En savoir plus sur StarLeaf

StarLeaf est une solution cloud de conférence web qui aide les entreprises à stimuler la collaboration entre leurs différentes équipes grâce au streaming en ligne, à une messagerie et à des appels individuels. Conçue pour les secteurs du droit, de l'éducation, des services financiers, de la santé et de la fabrication, la plateforme permet aux gestionnaires de se connecter avec des équipes distantes et des parties prenantes externes en utilisant des outils d'interopérabilité.

Grâce à ses capacités bidirectionnelles de partage d'écran et de diffusion de messages, StarLeaf permet aux hôtes de réunion de diffuser des données sur plusieurs écrans et d'enregistrer des sessions pour les partager avec des non-participants. Elle propose une application de messagerie qui permet aux équipes de discuter de leurs projets, de recevoir des mises à jour, de transférer des conversations par message vers des appels vidéo et d'envoyer des questions à des chats individuels ou de groupe. Les administrateurs peuvent également utiliser la console de commande pour gérer l'accès aux bases de données et le partage des connaissances dans des groupes privés et publics, suivre le statut des appareils des utilisateurs, obtenir des informations sur l'utilisation des salles de réunion, diagnostiquer les problèmes de qualité des appels, etc.

StarLeaf propose également une API (Application Programming Interface) qui permet aux entreprises d'intégrer la plateforme à diverses applications tierces de collaboration, de calendrier et d'approvisionnement d'utilisateurs, notamment AMX, Microsoft Teams, Crestron, Extron et Slack.

Appareils

Pour quelle entreprise ?

TPE PME GE

Images

StarLeaf manage meetings
StarLeaf manage screen sharing
StarLeaf video conferencing
StarLeaf project discussions
En voir 5 de plus
Vidéo de StarLeaf
Vidéo de StarLeaf
Capture d'écran pour StarLeaf : StarLeaf manage meetings Capture d'écran pour StarLeaf : StarLeaf manage screen sharing Capture d'écran pour StarLeaf : StarLeaf video conferencing Capture d'écran pour StarLeaf : StarLeaf project discussions

Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour StarLeaf : 51

  • API
  • Accès et contrôle à distance
  • Accès mobile
  • Base de données de contacts
  • Cadrage automatique
  • Chat en temps réel
  • Chat et messagerie
  • Chat privé
  • Comptes d'utilisateur multiples
  • Conférences
  • Conférences vidéo
  • Connexion sécurisée
  • Enregistrement d'appel vidéo
  • Enregistrement des appels
  • Enregistrements
  • Fichiers audio et vidéo bidirectionnels
  • Fichiers audio et vidéo bidirectionnels
  • Flux vidéo
  • Fonction de glisser-déposer
  • Gestion de la communication
  • Gestion des invitations
  • Gestion des participants
  • Gestion des problèmes
  • Gestion des réunions
  • Gestion des utilisateurs
  • Intégrations de tiers
  • Invitations et rappels par e-mail
  • Messagerie instantanée
  • Mises à jour en temps réel
  • Monitoring
  • Outils de collaboration
  • Partage d'écran
  • Planification
  • Profils d'utilisateurs
  • Profils des employés
  • Rapports administratifs
  • Rapports d'historique
  • Rapports de synthèse
  • Rapports et statistiques
  • Réservation de salle de réunion
  • Réunions de comités
  • Réunions du conseil d'administration
  • Réunions internes
  • Réunions législatives
  • Stockage sécurisé des données
  • Streaming de présentation
  • Suivi et analyse de l'utilisation
  • Tableau de bord d'activités
  • Transcription des conversations par chat
  • Transfert de fichiers
  • Webdiffusion à la demande

Alternatives

Zoom Meetings

4,6
Alternative n° 1 à StarLeaf
Zoom est une plateforme de visioconférence et de conférences web, évolutive et basée sur le cloud, permettant des...

