PrintVis

PrintVis
En savoir plus sur PrintVis
PrintVis est une solution ERP (planification des ressources d'entreprise) et MIS (gestion des systèmes d'information) conçue pour aider les entreprises de taille moyenne du secteur de l'impression à gérer l'ensemble du cycle de vie de l'impression, de la génération de devis à la réalisation des ordres de travail. Basé sur Microsoft Dynamics 365, le logiciel permet aux utilisateurs de suivre les processus d'entreposage, d'achat, de facturation et d'impression.
Les principales fonctionnalités de PrintVis comprennent l'estimation de reliure, l'impression commerciale, la gestion des remises, l'évaluation des options de production et l'imposition la mieux adaptée. Son module d'atelier permet aux équipes de production de stocker des informations dans un référentiel unifié et de partager les dernières instructions de production pour accroître l'efficacité opérationnelle. La plateforme est fournie avec une fonctionnalité de gestion de cas, qui permet aux membres du personnel d'obtenir une présentation des cas en affichant des informations détaillées sur l'historique des travaux, les dates de livraison, les échéances, etc.
PrintVis peut également être déployé dans un environnement sur site et intégré à des systèmes web to print tiers et MS Office. Les entreprises peuvent définir des règles commerciales, gérer les exigences juridiques, résoudre les problèmes de change, générer des rapports personnalisés spécifiques à l'entreprise et distribuer des résultats de rapport par e-mail, ce qui permet aux investisseurs de rester informés des dernières activités financières.
Images





PrintVis ne vous convainc pas tout à fait ?
Comparer avec une alternative populaire
À partir de
Prix
Fonctionnalités
Intégrations
Simplicité d’utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
Alternatives
Avanti

