qualité-prix
Comparer avec les alternatives

Dreamdata.io - Fonctionnalités

Dreamdata.io - Fonctionnalités

API
Analyse de campagne
Analyse en temps réel
Analytique de l'engagement
Gestion d'e-mail marketing
Gestion de contenu
Gestion des campagnes
Importation et exportation de données
Interface glisser-déposer
Intégration de tiers
Intégration des médias sociaux
Marketing multicanal
Modèles personnalisables
Monitoring
Notifications automatiques
Rapports et statistiques
Segmentation des campagnes
Stratégie de marque personnalisable
Tableau de bord d'activités
Tests A/B
Fonctionnalités
4,8/5
Basé sur 10 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : note sur les fonctionnalités
Comparer avec les alternatives

Catégories

Dreamdata.io - FAQ

Dreamdata.io - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Dreamdata.io.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Dreamdata.io ?

Types de licences disponibles pour Dreamdata.io :

À partir de: 999,00 $US/mois

Type de licence: Abonnement

Essai gratuit: Non disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel Dreamdata.io ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de Dreamdata.io.

Q. Qui utilise Dreamdata.io ?

Utilisateurs habituels du logiciel Dreamdata.io :

, ,

Q. Dans quelles langues Dreamdata.io est-il disponible ?

Langues dans lesquelles Dreamdata.io est disponible :

anglais

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Dreamdata.io ?

Types de licences disponibles pour Dreamdata.io:

Abonnement

Q. Dreamdata.io prend-il en charge les appareils mobiles ?

Nous n'avons pas d'informations sur les appareils pris en charge par Dreamdata.io.

Q. Avec quelles applications Dreamdata.io peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à Dreamdata.io :

Facebook, LinkedIn, Mailchimp, Pardot, Pipedrive, Salesforce Sales Cloud, SendGrid, Stripe, Twitter, Zendesk

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Dreamdata.io ?

Ressources d'aide disponibles pour Dreamdata.io :

Support téléphonique