Quickbooks Point of Sale

Logiciel de point de vente pour les sociétés gérant un ou plusieurs magasins

En savoir plus sur Quickbooks Point of Sale

QuickBooks Point of Sale est un logiciel de PDV (point de vente) sous Windows qui aide les entreprises des secteurs de l'habillement, des articles de sport, de l'ameublement et d'autres commerces de détail à rationaliser leurs opérations liées au suivi des stocks, à la gestion des flux de travail, aux remises, etc., le tout sur une plateforme centralisée. La solution permet au personnel d'effectuer le suivi des achats, du travail et des commandes et de mettre à jour automatiquement les niveaux d'inventaire.

QuickBooks Point of Sale permet aux superviseurs de configurer et de distribuer des tarifs spéciaux, des remises, des cartes-cadeaux, des promotions et des crédits en magasin, favorisant ainsi la fidélité et la fidélisation des clients. Les responsables peuvent suivre la présence des employés et configurer des commissions sur les ventes en fonction des besoins de l'activité. Les administrateurs peuvent configurer des rôles et permissions utilisateur, empêchant certains utilisateurs d'ajouter, de modifier ou de supprimer des informations. Le système permet également aux employés de capturer automatiquement les détails de livraison et de créer des listes de diffusion et des étiquettes d'expédition.

QuickBooks Point of Sale permet aux utilisateurs d'importer des fichiers clients et des informations sur les fournisseurs dans plusieurs formats de fichiers, y compris Excel et Word. Les chefs d'équipe peuvent générer des rapports pour obtenir des données spécifiques sur le stock en magasin, des informations sur les ventes et le comportement d'achat des clients.

Options de tarification dès :

Non fourni par l'éditeur

  • Version gratuite
  • Essai gratuit
  • Abonnement

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Clients types

  • Auto-entrepreneurs
  • Petites entreprises (de 2 à 50 employés)
  • Moyennes entreprises (de 51 à 500 employés)
  • Grandes entreprises (500 employés minimum)

Déploiement

  • Basé sur le cloud
  • Sur site

Disponible dans les pays suivants

États-Unis

Langues

anglais

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Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour Quickbooks Point of Sale : 71

  • Accès mobile
  • Alertes/Notifications
  • Analyse de l'évolution des ventes
  • Audit de l'inventaire
  • Automatisation des commandes
  • Automatisation du marketing
  • Bons de commande
  • CRM
  • Caisse pour détaillant
  • Carte de fidélité
  • Comptes clients
  • Consignations
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Emplacements multiples
  • Fonctions pour vente au détail
  • Gestion d'entrepôt
  • Gestion de l'e-commerce
  • Gestion de la vente au détail
  • Gestion des articles mis de côté
  • Gestion des bons de commande
  • Gestion des cartes cadeaux
  • Gestion des commandes
  • Gestion des commissions
  • Gestion des employés
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des grossistes
  • Gestion des marchandises
  • Gestion des prix
  • Gestion des prix et des marges
  • Gestion des promotions
  • Gestion des remises
  • Gestion des renouvellements de commande
  • Gestion des retours
  • Gestion des reçus
  • Gestion des récompenses
  • Gestion des stocks
  • Gestion des stocks
  • Gestion des stocks de la vente au détail
  • Gestion des stocks pour la fabrication
  • Gestion multicanal
  • Historique des clients
  • Identification des produits
  • Importation et exportation de données
  • Impression d'étiquettes
  • Intégration comptable
  • Kitting
  • Lecture de codes-barres et de tickets
  • Optimisation des stocks
  • Paiements électroniques
  • Point de vente (PDV)
  • Prise en charge de plusieurs magasins
  • Prévision
  • Rapports de ventes
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Recherche/Filtre
  • Réapprovisionnement
  • Suivi de l'inventaire
  • Suivi des coûts
  • Suivi des retours
  • Suivi des réparations
  • Synchronisation de données
  • Traitement des cartes de crédit
  • Traitement des paiements
  • VMI (vendor managed inventory)
  • Vente par correspondance
  • e-mail marketing
  • Écran tactile

Alternatives

QuickBooks Desktop Pro

4,3
Alternative n° 1 à Quickbooks Point of Sale
QuickBooks Desktop Pro automates billing and invoicing in addition to work orders. Users can link bank accounts, define...

