Aloha

Solution de gestion de restaurant et EPOS pour les entreprises

4,2 /5 (51 avis) Donnez votre avis !

Aloha - Présentation

Description du logiciel Aloha

Aloha est une solution d'EPOS (point de vente électronique) basée sur le cloud conçue pour aider les bars et les restaurants à gérer l'intégralité du cycle de vie de l'entreprise, y compris les réservations, les plans de sièges, les services à la table, les listes de personnel, les paiements, etc. La plateforme permet aux gestionnaires de créer des plans d'étage personnalisés en utilisant des mises à jour en temps réel sur les temps d'attente et la capacité de table disponible.

Aloha est fourni avec un système d'automatisation de la cuisine, qui permet aux utilisateurs de gérer les tours de table, les heures de commande, la qualité des aliments, les affichages de menu et de recettes et les commandes personnalisées. Les fonctionnalités incluent l'analyse descendante, la prévision des ventes, l'exportation de données de paie, la communication avec les fournisseurs, la prévention de la fraude, les recommandations automatisées, etc. Le système de gestion des stocks fournit une numérisation des étiquettes de codes-barres, ce qui permet aux utilisateurs de suivre les niveaux de stock, d'identifier les variances de coûts et de surveiller les éléments manquants. De plus, la solution permet aux responsables d'organiser des campagnes marketing personnalisées avec des invitations par e-mail et SMS, des récompenses, des remises et des cartes-cadeaux sur plusieurs sites.

Aloha comprend un outil de reporting en temps réel qui permet aux utilisateurs de surveiller les opinions des clients, le statut de l'inventaire et les mentions sur les réseaux sociaux via des notifications en temps réel. La plateforme s'intègre également à divers fournisseurs de cartes de crédit tels que GlobalPayments, HSBC, Barclaycard et Mastercard pour faciliter le traitement des cartes de crédit et de débit.

Aloha - Présentation

Prix

À partir de
N/A

Types de licence

Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

Aloha - Fonctionnalités

Appareils
Pour quelle entreprise ?
TPE PME GE
Disponible dans les pays suivants
États-Unis
Langues
anglais

Media

419615
419616
589697
Aloha video Capture d'écran pour Aloha : Aloha group maintenance Capture d'écran pour Aloha : Aloha dashboard Capture d'écran pour Aloha : Aloha item maintenance

Aloha - Avis

Note globale
4,2
/
5
Excellent
24

Très bien
20

Moyen
4

Médiocre
0

Mauvais
3

Rapport qualité-prix
3,6
Fonctionnalités
3,9
Simplicité d'utilisation
4,2
Support client
3,5
86% des utilisateurs recommandent cette application
Justyna K.

Like the table layout on the screen

For managers great tool to keep track of all the comps voids labor and etc.


Traduire avec Google Translate
Brian H.

Make your F&B ePOS work for you the easy way

Put it this way: when I would go to interview here and there for management positions in restaurants, one of the first things I'd do is steal a quick glance around to see what ePOS was in use. When I would see Aloha, it was an immediate sense of relief. They are just so easy to learn and use. So much so that I dare say it will still help you save money even if you are replacing an old, paid-off system that did get the job done (kind of). For example, I cannot tell you how many nights I have spent, exhausted after a crazy shift with a arbitrary ePOS and a crying server or bartender because their checkout got butchered by some mistake, then the attempted "fix" didn't have the intended effect, then the fix to fix the fix went haywire - that won't happen anymore. Aloha will simply the process for your staff = reduced training hours, far fewer incorrect orders sent to the kitchen, less servers running to the expo to rattle off what they "actually meant" when they tried to use archaic codes to modify an item, less food coming back to the kitchen because it isn't right, easy checkout that does fabulous things like letting an admin level user undo things like erroneously split tables or incorrect payments assigned to incorrect seat numbers, and I haven't even gotten to it's back-of-the-house superiority. You can get any report generated to show you just about any piece of information you would like about your business, as the system is easily customizable for your needs.


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Elizabeth H.

Behind the times


Traduire avec Google Translate
William K.

A good product that did not keep up with the times

We us Aloha for Point of sale at a restaurant. Our biggest problem, is that we can't do basic necessary upgrades like accept chip reader credit cards, or online ordering. Our server software is not compatible without windows 10 and windows 97 is out of date.


Traduire avec Google Translate
Kelly M.

The easiest Point of Sale System of them all to learn and use.

What is there not to like about software created for staff of all levels of experience. In previous places of employment, I had worked with the point of sale systems that were so intricate that it took me weeks to fully master all of the features to its operation, so I was a bit worried that Aloha would turn out to be another one of those. Little did I know that this would be the software that made me into the confident server I am today.


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Justyna K.
Secteur d'activité: Produits alimentaires
Taille de l'entreprise: 10 001+ employés
Traduire en français

Like the table layout on the screen

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 18/03/2020
Provenance de l'avis : Capterra

For managers great tool to keep track of all the comps voids labor and etc.

Avantages

So much easier than micros. Dummy proof for new servers. Easy for servers to navigate.

Inconvénients

Credits cards system from time to time goes down. Customer service hard to reach in the timely manner.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Brian H.
Secteur d'activité: Enseignement supérieur
Taille de l'entreprise: 10 001+ employés
Traduire en français

Make your F&B ePOS work for you the easy way

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 27/06/2019
Provenance de l'avis : Capterra

Put it this way: when I would go to interview here and there for management positions in restaurants, one of the first things I'd do is steal a quick glance around to see what ePOS was in use. When I would see Aloha, it was an immediate sense of relief. They are just so easy to learn and use. So much so that I dare say it will still help you save money even if you are replacing an old, paid-off system that did get the job done (kind of). For example, I cannot tell you how many nights I have spent, exhausted after a crazy shift with a arbitrary ePOS and a crying server or bartender because their checkout got butchered by some mistake, then the attempted "fix" didn't have the intended effect, then the fix to fix the fix went haywire - that won't happen anymore. Aloha will simply the process for your staff = reduced training hours, far fewer incorrect orders sent to the kitchen, less servers running to the expo to rattle off what they "actually meant" when they tried to use archaic codes to modify an item, less food coming back to the kitchen because it isn't right, easy checkout that does fabulous things like letting an admin level user undo things like erroneously split tables or incorrect payments assigned to incorrect seat numbers, and I haven't even gotten to it's back-of-the-house superiority. You can get any report generated to show you just about any piece of information you would like about your business, as the system is easily customizable for your needs.

