En savoir plus sur Billsby

Billsby est une solution de facturation récurrente, conçue pour aider les entreprises de divers secteurs d'activité à gérer l'ensemble du cycle de vie des abonnements, de la création de plans à la facturation. Le module Plan Action permet aux utilisateurs une intégration aux systèmes existants pour effectuer des tâches de suivi dans le pipeline.

Les fonctionnalités clés de Billsby comprennent la facturation personnalisable, la gestion des commandes, un portail en libre-service, des outils de recouvrement des recettes, le suivi et l'analyse de l'utilisation, le traitement des paiements et une base de données de contacts. La solution permet aux entreprises de créer des plans d'abonnement avec diverses fonctionnalités, telles que des versions d'essai gratuites, des conditions de contrat, des frais d'installation et des dates de facturation fixes ou flexibles. Les équipes des secteurs de la santé et de l'éducation peuvent créer et configurer des plans d'abonnement pouvant être regroupés en produits, permettant aux clients de changer de plans selon les exigences individuelles.

Billsby aide les organisations à créer des extensions et à configurer des règles de regroupement afin d'augmenter les revenus de l'entreprise. Les utilisateurs peuvent lier des balises de fonctionnalités aux modules complémentaires, ce qui permet aux développeurs d'intégrer des fonctionnalités supplémentaires aux plans existants.

Le module d'allocation de Billsby aide les entreprises à vendre des unités mesurées, qui peuvent être calculées à la fin de chaque période de facturation en fonction de l'utilisation réelle, du dépassement des arriérés, etc. La fonctionnalité de notation de valeur permet aux organisations de collecter des données clients pour générer des rapports et obtenir des informations sur les clients qui ajoutent plus de valeur à la génération de revenus en essayant de nouvelles fonctionnalités, en partageant des produits sur les réseaux sociaux, en faisant des recommandations à des amis et en interagissant activement avec les services fournis.

Appareils

Pour quelle entreprise ?

TPE PME GE

Disponible dans les pays suivants

Australie, Canada, Allemagne, Royaume-Uni, États-Unis

Langues

anglais

Images

Billsby dashboard
Billsby reporting
Billsby customizable branding
Billsby plan creation
Billsby customer data management
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Vidéo de Billsby
Capture d'écran pour Billsby : Billsby dashboard Capture d'écran pour Billsby : Billsby reporting Capture d'écran pour Billsby : Billsby customizable branding Capture d'écran pour Billsby : Billsby plan creation Capture d'écran pour Billsby : Billsby customer data management

Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour Billsby : 45

  • API
  • Base de données de contacts
  • Catalogue de produits
  • Création des factures
  • Facturation
  • Facturation a posteriori
  • Facturation en ligne
  • Facturation personnalisable
  • Facturation récurrente
  • Facturation récurrente de plusieurs périodes
  • Facturation récurrente et des abonnements
  • Factures personnalisables
  • Gestion de l'impôt
  • Gestion de la conformité
  • Gestion des abonnements
  • Gestion des annulations
  • Gestion des commandes
  • Gestion des demandes de paiement
  • Gestion des factures
  • Gestion des remboursements
  • Gestion des remises
  • Historique des factures
  • Intégration comptable
  • Intégrations de tiers
  • Logiciels de gestion des souscriptions
  • Options de paiement multiples
  • Paiements en ligne
  • Paiements électroniques
  • Portail de facturation
  • Portail libre-service
  • Prise en charge de plusieurs devises
  • Profils de clients
  • Rapports ad hoc
  • Rapports de suivi
  • Rapports de synthèse
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi et analyse de l'utilisation
  • Tableau de bord
  • Tableau de bord d'activités
  • Traitement des factures
  • Traitement des paiements
  • Workflow configurable

Alternatives

Chargebee

4,4
Alternative n° 1 à Billsby
Chargebee vous aide à gérer votre facturation récurrente et vos abonnements en travaillant comme une intelligence de...

Tridens Monetization

4,9
Alternative n° 2 à Billsby
Tridens Monetization est un logiciel de facturation conçu pour les entreprises de plusieurs secteurs d'activité,...

Odoo

4,2
Alternative n° 3 à Billsby
Odoo est une suite d'applications professionnelles en open source entièrement intégrée et personnalisable. La plupart...

Zoho Subscriptions

4,5
Alternative n° 4 à Billsby
Zoho Subscriptions est une solution en ligne de gestion de la facturation récurrente et des abonnements conçue pour les...

Avis

Note globale

5 /5
(15)
Rapport qualité-prix
4,9/5
Fonctionnalités
4,6/5
Simplicité d'utilisation
4,9/5
Support client
5/5

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Pedro T.
Note globale
  • Secteur d'activité: Internet
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Get the best value making the lowest investment

Publié le 08/07/2020

I've never been happier. They are the most friendly digital company that I've seen so far, and they...

I've never been happier. They are the most friendly digital company that I've seen so far, and they are always there to guide you through any obstacle you might find. I'm sincerely impressed by all the things that Billsby provides us for such a low investment.

Avantages

The pricing structure is by far the best in the market, especially with the $50,000 free trial and the low 0.8% transaction fee. The available payment templates are also amazingly well designed and are really useful. Customer service was also a surprise. They are super friendly and provide the help or the answer you need in a short time. They will even give you suggestions and recommendations of what you should do get where you want to be. Billsby is, by now, my best digital experience so far. They un-complicate things. Its amazing.