GoToMeeting

4,5
Alternative n° 2 à StarLeaf
GoToMeeting est un outil de conférence web qui permet aux utilisateurs d'héberger une réunion en ligne avec...

Samepage

4,8
Alternative n° 3 à StarLeaf
Samepage est un logiciel primé de gestion de tâches et de collaboration.

Microsoft Teams

4,4
Alternative n° 4 à StarLeaf
Microsoft Teams est un espace de travail basé sur le chat intégré à Office 365 qui permet aux utilisateurs de...

Avis

Note globale

4,7 /5
(36)
Rapport qualité-prix
4,7/5
Fonctionnalités
4,4/5
Simplicité d'utilisation
4,5/5
Support client
4,7/5

Vous avez déjà StarLeaf ?

Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.

Donnez votre avis !
Afficher 5 avis sur 36
Tom W.
Note globale
  • Taille de l'entreprise: 201-500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Very impressed with the solutions Starleaf offers for a range of workspaces.

Publié le 25/04/2018

Videoconferencing and audioconferencing along with content sharing is mission critical to our...

Videoconferencing and audioconferencing along with content sharing is mission critical to our business. Our workforce is distributed including in-house and remote workers. We also have a serious requirement to collaborate while on the road. The Starleaf platform is easy to use and robust, enabling our workers to collaborate anywhere, from any device.

Avantages

The personal app runs on PC's, Macs, IOS, and Android devices. The user experience is common throughout all personal devices as well as Starleaf's room systems. Starleaf offers both cloud based endpoints that are aggressively priced and include Touch Panels, as well as Solutions specifically to be deployed within Skype-for-Business environments. Their SfB endpoints are truly native SfB clients so the complexity making your "standards compliant" videoconferencing system interoperate/coexist with your SfB platform is eliminated. There is no need for expensive and complex infrastructure that's sole purpose is to enable participation of non-SfB endpoints into SfB calls.
The Starleaf Cloud platform and endpoints are literally the easiest to deploy in my experience. Make basic connections and power up the endpoint, insert a Quick Connect Code when prompted, and the endpoint communicates with the "mother ship" and is ready to make calls in minutes. Starleaf's endpoint registrations capability eliminates the need (in the majority of cases) of making any modifications to IT infrastructure to enable videoconferencing traffic in/out of firewalls. A big plus of the cloud architecture is the fact that once a call is established between two endpoints in your enterprise the traffic of the call becomes point-to-point between the two endpoints, versus both endpoints chewing up Internet bandwidth to/from the cloud.

Inconvénients

An area in which Starleaf has already delivered some improvements is with their User Interface. The initial version for the Starleaf Breeze app and the Touch Panel was not completely intuitive. Recent releases have introduced an updated UI that improves usability. Like other companies, Starleaf strives to improve in this area constantly, based on user feedback.

Réponse de StarLeaf

Hi Tom,
Thank you very much for your kind review, it means a lot to us. As you mention, we're always striving to improve our user interface to make things simpler for all involved. If you do have any other questions you'd like to ask, then please don't hesitate to get in touch.
Kind regards,
The StarLeaf team

Sara A.
Note globale
  • Secteur d'activité: Services financiers
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

We love StarLeaf!

Publié le 29/09/2020

Overall, it's been a great experience working with StarLeaf. We love the Outlook integration and...

Overall, it's been a great experience working with StarLeaf. We love the Outlook integration and ease of scheduling, in addition to the other features offered by the system.

Avantages

Our team loves the high quality audiovisual experience and security offered by StarLeaf. We have peace of mind that our meetings with executives, clients, and other businesses are encrypted and confidential.

Inconvénients

The only issue that we've experienced is that some businesses and clients have issues downloading the app or accessing the web browser due to firewall restrictions.

Gizzelle A.
Note globale
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 6.0 /10

Finally Video Conferencing I want to use!

