germain APM

germain APM

Une solution APM (Application Performance Management) pour identifier la cause première des bugs et des problèmes

4,8/5 (5 avis)

germain APM - Présentation

Description du logiciel germain APM

germain APM est une solution cloud et sur site conçue pour aider les entreprises des secteurs de la finance, de la santé, des médias, du commerce de détail, des télécommunications, etc., à réaliser des analyses de causes premières pour surveiller les performances des applications et des serveurs. Les professionnels peuvent obtenir un aperçu de l’expérience utilisateur en surveillant les comportements des visiteurs et les enregistrements de session conformément aux réglementations RGPD.

germain APM est fourni avec un tableau de bord administratif qui permet aux entreprises d’examiner les processus métiers, la disponibilité des applications et d’autres métriques opérationnelles via des graphiques. Les responsables peuvent effectuer une analyse des causes premières des technologies disponibles afin de mieux comprendre les performances du navigateur, les codes d’application, le trafic du réseau SQL, etc. Les utilisateurs peuvent en outre résoudre les problèmes en recevant des alertes en temps réel concernant les mises à jour des données ou le traitement des transactions par SMS et par e-mail.

germain APM est doté d’une API qui permet aux organisations de modifier le système et de l’intégrer à divers systèmes tiers. L’outil permet aux entreprises de surveiller automatiquement les bases de données, les serveurs, les applications, les fichiers, les journaux et les KPI.

germain APM - Présentation

Prix

À partir de
29,00 $US/mois

Types de licence

Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

germain APM - Fonctionnalités

Appareils
Pour quelle entreprise ?
TPE PME GE
Disponible dans les pays suivants
Asie, Australie, Brésil, Canada, Chine et 5 autres, Europe, Allemagne, Inde, Japon, Amérique latine
Langues
anglais

Captures d'écran

Capture d'écran pour germain APM : Germain APM dashboard
Capture d'écran pour germain APM : Germain APM dashboard

germain APM - Avis

germain APM - Avis

Note globale
4,8
/
5
Excellent
4

Très bien
1

Moyen
0

Médiocre
0

Mauvais
0

Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4,7
Simplicité d'utilisation
4,8
Support client
5
100% des utilisateurs recommandent cette application
Utilisateur vérifié

One of the best APM solutions in the market

We started off using Germain to monitor Oracle CRM application only, but for the past two years we were able to extend the usage to other applications as well such as Oracle Fusion Middleware. Germain has so many rich features that it can monitor any application irrespective of underlying technology, if it can access/connect to the application then it can monitor!

Germain support is one of the best, have great experience working with them! The best part is, support team never hesitated to jump in and help us debug performance issues with the CRM application, suggested different ways to slice/dice the data using Germain to get to the root cause.


Traduire avec Google Translate
Utilisateur vérifié

Custom Portlets

Very responsive help when an issue is experienced.


Traduire avec Google Translate
Jason M.

Full stack insight and alerting for many applications, including Siebel CRM

We have found that working with the Germain APM team has been very productive. The team responds to issues raised quickly, and they provide feature updates and fixes monthly. The product has evolved with our needs and requests.


Traduire avec Google Translate
Ben B.

Extremely flexible APM software with amazing customer support

We started in search of an APM tool that would give us great performance information for Siebel applications. After evaluating the standard offerings (RUIE, DCRUM, dynaTrace, and HP BPM) we discovered that Germain APM software was the only software that was able to capture the high-level performance and allow us to drilldown to the code base. That capability was what tipped the scales in Germain's favor.

After we purchased the software and started configuring the application, I realized that Germain not only delivered a superb product, but their service was amazing. As we worked through the installation of the Germain APM software, we found a couple of items that were calculated wrong based on our configuration. The support staff at Germain would work with us to understand the problem and fix either the code or write a custom monitoring metric to accomplish what we needed. It has been very refreshing to work with a company that takes customer service to heart.


