STORIS

Solution de commerce unifié pour les commerces de détail en ameublement d'intérieur

4,4 /5 (31 avis) Donnez votre avis !

STORIS - Présentation

Description du logiciel STORIS

STORIS est un important fournisseur de solutions de commerce unifié pour les commerces de détail dans les domaines de l'ameublement, de la literie et de l'électroménager. Le commerce unifié est une stratégie clé pour améliorer l'expérience client, augmenter les revenus sur tous les canaux et obtenir un avantage concurrentiel sur le marché dynamique de la vente au détail.

STORIS s'implique dans le secteur de l'ameublement depuis plus de 30 ans. Sa mission est de fournir les services technologiques et professionnels stratégiques dont les commerces de détail d'ameublement ont besoin pour réussir. En tant que partenaire commercial, STORIS s'investit dans votre réussite à long terme. En tant qu'entreprise, l'éditeur s'implique dans son offre de produits. STORIS définit en permanence la norme du secteur en matière de recherche et développement annuels. Afin de contribuer à la réussite de ses clients, l'éditeur met l'accent sur une culture positive des employés, ce qui lui permet de retenir les meilleurs talents.

L'ERP éprouvée de STORIS est la base du commerce unifié. La suite technologique entièrement intégrée comprend notamment des fonctionnalités de point de vente, de gestion des stocks, d'e-commerce, de borne interactive en magasin, de POS (point de vente) mobile et de business intelligence. Grâce à la solution de commerce unifié de STORIS, les commerces de détail peuvent répondre aux attentes de leurs clients sur tous les canaux.

STORIS - Présentation

Prix

À partir de
N/A

Types de licence

Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

STORIS - Fonctionnalités

Appareils
Pour quelle entreprise ?
TPE PME GE
Disponible dans les pays suivants
Canada, États-Unis
Langues
anglais

Captures d'écran

Capture d'écran pour STORIS : STORIS logistical scheduling screenshot
Capture d'écran pour STORIS : STORIS logistical scheduling screenshot Capture d'écran pour STORIS : STORIS replenish inventory screenshot Capture d'écran pour STORIS : STORIS warehouse management screenshot

STORIS - Avis

STORIS - Avis

Note globale
4,4
/
5
Excellent
20

Très bien
7

Moyen
3

Médiocre
1

Mauvais
0

Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4,2
Simplicité d'utilisation
3,9
Support client
4,7
87% des utilisateurs recommandent cette application
Jack L.

It's a quick and efficient software.


Traduire avec Google Translate
Richard N.

Modular and Flexible - Transactional Accounting for Other Industries Too

We've been with Storis since 2006. As our accounting applications service provider (ASP), we couldn't be happier with Storis as our "partner" for our software accounting needs. Transactional accounting at its best. Robust, redundancy built in, and modular. Storis maintains our Inventory on a perpetual basis as we require - from PO's through receiving and sales order sell through. A/P and A/R functions download perfectly with a fail-safe approval process. Customizable reporting to handle all including sales taxes. Truly, though, we are most grateful, not just regarding the software; but also, the Storis staff. They are always available to us when we need them to answer a question on rare transactions or when we've made input errors requiring their help to correct. Storis has become part of our extended "family". You can't do better.

downloading to our Quick Books


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Anthony B.

Storis Review


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Sheila M.

STORIS is a mess

Also, I noticed that on Holiday shopping days when we were most busy, the system would go down or lock us out! A product of the server being used by multiple retailers and over burdened I guess.


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Jordan B.

High quality but sometimes challenging to work with

Our company is easily able to be scaled thanks in part to the software. We also have not found a solution to our unique financing model and Storis is the best out there for the time being. We have seen tremendous gains in efficiency and they are highly responsive which is greatly appreciated. We have seen volume increase and efficiency increase which is obviously a strong return.


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Jack L.
Traduire en français

It's a quick and efficient software.

