Cisco Unified Communications Manager

Cisco Unified Communications Manager

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Une solution de gestion de la communication et de la collaboration

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Cisco Unified Communications Manager (anciennement CallManager) aide les entreprises de toutes envergures à se connecter et à collaborer avec des équipes de différents services grâce à la téléphonie IP (Internal Protocol), aux appels vocaux et vidéo, à une messagerie, etc. La plateforme comprend une fonctionnalité d'intégration de code d'activation qui permet aux responsables de créer des enregistrements téléphoniques sans requérir l'adresse MAC d'un téléphone.

Cisco Unified Communications Manager est doté de fonctionnalités de contrôle d'accès qui permettent aux administrateurs de gérer différents niveaux de restrictions pour les autorisations liées à la sécurité, d'ajouter/de supprimer des participants ainsi que de modifier les paramètres de configuration et les mots de passe. La solution offre une multitude de fonctionnalités, notamment : routage et enregistrement des appels, gestion des appareils, informations de présence, accès mobile, gestion des appels et des sessions, vidéo HD (haute définition), etc. De plus, les appelants peuvent passer des appels anonymes avec des noms de présentation ou des numéros personnalisés.

Cisco Unified Communications Manager est conforme à divers protocoles d'authentification, de cryptage et de communication, afin de garantir la gestion sécurisée des données et des communications. La plateforme prend également en charge une intégration à diverses applications tierces via une API (Application Programming Interface).


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Cisco Unified Communications Manager

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Prix introuvable
4,20 €
mois

Prix

Version gratuite
Version d'essai gratuite
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Fonctionnalités

15
87

Intégrations

Intégrations introuvables
19

Simplicité d’utilisation

3,7 (74)
4,3 (9 573)

Rapport qualité-prix

3,7 (74)
4,4 (9 573)

Service client

4,1 (74)
4,2 (9 573)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives

Microsoft Teams

4,5
Alternative n° 1 à Cisco Unified Communications Manager
Microsoft Teams est un espace de travail basé sur le chat intégré à Office 365 qui permet aux utilisateurs de collaborer...

Zoom Events and Webinars

4,7
Alternative n° 2 à Cisco Unified Communications Manager
Zoom Video Webinars est conçu pour aider les entreprises à organiser des webinaires, à interagir avec le public et à...

Google Classroom

4,6
Alternative n° 3 à Cisco Unified Communications Manager
Google Classroom est un outil de collaboration qui permet aux enseignants de créer des devoirs, de fournir des retours...

Webex Suite

4,4
Alternative n° 4 à Cisco Unified Communications Manager
WebEx allie le partage de bureau à la conférence vidéo et audio sur le web pour que tout le monde puisse voir la même...

Avis

Note globale

4,3 /5
(74)
Rapport qualité-prix
3,7/5
Fonctionnalités
4,3/5
Simplicité d'utilisation
3,7/5
Support client
4,1/5

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5 avis affichés sur 74
Oscar
Oscar
Note globale
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Call Manager - Good for medium and large companies

Publié le 20/08/2021

In general I liked it.
I stayed in version 11.5 and it works very well, it still has support and I...

In general I liked it.
I stayed in version 11.5 and it works very well, it still has support and I can upgrade phone firmwares without problem.
I think I will stick with this version for a bit longer before migrating to a subscription scheme with the new licensing.

Avantages

The versatility of the tool is what we like the most. It supports all protocols and is easy to integrate with third parties. Policies can be created very easily and user control is simplified with the integration to LDAP.

Inconvénients

Being able to upgrade software and IOS is no longer so simple.
The new version 12 and 14 no longer support perpetual licensing.
I think this is something that will affect small clients and will be very limited in the future.

Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité : Production alimentaire
  • Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Awesome platform for communication

Publié le 30/04/2024

Wonderful IPT plaform for corporate/ business requirements that must ensure a reliable and secure...

Wonderful IPT plaform for corporate/ business requirements that must ensure a reliable and secure communication platform. It matches the standard/ typical use cases for phone communications, and it can be scaled up to meet more complex requirements such as intelligent call routing/ multi-channel interaction (advanced contact center us cases).

