STORIS

4,4 (48)
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Solution de commerce unifié pour les commerces de détail en ameublement d'intérieur

En savoir plus sur STORIS

STORIS est un important fournisseur de solutions de commerce unifié pour les commerces de détail dans les domaines de l'ameublement, de la literie et de l'électroménager. Le commerce unifié est une stratégie clé pour améliorer l'expérience client, augmenter les revenus sur tous les canaux et obtenir un avantage concurrentiel sur le marché dynamique de la vente au détail.

STORIS s'implique dans le secteur de l'ameublement depuis plus de 30 ans. Sa mission est de fournir les services technologiques et professionnels stratégiques dont les commerces de détail d'ameublement ont besoin pour réussir. En tant que partenaire commercial, STORIS s'investit dans votre réussite à long terme. En tant qu'entreprise, l'éditeur s'implique dans son offre de produits. STORIS définit en permanence la norme du secteur en matière de recherche et développement annuels. Afin de contribuer à la réussite de ses clients, l'éditeur met l'accent sur une culture positive des employés, ce qui lui permet de retenir les meilleurs talents.

L'ERP éprouvée de STORIS est la base du commerce unifié. La suite technologique entièrement intégrée comprend notamment des fonctionnalités de point de vente, de gestion des stocks, d'e-commerce, de borne interactive en magasin, de POS (point de vente) mobile et de business intelligence. Grâce à la solution de commerce unifié de STORIS, les commerces de détail peuvent répondre aux attentes de leurs clients sur tous les canaux.


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STORIS ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

STORIS

4,4 (48)
VS.
Le plus évalué

À partir de

529,00 $US
Prix introuvable

Prix

Version gratuite
Version d'essai gratuite
Version gratuite
Version d'essai gratuite

Fonctionnalités

88
85

Intégrations

17
119

Simplicité d’utilisation

3,9 (48)
3,7 (636)

Rapport qualité-prix

3,9 (48)
4,1 (636)

Service client

4,6 (48)
4,0 (636)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives

Adobe Commerce

4,3
Alternative n° 1 à STORIS
Adobe Commerce exploite le potentiel des données pour créer des expériences commerciales hyperpersonnalisées prêtes à...

QuickBooks Online Advanced

4,4
Alternative n° 2 à STORIS
QuickBooks est une solution de gestion d'entreprise et de comptabilité qui permet aux PME de suivre les ventes,...

Cin7 Omni

4,3
Alternative n° 3 à STORIS
Cin7 propose un point de vente de commerce de détail multimagasins compatible iPad et tablette. Fonctionne en ligne et...

NetSuite

4,1
Alternative n° 4 à STORIS
NetSuite est une solution ERP cloud adoptée par plus de 32 000 clients à forte croissance dans le monde entier pour...

Avis

Note globale

4,4 /5
(48)
Rapport qualité-prix
3,9/5
Fonctionnalités
4,1/5
Simplicité d'utilisation
3,9/5
Support client
4,6/5

Vous avez déjà STORIS ?

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5 avis affichés sur 48
Jack
Jack
Note globale
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

It's a quick and efficient software.

Publié le 29/11/2017

Avantages

It has a lot of checks and balances that doesn't allow the user to make mistakes. It also shows the designer custom options they may not be aware of to give their client the best design solution possible. Once you learn the drop-down abbreviations and become proficient you can quickly create a quote for your client. New employees never exposed to the system are able to pick it up quite rapidly as it is extremely user-friendly. Our administrator has the ability to quickly fix any errors we might have made. The reports it generates allow us to give real-time information to our clients. The ability to review clients past purchases when adding items to their home is very helpful and selecting new furniture that will compliment what they have purchased in the past!

Inconvénients

There are times that the software is down. This can wreak havoc on our business. This may not be hey STORIS issue but rather an in-house Ethan Allen issue. We also recently moved locations. This required a new store code. The system was unable to blend the client base from the old store code to the new one requiring searching a customer's information in two different places. Not a significant hindrance.

Vanessa
Note globale
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

McRoskey Mattress Company

Publié le 13/12/2021

Good. Once you get everything set up and everyone trained it is straight forward.

Good. Once you get everything set up and everyone trained it is straight forward.

Avantages

the customer service team at Storis and their tenacity to address issues as they arise

Inconvénients

a little cumbersome for our type of operations but we operate unlike most mattress retailers

Alternatives envisagées 

QuickBooks Online Advanced

Pourquoi choisir STORIS 

we stopped manufacturing and SAP Business One was more adept on the manufacturing side and overly complicated for a retail only organization

Pourquoi passer à STORIS

Not enough functionality in the other POS systems based on our business needs

Réponse de STORIS

We at STORIS are happy to hear about your positive experience with our software. Thank you for your partnership.

Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 0.0 /10

If you want a Time Machine Reminder of the terrible software of the 90's

Publié le 13/09/2021

Awful!

Awful!

Avantages

There are none, except this is the best the furniture world has for software and they worship it. The software is so outdated it's like stepping back 30 years. .Terrible, clunky, slow and just pathetically behind. They say it's because furniture is difficult but I've run logistics and financing before in other organizations it's just that Furniture as a whole is a racket and they exploit customers and STORIS exploits the companies.

Inconvénients

Everything! It is slow, it looks and feels outdated. The company is so overly sensitive if you review them bad they withing days contact higher leadership in a conference call and demand retribution against employees of the organization who spoke out and they are overall. Not kidding had a review posted once and they wanted it taken down and me fired, the Vice president found me on LinkedIn shortly after my review went up. They're that petty cause they know they are slinging terrible and pathetic product. Furniture companies being cheap think they're getting top of the line (similar to what they tell their customers) when in reality they're getting a nice looking package with nothing inside for it to function properly. This product is a LEMON through and through STAY AWAY! Find a start up and invest as a company they will make something 10x better in months!

Ashlyn
Note globale
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

After Using For 5+ Years...

Publié le 10/02/2022

I have never had a software company be so hands on with their product and offer as much support in...

I have never had a software company be so hands on with their product and offer as much support in training and technical support as STORIS. Sometimes it is easy to take a product for granted when it works seamlessly for you as STORIS does for our business but I am reminded how fantastic the service is every month when our point of contact, Chris, checks in to confirm STORIS is working well for us.

Avantages

I began working at Luxe Home Company after STORIS was already well introduced into our routine and immediately I found the software to be incredibly easy to navigate and learn. It is critical that tasks are able to be performed quickly and efficiently in a small business and STORIS has everything laid out in an easy to use, step by step system. For example, if I want to see our outstanding gift certificates - even if I am not familiar with the function - all I need to do is search "gift certificates" and a clearly labeled option comes up and I am guided through the prompts to print a report with exactly the information I need.

Inconvénients

When STORIS is not working properly for whatever reason, I find troubleshooting not very user friendly. Luckily, technical support has always been quick to respond to whatever issue I am having. Specifically, my biggest gripe is when your computer goes to sleep or if you are disconnected from the internet for whatever reason, if you were working on a sales order or purchase order at that time when you go to reload the same page to pick up where you left over, STORIS will not let you in and you need to call to reset the page.

Réponse de STORIS

We appreciate your feedback and your partnership. Thank you for taking the time to leave a review.

Jordan
Jordan
Note globale
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

High quality but sometimes challenging to work with

Publié le 28/05/2019

Our company is easily able to be scaled thanks in part to the software. We also have not found a...

Our company is easily able to be scaled thanks in part to the software. We also have not found a solution to our unique financing model and Storis is the best out there for the time being. We have seen tremendous gains in efficiency and they are highly responsive which is greatly appreciated. We have seen volume increase and efficiency increase which is obviously a strong return.

Avantages

Inventory management basic product is incredible. Sales orders are the focus and places high emphasis on this function. Client services help team is phenomenal and they are always trying to push themselves to do better. I also appreciate that their corporate culture is solid and they work hard to earn your business.

Inconvénients

Many aspects are cost prohibitive as their pricing can vary wildly when you need "custom" work. Failure to integrate with other technologies in lieu of developing their own software is a trap a lot of these companies fall into which limits capability and cost. Through the process it is easy to feel like you are too small a company to work with them and you are being nickle and dimed.

Réponse de STORIS

We appreciate your feedback and your partnership. Thank you for taking the time to leave a review.

Nancy Figueras
Client Advocate Supervisor

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STORIS - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur STORIS.

Types de licences disponibles pour STORIS :

  • À partir de : 529,00 $US
  • Version d’essai gratuite : Non disponible

Utilisateurs habituels du logiciel STORIS :

2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1 000, 1 001–5 000

Langues dans lesquelles STORIS est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par STORIS :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à STORIS :

Affirm, Avalara, Birdeye, Corpay, Equifax, Kount, MONTAGE, Omnitracs, PayPal, Podium, QuickBooks Online Advanced, Shift4, Signifyd, TrueCommerce EDI Solutions, Twilio, Vertex, flexEngage

Ressources d'aide disponibles pour STORIS :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique

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