En savoir plus sur DealCloud

DealCloud est un logiciel de gestion de contrats, de relations et des activités qui aide les entreprises à gérer les processus liés à la collecte de fonds, au marketing, à la conformité, etc. La fonctionnalité de gestion de filières permet aux administrateurs de configurer des tableaux de bord, des rapports et des notifications pour des employés, des équipes ou l'ensemble de l'organisation.

DealCloud permet aux entreprises de concevoir, personnaliser et lancer des pages de renvoi avec des formulaires web intégrés pour saisir les informations du client. Les gestionnaires et les dirigeants peuvent générer des rapports préformatés et les envoyer aux membres de l'équipe au format PDF ou Microsoft Word. La solution permet également aux membres du personnel de créer et d'envoyer des e-mails en marque blanche pour partager des informations telles que des annonces de transaction, des communiqués de presse, des communications de collecte de fonds, des promotions, des invitations à des événements et des newsletters.

DealCloud est fourni avec une API, qui permet aux entreprises d'intégrer le système à plusieurs applications tierces, telles que Workday, Tableau, Taiga, etc. Les superviseurs peuvent définir des autorisations et des droits d'accès, limitant la capacité de certains utilisateurs à consulter, modifier ou supprimer des informations. DealCloud permet également aux organisations de gérer et de stocker l'historique des communications entre employés, responsables et partenaires.

Options de tarification dès :

Non fourni par l'éditeur

  • Version gratuite
  • Essai gratuit
  • Abonnement

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Clients types

  • Auto-entrepreneurs
  • Petites entreprises (de 2 à 50 employés)
  • Moyennes entreprises (de 51 à 500 employés)
  • Grandes entreprises (500 employés minimum)

Déploiement

  • Basé sur le cloud
  • Sur site

Disponible dans les pays suivants

Canada, Royaume-Uni, États-Unis

Langues

anglais

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Images

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Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour DealCloud : 58

  • API
  • Accès mobile
  • Affectations d'équipe
  • Alertes/Notifications
  • Analyse en temps réel
  • Automatisation du marketing
  • Budgétisation et prévision
  • Contrôle des processus métiers
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Distribution de leads
  • Données en temps réel
  • Fonctions pour conseillers en placement
  • Fonctions pour secteur immobilier
  • Gestion de projets
  • Gestion des campagnes
  • Gestion des clients
  • Gestion des commissions
  • Gestion des contacts
  • Gestion des documents
  • Gestion des dépenses
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des leads
  • Gestion des performances
  • Gestion des pipelines
  • Gestion des tâches
  • Gestion du budget
  • Gestion du cycle de vie des ressources
  • Gestion du sourcing international
  • Gestion du territoire
  • Immobilier
  • Importation et exportation de données
  • Intégrations de tiers
  • Lead nurturing
  • Mesure des performances
  • Notifications en temps réel
  • Outils de collaboration
  • Planification stratégique
  • Pour investisseurs et traders
  • Présentation graphique des données
  • Prévision
  • Qualification de leads
  • Qualification des fournisseurs
  • Rapports ad hoc
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Rapports sur les pipelines
  • Saisie de leads
  • Suivi de la conformité
  • Suivi des activités
  • Suivi des interactions
  • Suivi des relations
  • Suivi des références
  • Suivi des sources
  • Tableau de bord
  • Tableau de bord d'activités
  • e-mail marketing

Alternatives

Juniper Square

4,9
Alternative n° 0 à DealCloud
Logiciel de gestion des investissements conçu spécifiquement pour le secteur immobilier. Juniper Square sert de système...

Backstop

4,3
Alternative n° 1 à DealCloud
Backstop Solutions est une plateforme de gestion des investissements qui propose des solutions aux consultants et...

Salesforce Sales Cloud

4,4
Alternative n° 2 à DealCloud
Salesforce Sales Cloud est l'application cloud de CRM (Customer Relationship Management) de Salesforce. Sales Cloud...

Zoho CRM

4,3
Alternative n° 3 à DealCloud
Zoho CRM est un logiciel CRM cloud qui aide les entreprises de toutes tailles à conclure des transactions plus...

Avis

Note globale

4,5 /5
(20)
Rapport qualité-prix
4,2/5
Fonctionnalités
4,2/5
Simplicité d'utilisation
4,2/5
Support client
4,4/5

Vous avez déjà DealCloud ?

Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.

5 avis affichés sur 20
Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité : Services financiers
  • Taille de l'entreprise : 1 001-5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

The Tool I Needed for PE

Publié le 15/09/2019

Our search fund runs our entire business through DealCloud. It has all the features we need, and...

Our search fund runs our entire business through DealCloud. It has all the features we need, and combines what was needed from multiple pieces of software into just one product.

Avantages

Our company goes through an unusual amount of intermediaries, and having the ability to split up our communication and deal flow with them versus our proprietary search is great. The ability to filter our information and statistics from our growing pipeline is also great, as it got quite complex with our last CRM.

Inconvénients

Slightly difficult to use the mobile application versus on the computer. I believe this is a function of the sheer amount of information packed into DealCloud, but it can be pretty difficult to fully navigate on the app at times.

Rob
Note globale
  • Secteur d'activité : Services financiers
  • Taille de l'entreprise : 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

DealCloud - highly configurable. Excellent support team

Publié le 18/11/2016

The DealCloud platform is architected for a number of deal making verticals such as PE, IB,...