Publié le 27/04/2018

Avantages

I like that it is just as easy to have corporate video conferencing as it is to use my smart phone. We have had both Polycom and Lifesize systems over the years and I can't remember us using them a single time because no one knew how to dial between offices or set up the devices. Now we use video conferencing on a daily basis internally and with our external customers. Also, little things like being able to set up "click to call me" for an instantaneous video call in my e-mail signature are really cool.
It's also intuitive from an administrative standpoint...my first time in the admin portal I was able to get great data and make beneficial changes without any training.

Inconvénients

I really wish there was the ability to take control of someone else's screen when you are doing desktop sharing instead of just viewing it. Also, occasionally on my MacBook Pro, my camera won't boot up automatically during a call and I get audio only....I'm the only one in our organization with the issue though and I have a support ticket open to hopefully solve it.

Réponse de StarLeaf

Hi Gizzelle,
Thank you for your review.
We're always looking to incorporate customer feedback into our roadmap, so I'll share your comments with the product team.
In the mean time, I hope your support ticket has now been resolved?
Please do get in touch if you have any other questions that we can help with.
Kind regards,
The StarLeaf team

Adam L.
Note globale
  • Secteur d'activité: Télécommunications
  • Taille de l'entreprise: 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Quick, efficient & safe proficient video meetings, conversations, and calls.

Publié le 06/02/2021

StarLeaf offers free online video presentations, conference calls, conversations and notifications...

StarLeaf offers free online video presentations, conference calls, conversations and notifications to your mobile. Host and attend conferences from anywhere else. High-quality technical, full-featured video conferences featuring screen sharing and automated in-meeting functions. Just invite others to attend. All you have is about their email address. Meet up immediately or start up a meeting in time.

Avantages

Hold a professional video conference and welcome everyone, anytime. Meet wherever you want to be. What you have is a link to internet. Keep proactive & plan your schedule. StarLeaf connects your meetings with your Outlook, Google calendar and renders meeting management simple. Keep operating with text messaging and team chats. Submit and retrieve your documents, images, files & videos.

Inconvénients

StarLeaf is useful because it helps our business and global departments to make and execute meetings & video conferencing. However, the microphone has difficulties and connectivity bugs. Its mobile app is great for attending video conference calls. The mic seems to have problems, particularly at the onset of calls. Often the efficiency of audio is also not the best.

James B.
Note globale
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Think of the consumer IM tools - Notably Whatsapp, slack etc, but secure and fit for for...

Publié le 26/06/2018

Efficiency, better collaboration, more inclusive team spirit

Efficiency, better collaboration, more inclusive team spirit

Avantages

Easy to use shouldgo without saying; on a single platform, I can IM my team and then seamlessly escalate this to a voice or video call, and then to a full scale collaboration.
Most of the young talent we are trying to attract from the best schools, colleges and universities want to work in a more dynamic and multi-modal way - this means that they need collaboration tools that will follow them across their different devices - PC, mobile, tablet and into the meeting room - with the StarLeaf App we can let them do this. This leads to better and far more dynamic collaboration, wherever the team is, whatever they are doing; it leads to far greater inclusion for all team members, and therefore faster decision making; we do this by living in the chat box, and then escalating this to video collaboration immediately the moment we need to pore over a document or share and discuss some content - it is very easy to use and the team love it

Inconvénients

Currently you cant IM outside your organisation, but I believe that development is being carried out on this

Afficher 5 avis sur 36 Lire tous les avis

StarLeaf - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur StarLeaf.

Types de licences disponibles pour StarLeaf :

  • Type de licence: Gratuit
  • Essai gratuit: Disponible

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de StarLeaf.

Utilisateurs habituels du logiciel StarLeaf :

2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001+

Nous n'avons pas d'informations sur les langues prises en charge par StarLeaf.

Appareils pris en charge par StarLeaf :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à StarLeaf :

Microsoft 365, Microsoft Outlook, Microsoft Teams, Okta, OneLogin, Slack

Ressources d'aide disponibles pour StarLeaf :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique

Catégories connexes

Consultez toutes les catégories de logiciels trouvées pour StarLeaf.