NCR Counterpoint

4,4
Alternative n° 2 à Quickbooks Point of Sale
NCR Counterpoint is an all-in-one retail management system (RMS) designed for specialty retailers in a range of...

Stripe

4,7
Alternative n° 3 à Quickbooks Point of Sale
Stripe est un outil de traitement des paiements en ligne pour les entreprises Internet. Stripe gère tout, y compris le...

Shopify

4,5
Alternative n° 4 à Quickbooks Point of Sale
Shopify vous apporte tout ce dont vous avez besoin pour créer un magasin en ligne. Les sites marchands ont une bande...

Avis

Note globale

3,9 /5
(170)
Rapport qualité-prix
3,6/5
Fonctionnalités
3,9/5
Simplicité d'utilisation
3,9/5
Support client
3,5/5

Vous avez déjà Quickbooks Point of Sale ?

Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.

5 avis affichés sur 170
Brian
Note globale
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client

Great tool for business, has some irritating features.

Publié le 27/02/2018

Avantages

This software can handle TONS of inventory. We have used the software for over 12 years, and now have over 15000 unique items. Each one is able to track purchasing history, selling history, even details down to the name of the customer who bought this item in march of 2005, what he paid, and what else he bought on the same ticket! We use it a lot for warranty issues, as we're able to see if someone truly bought an item from us, or if they bought it online, and are just trying to get us to fix it for free. Super useful!

Inconvénients

Once you start, you cant stop... Well, that's probably true of any POS system. You end up with too much data to lose, so I couldn't change now even if I wanted to, not that I do. The real problem with being stuck is that you have to pay up for it. Every year, they stop supporting the version from 3 years back. I.e., in 2018 they stop supporting the 2015 version, in '19 they will stop suporting '16, etc. So, you're just fine until windows does some auto-update in the middle of the night. You come in to find out you can't run your business. So, you call support. Support tells you that your version is no longer supported, and it'll be cost per register to upgrade to the current version. Then you're good for another 2 years. We've done this for over 12 years. It's the same song and dance every time. Now I know, and I can budget for it.
All in all, it's worth every penny. I've yet to find anything else that can handle such a large selection of inventory, with so much adaptability, for the price. Just know that the price is hardly a 1-and-done thing.

Ray
Note globale
  • Secteur d'activité : Mode et vêtements
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

QuickBooks POS - not good for Retail, but anything else maybe

Publié le 29/05/2018

I generally liked the QB POS software and what it did for us, ... but we grew out of this. Ideally...

I generally liked the QB POS software and what it did for us, ... but we grew out of this. Ideally this would be great for a small business that had fixed assets that didn't change and if the SBO didn't want to pour out too much money for a POS.

Avantages

1) They release a new product upgrade every other year so there is no need to update your computer software every year. The upgrades are not necessary, but upgrades to provide more features.
2) Everything is backed up to a single database file on the computer; so in the event of a computer crash as long as you're backing up the QBPOS db, you can re-install the software, re-point the db file and get going again.
3) It's easy to use and navigate.
4) Does not require internet connection if the internet goes down
5) Great reports
6) A great company, with solid reputation, with a good name brand product

Inconvénients

1) Customer support is great, but you have to pay for it. I learned to reach out to 3rd party companies for Support. that seemed more eager and
2) Does not integrate with an online store presence. For our online store each time someone purchased something online we had to update our instore inventory; and vica-versa.
3) The software upgrade is a little pricey for 1 upgrade. I remember it was affordable for an upgrade for me; and we only had 1 POS computer & 1 seat. If we had 2 computers it would have been more expensive.
4) Constantly trying to add new inventory and remove old inventory was kind of a hassle. If your business had fixed assets then ideally this would be a good solution.
5) If your computer crashed or you need to get a new computer, you would have to setup the new computer and reinstall the software on the new computer along with the help of QB POS Tech Support. While this in itself wasn't bad it was trying to schedule a time that they were open and the store wasn't open so I could fix this.

