RetailEdge

4,8 (174)
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Solution de point de vente et de gestion des stocks pour les commerces de détail.

En savoir plus sur RetailEdge

RetailEdge est une solution de point de vente qui aide les commerces de détail à gérer les stocks et les commandes. Les fonctionnalités clés de la plateforme comprennent la lecture de code-barres, la liste des articles, le suivi de l'historique des clients, le traitement des cartes de crédit, la gestion des prix, la facturation, le stockage sécurisé des données et la distribution de cartes-cadeaux.

L'application RetailEdge permet aux responsables de suivre la vente de marchandises, calculer les marges de ventes, estimer les profits et surveiller les performances d'articles, fournisseurs ou départements spécifiques. Les employés peuvent utiliser RetailEdge pour suivre les intérêts des clients, ainsi que stocker des crédits et des remises/codes promotionnels appropriés, afin d'accroître l'engagement des acheteurs. La solution permet aux superviseurs d'afficher les niveaux de stocks et de générer de nouvelles commandes pour maintenir l'inventaire sur plusieurs sites.

RetailEdge propose des intégrations tierces et basées sur des API à Shopify, ShipStation, Locally et Brandify, permettant aux propriétaires de créer une boutique en ligne, de traiter les commandes et de gérer les modifications de quantités ou de coûts. Les magasins peuvent utiliser la fonctionnalité de programme de fidélité pour émettre des crédits aux clients et des points de récompense à chaque achat. De plus, la solution aide les employés à créer des reçus personnalisés, à imprimer des identifiants pour les acheteurs et à exporter des informations de ventes vers des fichiers externes.


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RetailEdge

4,8 (174)
VS.
Le plus évalué

À partir de

495,00 $US
unique
109,00 $US
mois

Prix

Version gratuite
Version d'essai gratuite
Version gratuite
Version d'essai gratuite

Fonctionnalités

64
110

Intégrations

4
58

Simplicité d’utilisation

4,6 (174)
4,1 (967)

Rapport qualité-prix

4,8 (174)
3,9 (967)

Service client

4,8 (174)
4,0 (967)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives

Lightspeed Retail

4,1
Alternative n° 1 à RetailEdge
Lightspeed est un outil cloud complet de gestion des stocks et des points de vente facile à configurer et encore plus...

Square Point of Sale

4,6
Alternative n° 2 à RetailEdge
Square Point of Sale est une solution de point de vente pour les appareils Android et iOS qui comprend des outils de...

Shopify

4,5
Alternative n° 3 à RetailEdge
Shopify vous apporte tout ce dont vous avez besoin pour créer un magasin en ligne. Les sites marchands ont une bande...

Vend

4,2
Alternative n° 4 à RetailEdge
Vend est un point de vente élégant, flexible et performant. Créez des expériences client mémorables et rationalisez les...

Avis

Note globale

4,8 /5
(174)
Rapport qualité-prix
4,8/5
Fonctionnalités
4,6/5
Simplicité d'utilisation
4,6/5
Support client
4,8/5

Vous avez déjà RetailEdge ?

Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.

5 avis affichés sur 174
Woody
Note globale
  • Secteur d'activité : Articles de sport
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Excellent POS software with great inventory control and customer tracking

Publié le 23/10/2017

Inventory control and customer tracking, custom reports and more!

Inventory control and customer tracking, custom reports and more!

Avantages

The inventory control is wonderful! Can track when your shipments were received, cost averaging, qty on hand and more. The inventory control is second to none in my opinion! Customer tracking is great too! Can see when your customer bought items and how much they paid for it. All customizable too, so it really helps to see which products are moving in the different areas of interest or regions where they live. Customer loyalty program is an excellent addition for our customer base and they love it too! AND reports are customizable so you can see just about anything that is going on with your business right in the system.
Before moving to Retail Edge (moved from REGIT after it was discontinued, which we used for almost 10 years), we researched several systems and each had problems or lacked features that we needed. We found Retail Edge and were amazed at all the features listed, and the ability to create custom reports and integrate with certain on-line store platforms. Retail Edge covers everything we needed for our business and gave us plenty of room to grow and expand on the features.
Lastly, but most importantly, the client support is absolute excellent. Really never had any issues, but had numerous questions (and sometimes still do) and those tech guys answer our (sometimes stupid) questions quickly, honestly and most of all they are just very nice guys too! You can't go wrong with using Retail Edge!

