Talkwalker
Talkwalker
En savoir plus sur Talkwalker
Talkwalker est une plateforme cloud d'analyse et de réseaux sociaux qui aide les entreprises à écouter les réseaux sociaux et à faire du marketing d'influence. Les principales fonctionnalités incluent les communications d'équipe, la gestion des canaux, l'analyse de contenu, les alertes automatisées et l'intelligence des données.
La plateforme Talkwalker est fournie avec un outil d'analyse des sentiments basé sur l'IA (intelligence artificielle), qui peut interpréter les émotions humaines dans les mentions de la marque dans les contenus en ligne, imprimés, sociaux, radio et télévisés. Les responsables de marque peuvent suivre les discussions sur les forums en ligne, recevoir des alertes pour les activités inhabituelles, accéder aux graphiques de prédiction des tendances et répondre aux commentaires en temps réel.
Avec Talkwalker, les équipes peuvent analyser la portée, l'engagement et les scores de tendance des publications en plus de comparer les performances des médias acquis et possédés. De plus, le tableau de bord unifié affiche les mentions de marque, la portée et les métriques d'engagement, ainsi que des widgets d'histoires, ce qui permet aux administrateurs de suivre les concurrents et de surveiller les performances des campagnes.
Talkwalker aide les entreprises à organiser, suivre et optimiser les flux de travail et les campagnes des influenceurs. Les utilisateurs peuvent identifier les influenceurs pertinents à partir d'une base de données centralisée et comparer le retour sur investissement de chaque influenceur avec des métriques détaillées. La fonctionnalité de reconnaissance vidéo de Talkwalker aide les agences à évaluer l'exposition de la marque en détectant les logos, les scènes et les objets de la marque à partir d'une base de données sectorielle.
Images
Talkwalker ne vous convainc pas tout à fait ?
Comparer avec une alternative populaire
À partir de
Prix
Fonctionnalités
Intégrations
Simplicité d’utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
Alternatives
Brandwatch
Meltwater
BuzzSumo
Hootsuite
Avis
Vous avez déjà Talkwalker ?
Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.
- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
Excellent product for the analysis and monitoring of social networks
Publié le 03/03/2021
This software provides us with all the data and indicators we need, it allows us to have a better...
This software provides us with all the data and indicators we need, it allows us to have a better perspective, it also offers me a very complete review on multiple topics, it has been very useful for our team when receiving information about our brand, now we have the possibility to access to different results and queries, it offers us faster reaction times, helps us in many useful ideas.
Avantages
It is an excellent tool for segmenting the audience, it offers an excellent system, the dashboard and reports are good too, it is very useful when it comes to campaign analysis, I can also use it for a variety of different auditory use cases, it also provides a large number of innovative functions, its reports can be customized and sent by email, it allows you to follow your communication campaigns and analyze the results, it also allows complex queries and sophisticated analyzes, the device is very intuitive and well designed.
Inconvénients
It is a very good and useful tool for strategies in social networks, I have nothing bad to mention about Talkwalker, its performance is very correct and it fulfills its functions correctly.
- Secteur d'activité : Marketing et publicité
- Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Talkwalker - a fast & easy to use social media monitoring tool
Publié le 05/02/2022
It is easy to use. Its a great step for me upgrading myself from social studio to talkwalker and i...
It is easy to use. Its a great step for me upgrading myself from social studio to talkwalker and i dont regret it
Avantages
Fast, easy to use, super helpful managing the sentiment, super cool in widgets and reporting, cool features like sending emails to users and crisis monitoring...all of these things are super cool
Inconvénients
its limitation that it can only be used as a social media listening tool & that its not a unified solution which can have not just sentiment but advertising spends & content management included as well
- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 6.0 /10
Talkwalker- Though presentation is good but poor data minning capacity
Publié le 18/08/2019
Not so much satisfied but it helped me in better visualization of data and help me understanding...
