HubSpot Service Hub

Solution de service client basée sur le cloud conçue pour les entreprises de toutes tailles

En savoir plus sur HubSpot Service Hub

HubSpot Service Hub est une plateforme de service client basée sur le cloud conçue pour simplifier les processus de gestion des requêtes des clients et améliorer leur engagement pour les entreprises de toutes tailles. Elle permet aux utilisateurs de discuter avec les clients grâce à une messagerie instantanée, des communications client individuelles, des bots conversationnels, des réponses prédéfinies et bien plus encore.

Les fonctionnalités clés de HubSpot Service Hub comprennent l'opinion des clients, les enquêtes, les informations, le reporting, les alertes, une base de données client, une base de connaissances, la gestion des objectifs et les alias pour les e-mails d'équipe. Les entreprises peuvent utiliser la plateforme pour répondre rapidement aux demandes des clients en envoyant des documents d'aide, en enregistrant de courtes vidéos et en créant des modèles d'e-mails personnalisés sur la base de requêtes spécifiques. Elle comprend une boîte de réception unifiée qui enregistre toutes les communications et fournit un historique complet du service client pour que d'autres agents puissent s'y référer si des cas similaires se présentent.

Grâce aux e-mails marketing client automatisés et à une base de connaissances consultable, HubSpot Service Hub permet aux entreprises de fidéliser les clients via un accès en libre-service simplifié aux résolutions de cas. La plateforme facilite l'intégration à plusieurs applications tierces telles que Salesforce, HelloSign, Slack, GoToWebinar, CallRail, Typeform, Hotjar, Klipfolio, Lucky Orange, etc.

Options de tarification dès :

45,00 $US/mois

  • Version gratuite
  • Essai gratuit
  • Abonnement

Appareils

Pour quelle entreprise ?

TPE PME GE

Disponible dans les pays suivants

Australie, Canada, Allemagne, Inde, Japon, États-Unis

Langues

anglais

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Images

HubSpot Service Hub Logiciel - 1
HubSpot Service Hub Logiciel - 2
HubSpot Service Hub Logiciel - 3
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Vidéo de HubSpot Service Hub
HubSpot Service Hub Logiciel - 1 HubSpot Service Hub Logiciel - 2 HubSpot Service Hub Logiciel - 3

Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour HubSpot Service Hub : 53

  • Accès mobile
  • Alertes de compte
  • Alertes et remontée des problèmes
  • Analyse du service client
  • Base de données de clients
  • Base de données de contacts
  • Catégorisation/regroupement
  • Chat en temps réel
  • Chat et messagerie
  • Chat proactif
  • Communication multicanal
  • Configuration des workflows
  • Définition des priorités
  • Engagement des clients
  • Enquêtes et feedback
  • Formulaire hors ligne
  • Gestion de l'expérience client
  • Gestion de la base de connaissances
  • Gestion de la communication
  • Gestion des billets
  • Gestion des boîtes de messagerie
  • Gestion des clients
  • Gestion des commentaires
  • Gestion des comptes
  • Gestion des contacts
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des listes d'attente
  • Gestion des pipelines
  • Gestion des rendez-vous
  • Gestion des réunions
  • Gestion des tickets de support
  • Géociblage
  • Historique des clients
  • Intégrations de tiers
  • Macros et réponses types
  • Messagerie client en temps réel
  • Messagerie instantanée
  • Mesure des performances
  • Modèles d'e-mails
  • Modèles personnalisables
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Relevé et historique des chats
  • Routage automatisé
  • Routage des appels
  • Répondeurs automatiques
  • Réponses préenregistrées
  • Stockage de documents
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi des tickets d'assistance
  • Suivi des visiteurs de sites web
  • Transferts/Routage

Alternatives

Zendesk

4,4
Alternative n° 1 à HubSpot Service Hub
Zendesk est une application vous permettant de gérer votre service client dans le Cloud, qui s'intègre de façon...

LiveAgent

4,7
Alternative n° 2 à HubSpot Service Hub
LiveAgent est une solution d'assistance basée sur le web qui permet la gestion des cas d'assistance à partir de...

EngageBay

4,6
Alternative n° 3 à HubSpot Service Hub
EngageBay est un logiciel tout-en-un de marketing, de vente et d'automatisation des services qui automatise les ventes...

