Apollo
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En savoir plus sur Apollo
Apollo est un système intégré d'automatisation et de gestion de bibliothèques, conçu pour aider les bibliothèques publiques à rationaliser les opérations liées à la collecte, à la circulation, au catalogage des articles en ligne. La solution facilite l'intégration automatisée à plusieurs produits tiers, ainsi qu'à des services, permettant aux clients d'accéder à ou de télécharger des articles électroniques depuis la plateforme cloud.
Les fonctionnalités clés d'Apollo comprennent la gestion des lots, un portail en libre-service, des notifications, des SMS bidirectionnels et le reporting. Les clients peuvent utiliser la plateforme pour participer à des conversations avec les bibliothécaires via une messagerie bidirectionnelle, lier des membres de la famille à des comptes utilisateurs et recevoir des notifications pour les éléments requis par téléphone, e-mail ou SMS. Apollo permet également aux bibliothèques d'utiliser VersaCat et VersaCard pour créer des consortiums ascendants ou ad hoc, permettant aux clients de rechercher des collections et de demander des éléments d'autres bibliothèques.
Apollo propose un module de gestion de la circulation, qui permet aux superviseurs d'imprimer des informations d'identification pour des articles réservés enregistrés et d'envoyer des alertes automatisées aux clients sur liste d'attente. La solution permet également aux utilisateurs de gérer les enregistrements en masse, les paiements hors ligne, le bénévolat, différents types de clients, les code-barres, les étiquettes, etc.
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Prix
Fonctionnalités
Intégrations
Simplicité d’utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
Alternatives
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Surefront
Accessit Library
Soutron
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- Secteur d'activité : Bibliothèques
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé Autre pendant plus de deux ans
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Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Apollo from Biblionix...the BEST for small libraries
Publié le 08/01/2019
Compared to some other library systems, Apollo is a great option for the money. While working with...
Compared to some other library systems, Apollo is a great option for the money. While working with over a dozen rural libraries in West Texas who used Apollo, I can say the experience FAR exceeded that of systems used by other libraries. Plus, migration from other systems has been very easy, thanks to the helpful staff at Biblionix.
Avantages
Apollo is easy to use, having intuitive menus for managing your library automation. For librarians and their staff, the interface is simple, without lots of annoying "bling" to interfere. For patrons, the catalog and search capabilities are excellent. Support for the product comes from Biblionix in Austin, TX, and the people there are *extremely* helpful.
Inconvénients
This software is geared to smaller, rural type PUBLIC libraries. It is not designed for schools, so if you are looking for school automation, this is not the product for you. Also, Apollo does not share databases between library clients, so users cannot search for items at other area libraries. Finally, Some people may not like the somewhat outdated look of the screens, but I find it refreshingly simple!
- Secteur d'activité : Bibliothèques
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
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Provenance de l'avis
Note globale
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Super easy for library use!
Publié le 27/07/2019
This allows us to create accounts for customers so they can check out materials from the library!
This allows us to create accounts for customers so they can check out materials from the library!
Avantages
Loved that this was the system I learned how to use at work. It's super easy and allows for us to help patrons find their books & accounts quickly!
Inconvénients
It's a little hard to learn in the beginning, but once you get it down, it's smooth sailing!
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Provenance de l'avis
Note globale
- Simplicité d'utilisation
- Support client
Much more user friendly than Alexandria
Publié le 12/02/2016
I worked in a public library for seven years using Alexandria it was hooked in with our school...
I worked in a public library for seven years using Alexandria it was hooked in with our school system which was very nice but I did not find it to be very user-friendly for patrons or librarians . I am now at a library that uses Apollo and find it to be very user-friendly with above and beyond technical support. Today Emily spent a very long time working through all the problems that I was experiencing in my first week as library director. She literally made my day being extremely patient when I had patrons coming in.
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Provenance de l'avis
Note globale
- Simplicité d'utilisation
- Support client
McBride Library has been using Apollo for 3 years, and it has exceeded our expectations in...
Publié le 25/08/2015
We have to say at the McBride Library that 5 stars in the review area is just not enough praise for...
We have to say at the McBride Library that 5 stars in the review area is just not enough praise for Apollo. A reliable system is essential to any business, and Apollo is that. We have not had any down time due to the system. Apollo is very user friendly for both staff and patrons, and that lets us serve our patrons better.
The customer service associated with Apollo is just awesome! Clark Charbonnet and his support staff at Biblionix answer any and all of our questions. Their assistance during our Access PA and SHAREit updating and uploading of our holdings was phenomenal, helping us through what we thought would be a monumental task. They always come through for us like a rapid response team!
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Provenance de l'avis
Note globale
- Simplicité d'utilisation
- Support client
Apollo Biblionix
Publié le 18/08/2015
I started working with Apollo in November of 2009 when our old ILS became outdated and have loved...
I started working with Apollo in November of 2009 when our old ILS became outdated and have loved every minute of our partnership. The ease of their system is just so amazing. The company has been really good to work with as well. For example, during my library's push to go "green," we asked Apollo for the option of checkout receipts to be emailed to our patrons. Then within just a few days of the request that feature was added. I look to forward to seeing my library's partnership with Apollo Biblionix continue for a very long time.
Apollo - FAQ
Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Apollo.Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Apollo ?
Types de licences disponibles pour Apollo :
- À partir de : 0,01 $US
- Version d’essai gratuite : Disponible
Q. Qui utilise Apollo ?
Utilisateurs habituels du logiciel Apollo :
Auto-entrepreneur, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500
Q. Dans quelles langues Apollo est-il disponible ?
Langues dans lesquelles Apollo est disponible :
anglais, espagnol, français, vietnamien
Q. Apollo prend-il en charge les appareils mobiles ?
Appareils pris en charge par Apollo :
Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)
Q. Avec quelles applications Apollo peut-il s'intégrer ?
Nous n'avons pas d'informations sur les intégrations offertes par Apollo.
Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Apollo ?
Ressources d'aide disponibles pour Apollo :
Service client/e-mail, Support téléphonique, Chat
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