Lola

Réservation et gestion de voyages d'affaires

4,9 /5 (61 avis) Donnez votre avis !

Lola - Présentation

Description du logiciel Lola

Lola est une solution de gestion de voyages basée sur le cloud pour les voyages d'affaires qui offre des outils de réservation de vol et d'hébergement, de gestion des politiques de voyage, de suivi automatique des notes de frais et de reporting des dépenses. Elle permet aux entreprises de planifier, réserver, gérer et analyser les plans de voyage pour les employés et de s'intégrer à des plateformes de réservation tierces et des solutions de suivi des notes de frais et de reporting, notamment Abacus, Certify, Expensify, SAP Concur, etc.

Avec Lola, les entreprises peuvent réserver des voyages d'affaires à l'aide de l'application mobile, qui offre un vaste inventaire de vols, d'hôtels, de voitures et de déplacements pour que les employés et les responsables puissent réserver directement sur la plateforme. Les employés peuvent enregistrer leurs préférences, telles que les compagnies aériennes et les hôtels préférés, les programmes de fidélité actifs et les options de paiement préférées, de sorte que les futures recherches soient filtrées en conséquence. Les employeurs peuvent ajouter leurs politiques de voyage personnalisées et leurs offres de tarification dans l'application Lola afin qu'ils soient avertis lorsqu'un employé réserve des voyages qui ne correspondent pas aux politiques.

Les outils de reporting de Lola fournissent aux entreprises un aperçu des indicateurs importants tels que les dépenses de déplacement par équipe, les dépenses de voyage par personne, les prévisions de dépenses futures, les budgets, etc. Les frais de déplacement sont saisis automatiquement lorsque les réservations sont effectuées. De plus, l'intégration à des plateformes de notes de frais tierces et à des cartes de crédit d'entreprise garantit le suivi en temps réel des dépenses.

Lola - Présentation

Prix

À partir de
0,00 $US/mois

Types de licence

Essai gratuit
Gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

Lola - Fonctionnalités

Appareils
Pour quelle entreprise ?
TPE PME GE
Disponible dans les pays suivants
États-Unis
Langues
anglais

Médias

Real time budgets
Cards for everyone: physical and virtual.
Automated expense reports
End-to-end travel management
Fully integrated travel & spend policies.
Vidéo de Lola Capture d'écran pour Lola : Real time budgets Capture d'écran pour Lola : Cards for everyone: physical and virtual. Capture d'écran pour Lola : Automated expense reports Capture d'écran pour Lola : End-to-end travel management Capture d'écran pour Lola : Fully integrated travel & spend policies.

Lola - Avis

Note globale
4,9
/
5
Excellent
53

Très bien
8

Moyen
0

Médiocre
0

Mauvais
0

Rapport qualité-prix
4,9
Fonctionnalités
4,6
Simplicité d'utilisation
4,9
Support client
5
100% des utilisateurs recommandent cette application
Heather B.

Super Easy to Use, Best Customer Service Ever

Working for a company of 200 employees internationally can make reporting and knowing where my employees are at any given time difficult. The fact that I can forward Lola flights and hotels that were booked outside of their website for a Live Map of where anyone is at any time and have the reporting to help us calculate our actual travel expenses is absolutely magnificent!


Traduire avec Google Translate
Laura B.

Lola makes booking travel easy!

Lola has been great! Booking travel is a timely process but having everything basically in one portal that is easy to use has made it easier than I thought it could be. I truly appreciate these people and this program - it has made my job much easier!!


Traduire avec Google Translate
Josh W.

Good product and value


Traduire avec Google Translate
Lucy W.

Their support is top notch!

It has helped to take the stress out of looking for travel options and needing to get reimbursed for tickets. The added bonus of having their team on standby in case anything goes wrong is a big weight off my shoulders too!


Traduire avec Google Translate
Chad B.

Customer Service is Key when traveling

I travel a lot for my business and We started using Lola on Jan 1st. Lets just say they blow every travel agency out of the water. Their customer service is amazing. No matter time of day or night week days or weekends they are amazing.