Christopher
Note globale
  • Secteur d'activité : Construction
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

My swiss army knife

Publié le 18/01/2019

Its my go to book keeping tool I have used it I "Trust" it and would highly recommend it to any...

Its my go to book keeping tool I have used it I "Trust" it and would highly recommend it to any business no matter the industry or size .

Avantages

Easy to understand so its easy to train new users I have used this software in my construction business and
a store manager it easily helps me manage multiple pos devices both in store and in the field making tax forms and reports quick and easy to create .

Inconvénients

There is a learning curve for some uses of the software

Réponse de Intuit

We're proud to be backing Pace Products inc, Christopher. Thank you so much for sharing your lovely review with us, as it's wonderful to hear that you find the program so easy to use.

I want to ensure you have all of the resources you need to help those you train get past the learning curve that is usually associated with a new program. For this reason, I encourage you to check out the QuickBooks Community website. It's a resource hub filled with a wealth of self-help knowledge articles that cover a wide range of QuickBooks-related topics. The following link will take you there: https://quickbooks.intuit.com/community/US-QuickBooks-Community/ct-p/community-us

Additionally, here's another link that will take you to a list of video tutorials that also cover many of the various features QuickBooks has to offer: https://www.youtube.com/playlist?list=PLVxBmyedTVhTRQRYeZJfVBpz_12zwHc6Z

Thank you again for reviewing our software, Christopher!

Clay, The QuickBooks Team

James
Note globale
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Best and Easiest POS

Publié le 05/02/2020

We use QuickBooks point-of-sale at work every day. It holds our inventory of over 2 million items....

We use QuickBooks point-of-sale at work every day. It holds our inventory of over 2 million items. It’s rugged, and never let you down. Finding mistakes that your employees made is super easy, and easy to rectify. Whether you are computer savvy, or just using a computer for the first time, You’ll be able to use QuickBooks point-of-sale you’ll be able to use QuickBooks point-of-sale

Avantages

I love how this point of sale is fully customizable to the customers needs. It offers everything you could want in a point of sale system. From sale orders to layaways, with QuickBooks point-of-sale you’ll be ready to sell within hours of super simple setup.

Inconvénients

QuickBooks point-of-sale was quite costly to purchase all at once. But you only have to pay once.

Alternatives envisagées 

Shopify

Pourquoi passer à Quickbooks Point of Sale

Shopify does not support gun stores
Weldon
Note globale
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

D cent POS software for the money but definitely could be better.

Publié le 14/07/2018

It runs my business

It runs my business

Avantages

Seamless integration with Quickbooks and fairly simple setup as well as fairly inexpensive software are the best features.

Inconvénients

Poor search features in make a sale and goofy differences between make a sale and sales order screens make it obvious that this is somewhat of an afterthought for QuickBooks.

Réponse de Intuit

Happy Tuesday, Weldon. We love hearing about how we can improve the product, and interface suggestions are always very much appreciated. I'd be glad to pass your feedback along to the engineers directly, as they frequently review customer feedback when developing new features/enhancements. When you get a bit of downtime, please send your ideas to me in an email (QBCares@Intuit.com). I'll forward them on your behalf, and will keep a lookout for your message.

In the meantime, I encourage you to explore the Point of Sale Resource Center at https://quickbooks.intuit.com/point-of-sale/customer-resource-center/. There you'll find expert advice, articles, and workflow tips on the small business fundamentals, with a focus on the Point of Sale product.

Until we chat again, wishing you all the best!

Jess, The QuickBooks Team

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Quickbooks Point of Sale - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Quickbooks Point of Sale.

Types de licences disponibles pour Quickbooks Point of Sale :

  • À partir de :
  • Version d’essai gratuite : Disponible

Utilisateurs habituels du logiciel Quickbooks Point of Sale :

2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001-5 000

Langues dans lesquelles Quickbooks Point of Sale est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par Quickbooks Point of Sale :

iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à Quickbooks Point of Sale :

PayPal, Shopify

Ressources d'aide disponibles pour Quickbooks Point of Sale :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique

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