DeskPRO

4,6
Alternative n° 4 à HubSpot Service Hub
Deskpro est un logiciel de support multicanal qui peut être sur cloud ou auto-hébergé. L'application de support...

Avis

Note globale

4,4 /5
(118)
Rapport qualité-prix
4,2/5
Fonctionnalités
4/5
Simplicité d'utilisation
4,4/5
Support client
4,6/5

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Josh A.
Note globale
  • Secteur d'activité: Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Hubspot Service Hub

Publié le 12/11/2019

Overall, Service Hub has been a pleasantly surprising experience.

Overall, Service Hub has been a pleasantly surprising experience.

Avantages

We were already using the CRM features of Hubspot and liked the idea of combining with our service desk. We automatically create tickets from chats, which makes dropping the ball on tickets harder to do. The knowledge base is flexible, and the layout templates allowed us to get on-brand.

Inconvénients

I'd love to see an OAuth option in the future to put our knowledge base behind a login.

Alternatives envisagées 

Intercom, Drift et Jira

Pourquoi choisir HubSpot Service Hub 

Integration with our Hubspot CRM.

Logiciel antérieur 

Drift

Pourquoi passer à HubSpot Service Hub

Single platform for sales and service teams. Enjoyed the look and feel of the knowledge base more. The quick insights seemed to be spot on to how we want to measure Knowledge Base success.
Joshua R.
Note globale
  • Secteur d'activité: Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

A great way to manage support tickets!

Publié le 15/07/2021

Overall, once we got past set up, it has really streamlined our support processes! Would recommend.

Overall, once we got past set up, it has really streamlined our support processes! Would recommend.

Avantages

I love how easy it is to manage tickets. Tickets come in through our website and our support team is automatically notified, the tickets are assigned a team member and populated on a nice workflow so no request falls through the cracks. Roping in team members is easy for behind the scenes communication and the analytics are really cool how they track monthly tickets closed, tickets closed by team members, how long it takes to close tickets on avg, etc.

Inconvénients

Set up can really tricky. We had to hire a 3rd party team that met with our team and walked us through set up. With the potential for all the hubspot offers, there is some complexity.

Alternatives envisagées 

Zendesk

Pourquoi choisir HubSpot Service Hub 

We still use monday.com for task tracking but for service related tickets, hubspot is just much more powerful.

Logiciel antérieur 

monday.com

Pourquoi passer à HubSpot Service Hub

Hubspot seemed more powerful and trusted.
Ella H.
Note globale
  • Secteur d'activité: Produits pharmaceutiques
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 4.0 /10

Its good CRM but is more suited for Marketing rather than a Service Role

Publié le 21/10/2019

It has some great functions but compared to some other CRM services it is limited and sometimes...

It has some great functions but compared to some other CRM services it is limited and sometimes difficult to navigate

Avantages

Easy to retrieve all of the information on a customer. Can keep all the records/notes/emails all under one email address.

Inconvénients

The ticket system is not designed for high volume. You can't see if another team member is in the ticket. If the customer replies back to an closed to ticket it doesn't reopen so we miss emails unless we are double checking our notifications.
Limited reporting.

Brigitte S.
Note globale
  • Secteur d'activité: E-learning
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Great choice for scaling up your Support Teams

Publié le 30/01/2020

I have really appreciated the Customer Support provided by HubSpot; they are quick to find...

I have really appreciated the Customer Support provided by HubSpot; they are quick to find resolutions to problems, and their support team is courteous and friendly. The ease of use of the product, despite some shortcomings, will allow our Support team to automate more and scale up faster and more effectively.

Avantages

I love how convenient it is to make filters to see your tickets, change the status or update ticket fields, add "Snippets" for responses frequently used, and how easily conversations are looped together without creating duplicate tickets. Even duplicate tickets can be merged together seamlessly!

I also love how easy it was to create and edit a "Contact Us" form, along with creating the workflow for the response email. It really gives us the power to do more with fewer technical skills needed.

Inconvénients

I would like for them to improve how companies are added to inbound customers who may not already be in the CRM; it is harder to automate/add to pipelines, as we are a B2B company, and the users of our product are most often not already in the CRM.