One instance, is a flight was over sold I had a confirmed ticket but once it was over sold the flight company first asked me if I would be willing to catch a flight the next morning. When I told them I could not they told me I did not have a choice. Since I am a bigger person and cannot fit in the seat with the arms down they told me I was not getting on the flight. I called Lola to see what we could do. I had to be at a customer site the next morning at 7:00 am and the flight did not get in until 8:30 am and was an hour drive to the customer. So I had to go that night. Keep in mind this was on St. Patty's day.

Lola went out of their way to get me on a flight. Since there was not another option they purchased me a first class ticket on their dime, and because of that allowed me to get to my customer on time.

Customer service at its best when they do anything to help you out.


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Heather B.
Secteur d'activité: Musique
Taille de l'entreprise: 51-200 employés
Traduire en français
Traduire en français

Super Easy to Use, Best Customer Service Ever

Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
Publié le 11/03/2020
Provenance de l'avis : Capterra

Working for a company of 200 employees internationally can make reporting and knowing where my employees are at any given time difficult. The fact that I can forward Lola flights and hotels that were booked outside of their website for a Live Map of where anyone is at any time and have the reporting to help us calculate our actual travel expenses is absolutely magnificent!

Avantages

The customer service. Everything about them is absolutely wonderful; every single person has been super kind and eager to help. Not having to call airlines to make changes is life-saving. The reporting and the maps of where everyone is at any given time is absolutely wonderful as it enables us to know if we have any employees in a specific area should I crisis occur. I also quite enjoy being able to bundle the trips, as I often book many people for the same trip, and being able to create Trips in Lola to keep it all organized is so much nicer than dealing with 10+ separate flight and hotel bookings! Also, the ability to add loyalty programs in order to easily get travel rewards is fantastic as well!

Inconvénients

Occasionally some airlines are cheaper when directly booked from their website. Sometimes the website is a little slow when searching. I would love to be able to mix airlines when booking round trip or multi-flights, and I think it would be great if we could book for more than one person at a time.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Laura B.
Secteur d'activité: Production audiovisuelle
Taille de l'entreprise: 201-500 employés
Traduire en français
Traduire en français

Lola makes booking travel easy!

Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
Publié le 24/05/2019
Provenance de l'avis : Capterra

Lola has been great! Booking travel is a timely process but having everything basically in one portal that is easy to use has made it easier than I thought it could be. I truly appreciate these people and this program - it has made my job much easier!!

Avantages

I like that the software is user friendly and you dont have to be super tech saavy to navigate it! The 24/7 concierge service has legit been a life saver and is definitely worth the price of this portal by ITSELF. They answer in a timely fashion and are able to help solve any last minute issues or unforseen events with ease and grace. They make my job a lot easier and less stressful for travel - it is so appreciated!!

Inconvénients

Rental car bookings just became available which is great but I requested someone to schedule a time to go over this part of the portal with me and I still havent heard back. I am unsure of how this new addition will work with our corporate accounts set up with direct billing.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 9.0/10

Josh W.
Secteur d'activité: Comptabilité
Taille de l'entreprise: 51-200 employés
Traduire en français
Traduire en français

Good product and value

Logiciel utilisé tous les mois pendant 1 à 5 mois
Publié le 12/06/2019
Provenance de l'avis : Capterra

Avantages

The app makes it simple and easy to book and organize travel for teams

Inconvénients

When searching there are some bugs with the filters that make it difficult to find what you’re looking for and takes longer

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation

Probabilité de recommander le produit: 7.0/10

Lucy W.
Secteur d'activité: Internet
Taille de l'entreprise: 201-500 employés
Traduire en français
Traduire en français

Their support is top notch!

Logiciel utilisé Autre pendant plus d'un an
Publié le 07/06/2019
Provenance de l'avis : Capterra

It has helped to take the stress out of looking for travel options and needing to get reimbursed for tickets. The added bonus of having their team on standby in case anything goes wrong is a big weight off my shoulders too!