Avantages

I have worked in restaurant management across the world, and have encountered various ePOS systems that do the job but that's about it. Aloha is not one of those. You could quit literally sit someone down in front of it and in 5 minutes they'll know the basics, 10 minutes they will be able to enter more complex orders and complex checkouts (e.g. split checks, etc.), and in 30 minutes they could be capable of programming your entire business into it from scratch and running any report you could want. A la iPhone. It really is that simple to use.

Inconvénients

Like any computer, terminals can sometimes get glitchy and must be rebooted, but impatient folk servers and managers alike may start thumping on the screen with their pens, fingernails, etc, and after awhile it will take a toll on the touchscreen. But I've experienced this in $10mln/yr volume restaurants when they are under heavy use, not $2mln/yr volume businesses.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Elizabeth H.
Secteur d'activité: Hôtellerie
Taille de l'entreprise: 51-200 employés
Traduire en français

Behind the times

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 13/11/2019
Provenance de l'avis : Capterra

Avantages

Aloha was great in the late 00's when it was the most advanced POS system around. It has detailed reporting and is widely known in the hospitality industry

Inconvénients

It is not cloud based. Your computer goes down, god speed! The reports are clunky and hard to define if you want to drill down.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 2.0/10

William K.
Secteur d'activité: Restaurants
Taille de l'entreprise: 13-50 employés
Traduire en français

A good product that did not keep up with the times

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 09/06/2020
Provenance de l'avis : Capterra

We us Aloha for Point of sale at a restaurant. Our biggest problem, is that we can't do basic necessary upgrades like accept chip reader credit cards, or online ordering. Our server software is not compatible without windows 10 and windows 97 is out of date.

Avantages

The front of house interface is relatively easy to use. Quick and easy to navigate. The back of the house component is moderately easy to use and change.

Inconvénients

The problem with this platform, is that because of its design, it can not keep up with regulatory or technological advancements. It was a major outlay financially, and because ti is not flexible, it can not be brought up to date, it needs to be replaced.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 3.0/10

Kelly M.
Secteur d'activité: Produits alimentaires
Taille de l'entreprise: 10 001+ employés
Traduire en français

The easiest Point of Sale System of them all to learn and use.

Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
Publié le 10/06/2020
Provenance de l'avis : Capterra

What is there not to like about software created for staff of all levels of experience. In previous places of employment, I had worked with the point of sale systems that were so intricate that it took me weeks to fully master all of the features to its operation, so I was a bit worried that Aloha would turn out to be another one of those. Little did I know that this would be the software that made me into the confident server I am today.

Avantages

The Aloha POS System was by far the easiest software I have encountered throughout my work experience in the Food & Beverage Industry. The interface of the actual system itself that I used to enter customer orders into had everything right in front of your eyes on the main page of the screen, which allowed me to enter my orders quickly and accurately. This layout also helped me manage several customers tabs at once without having to jump through several hurdles to do so. Anytime an order needed a modification last minute, I was able to get the system to help in time.

Inconvénients

There were honestly no features in this software that I came across and questioned its purpose or use. Everything has a place and where that place happens to be just makes sense for the establishment that it is attached to.

Note détaillée

Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 6.0/10

Recommandation utilisateur
7,3/10
Basé sur 51 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : recommandation utilisateur
Comparer avec les alternatives

Aloha - Prix

Aloha - Prix

À partir de
N/A
Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix
Rapport qualité-prix
3,6/5
Basé sur 51 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : rapport qualité-prix
Comparer avec les alternatives

Aloha - Fonctionnalités

Aloha - Fonctionnalités

API
Base de données de clients
Carte de fidélité
Emplacements multiples
Facturation
Gestion des commandes
Gestion des employés
Gestion des promotions
Gestion des remises
Gestion des stocks
Historique des clients
Intégration de tiers
Notifications automatiques
Point de vente
Rapports et statistiques
Rapports sur les ventes
Suivi de l'inventaire
Système de cartes cadeaux
Tableau de bord d'activités
Traitement des cartes de crédit
Fonctionnalités
3,9/5
Basé sur 51 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : note sur les fonctionnalités
Comparer avec les alternatives

Catégories

Aloha - FAQ

Aloha - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Aloha.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Aloha ?

Types de licences disponibles pour Aloha :

Type de licence: Abonnement

Essai gratuit: Non disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel Aloha ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de Aloha.

Q. Qui utilise Aloha ?

Utilisateurs habituels du logiciel Aloha :

PME, Grandes entreprises, Entreprises de taille moyenne

Q. Dans quelles langues Aloha est-il disponible ?

Langues dans lesquelles Aloha est disponible :

anglais

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Aloha ?

Types de licences disponibles pour Aloha:

Abonnement

Q. Aloha prend-il en charge les appareils mobiles ?

Nous n'avons pas d'informations sur les appareils pris en charge par Aloha.

Q. Avec quelles applications Aloha peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à Aloha :

Horeko, PeopleVine, SevenRooms

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Aloha ?

Ressources d'aide disponibles pour Aloha :

Support téléphonique, Support en ligne