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 29/11/2017
Provenance de l'avis : Capterra

Avantages

It has a lot of checks and balances that doesn't allow the user to make mistakes. It also shows the designer custom options they may not be aware of to give their client the best design solution possible. Once you learn the drop-down abbreviations and become proficient you can quickly create a quote for your client. New employees never exposed to the system are able to pick it up quite rapidly as it is extremely user-friendly. Our administrator has the ability to quickly fix any errors we might have made. The reports it generates allow us to give real-time information to our clients. The ability to review clients past purchases when adding items to their home is very helpful and selecting new furniture that will compliment what they have purchased in the past!

Inconvénients

There are times that the software is down. This can wreak havoc on our business. This may not be hey STORIS issue but rather an in-house Ethan Allen issue. We also recently moved locations. This required a new store code. The system was unable to blend the client base from the old store code to the new one requiring searching a customer's information in two different places. Not a significant hindrance.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Richard N.
Secteur d'activité: Électronique grand public
Taille de l'entreprise: 13-50 employés
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Modular and Flexible - Transactional Accounting for Other Industries Too

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 06/12/2016
Provenance de l'avis : Capterra

We've been with Storis since 2006. As our accounting applications service provider (ASP), we couldn't be happier with Storis as our "partner" for our software accounting needs. Transactional accounting at its best. Robust, redundancy built in, and modular. Storis maintains our Inventory on a perpetual basis as we require - from PO's through receiving and sales order sell through. A/P and A/R functions download perfectly with a fail-safe approval process. Customizable reporting to handle all including sales taxes. Truly, though, we are most grateful, not just regarding the software; but also, the Storis staff. They are always available to us when we need them to answer a question on rare transactions or when we've made input errors requiring their help to correct. Storis has become part of our extended "family". You can't do better.

downloading to our Quick Books

Avantages

Modularity - Use only what you need.
Flexibility - Create custom reports needed by your industry and business, easily.
Robust, no downtime to speak of.
Upgrades included at no charge.
Amazing, attentive, professional and caring staff.

Inconvénients

Absolutely - and I am tough - not even one negative thought about the company or its software

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Réponse de STORIS

Richard, thank you very much for your thoughtful comments. We are always happy to hear success stories like yours.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Anthony B.
Secteur d'activité: Meubles
Taille de l'entreprise: 51-200 employés
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Storis Review

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 13/05/2020
Provenance de l'avis : Capterra

Avantages

Storis has an extensive menu that help manage every area of our business.

Inconvénients

Very expensive software and complex without training.

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Réponse de STORIS

We appreciate your feedback and your partnership. Thank you for taking the time to leave a review.

We would be happy to assist with any of your training needs. We offer unlimited free webinar training for each area of the system.

-Nancy Figueras
STORIS
Manager, Client Relations

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 7.0/10

Sheila M.
Secteur d'activité: Meubles
Taille de l'entreprise: 501-1 000 employés
Traduire en français

STORIS is a mess

Logiciel utilisé Autre pendant 6 à 12 mois
Publié le 15/02/2018
Provenance de l'avis : SoftwareAdvice

Also, I noticed that on Holiday shopping days when we were most busy, the system would go down or lock us out! A product of the server being used by multiple retailers and over burdened I guess.

Avantages

The limited functionality allowed me to learn it quickly. I have been in the computer industry for about 25 years so the old fashion functions like the use of function keys gave me a little nostalgia.

Inconvénients

Antiquated features and functions. In my work we had to have multiple software products to accomplish the POS process.
For example we had to look up a custom product SKU and all SKUs in one application, write it down and then sign into STORIS. STORIS required us to use the function keys rather than typical right click for copy and paste. Really OLD FASHIONED. This is just one example

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Réponse de Nancy

Thank you for your review on Software Advice. We are sincerely disappointed to hear of your experience. After researching your issues with your ERP Administrator, it was confirmed that the issues you experienced logging in were due to insufficient licenses. The number of STORIS licenses our customers elect is outside of our control. In addition, we offer unlimited free webinar training for each area of the system.