Avantages

Their support is awesome, and it was great to have someone to turn to when flights got delayed. Sadly, they couldn’t help me with checking in (I would’ve done it myself anyway) or booking me on a new flight when I missed my connection because of the weird relationship between British Airways and American Airlines. But the woman on support tried her best and was super helpful telling me where I needed to go to rebook and which flights had availability. She gave me the info I needed to rebook on a flight that was only a few hours away instead of 12 hours away.

Inconvénients

I did find it odd that I had no access to an itinerary or any e-ticket #s, so when it did come to check in, I had no reference that worked. I had to log in to the AA website to retrieve my booking ref.
I also find the search a little buggy sometimes and I'd love to have access to the iPhone app from the UK.

Note détaillée

Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 9.0/10

Chad B.
Secteur d'activité: Logiciels
Taille de l'entreprise: 51-200 employés
Traduire en français
Traduire en français

Customer Service is Key when traveling

Logiciel utilisé tous les mois pendant 6 à 12 mois
Publié le 02/04/2019
Provenance de l'avis : Capterra

I travel a lot for my business and We started using Lola on Jan 1st. Lets just say they blow every travel agency out of the water. Their customer service is amazing. No matter time of day or night week days or weekends they are amazing.

One instance, is a flight was over sold I had a confirmed ticket but once it was over sold the flight company first asked me if I would be willing to catch a flight the next morning. When I told them I could not they told me I did not have a choice. Since I am a bigger person and cannot fit in the seat with the arms down they told me I was not getting on the flight. I called Lola to see what we could do. I had to be at a customer site the next morning at 7:00 am and the flight did not get in until 8:30 am and was an hour drive to the customer. So I had to go that night. Keep in mind this was on St. Patty's day.

Lola went out of their way to get me on a flight. Since there was not another option they purchased me a first class ticket on their dime, and because of that allowed me to get to my customer on time.

Customer service at its best when they do anything to help you out.

Avantages

Easy of use, very easy to book, chat for customer service, customer service as a whole is amazing.

Inconvénients

Nothing, I have not found one thing I did not like about this software or this company

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Recommandation utilisateur
9,4/10
Basé sur 61 avis utilisateurs
Comparatif des alternatives : recommandation utilisateur
Comparer avec les alternatives

Lola - Prix

Lola - Prix

À partir de
0,00 $US/mois
Essai gratuit
Gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix
Rapport qualité-prix
4,9/5
Basé sur 61 avis utilisateurs
Comparatif des alternatives : rapport qualité-prix
Comparer avec les alternatives

Lola - Fonctionnalités

Lola - Fonctionnalités

API
Booking Management
Facturation
Gestion de la disponibilité
Gestion des calendriers
Gestion des canaux
Gestion des factures
Gestion des prix
Gestion des promotions
Gestion des remises
Gestion des réservations
Gestion des stocks
Intégration de tiers
Intégration des réservations en ligne
Notifications automatiques
Paiements électroniques
Rapports et statistiques
Réservation de chambres
Tableau de bord d'activités
Traitement des cartes de crédit
Fonctionnalités
4,6/5
Basé sur 61 avis utilisateurs
Comparatif des alternatives : note sur les fonctionnalités
Comparer avec les alternatives

Catégories

Lola - FAQ

Lola - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Lola.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Lola ?

Types de licences disponibles pour Lola :

À partir de: 0,00 $US/mois

Type de licence: Gratuit, Abonnement

Essai gratuit: Disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel Lola ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de Lola.

Q. Qui utilise Lola ?

Utilisateurs habituels du logiciel Lola :

PME, Entreprises de taille moyenne

Q. Dans quelles langues Lola est-il disponible ?

Langues dans lesquelles Lola est disponible :

anglais

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Lola ?

Types de licences disponibles pour Lola:

Gratuit, Abonnement

Q. Lola prend-il en charge les appareils mobiles ?

Appareils pris en charge par Lola :

Android, iPhone, iPad

Q. Avec quelles applications Lola peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à Lola :

Blissfully, Expensify, Okta, QuickBooks Online

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Lola ?

Ressources d'aide disponibles pour Lola :

Support téléphonique, Support en ligne, Base de connaissances, Tutoriels vidéo