Adobe Connect

Une solution de conférence web pour les écoles et les organisations

4,3 /5 (541 avis) Donnez votre avis !

Adobe Connect - Présentation

Description du logiciel Adobe Connect

Adobe Connect est une solution cloud de conférence web conçue pour aider les entreprises, les agences gouvernementales et les établissements scolaires à organiser des réunions et des séances de formation. Parmi les fonctionnalités figurent : personnalisation à l'image de la marque, collaboration d'équipe, analytique de l'engagement, accès à distance, reporting et partage de documents.

L'application permet aux intervenants de créer des salles virtuelles personnalisées au moyen d'images, de contenus, de mises en pages et de fonctionnalités personnalisées (compte à rebours, demande de prise de parole, etc.). Adobe Connect permet aux administrateurs de créer, modifier et diffuser les enregistrements des webinaires et réunions, ainsi que d'en automatiser le référencement afin que les utilisateurs puissent rechercher des contenus spécifiques ou créer des marque-pages. Les enseignants peuvent utiliser la solution pour créer des séances interactives avec des sondages, des questionnaires, des modules de chat, des jeux, des simulations, etc. De plus, les participants peuvent utiliser la bibliothèque de contenus centralisée pour télécharger ou modifier du contenu et gérer les autorisations d'accès des membres de l'équipe.

Adobe Connect s'intègre à plusieurs applications tierces telles que Captivate Prime, Blackboard LMS, Brightspace, Canvas LMS, Moodle LMS, SumTotal, inteVISTA Go, etc. Les modes Backstage et de préparation permettent aux animateurs et aux hôtes d'interagir en privé pendant les séances en cours et de suivre la participation du public via le tableau de bord.

Adobe Connect - Présentation

Prix

À partir de
50,00 $US/mois

Types de licence

Essai gratuit
Gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

Adobe Connect - Fonctionnalités

Appareils
Pour quelle entreprise ?
TPE PME GE
Disponible dans les pays suivants
États-Unis
Langues
anglais

Media

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Adobe Connect video Capture d'écran pour Adobe Connect : Adobe Connect engagement analytics Capture d'écran pour Adobe Connect : Adobe Connect layouts Capture d'écran pour Adobe Connect : Adobe Connect meeting

Adobe Connect - Avis

Adobe Connect - Avis

Note globale
4,3
/
5
Excellent
277

Très bien
189

Moyen
64

Médiocre
9

Mauvais
2

Rapport qualité-prix
4,1
Fonctionnalités
4,2
Simplicité d'utilisation
4,1
Support client
4,3
86% des utilisateurs recommandent cette application
Carlos T.

A very sophisticated software and with the best options to make videoconferences.

Adobe Connect is one of the best options available on the market for high-quality video calls and video conferencing that meet demanding business standards. Using this software in my work I have improved my communication channels with both our patients and staff. In addition, we use this software for the training of personnel through formative videoconferences on preventive health, medical safety, improvement and care for our patients and other aspects. I recommend that you acquire this software and apply it in your work.


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Demarco P.

Adobe Connect - Live Conferencing Tool

The tool is excellent for my job as a tutor, which is to relay and clarify information.


Traduire avec Google Translate
Robert C.

Excellent service for communication during quarantine


Traduire avec Google Translate
Leanne S.

Great for Online Learning but Large Groups are Difficult!

Overall, I have used this program on a daily basis for live, synchronous contact as well as creating recorded lessons. This is invaluable to my online teaching experience. However, I would like to see the functionality and features improved, as well as the ability to teach a greater number of students without delays or disturbances to the lesson.


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Mary O.

Adobe views

For the most part a good experience daily. I am happy with it thusfar and have worked with it for many years.


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Carlos T.
Secteur d'activité: Hôpitaux et soins de santé
Taille de l'entreprise: 1 001-5 000 employés
Traduire en français

A very sophisticated software and with the best options to make videoconferences.

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 11/11/2019
Provenance de l'avis : Capterra

Adobe Connect is one of the best options available on the market for high-quality video calls and video conferencing that meet demanding business standards. Using this software in my work I have improved my communication channels with both our patients and staff. In addition, we use this software for the training of personnel through formative videoconferences on preventive health, medical safety, improvement and care for our patients and other aspects. I recommend that you acquire this software and apply it in your work.

Avantages

I use this software very regularly in my work, as it is one of the most efficient web videoconferencing platforms I have ever used. With Adobe Connect I can quickly establish communication with our clients and co-workers thanks to their wide conference rooms, which I manage by activating a password which I distribute to the participants of our meetings. Another very positive factor of this software, is the quality in audio and video in their videoconferences, the best. Adobe Connect has one of the best video conferencing systems, ideal for training personnel and to establish contact with customers and co-workers who are in other cities nationally and internationally. This quality offered by this software has perfected our work dynamics, improving the scope of our work and our business competitiveness. The communicative environment offered by this software is one of the best because you have the videoconference room and you have an interactive chat where you can add comments, upload search links, attach documents and much more. In addition to all of the above, Adobe Connect offers you an application that you can use on your Smartphone and use Adobe Connect anywhere you have an Internet connection.

Inconvénients

It's such sophisticated software that you'll need a computer technician to make the necessary configurations to use the software at its maximum capacity. Apart from this difficulty to use it I have no more negative aspects to mention of this software.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 9.0/10

Demarco P.
Secteur d'activité: Gestion de l'enseignement
Taille de l'entreprise: 51-200 employés
Traduire en français

Adobe Connect - Live Conferencing Tool

Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
Publié le 06/12/2019
Provenance de l'avis : SoftwareAdvice

The tool is excellent for my job as a tutor, which is to relay and clarify information.