Not so much satisfied but it helped me in better visualization of data and help me understanding more metrics of analytics. But the overall experience is not so good
Avantages
It has lots of filters which give us many choices to make our data more specific and precise. Apart from this it visualization is awesome and that makes it very cool to use as we have everything on screen whatever we need. It is quite easy to use and query formation is also good. But the most important thing is that it has a separate dashboard thing in it which helps to segregate multiple clients.
Inconvénients
Data mining is very poor and sentiment tagging is also very poor. No when can trust in its data as it could be wrong. Second thing is that it shows different data on the dashboard and when we download it then data count become different
Alternatives envisagées
MeltwaterPourquoi choisir Talkwalker
It was an organizational decision but Sysomos in its last part of subscriptions was making too many mistakes like data inefficiency and server problems- Secteur d'activité : Marketing et publicité
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 6.0 /10
Web listening made simple (but with limits)
Publié le 05/12/2020
We use it in our agency to track the brand names of some clients and to discover trends and topics...
We use it in our agency to track the brand names of some clients and to discover trends and topics around certain brands or products.
Avantages
I like the very user friendly interface: it's simple to browse through its functions and features. Help pages are comprehensive and useful. Support is great: whenever you have doubts or problems, they are available to help you find the best solution to your needs (mail, phone, virtual meeting). It can scan many web properties (websites, blogs, forums, most social media) for keywords or hashtags. Keyword creation is quite easy, also for very complex "constructions" (with many operators letting you build any kind of expression). It is a bit pricy, but when compared to similar platforms it turns out that it's one of the cheapest.
Inconvénients
Listening is very limited on Facebook and Instagram (because Facebook limits what's passed through its APIs, after privacy concerns of the past years). Automatic analysis of the sentiment of the mentions is not totally satisfying, requiring a lot of manual work to correct the platform suggestions. There is no analysis of the profiles who mention your keywords. In the end, it's very useful to track possible "crisis events", but it's not very useful if you want to analyze how certain topics or brands are treated on the web, to understand what people talk about and where this occurs.
- Secteur d'activité : Marketing et publicité
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
The sky's the limit!
Publié le 25/07/2019
Avantages
Talkwalker is incredibly customizable. Once you've had a proper demo/training on this tool, honestly the sky is the limit with what you can do. I really enjoy using this product for social monitoring purposes and pulling data to build reports. It is a lot more accurate than other similar tools out there (that I have used) especially when calculating social sentiment. You can also build customized reports right on the platform or email reports!
Inconvénients
The tool isn't the most intuitive or user-friendly, but with a proper training you will quickly learn how to use it. There is just soooo much you can use this tool for! I would say you need to be pretty familiar with boolean queries as it functions mostly on that.
Talkwalker - FAQ
Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Talkwalker.Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Talkwalker ?
Types de licences disponibles pour Talkwalker :
- À partir de : 9 600,00 $US/année
- Type de licence : Version gratuite, Abonnement
- Version d’essai gratuite : Disponible
Q. Qui utilise Talkwalker ?
Utilisateurs habituels du logiciel Talkwalker :
201–500, 501–1 000, 1 001–5 000
Q. Dans quelles langues Talkwalker est-il disponible ?
Langues dans lesquelles Talkwalker est disponible :
allemand, anglais, espagnol, français, italien, japonais, portugais
Q. Talkwalker prend-il en charge les appareils mobiles ?
Appareils pris en charge par Talkwalker :
Q. Avec quelles applications Talkwalker peut-il s'intégrer ?
Applications s'intégrant à Talkwalker :
Google Analytics 360, Hootsuite, Meta for Business, Tableau, Twitter/X
Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Talkwalker ?
Ressources d'aide disponibles pour Talkwalker :
Service client/e-mail, Base de connaissances, Support téléphonique, Chat
Catégories connexes
Consultez toutes les catégories de logiciels trouvées pour Talkwalker.