Clarity Software

shopVOX

Ordant

Avis
Vous avez déjà PrintVis ?
Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.
- Secteur d'activité : Impression
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Web Printer Highly Recommends PrintVis
Publié le 02/05/2023
Avantages
Extremely robust. Can be customized to any printers needs.
Inconvénients
The system is not extremely user friendly, however I have found that more simple systems usually have limitations. PV has little to no limitations. If you can imagine it, you can build it. The license's are way more complicated than it needs to be.
Alternatives envisagées
AvantiPourquoi choisir PrintVis
1) Its a microsoft product.2) Its in the cloud.3) It has accounting / financials built in. 4) Its robust, very robust. 5) Connects with other microsoft products.- Secteur d'activité : Impression
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
PrintVis 2018 - Hemlock Feedback
Publié le 14/09/2020
We have not completely solved the integration with imposition software. We consider that a key...
We have not completely solved the integration with imposition software. We consider that a key feature that has been problematic to get working reliably.
We are working on integration to web stores and have found the support for this lacking.
Avantages
The software is one complete and consistent package from the start of a quote to the final invoice and financials.
The transparency of calculations and costing within cases makes the software trustworthy and reliable and well as easy to adjust to get the results you wish.
Inconvénients
The resulting job ticket is clunky and outdated compared to the rest of the software.
The user interface is too plain and could use more creativity to make it more user friendly.
Réponse de PrintVis
Dear Stan,
Thank you for taking the time to share your thoughts on PrintVis, and in particular your comment about ownership and longevity. As you know, PrintVis has been undergoing constant development within the Microsoft Dynamics environment for over 20 years and we are always striving to improve the system. Feedback from established and respected companies such as yours has been and will remain a key component of that effort. When we say that PrintVis is a complete solution you'll never outgrow, we mean it. Thanks again - and we look forward to many decades of mutual prosperity with Hemlock.
- Secteur d'activité : Impression
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé Autre pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 6.0 /10
Challenges
Publié le 02/09/2020
Right now, awful. Planning to change reseller to have an improved experience.
Right now, awful. Planning to change reseller to have an improved experience.
Avantages
There is extensive features within the program to meet with our internal needs except that we have a terrible reseller who's knowledge base was very limited and lack the resources - couldn't deliver on promises.
Inconvénients
Very difficult to train and implement - the methodology was cumbersome, awkward, too many moving parts. The issues could be the reseller abilities and resources.
Réponse de PrintVis
Dear Robert,
Thank you for your considered response and for taking the time to share your thoughts on PrintVis. We are always working to improve the strength of our Partner/Reseller network, and the subsequent quality of experience and ultimate success for our end customers. We take your concerns about support and training very seriously. ERP implementations vary greatly in scale and scope and, unfortunately, they don't all go smoothly as planned the first go-round. We'll be reaching out to you to determine a solution that will get things on a good track. Again, we truly appreciate your feedback.
- Secteur d'activité : Emballage et conteneurs
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Cello-Wrap Review
Publié le 14/10/2022
Very good, exceptional people and support. They have taken many suggestions to improve the system....
Very good, exceptional people and support. They have taken many suggestions to improve the system. Very good base system, and will be easy to support multiple sites. People wil WyePrint are first class.
Major improvements needed to inventory management, job costing and scheduling.
Avantages
Cloud based, nearly every screen and report can be dumped to excel.
Cost.
Ease of use.
Browser interface so that multiple instances can be open at one time is AWESOME.
Inconvénients
Job costing and reports are horrible.
Job costing doesn't flex therefore making all analysis skewed.
Scheduling doesn't auto move jobs based on late/early status or have flags to indicate material or previous steps incomplete.
Cannot move raw material or FG locations via bar code scanning.
No pallet tracking - have to use third party to use a license plate which is not integrated to the lots.
Very poor shop floor interface and processing.
Réponse de PrintVis
Dear Hugh,
Thanks so much for taking the time to share your thoughts on PrintVis and Microsoft Dynamics 365 Business Central, your feedback is greatly appreciated. As you mention, we are always looking for suggestions on how to improve the system, both from our end customers and their managing partners.
With Microsoft's reliable, biannual release strategy, it's much easier for us to maintain our direction of continuous improvement and bring both new and improved functionality to the PrintVis areas of the system.
Your feedback on our partners at WYE Print is also wonderful to see - we look forward to a long and successful relationship with you!
Kind regards,
The PrintVis Team
- Secteur d'activité : Design graphique
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 6.0 /10
Printvis review
Publié le 03/09/2020
Avantages
We like the flexability in the system that allow us to make the setup for our needs. We have a wide organisation with different needs and Printvis covers them all
Inconvénients
For simple jobs the system is still quite complex and the users need a high level of knowledge
Réponse de PrintVis
Dear Jessica,
Thank you for taking the time to share your thoughts on the PrintVis system. We appreciate your feedback and hope that the user experience for you and your team will continue to improve and better serve your daily operations!
PrintVis - FAQ
Voici quelques-unes des questions fréquentes sur PrintVis.Q. Quels sont les types de licence disponibles pour PrintVis ?
Types de licences disponibles pour PrintVis :
- À partir de : 60,00 $US/mois
- Type de licence : Abonnement
- Version d’essai gratuite : Disponible
Q. Qui utilise PrintVis ?
Utilisateurs habituels du logiciel PrintVis :
Auto-entrepreneur, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1 000
Q. Dans quelles langues PrintVis est-il disponible ?
Langues dans lesquelles PrintVis est disponible :
allemand, anglais, danois, espagnol, français, italien, norvégien, néerlandais, suédois
Q. PrintVis prend-il en charge les appareils mobiles ?
Appareils pris en charge par PrintVis :
Q. Avec quelles applications PrintVis peut-il s'intégrer ?
Applications s'intégrant à PrintVis :
Apogee, PRINERGY, Papyrus
Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour PrintVis ?
Ressources d'aide disponibles pour PrintVis :
Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique
Catégories connexes
Consultez toutes les catégories de logiciels trouvées pour PrintVis.