The DealCloud platform is architected for a number of deal making verticals such as PE, IB, specialty lending, etc. But the beauty of the platform is that these "out of the box" use cases can be further configured to our specific business workflows. We have continued to evolve our DealCloud solution as our business evolves. For example, for our first fundraise we did not use a Placement Agent. On our second fundraise, we did. We changed DealCloud to show prospective LPs brought to us from the Placement Agent. In addition, we further customized DealCloud to marry the data elements that our Placement Agent was tracking in their system to the data elements we wanted to show in our system.

We also customized DealCloud for a custom deal sourcing methodology we use internally. The system was extremely flexible to accommodate that workflow process.

Finally, we have found the DealCloud support team to be very responsive, including addressing our needs after-hours and over the weekend. They understand that we are in a 24x7 business, particularly when we are in diligence on a potential deal. They are available to support us and are fluent in our industry. We aren't speaking with an offshore help desk but rather to the individuals that build and implement solutions.

Avantages

Configurability of the software

Inconvénients

Looking forward to updates to the user interface

Arden
Note globale
  • Secteur d'activité : Services financiers
  • Taille de l'entreprise : 1 001-5 000 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Analyst Review

Publié le 21/12/2022

Avantages

I find the navigation of the software fairly easy, once I was familiar with it I had a good understanding of how to navigate and find new features.

Inconvénients

There are a couple of nits that cost me a lot of time, the reporting and exporting functions are very time-consuming, inefficient, and have many bugs.

Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité : Services financiers
  • Taille de l'entreprise : 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 3.0 /10

The Art of Over Promising and Under Delivering

Publié le 21/02/2020

Software itself is fine, the people, not so much. Get your own implementation team that will deal...

Software itself is fine, the people, not so much. Get your own implementation team that will deal with them as they will spend the bare minimum with you, fall short on designing the implementation, and then blame you for mistakes you should have thought of and encourage you to become a platform manager so you can just finish all the changes by yourself. They said it would take 10-15 hours to implement and I assure you that is not even remotely reasonable if you are exporting 7 years worth of data from an old CRM.

It's appalling that changes they were supposed to make in implementation are just passed off as your fault and problem. The do not finish the implementation cleanly either - just hand it off when it's too frustrating to other teams and then you start all over again. To this day I am finding all kinds of fields that are date fields set with addresses as the format. Percentage fields as reference fields to companies. It's endless. List's that were hidden but are extremely useful for us to utilize. But I get to spend my time doing that since we are "post-implementation."

Avantages

Interface looks sleek and is somewhat intuitive. Visuals on dashboards are fantastic if you know how to use them. The ability to link different modules easily is what makes this a superior software - until others catch up. As a former Salesforce Dynamo, Zoho, MS Dymanic user in my career, I can compare this to several industry standard CRM systems and being able to link modules (lists) and generate new lists are great. The system is powerful if you know how to use it and you can customize as needed.

Inconvénients

The implementation has been poor and completely missed the mark. The initial promises of being able to guide the implementation with advisory on best in class practices fell very short. It is just now, over a year later that my colleague and I recognized a simple solution that would have streamlined efforts greatly between the deal team and marketing customization's. It's so basic that it is shocking that DealCloud did not suggest this solution - but we get to spend the time fixing it now. When the frustration with implementation was expressed, the account managers will begin the blame game. To the point where a very senior person got on the phone and then proceeded to be very patronizing.

Another HUGE con is that there are very limited API's in place for this software and others. One of the senior execs will encourage you to go ahead and do an API yourself if you have the technical skillset as DealCloud is open source. DealCloud will also do the API work for you for a huge fee which they then turn around and sell to other clients after you pay for the initial API.

Alternatives envisagées 

Juniper Square et Backstop

Pourquoi choisir DealCloud 

Deal team needed a better solution. Salesforce (the PE version UI was from 1992 - or looks like it)

Logiciel antérieur 

Salesforce Sales Cloud

Pourquoi passer à DealCloud

The implementation that was promised sounded as if they were the most capable team to service our needs.
Chris
Note globale
  • Secteur d'activité : Services financiers
  • Taille de l'entreprise : 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

2016 New DealCloud User

Publié le 21/11/2016

We started our private equity firm in 2016 and the first investment we made was in DealCloud in...

We started our private equity firm in 2016 and the first investment we made was in DealCloud in order to have a cutting edge CRM system for our business. The implementation process was completed on time and on budget, and the customer service to date has been outstanding. DC has become a core operating system used firm wide every day, and is an integral tool for our marketing programs and deal origination efforts.

The mobile app is functional, but has plenty of room to improve, and I understand that development work is in process.

DealCloud has been a great investment for our firm, in large part due to the very responsive customer service team and how easy the system has been to tailor to our firm's needs.

Avantages

Easy implementation, highly customizable for the needs of our firm, outstanding customer support - as responsive as any CS team that I've worked with to date. DC is the only CRM that we found that was really designed for a lower middle market private equity firm.

Inconvénients

The mobile app needs to be improved to improve the GUI and ease of adding notes and accessing historical data. Datasheets should be easy to use in any browser and I'd like to get away from the requirement to use Internet Explorer for that functionality.

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DealCloud - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur DealCloud.

Types de licences disponibles pour DealCloud :

  • À partir de :
  • Type de licence : Abonnement
  • Version d’essai gratuite : Non disponible

Utilisateurs habituels du logiciel DealCloud :

2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001-5 000

Langues dans lesquelles DealCloud est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par DealCloud :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à DealCloud :

Cvent Event Management, NetSuite, Tableau, Taiga

Ressources d'aide disponibles pour DealCloud :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique

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