The implementation of the on-prem Cisco gateway and physical phones is easy. You may also just select the cloud-based service (Cisco Webex app on your PC) in case you are not interested in increasing the 'physical footprint/ hardware'.

Avantages

Very professional/ corporate-oriented portfolio.
Very nice quality (audio) and products evolution on the last years.
Great integrations with Cisco UCCX/ Finesse for contact center/ intelligent call routing and multi-channel support.
Easy to deploy.
Robust solution for business environments.

Inconvénients

Licensing tiering is sometimes complex to comprehend.
Support contracts a bit too expensive in some ocassions.

Matthew
Note globale
  • Secteur d'activité : Services financiers
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Robust product set with strong functionality but a lot to learn

Publié le 27/11/2018

Great way to monitor and manage on-premise phone systems without paying a substantial fee to a...

Great way to monitor and manage on-premise phone systems without paying a substantial fee to a consultant/product provider for management. Allows for a very robust amount of phone service management and integrate with several other third-party products for additional tools (have their own quirks and requirements for management and account permissions). All around great, and very matured, product for voice systems management.

Avantages

- Extremely robust feature set with depth in configuration and customization.
- Diversified technology with a strong security interface.
- Configuration rich interfaces with strong delineation of permission sets and redirects.
- Administrative overhead easily reduced by account permissions sets

Inconvénients

- So robust can feel a bit overwhelming (version specific)
- Deployment time frames can be long from purchase to full production implementation (good support though)
- More hardware specific as far as integration than some other agnostic products.

Robert
Note globale
  • Secteur d'activité : Conseil en gestion
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

More than just VoIP - A Powerful UC and Collaboration Suite

Publié le 24/11/2015

Avantages

Cisco Unified Communications Manager and its associated products (Unity Connection voicemail, Contact Center Express, etc.) provide a full suite of unified communications and collaboration capabilities. The solution can scale to from SMB to large enterprise and is highly flexible, allowing it to accommodate a wide range of business needs. The latest versions transition both voice and video communication onto a unified platform to drive the ubiquity of video adoption and impact the speed of business. Support for a wide range of endpoints, including PC, tablet, and mobile devices, allows for the adoption of collaboration tools by remote and mobile workers. The product is powerful and lends itself easily to fulfilling business goals.

Inconvénients

One of the primary negatives about Cisco UCM would be the cost, especially at smaller scales and when competing against a legacy TDM solution. Even for businesses that are driven primarily by cost though, the additional benefits such as integrated instant messaging, point to point video, and mobile device integration may prove to be enough of a differentiator to justify the extra expense.

Organizations that are interested in managing their own solution will typically need to hire or have on staff a fairly high level engineer, though most IT people would be capable of learning how to handle at least basic moves, adds, and changes. The importance of solid solution architecture and maintenance can not be overstated enough.

Justin
Justin
Note globale
  • Secteur d'activité : Banque
  • Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Enterprise Banking VoIP Solution

Publié le 02/11/2018

We have a very complex design of 4 clusters implementing 10 digit dialing scheme for everything...

We have a very complex design of 4 clusters implementing 10 digit dialing scheme for everything nationwide. We were able to accomplish this with CUCM and it's extremely granular configuration ability.

Avantages

I have been administering Unified Communications Manager for almost 10 years . The stability of CUCM is unrivaled. The uptime of our voice environment in the last 4 years has been over 99.99% with the only downtime being due to patch/security updates and maintenance. I sleep well at night knowing that our environment is stable.

Inconvénients

The only complaints that I've had about CUCM have all been addressed in newer versions. The complexity of licensing was addressed with Enterprise License Manager. The difficulty of upgrades was addressed with Prime Collaboration Deployment. It's very difficult to find any cons with the current version of CUCM.

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Cisco Unified Communications Manager - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Cisco Unified Communications Manager.

Types de licences disponibles pour Cisco Unified Communications Manager :

  • Version d’essai gratuite : Disponible

Utilisateurs habituels du logiciel Cisco Unified Communications Manager :

2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1 000, 1 001–5 000

Langues dans lesquelles Cisco Unified Communications Manager est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par Cisco Unified Communications Manager :

Nous n'avons pas d'informations sur les intégrations offertes par Cisco Unified Communications Manager.

Ressources d'aide disponibles pour Cisco Unified Communications Manager :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique

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