Traduire avec Google Translate
Jerry C.

I am Germain Software user since 2014.

My company starts using Germain APM since 2014 and replacing the Oracle RUEI/AMP monitoring. Germain provides better tool experience and navigation performance. The recent software upgraded which enable Germain for HTML Applications (e.g. Salesforce.com, Siebel OpenUI) performance monitoring and did a great job now on tracking pages and methods performance. I also love Germain now can build different monitoring for other applications(java, .net, etc) by using different data source. I am highly recommended.


Traduire avec Google Translate
Utilisateur vérifié
Secteur d'activité: Assurance
Taille de l'entreprise: 10 001+ employés
Traduire en français

One of the best APM solutions in the market

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 30/04/2020
Provenance de l'avis : Capterra

We started off using Germain to monitor Oracle CRM application only, but for the past two years we were able to extend the usage to other applications as well such as Oracle Fusion Middleware. Germain has so many rich features that it can monitor any application irrespective of underlying technology, if it can access/connect to the application then it can monitor!

Germain support is one of the best, have great experience working with them! The best part is, support team never hesitated to jump in and help us debug performance issues with the CRM application, suggested different ways to slice/dice the data using Germain to get to the root cause.

Avantages

User experience monitoring and root cause analysis are few of the features that are unique to Germain compared to other APM solutions in the market. The application gives you information about every user click/action taken on the browser and correlates that information with corresponding data gathered from the back end (application servers, network, database), which helps the support teams tremendously to debug/diagnose problems faster.

Inconvénients

When we started to use the tool few years ago, customization of the application used to be a challenge and Germain support had to be engaged, but there have been several enhancements to the product and now we are able to make most of the configurations by ourselves.

The UI looks very crowded, I would like to see a redesign of the application UI such that navigation and

Traduire en français

Réponse de germainAPM

whoever you are, thank you so much! also note that our new UI is available addressing the concern you have with our old UI, reach out to our team for an upgrade (free as usual) :)

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 9.0/10

Utilisateur vérifié
Secteur d'activité: Assurance
Taille de l'entreprise: 10 001+ employés
Traduire en français

Custom Portlets

Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
Publié le 01/05/2020
Provenance de l'avis : Capterra

Very responsive help when an issue is experienced.

Avantages

The ability to create custom portlets. Being able to have a color coded chart by hour and SLA is a wonderful way to depict issues.

Inconvénients

I found it a little complicated to create a new dashboard for everyone to see. It's possible that I just didn't do it frequently enough to remember all of the steps.

Traduire en français

Réponse de germainAPM

Thank you so much for your review. Please note that a Dashboard can be created in 2 ways: 1)go the Search page, and do a search like you would on google (that is the easy way) 2)add a new dashboard and add portlet individually (that can be harder depending on what you are trying to do) either way, just reach out to us and we will help you https://calendly.com/germainapm

thanks again for your review

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Jason M.
Secteur d'activité: Compagnies aériennes/Aéronautique
Taille de l'entreprise: 10 001+ employés
Traduire en français

Full stack insight and alerting for many applications, including Siebel CRM

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 27/04/2020
Provenance de l'avis : Capterra

We have found that working with the Germain APM team has been very productive. The team responds to issues raised quickly, and they provide feature updates and fixes monthly. The product has evolved with our needs and requests.

Avantages

Gemain's best capability is its correlation from the users' desktops through the application, database, and infrastructure. For end users in a web app, JavaScript insights are especially detailed, and its alerting integration via email and web hooks are flexible enough to work within our enterprise.

One particularly nice feature is being able to search first by field type (e.g., "Host Name") or even by a specific value. Typing in a specific value (user login, server name, SQL ID) runs a query across all searchable fields. This capability is especially helpful when the user does not know the exact field name but has a value ready. All matching fields with that value appear in a dropdown for selection.

Inconvénients

The user interface is somewhat outdated relative to competing products; Germain APM is nearing release of a refactored UI.