Avantages

The software allows for files to be uploaded to the server for the group to download. For a business presentation this can be invaluable for distributing notes and plans. The boxes in the presentation are organized into 'pods,' which are used to organize and present certain information. The pods can be customized to your liking. The software is able to record the presentation for future review and use.

Inconvénients

The software requires a strong internet connection in order to work. Some features such as voice connection does not work all the time. A way around this flaw would be to use a voice conference phone number as a back-up or initial plan for recording voice.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 7.0/10

Robert C.
Secteur d'activité: Ressources humaines
Taille de l'entreprise: 13-50 employés
Traduire en français

Excellent service for communication during quarantine

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 30/06/2020
Provenance de l'avis : Capterra

Avantages

Our company has a number of employees who work remotely; during quarantine, the number of these people increased. Adobe Connect helps us establish effective communications, organize conferences, and share information. Most conveniently, the software does not need to be installed, because it works directly through the Web using Adobe Flash technology. Although, if necessary, you can install the desktop client.

Inconvénients

This software has no significant drawbacks and I do not understand why few people use it.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Leanne S.
Secteur d'activité: E-learning
Taille de l'entreprise: 51-200 employés
Traduire en français

Great for Online Learning but Large Groups are Difficult!

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 12/01/2020
Provenance de l'avis : Capterra

Overall, I have used this program on a daily basis for live, synchronous contact as well as creating recorded lessons. This is invaluable to my online teaching experience. However, I would like to see the functionality and features improved, as well as the ability to teach a greater number of students without delays or disturbances to the lesson.

Avantages

I use this on a daily basis for online teaching and learning. Some of the features I found most useful are the different pods for students to respond in, providing interaction and collaboration. Students can draw on the whiteboard, chat in the chat pod, select from multiple choice questions created by the teacher, "raise their hand" using a button, and provide feedback by clicking the different status buttons (green check, red x, etc.). They can also turn on their microphones to answer questions. I am able to pull in videos, files, and presentations for teaching.

Inconvénients

The program runs very slow as more students join. Large groups are not necessarily a problem unless you ask students to begin using microphones or the whiteboard. At that point, I have experienced delays and even crashes, although those are not as common as severe delays. In my experience, any group above 20 students delays the more interactive features (mainly the microphones and whiteboard). This is discouraging since interaction is important to effective teaching and learning. One feature that was taken away that I would like to see re-added is the entry message. When a student "knocks" at the door to enter the classroom, the teacher/user used to be able to save a message for the student to see, such as, "I am out of the office today." I think this feature must have been removed, but I found it extremely beneficial when needing to continue a lesson with one student and ask another to wait.

Note détaillée

Simplicité d'utilisation

Probabilité de recommander le produit: 6.0/10

Mary O.
Secteur d'activité: Biens de consommation
Taille de l'entreprise: 5 001-10 000 employés
Traduire en français

Adobe views

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 10/07/2020
Provenance de l'avis : Capterra

For the most part a good experience daily. I am happy with it thusfar and have worked with it for many years.

Avantages

It is a good platform for work an rooms and meetings. We use this often daily in various capacities and I am for the most part happy with it.

Inconvénients

Sometimes it freezes up maybe something else going on. I want to see more things added to Adobe, more things users can utilize while using it.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Recommandation utilisateur
8,1/10
Basé sur 541 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : recommandation utilisateur
Comparer avec les alternatives

Adobe Connect - Prix

Adobe Connect - Prix

À partir de
50,00 $US/mois
Essai gratuit
Gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix
Rapport qualité-prix
4,1/5
Basé sur 541 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : rapport qualité-prix
Comparer avec les alternatives

Adobe Connect - Fonctionnalités

Adobe Connect - Fonctionnalités

API
Chat
Conférences
Conférences vidéo
Enregistrement des appels
Gestion de la communication
Gestion des contacts
Identification de l'appelant
Intégration CRM
Intégration de tiers
Messagerie instantanée
Messagerie vocale
Notifications automatiques
Rapports en temps réel
Rapports et statistiques
Routage des appels
Stratégie de marque personnalisable
Suivi des appels
Tableau de bord d'activités
Transfert d’appel
Fonctionnalités
4,2/5
Basé sur 541 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : note sur les fonctionnalités
Comparer avec les alternatives

Catégories

Adobe Connect - FAQ

Adobe Connect - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Adobe Connect.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Adobe Connect ?

Types de licences disponibles pour Adobe Connect :

À partir de: 50,00 $US/mois

Type de licence: Gratuit, Abonnement

Essai gratuit: Disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel Adobe Connect ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de Adobe Connect.

Q. Qui utilise Adobe Connect ?

Utilisateurs habituels du logiciel Adobe Connect :

PME, Grandes entreprises, Entreprises de taille moyenne

Q. Dans quelles langues Adobe Connect est-il disponible ?

Langues dans lesquelles Adobe Connect est disponible :

anglais

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Adobe Connect ?

Types de licences disponibles pour Adobe Connect:

Gratuit, Abonnement

Q. Adobe Connect prend-il en charge les appareils mobiles ?

Appareils pris en charge par Adobe Connect :

Android, iPhone, iPad

Q. Avec quelles applications Adobe Connect peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à Adobe Connect :

Adobe Captivate Prime, Canvas LMS, Moodle, SumTotal Learn

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Adobe Connect ?

Ressources d'aide disponibles pour Adobe Connect :

Support téléphonique, Support en ligne, Forum, Base de connaissances, Tutoriels vidéo