RenewityRMA
RenewityRMA
En savoir plus sur RenewityRMA
RenewityRMA est une solution cloud RMA (Return Merchandise Automation) qui aide les entreprises à définir et mettre en œuvre des processus de gestion des services et des retours sur plusieurs sites. Parmi les fonctionnalités principales figurent : création de devis, gestion de cas, validation de numéros de série, suivi des KPI (Key Performance Indicator), exportation de données et reporting.
L'application permet aux utilisateurs de définir des champs pour les processus sous divers formats (p. ex. chiffres, texte, menus déroulants, dates et recherche), puis de les répartir dans des groupes logiques. Les administrateurs peuvent fournir des autorisations d'accès basées sur les rôles aux utilisateurs en créant des affichages personnalisés liés au processus RMA. La solution permet aux superviseurs d'affecter des tâches aux membres de l'équipe et d'envoyer des e-mails automatisés aux clients en vue de rapporter les progrès.
RenewityRMA s'intègre à des plateformes tierces, notamment Salesforce et Zendesk, pour aider les agents à assurer la tenue de comptes utilisateur et à consulter les activités d'équipe en cours. La solution permet également aux représentants de gérer et relier des cas d'assistance aux RMA associées, tout en préparant des réponses préconfigurées pour offrir un support client. Les portails en libre-service de la plateforme permettent aux clients de soumettre des cas d'assistance, de consulter les statuts RMA et de communiquer avec les agents de service.
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Prix
Fonctionnalités
Intégrations
Simplicité d’utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
Alternatives
Salesforce Service Cloud
Claimlane
A1 Tracker
Issuetrak
Avis
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- Secteur d'activité : Appareils médicaux
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Service Flexibility
Publié le 05/02/2019
My company was able to create several custom processes for several different service and manufacturi...
My company was able to create several custom processes for several different service and manufacturing facilities. Each facility had unique process flows with the ability to either have full visibility into all processes or tailored visibility for each process and service organization . RenewityRMA allowed us to configure the software to match our current processes instead of making our process fit into something that couldn't be changed.
Avantages
Creating my first RMA process was straight forward and the learning curve was minimal. The software allowed us to operate a 24/7 Service organization without adding service personnel. Our customers loved that they were able to use the WEB Portal to create an RMA request at any time of the day no matter where they were located in the world.
Inconvénients
We really didn't experience any cons related to this software. We were very early adopters of this software but even the early releases were feature rich and relatively problem free.
- Secteur d'activité : Fabrication électrique/électronique
- Taille de l'entreprise : 201–500 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Fast Forward your RMA Process
Publié le 19/02/2019
We were running our RMA process through an in-house coded system based on an obsolete program, and...
We were running our RMA process through an in-house coded system based on an obsolete program, and it was on the brink of complete failure. RenewityRMA propelled us so far forward that it is hard to believe where we were before. We did a lot of research into available systems, and I thought it ironic that RenewityRMA had the best feature set, and at a fraction of the cost of other systems. Best decision we could have made.
Avantages
RenewityRMA is a highly customizable product that puts all of the power of the system in your control. It isn't a canned product that you buy and then try to fit into, it is formed around your process, and then you have the keys to tweak and adjust as you see fit.
Inconvénients
I don't think that there is anything that I didn't like about the program, there are enhancements that could be made, and the folks at RenewityRMA are more than happy to accommodate requests, and have always given us great support.
- Secteur d'activité : Automatisation industrielle
- Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 7.0 /10
Great Product for the Money
Publié le 19/02/2019
Renewity allows us to have a customer facing program to track every device coming in for repair. ...
Renewity allows us to have a customer facing program to track every device coming in for repair. We send quotes, updates and other communication through the program and that allows us to keep everything together for every device. The program is configurable for our needs and the price is great!
Avantages
This software allows us to have a customer facing RMA portal. We designed it to be specific to our company and our products. It allows us to have the work flow we want. This program is the lifeblood of our service business. The support team is great and I honestly cannot recall any issues of downtime because of their servers or software.
Inconvénients
The initial set up of this program is not intuitive and they do not have a lot of instructions avaialble to help a user figure it out. There are a few features we would like that we are not able to utilize due to our setup, and changes to our set up cause reporting to go haywire.
- Secteur d'activité : Appareils médicaux
- Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Renewity Review
Publié le 20/02/2019
I am the Frontlines Admin, and I work with Renewity allot. They call or email me right back, we...
I am the Frontlines Admin, and I work with Renewity allot. They call or email me right back, we will have conference calls to teach me about the software. They are always there when I need them.
Avantages
We use it for our device history record, its extremely helpful to us, for all our reporting, history of our returns and repairs. This is our only history record we us. It is very organized and easy to use.
Inconvénients
Any issues I have had with frontlines, Renewity will make program changes for me, so I have no complaints
- Secteur d'activité : Fabrication électrique/électronique
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Renewity software used to treat tickets and RMA
Publié le 04/03/2019
We are using Renewity since 2013. Our experience using the software is very good. We use it to...
We are using Renewity since 2013. Our experience using the software is very good. We use it to document and treat all our complaints and requests for information. the software allows us to gather all the information needed by the company to resolve the issues that the clients have with the equipment and answer all the requests for information.
We are able to connect a ticket with a RMA and manage the return of marchandise since issuing the RMA until sending the replacement part and receiving the defective part.
Avantages
It is possible to treat tickets and RMA with one system.
Customers can organize the information according to their needs.
No problems to access the cloud system in 5 years of use.
Customer service answers are fast.
Inconvénients
There are no predesigned reports and graphics to assist managers and users of the system
There is no graphics regarding KPI that allow to benchmark
When custom modifications are requested the process may be improved.
RenewityRMA - FAQ
Voici quelques-unes des questions fréquentes sur RenewityRMA.Q. Quels sont les types de licence disponibles pour RenewityRMA ?
Types de licences disponibles pour RenewityRMA :
- À partir de : 69,00 $US/mois
- Type de licence : Abonnement
- Version d’essai gratuite : Non disponible
Q. Qui utilise RenewityRMA ?
Utilisateurs habituels du logiciel RenewityRMA :
2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1 000, 1 001–5 000
Q. Dans quelles langues RenewityRMA est-il disponible ?
Langues dans lesquelles RenewityRMA est disponible :
anglais
Q. RenewityRMA prend-il en charge les appareils mobiles ?
Appareils pris en charge par RenewityRMA :
Q. Avec quelles applications RenewityRMA peut-il s'intégrer ?
Applications s'intégrant à RenewityRMA :
Salesforce Sales Cloud, Zendesk Suite
Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour RenewityRMA ?
Ressources d'aide disponibles pour RenewityRMA :
Service client/e-mail, FAQ/forums, Support téléphonique, Chat
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