Our powerful new Business Intelligence tool combines technology, data, analytics, and expertise to present information in a manner that assists in making optimal business decisions. Our Unified Commerce Platform consists of 5 central components including Retail Technology, Integrated eCommerce, Mobile POS and In-Store Kiosks all connected through the STORIS shopping cart.

We hope to have the opportunity to show you how STORIS can be an impactful tool for your business, as it is for over 400 retailers. Our mission remains to deliver the strategic technology and professional services home furnishing retailers need to succeed.

Sincerely,
Nancy Figueras,
STORIS
Client Advocate Supervisor

Note détaillée

Simplicité d'utilisation

Probabilité de recommander le produit: 3.0/10

Jordan B.
Secteur d'activité: Vente au détail
Taille de l'entreprise: 13-50 employés
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High quality but sometimes challenging to work with

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 28/05/2019
Provenance de l'avis : Capterra

Our company is easily able to be scaled thanks in part to the software. We also have not found a solution to our unique financing model and Storis is the best out there for the time being. We have seen tremendous gains in efficiency and they are highly responsive which is greatly appreciated. We have seen volume increase and efficiency increase which is obviously a strong return.

Avantages

Inventory management basic product is incredible. Sales orders are the focus and places high emphasis on this function. Client services help team is phenomenal and they are always trying to push themselves to do better. I also appreciate that their corporate culture is solid and they work hard to earn your business.

Inconvénients

Many aspects are cost prohibitive as their pricing can vary wildly when you need "custom" work. Failure to integrate with other technologies in lieu of developing their own software is a trap a lot of these companies fall into which limits capability and cost. Through the process it is easy to feel like you are too small a company to work with them and you are being nickle and dimed.

Traduire en français

Réponse de STORIS

We appreciate your feedback and your partnership. Thank you for taking the time to leave a review.

Nancy Figueras
Client Advocate Supervisor

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 7.0/10

Recommandation utilisateur
8,4/10
Basé sur 31 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : recommandation utilisateur
Comparer avec les alternatives

STORIS - Prix

STORIS - Prix

À partir de
N/A
Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix
Rapport qualité-prix
4/5
Basé sur 31 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : rapport qualité-prix
Comparer avec les alternatives

STORIS - Fonctionnalités

STORIS - Fonctionnalités

API
Base de données de clients
Carte de fidélité
Emplacements multiples
Facturation
Gestion des commandes
Gestion des employés
Gestion des promotions
Gestion des remises
Gestion des stocks
Historique des clients
Intégration de tiers
Notifications automatiques
Point de vente
Rapports et statistiques
Rapports sur les ventes
Suivi de l'inventaire
Système de cartes cadeaux
Tableau de bord d'activités
Traitement des cartes de crédit
Fonctionnalités
4,2/5
Basé sur 31 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : note sur les fonctionnalités
Comparer avec les alternatives

Catégories

Vidéos et tutoriels

Vidéos et tutoriels

STORIS - FAQ

STORIS - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur STORIS.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour STORIS ?

Types de licences disponibles pour STORIS :

Type de licence: Abonnement

Essai gratuit: Non disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel STORIS ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de STORIS.

Q. Qui utilise STORIS ?

Utilisateurs habituels du logiciel STORIS :

Grandes entreprises, Entreprises de taille moyenne, PME

Q. Dans quelles langues STORIS est-il disponible ?

Langues dans lesquelles STORIS est disponible :

anglais

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour STORIS ?

Types de licences disponibles pour STORIS:

Abonnement

Q. STORIS prend-il en charge les appareils mobiles ?

Nous n'avons pas d'informations sur les appareils pris en charge par STORIS.

Q. Avec quelles applications STORIS peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à STORIS :

Avalara, BirdEye, Podium, QuickBooks, Vertex Cloud

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour STORIS ?

Ressources d'aide disponibles pour STORIS :

Support téléphonique, Base de connaissances, Support en ligne, Tutoriels vidéo