Inconvénients

Well, not much to put here. I would like to see a report that is ran off the tax settings to make it a little easier for me to see what GOVT or RESALE/WHOLESALE customers have made purchases for my monthly sales tax reports. But we created our own custom report in the system and used one of the custom fields in the customer database to mark those customers, so we actually have this report. Just had to do a little custom settings in the reports.

Cindy
Note globale
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Local POS service that rocks!!!!!!

Publié le 20/04/2023

Being able to keep our data on site is reassuring for us. Making daily backups and taking the...

Being able to keep our data on site is reassuring for us. Making daily backups and taking the information off site in case of fire has increased our security level.

Avantages

The sales process is easy to do. The screens are simply set out so that you can find what you need when the sale is occurring. The inventory entry process is easy to follow but gets so much easier with increased use of the program. There are options to customize things so that you are "fitting" your business to a software program. Customer service was awesome and helped us quickly troubleshoot some hardware issues that made daily operations cumbersome.

Inconvénients

The prompt for the description field after you fill in the stock number is a little annoying. We just manage it by completing the description field first and then scanning the UPC in the stock number field. I wish the inventory stock number field would auto assign the next number.

Réponse de High Meadow Business Solutions

Hi Cindy,
Thanks for the kind review!! I will submit your suggestion about auto-assigning stock numbers into development.

Jayne
Note globale
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client

Some wonderful features but when we had inconsistencies and inaccuracies, the team could not...

Publié le 10/07/2018

Avantages

The reports are very useful. It is helpful with understanding stock, managing stock and the customer base.

Inconvénients

inaccuracies and errors in reports that can't be resolved with support help. We found customers with balances that were not accurate and the support team could not resolve the problem.

Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité : Assurance
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client

Flexible: Can be as complicated or as simple of a system that you want.

Publié le 23/10/2017

Avantages

There are actually a lot of features that I like about this program. The program is "forgiving". If you make a mistake, there are lots of options for fixing your error. Voiding and reissuing a transaction is easy. You can merge items or customers if you accidentally set them up two different ways.

Also, you can use one UPC for many items using their alias feature. So, say you have a bunch of "eaches" - you only have one of that item, but you want to scan the UPC but you don't want to clog up your inventory with all of those one time items, you can add each UPC as an alias and when you scan that UPC, they are all under the same item.

To accept the "exact balance", you can just hit "+" in the payment field and it will take it as the full amount instead of having to type in the amount paid.

Inconvénients

They took away the columns for quantity and last action date in Inventory list (unless you export). So, if you pull up the inventory list, you'd have to look at each one individually to see the quantity in stock instead of it being a column you can just view.

Lorraine
Note globale
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

RetailEdge is the POS to use

Publié le 18/10/2023

Using RetailEdge to keep track of sales, inventory, and run needed reports. Very positive...

Using RetailEdge to keep track of sales, inventory, and run needed reports. Very positive experience.

Avantages

It is easy to add products and / or make changes to existing products. You can run many types of reports to get whatever information you might need at any given time. Tech support is the BEST! (Thanks, Raymond!!!)

Inconvénients

So far the biggest issue is adjusting to the newer look when updates hapen - last one moved the product tabs to the side from the top.

Réponse de High Meadow Business Solutions

Hi Lorraine,
Thank you for the kind words and positive feedback regarding your experience with RetailEdge!

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RetailEdge - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur RetailEdge.

Types de licences disponibles pour RetailEdge :

  • À partir de : 495,00 $US/unique
  • Version d’essai gratuite : Disponible

Utilisateurs habituels du logiciel RetailEdge :

Auto-entrepreneur, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1 000, 1 001–5 000

Langues dans lesquelles RetailEdge est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par RetailEdge :

Applications s'intégrant à RetailEdge :

QuickBooks, QuickBooks Online Advanced, ShipStation, Shopify

Ressources d'aide disponibles pour RetailEdge :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Chat

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