I would also love to be able to edit the email content previous to my responses; oftentimes our Client Success Managers will send emails forwarding a request from a customer, and I have to copy the previous email sent to exclude the instructions from the CSM. It takes a little extra time.

The other item I would like to be able to do is to paste small excel tables into the body of an email; I've had to switch to attaching the excel documents or reformatting the content to be in the style of bullets.

Alternatives envisagées 

Zendesk et JIRA Service Management

Pourquoi choisir HubSpot Service Hub 

Salesforce was limited in its ability to merge duplicate tickets, use shortcuts with variable tags for easy responses, and did not provide any timers (the only one they have is created by an unsupported 3rd party developer) in order to report on Support efficiency. It took forever to update fields, and it was absolutely not scalable.

Logiciel antérieur 

Salesforce Service Cloud

Pourquoi passer à HubSpot Service Hub

We chose HubSpot for the features available that Zendesk and Jira did not provide. Jira especially was convoluted and not easily set up; I felt like I needed a skilled developer in order to set up Jira to its fullest capacity, and I have not felt that way with HubSpot for sure!
Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité: Logiciels
  • Taille de l'entreprise: 51-200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

Great all-round experience and easy to use

Publié le 13/11/2019

The key business driver for this project was to not have to expand the CS team with business...

The key business driver for this project was to not have to expand the CS team with business growth, instead making them more efficient and able to manage a greater amount of inbound enquiries. This was achieved.

Avantages

It easily integrates with many other products. It can also be used across many teams/departments so passing leads etc can flow right though the business. It was easy to integrate and migrate current data, creating pipelines for new and existing deals. Customer support is helpful, so usually resolves any technical issues we have. The interface is very user-friendly, so even the computer-illiterate users within our business find it easy to use.

Inconvénients

Auto-assigning based on current load is not present, so assigns tickets to users who already have a high workload instead of a user who can accept more. This is perhaps the biggest time saver but is needing to be done manually at the moment.

Alternatives envisagées 

Freshdesk et Zendesk

Pourquoi passer à HubSpot Service Hub

Price and integrations offered more flexibility
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HubSpot Service Hub - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur HubSpot Service Hub.

Types de licences disponibles pour HubSpot Service Hub :

  • À partir de: 45,00 $US/mois
  • Type de licence: Version gratuite, Abonnement
  • Essai gratuit: Disponible

Utilisateurs habituels du logiciel HubSpot Service Hub :

2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001+

Langues dans lesquelles HubSpot Service Hub est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par HubSpot Service Hub :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à HubSpot Service Hub :

360NRS, Accelo, Actionstep, AdRoll, AdStage, Adam.ai, AgencyAnalytics, Airtable, Aloware, Ambassify, Asana, Autopilot, Aysling, Bedrock Data, BigTime, BrightTALK Channels, BuiltWith, Call Loop, CallRail, Canva, ClearVoice, CoSchedule, Cookiebot, Coupler.io, Cyfe, DataHero, Databox, DepositFix, Dialpad Meetings, Drift, Eventbrite, Facebook, Fivetran, Fomo, Forecast, Gmail, GoToWebinar, GoToWebinar, Google Calendar, Google Contacts, Google Meet, Google Sheets, Gravity Forms, Grow, HelloSign, Instagram, Instapage, Intercom, JotForm, Justuno, Klipfolio, Leadfeeder, LinkedIn for Business, LoyaltyLion, Lucky Orange, Mailchimp, ManyChat, Modus, NeverBounce, Odoo, OptinMonster, Outgrow, PSOhub, Paycove, PhoneWagon, Pipedrive, PowToon, Privy, Project Buddy, Promo.com, Proposify, Pure Chat, Quuu Promote, Retreaver, Ringover, Sakari, Salesforce Sales Cloud, Salesmsg, Seventh Sense, Shopify, Sigstr, Skyvia, Slack, SnapApp, Stitch, Stripe, Stripo.email, Supermetrics, SurveyMonkey, Teamwork, Trello, Twitter, Unbounce, Vidyard, Wistia, Wix, WooCommerce, Woopra, WordPress, Zapier, Zoho Analytics, Zoom Meetings, monday.com

Ressources d'aide disponibles pour HubSpot Service Hub :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Support 24/7 (réponse directe), Chat

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