Inconvénients

They will help you with the integration and they have a community page where we can ask for new integrations and features (amazing right?). I was missing the white label option but they are already looking into it. Hopefully more community members will vote on that option and they will start working on it.

Jake K.
Note globale
  • Secteur d'activité: Internet
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Perfect partner for SaaS companies or any business with recurring billing

Publié le 01/05/2020

We selected Billsby after evaluating a few competing solutions for recurring billing (including...

We selected Billsby after evaluating a few competing solutions for recurring billing (including recurly, chargify, chargebee, and moonclerk). They offered the most competitive total cost for a startup of our size, and we've been very impressed by the level of support and personal attention to make the platform meet all of our needs when it comes to billing for our product.

Avantages

- It was very easy to integrate the billsby checkout and customer self service widgets into our website in application. Within a few days of signing up, we had a functional prototype of the signup flow and a link in our application for customers to edit billing settings etc.
- The product is still in beta but is already pretty advanced, with built in dunning (chasing after customers with expired cards) and support for custom fields during checkout
- The support team has been fantastic. Very helpful in terms of best practices, implementation guidance getting everything set up, and they even created a custom api endpoint for a feature we needed that was previously only available in the control panel. As the CEO, I can tell you that the level of support we've received from billsby so far is unmatched by *any* other vendor our company relies on.

Inconvénients

- As I mentioned, there are still some features that are in development (e.g. discount code functionality) but their team shared this is coming soon on the roadmap.

Réponse de Billsby

We really appreciate you taking the time to share your feedback Jake. Discounts are coming very soon - and there are lots of other exciting features in the pipeline too. I think add-ons and metered allowances will be very useful for your business.

Tom M.
Note globale
  • Secteur d'activité: Logiciels
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

A Welcomed Find Among Many Subscription SaaS Options

Publié le 30/05/2020

hopr [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] needed a subscription service for its PassHopr app. We reviewed and...

hopr [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] needed a subscription service for its PassHopr app. We reviewed and vetted several popular alternatives. I was impressed with Billsby's customer support staff and their timely answers to questions. I hope that continues

Avantages

Billsby had two things that motivated me to check them out. First, their approach is hierarchical and logical: Products, Plans, and Cycles. Just about any subscription (service or product) can fit that structure. Hopr is an unique authentication-as-a-service SaaS business and our subscription offerings serve both B2B and B2C markets in differing ways, so Billsby's Product Plan Cycle approach was agreat fit for us because of the flexibility if offers. Second, their service includes all of the essential supporting activities (such as dunning) that would be important to a top notch user experience. I like that it is a comprehensive service with a simple pricing structure. Once I began to use Billsby I found the setup to be straightforward and it was simple to get started. I also like that their API is comprehensive allowing us to use exchange data from within our service to the subscriber's account and vice-versa.

Inconvénients

This is not a 'con', but as an SaaS company, we at hopr are really attentive to IT security. We don't use many third party services because they can introduce cybersecurity weaknesses. Billsby seems to use a lot of third party applications and services to provide their subscription service. When I asked about their security architecture the answers weren't reassuring. So we'll see if they can pass muster in this important area.

Angus P.
Note globale
  • Secteur d'activité: Design
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

the amount of time and money I've saved by discovering this is ridiculous!

Publié le 31/01/2020

I use billsby to facilitate my clients subscribing to my unlimited graphic design subscription...

I use billsby to facilitate my clients subscribing to my unlimited graphic design subscription business.

So far the process has been fairly smooth and still discovering more features i can add!

Avantages

The main thing i really like is the support you get especially when setting up. Theres a chat bot in the corner the whole time, whenver i have a question it gets answered immidatly by them!

its really quick to set up, you dont have to deal with coding and developers as you would do with a stripe api.
Theres a really low transaction fee that only kicks in after your first $50K in sales!!,

Inconvénients

theres no montly fee cost unless you want to remove the branding which you have to pay montly for , Im probally going to keep the branding for credibility just so the customer knows their card info is being dealt with professionally, thats just my opionion.

Conrad Y.
Note globale
  • Secteur d'activité: Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Best Billing Software for Startups

Publié le 08/06/2020

I am loving the product so far. Our business revolves around a subscription model for recurring...

I am loving the product so far. Our business revolves around a subscription model for recurring revenue and their product is perfect for helping me get my business running right away.

Avantages

They made it easy to implement their javascript for easy access for my consumers to produce products and services that I offer. I am excited to implement their API very soon into my business.

Inconvénients

Initially, when I signed up, some features weren't available yet, such as coupons codes (the functionality I wanted the most). But one of the things I do like about working with a team in public beta is that they take your feedback as the consumer very seriously, so I am confident that they will implement more features I need as a business as they grow.

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Billsby - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Billsby.

Types de licences disponibles pour Billsby :

  • À partir de: 50,00 $US/mois
  • Type de licence: Gratuit, Abonnement
  • Essai gratuit: Disponible

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de Billsby.

Utilisateurs habituels du logiciel Billsby :

Auto-entrepreneur, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001+

Langues dans lesquelles Billsby est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par Billsby :

Applications s'intégrant à Billsby :

Adyen, Authorize.Net, Stripe, Zapier

Ressources d'aide disponibles pour Billsby :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Chat

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