Traduire en français

Réponse de germainAPM

Thank you so much Jason. Our new UI is ready and we can't wait for your organization to use it! :) and thank you for your amazing support :)

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Ben B.
Traduire en français

Extremely flexible APM software with amazing customer support

Publié le 26/05/2016
Provenance de l'avis : Capterra

We started in search of an APM tool that would give us great performance information for Siebel applications. After evaluating the standard offerings (RUIE, DCRUM, dynaTrace, and HP BPM) we discovered that Germain APM software was the only software that was able to capture the high-level performance and allow us to drilldown to the code base. That capability was what tipped the scales in Germain's favor.

After we purchased the software and started configuring the application, I realized that Germain not only delivered a superb product, but their service was amazing. As we worked through the installation of the Germain APM software, we found a couple of items that were calculated wrong based on our configuration. The support staff at Germain would work with us to understand the problem and fix either the code or write a custom monitoring metric to accomplish what we needed. It has been very refreshing to work with a company that takes customer service to heart.

Traduire en français

Réponse de germainAPM

Hi Ben, just got to realize you posted this review, which we cannot thank you enough for! :)

Note détaillée

Simplicité d'utilisation
Support client

Jerry C.
Traduire en français

I am Germain Software user since 2014.

Publié le 28/04/2016
Provenance de l'avis : Capterra

My company starts using Germain APM since 2014 and replacing the Oracle RUEI/AMP monitoring. Germain provides better tool experience and navigation performance. The recent software upgraded which enable Germain for HTML Applications (e.g. Salesforce.com, Siebel OpenUI) performance monitoring and did a great job now on tracking pages and methods performance. I also love Germain now can build different monitoring for other applications(java, .net, etc) by using different data source. I am highly recommended.

Traduire en français

Réponse de Germain Software

thanks Jerry!

Note détaillée

Simplicité d'utilisation
Support client

Recommandation utilisateur
9,7/10
Basé sur 5 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : recommandation utilisateur
Comparer avec les alternatives

germain APM - Prix

germain APM - Prix

À partir de
29,00 $US/mois
Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix
Rapport qualité-prix
5/5
Basé sur 5 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : rapport qualité-prix
Comparer avec les alternatives

germain APM - Fonctionnalités

germain APM - Fonctionnalités

API
Alertes et remontée des problèmes
Audit
Contrôle d'accès
Données en temps réel
Gestion de la conformité
Gestion des autorisations
Gestion des flux de travail
Gestion des utilisateurs
Importation et exportation de données
Interface glisser-déposer
Intégration de tiers
Monitoring
Notifications automatiques
Outils de collaboration
Rapports et statistiques
Suivi des activités
Surveillance en temps réel
Tableau de bord d'activités
Visualisation de données
Fonctionnalités
4,7/5
Basé sur 5 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : note sur les fonctionnalités
Comparer avec les alternatives

Catégories

germain APM - FAQ

germain APM - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur germain APM.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour germain APM ?

Types de licences disponibles pour germain APM :

À partir de: 29,00 $US/mois

Type de licence: Abonnement

Essai gratuit: Disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel germain APM ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de germain APM.

Q. Qui utilise germain APM ?

Utilisateurs habituels du logiciel germain APM :

Grandes entreprises, Entreprises de taille moyenne, PME

Q. Dans quelles langues germain APM est-il disponible ?

Langues dans lesquelles germain APM est disponible :

anglais

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour germain APM ?

Types de licences disponibles pour germain APM:

Abonnement

Q. germain APM prend-il en charge les appareils mobiles ?

Appareils pris en charge par germain APM :

Android

Q. Avec quelles applications germain APM peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à germain APM :

Drupal, Salesforce Sales Cloud, Wordpress

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour germain APM ?

Ressources d'aide disponibles pour germain APM :

Base de connaissances, Support en ligne, Support téléphonique, Tutoriels vidéo